Mona's daily stylen uusi Chanel Dubaista
Lieköhän Mona kulkenut Tullin punaista linjaa kiikuttaessaan uutta rakkauslaukkuaan, Chanelin Boyta Dubain reissusta?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:57"]
Tässä ketjussa paistaa kyllä kateus ja kunnolla :D
Kuka täällä kirjoittelevista muka oikesti alkaisi tullaamaan laukkua?
[/quote]
Mulla on ainakin tapana toimia oikein. Joillain meistä on periaatteita. Voi käydä omatunto puhtaana hyvillä mielin nukkumaan. Kaikki ei ole aina kateutta. Mua hävettäis ostaa kallis laukku, jos en kuitenkaan hoitaisi asianmukaisia velvotteita samalla. En tosin ole laukkuintoilija, mutta sama periaate koskee muutakin materiaalia.
[/quote]
Kunhan nyt oot vain jokin persaukinen luuseri ja kateellisena meuhkaat täällä. Et sä edes oikeasti tiedä onko tyyppi maksanut verot laukustaan vai ei. Kunhan nyt oot vaan niin pirun kade.
Kyllä sulla on todistustaakka tullin kanssa asioidessa, samoin kuin verottajan kanssa, tulli nääs kantaa veroja.
Mites sit jos reissussa ollessasi ostat luksuslaukun, jota jo reissunpäällä käytät.. ei kait silloin tullata tarvi, tavara kun on jo "käytetty".. voin olla toki väärässäkin..
Laukku on Dubaista, tiedän sen. Itse maksan tullimaksut aina, sen takia tuntuu oudolta, että joku kävelee vihreää linjaa vaikka kassissa on monen tonnin ostokset... Mä en vain ymmärrä sitä. Bloggaaminen täytyy olla hyvää duunia kun ajattelee tämänkin blogittaren elämäntyyliä ja ostoksia. itse en karehdi, olen hyväpalkkaisessa työssä, mutta kyllähän toi kotoa käsin töiden teko olis aika mageeta! Pääsis aamusta lenkille ja puoliin päiviin syödä aamupalaa. Mun duuni alkaa kello 7:00 eikä joustoa oo :D
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:55"]
Te ette vissiin tajua kuinka säälittävältä tämäkin keskustelu näyttää? Jos teillä olisi varaa matkustella ja ostella laukkuja, ette varmasti itsekään maksaisi tulleja.
[/quote]
Ostin omani EU-alueelta..
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 00:32"]
[/quote]
Mulla on ainakin tapana toimia oikein. Joillain meistä on periaatteita. Voi käydä omatunto puhtaana hyvillä mielin nukkumaan. Kaikki ei ole aina kateutta. Mua hävettäis ostaa kallis laukku, jos en kuitenkaan hoitaisi asianmukaisia velvotteita samalla. En tosin ole laukkuintoilija, mutta sama periaate koskee muutakin materiaalia.
[/quote]
Kunhan nyt oot vain jokin persaukinen luuseri ja kateellisena meuhkaat täällä. Et sä edes oikeasti tiedä onko tyyppi maksanut verot laukustaan vai ei. Kunhan nyt oot vaan niin pirun kade.
[/quote]
Varmaan provoilet vaan, mutta vastataan nyt silti. Tuo mun viesti oli ensimmäinen tähän ketjuun, joten en ole meuhkannut yhtään mitään. En ole käräyttämässä myöskään yhtään ketään, ei kuulu rämä yksittäistapaus mulle, kun eihän me edes tiedetä mistä on kyse. Toki sinänsä kiinnostava aihe, että jos verojen maksamatta jättäminen on yleisellä tasolla laajamittaista toimintaa, ni kyllä siihen sitten mun mielestä olisi ihan asianmukaista jonkun jossain vaiheessa puuttua. Varaa on, älä sä siitä huolehdi. Me ihmiset ollaan vaan erilaisia, tykätään käyttää rahojanme ja moraliamme eri tavoin.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 00:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Varmaan provoilet vaan, mutta vastataan nyt silti. Tuo mun viesti oli ensimmäinen tähän ketjuun, joten en ole meuhkannut yhtään mitään. En ole käräyttämässä myöskään yhtään ketään, ei kuulu rämä yksittäistapaus mulle, kun eihän me edes tiedetä mistä on kyse. Toki sinänsä kiinnostava aihe, että jos verojen maksamatta jättäminen on yleisellä tasolla laajamittaista toimintaa, ni kyllä siihen sitten mun mielestä olisi ihan asianmukaista jonkun jossain vaiheessa puuttua. Varaa on, älä sä siitä huolehdi. Me ihmiset ollaan vaan erilaisia, tykätään käyttää rahojanme ja moraliamme eri tavoin.
