Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää. Ei yhtään rahaa ja ruoka lopussa! :(

Vierailija
11.04.2014 |

Jääkaapissa on sinappia, vähän maitoa ja vähän hernekeittoa. Tilillä tasan 0€ ja lompakossa 50senttiä. Ei kavereita, ei ketään, joka vois lainata vähän rahaa.  Vituttaa mutta myös itkettää. Miten voiki olla näin köyhää taas tämä kuukausi! :( Onneks ei oo lapsia, ei tartte niiden kärsiä.

Muita samassa tilanteessa olevia? :( Ja mitään vittuiluja en tarvi, rahoja en törsäile turhuuksiin. Rahat menee, mitkä tulee. Yleensä kyllä jää jonku verran, nyt ei kun laskuja oli niin paljon.

VOI VITTU TÄTÄ ELÄMÄÄ !!!!!!!

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:24"]

No mä oon se, joka valitin ettei oo rahaa ostaa pesuainetta. Mulla on nyt viikonlopuksi rahaa huomiselle 6 euroa ja sunnuntaille 4. Kaapissa on puurohiutaleita ja puoli purkkia eli noin 75 grammaa Pirkka mansikkarahkaa, jonka ajattelin aamulla laittaa puuron päälle. Makaronia on, mutta en vaan kykene syömään sitä. Huomiseksi siis 6 euroa työpaikkaruokailuun, ostan varmaan tomaatteja, banaanin, omenan ja reajuustoa. Näin täällä.

[/quote]
Ei ihme, että rahat loppu, jos viimeiset pennoset käytät tomaatteihin (varmaankin kotimaisiin, kilohinta huitelee 5 eurossa), raejuustoon (sitäkään köyhä ei osta kuin tilipäivänä). Osta mielummin jauhoja ja tee sämpylöitä ja päälle margariiniä. Itse ostin viimeisen käyttöpäivän jauhelihaa 1,-/400 g ja tein lihapullia, joista syödään useamman kerran.

[/quote]

Lähikaupassa 5 tomaattia maksoi ehkä 80 senttiä. Olen töissä vkl aamusta iltaan, en jaksa alkaa yöllä leipoa. Kyllä ajattelin nyt vaan jotain halpaa ja täyttävää ostaa. Selityksen makua, mutta aion nyt vaan ostaa, mikä on täyttävää ja maanantaiksi on 12 euroa ja tiistaina saan kohtuuison palkan. En ala yöllä laittamaan ruokaa, ostan valmiina, ei fiksua, mutta nyt vaan tavoite syödä maha täyteen ja en voi olla ilman tuoreita kasviksia. Raejuustosta saa proteiinia, tonnikala maksoi cittarissa euron, samoin euroshopper kananmunat ja just muistin että mulla on pakkasessa cittatista ostettuja euron kasvispuhvejä, ne ehkä voisin aamulla paistaa mukaan.

[/quote]

Kiitos. Nyt ymmärrän, miksi köyhä pysyy köyhänä ja minä ostan sijoitusasuntoja.

[/quote] mikä kusipää

Vierailija
142/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:24"]

No mä oon se, joka valitin ettei oo rahaa ostaa pesuainetta. Mulla on nyt viikonlopuksi rahaa huomiselle 6 euroa ja sunnuntaille 4. Kaapissa on puurohiutaleita ja puoli purkkia eli noin 75 grammaa Pirkka mansikkarahkaa, jonka ajattelin aamulla laittaa puuron päälle. Makaronia on, mutta en vaan kykene syömään sitä. Huomiseksi siis 6 euroa työpaikkaruokailuun, ostan varmaan tomaatteja, banaanin, omenan ja reajuustoa. Näin täällä.

[/quote]
Ei ihme, että rahat loppu, jos viimeiset pennoset käytät tomaatteihin (varmaankin kotimaisiin, kilohinta huitelee 5 eurossa), raejuustoon (sitäkään köyhä ei osta kuin tilipäivänä). Osta mielummin jauhoja ja tee sämpylöitä ja päälle margariiniä. Itse ostin viimeisen käyttöpäivän jauhelihaa 1,-/400 g ja tein lihapullia, joista syödään useamman kerran.

[/quote]

Lähikaupassa 5 tomaattia maksoi ehkä 80 senttiä. Olen töissä vkl aamusta iltaan, en jaksa alkaa yöllä leipoa. Kyllä ajattelin nyt vaan jotain halpaa ja täyttävää ostaa. Selityksen makua, mutta aion nyt vaan ostaa, mikä on täyttävää ja maanantaiksi on 12 euroa ja tiistaina saan kohtuuison palkan. En ala yöllä laittamaan ruokaa, ostan valmiina, ei fiksua, mutta nyt vaan tavoite syödä maha täyteen ja en voi olla ilman tuoreita kasviksia. Raejuustosta saa proteiinia, tonnikala maksoi cittarissa euron, samoin euroshopper kananmunat ja just muistin että mulla on pakkasessa cittatista ostettuja euron kasvispuhvejä, ne ehkä voisin aamulla paistaa mukaan.