Aivan naurettavaa. Puhtaasti kateellisten toimintaa. Tiedättekö, että Chanelin laukut Dubaissa maksavat ENEMMÄN kuin esimerkiksi vaikka Pariisista. Bloggaaja ei siis ole säästänyt mitään hankkimalla laukun sieltä (jos edes hankkinut) niin miksi ihmeessä laukun hankinta on niin iso pisto jonkun sydämessä, että siitä pitäisi vielä SUOMEEN VEROT MAKSAA? Voin sanoa, että tullia ei yhtään kiinnosta tällainen - varsinkin kun se on omaan käyttöön tarkoitettu ja jo mahdollisesti matkassa käytetety. Niitä veroja maksetaan ihan pirusti muutenkin Suomeen ihan kaikesta, niin antakaa nyt joku vähän nauttii tekemästään työstä ostamalla jotain kivaa - olkoon se tällä kertaa laukku. Jos joku täällä muuta murhetii niin kyseessä on PUHDAS kateus. Turha yrittää vetää jotain korkeempaa moraalisempaa roolia.
48, vaikket itse toimisi oikein niin joku muu silti saarta haluta toimia oikein. Siitä on kyse. Erilaisista ihmisistää ja käsityksistä siinä mikä on oikein. 47
Nolo. Oliko vastaaja Mona vai kamu?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:51"]
Eikö olisi parempi, jos se tulli käyttäisi voimavaransa vaikkapa huumeiden, alkoholin, lääkkeiden tms salakuljetukseen eikä jonkun bloggaajan käsilaukkuun....
[/quote]
Hieno periaate toi, että pienempiä rikoksia voi tehdä ihan hyvin, kun ne virkavallan voimavarat pitää keskittää isompien rikoksien ratkaisuun. NOT.
[/quote]
et kyllä tainnut ajatella ihan loppuun asti, kun vastasit. Tullilla ei ole rajattomasti määrärahoja, mun mielestä on paljon parempi, jos ne määrärahat käytetään ihan oikeiden ongelmien estämiseen, eikä jonkun " who knows who"- blogistin maksamattomaan tullin pohtimiseen jostain laukusta. Jos sä et tätä ymmärrä, niin mä en valitettavasti osaa auttaa asiassa.
Laukkua ei ostettu Dubaista, vaan Maija-bloggari toi sen tullessaan.
Laita kommenttiboksiin kysymys hänelle, ihan aiheellinenhan tuo kysymys kaiketi on, jos laukku on esitelty julkisesti blogissa?
Ja siis tietysti eri juttu että julkaistaanko kysymystä saati vastataan siihen. Tullirajahan taisi olla jossain about 400e:n pinnassa.
Raivostuukohan Mona mahdollisista tullauksiin liittyvistä kysymyksistä yhtä paljon kuin Xenia..
Otan kantaan ilmiöön: Kerrotaan julkisesti jossain mediassa, esim. blogissa että mennään ulkomaille, yhteisöhankinnan ulkopuolella sijaitsevaan maahan. Esitellään sieltä ostettu tuote, jonka hintakin ehkä kerrotaan, tai se on helposti löydettävissä, tai hintaluokka pääteltävissä. Jokainen tajuaa tässä kohti, että tavara on tullattava, mikäli se tuodaan Suomeen.
Mutta sitten jos joku kysyy, että onko menetelty oikealla tavalla, suututaan?? Tämä nähty muutaman bloggarin laukkuostoksen, nahkatakin tms. kohdalla kyllä. Mitä järkeä tavaraa on yleensä sitten "mainostaa" jossain mediassa, jos siihen liittyy jotain "epäselvää". En tajua.
Voiko bloggareita ilmiantaa tullille?
Tulli.fi sanoo aika selvästi:
"EU:n ulkopuolelta tullessa:
Jos matkustat lentäen, raja on 430e, jos muulla tavalla, 300e. Tuontioikeus on henkilökohtainen, eikä esim. avioparin tuomisia voi yhdistää."
En nähnyt tullin sivuilla bloggajan erityiskohtelu tms. kohtaa, joten koskee käsittääkseni myös bloggaajia, jotka toivottavasti tullimuodollisuudet ovat asianmukaisella tavalla hoitaneet.
Rehellisyyden nimissä, kuinka moni oikeasti menisi tullaamaan ulkomailta ostamansa tuotteen, esim. Laukun?
Hirvee haloo jostain bloggareiden laukuista, joita ei ole viety tullin kautta.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:45"]Kuka tahansa voi jättää tullille anonyymin vihjeen asiasta.
[/quote]
Kaverini on töissä Tullissa ja kertoi että tullirikoksien vanhenemisaika on 5 vuotta. Eli, jos nyt on jättänyt jotain tullaamatta, voi joutua liriin ja korotettuja tullimaksuja maksamaan vielä pitkän ajankin päästä.. Jos siis jää kiinni.
Vielä ehtii! :D