[/quote]

[/quote] mikä kusipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen voi oikeasti elää niin ettei ole rahaa ruokaan?? En halua olla ilkeä, mutta Suomessa on niin hyvät tuet ja palkat ettei järkevällä rahankäytöllä voi jäädä täysin rahattomaksi missään vaiheessa kuuta. En voisi ikinä elää niin, että pitäisi olla syömättä koska ei ole rahaa ruokaan. Ja joo, olen itse opiskelija ja elän pelkällä opintotuella. Maksan kaiken itse eikä tilini ole koskaan mennyt tyhjäksi. Osaan kai sitten vain elää harvinaisen kohtuullisesti ja hoitaa asiani..

Vierailija
144/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkäriä on hyvä olla aina jemmassa, se kun säilyy. Pelkällä teellä ja näkkärillä on joskus menty useampikin päivä. Myös jauhoja on hyvä olla. Yksinkertaisen leivän leipasee hetkessä ja siittä riittää syötävää muutamaksi päiväksi, eikä maksa kun muutaman kymmenensenttisen.

Vierailija
145/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] mikä kusipää

[/quote]

Mahdat asua jossain syrjäkylässä, koska Helsingissä asuessa mulla ei kyllä rahat riittäisi joka kuu yllättäviin terveysmenoihin tai edes asunnon vuokraan kun en saanut halpaa soluasuntoa. Asuin opiskelijana aikaisemmin muualla halvemmalla paikkakunnalla ja siellä rahat juuri riittivät vielä shoppailuunkin. Se vähän riippuu missä asuu, mutta en todellakaan ihmettelisi jos opiskelijalla rahat olisivat lopussa. Sen verran perseestä ne tuet on jos ei ota lainaa.

Vierailija
146/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:11"]

Asun Keski-Suomessa, kun joku tai jotku täällä kysyneet missä asun. Asun vähän päälle 4 tuhannen asukkaan kunnassa, joten en sen tarkemmin viihti sanoa paikkakuntaa, hävettää jos joku tunnistais :( Asun pienessä kylässä kaiken lisäksi, varmaan kaikki tuntee kaikki täältä. Hävettää tällänen köyhyys :(

Ap

[/quote]

hei minä oon myös Keski-Suomesta ja nyt symppaan vielä enemmän. :) älä säikähdä, asukasluvun perusteella ei asuta samassa kunnassa. 

T.37

Vierailija
147/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] mikä kusipää

[/quote]

Mahdat asua jossain syrjäkylässä, koska Helsingissä asuessa mulla ei kyllä rahat riittäisi joka kuu yllättäviin terveysmenoihin tai edes asunnon vuokraan kun en saanut halpaa soluasuntoa. Asuin opiskelijana aikaisemmin muualla halvemmalla paikkakunnalla ja siellä rahat juuri riittivät vielä shoppailuunkin. Se vähän riippuu missä asuu, mutta en todellakaan ihmettelisi jos opiskelijalla rahat olisivat lopussa. Sen verran perseestä ne tuet on jos ei ota lainaa.

[/quote]

Sori, oli tarkoitus vastata kirjoittajan 72 viestiin.

Vierailija
148/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jätän aina rahaa ruokaan ja siirrän sitten paria laskua edemmäs.

Tuntuu oudolta että joku vetää tilin nollille.

Vierailija
149/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:24"]

[/quote]

Laitat viimeiset rahas työpaikkaruokailuun???  Kuudella eurolla saat jo aika monta ateriaa itse tehden. Voi sviddu näitä uusavuttomia!

[/quote]

Tarkoitin työpaikalla ruokailuun, en ruokailuun työpaikkaruokalassa :-) Mutta älkää nyt arvostelko mua ketjussa, joka ei oo mun oma. Jos on pakko arvostella, menkää Pesuaine-ketjuun.

Vierailija
150/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:04"] just muistin että mulla on pakkasessa cittatista ostettuja euron kasvispuhvejä, ne ehkä voisin aamulla paistaa mukaan.

[/quote]

Ihanko muistit tämän, vaikka äsken sanoit, että löysit pakastimesta mustikoita?

Et sitten nähnyt niitä pihvejä samalla kerralla?

Kummallista, ettet voi mainita, mitä nämä yllättävät laskut kohdallasi ovat. Jos kyseessä olisi jonkin kodinkoneen rikkoutuminen, niin miksipä sellaista ei kehtaisi kertoa? Epäilen siis, että rahankäyttösi on holtitonta (jos nyt koko aloituskaan totta on).

Vierailija
151/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:29"]

Mulla on kaveri, joka on joskus parikin päivää ilman ruokaa ja pyytelee 5 euroa lainaksi, niillä ostaa pastaa ja tonnikalaa ja on onnensa kukkuloilla. Vessapaperina monesti suodatinpaperi tai pelkkä käsisuihku. Harmi, kun asuu toisessa kaupungissa, niin ei voi hakea mult vessapaperia. Sähkönsäkin on pari kertaa katkaistu ja laittelee ruokaa trangialla pimeässä ja lataa kånnykän akkua rappukäytävän pistorasiassa.

[/quote]

Ja tällaisella ihmiselläkö ei ole elämänhallinnan ongelmia? Syynä se, ettei "yhteiskunta" anna tarpeeksi rahaa? 

EI voi käydä vaikka kirjastossa vessassa ja ottaa sieltä vessapaperia, vaan järkevämpää on käyttää suodatinpusseja? Ihan oikeasti?

Ja mitä pahaa on käsisuihkulla persauksen pesemisessä? Ai niin, kaverisi on varmaan niin köyhä, ettei sillä ole edes perspyyhettä...

Vierailija
152/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuule on NIIN hyvät tuet ja palkatkin on ihan loistavat kaikilla että ihan huimaa! On siinä taas niin viisas opiskelija että kuinkahan viisaaksi tuletkaan kun lisää opiskelet? Älli puuttuu niin se puuttuu...

Vierailija
153/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Ei ihme, että rahat loppu, jos viimeiset pennoset käytät tomaatteihin (varmaankin kotimaisiin, kilohinta huitelee 5 eurossa), raejuustoon (sitäkään köyhä ei osta kuin tilipäivänä). Osta mielummin jauhoja ja tee sämpylöitä ja päälle margariiniä. Itse ostin viimeisen käyttöpäivä"Miten ihminen voi oikeasti elää niin ettei ole rahaa ruokaan?? En halua olla ilkeä, mutta Suomessa on niin hyvät tuet ja palkat ettei järkevällä rahankäytöllä voi jäädä täysin rahattomaksi missään vaiheessa kuuta. En voisi ikinä elää niin, että pitäisi olla syömättä koska ei ole rahaa ruokaan. Ja joo, olen itse opiskelija ja elän pelkällä opintotuella. Maksan kaiken itse eikä tilini ole koskaan mennyt tyhjäksi. Osaan kai sitten vain elää harvinaisen kohtuullisesti ja hoitaa asiani.."

No voi että sinä ja sinun paremmuutesi. Itselläni on viisi euroa tilillä, laskut maksettuna ja saatavia olisi usean sadan euron edestä, mutta kun ei vaan kuulu. Vituttaa kysellä omien palkkasaataviensa perään. Voisit mennä vähän itseesi, kaikilla ei tilanne ole ehkä niin hyvä kuin SINULLA.

Vierailija
154/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:04"] just muistin että mulla on pakkasessa cittatista ostettuja euron kasvispuhvejä, ne ehkä voisin aamulla paistaa mukaan.

[/quote]

Ihanko muistit tämän, vaikka äsken sanoit, että löysit pakastimesta mustikoita?

Et sitten nähnyt niitä pihvejä samalla kerralla?

Kummallista, ettet voi mainita, mitä nämä yllättävät laskut kohdallasi ovat. Jos kyseessä olisi jonkin kodinkoneen rikkoutuminen, niin miksipä sellaista ei kehtaisi kertoa? Epäilen siis, että rahankäyttösi on holtitonta (jos nyt koko aloituskaan totta on).

[/quote]

En ole taaskaan ap. Kuitenkin lähinnä tuli mieleen, että aloitattaja saattaa olla hyvin pienituloinen sen jälkeen kun verot on vähennetty palkasta. Siinä ei oikeasti enää välttämättä jää rahaa paljoa elämiskuluihin asumiskulujen jälkeen paikkakunnasta riippuen, koska näissä on paljon eroa paikkakunnittain. Itse olen ollut aina tosi säästäväinen, mutta opiskelijana monesti jouduin ihan rajoille kun halusin ostaa itselleni esim. uuden vaatekappaleen ettei tarvitse reikäisissä kulkea. Hiuksetkin tms, leikkasin itse.

Ei mun mielestä ap:tä kannattaisi automaattisesti sen vuoksi ristiinnaulita, että on saanut tilinsä nollille. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita eikä tämä maa ole kaikille mikään hyvinvointivaltio. Persaukisuus voi olla osalle vaikea ymmärtää kun ei mun äitikään tahtonut esim. opiskelija-aikanani ymmärtää miksi minulla ei ole rahaa paljoa mihinkään. Kun tulot nousee niin niille vähävaraisuuden ongelmille jotenkin sokeutuu.

Itse ainakin tuntuu siltä välillä kun tulot ovat kasvaneet vaikka rahankäyttöni on edelleenkin hyvin järkevää ja alesta ostan kaiken. Oli mullakin niitä aikoja, että 2 euroa oli suuri omaisuus.

Vierailija
155/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No en todellakaan asu Helsingissä! Opiskelupaikkakuntaa harkitessani huomioin juurikin sen, että Helsinki on törkeän kallis paikka asua ja siksi en sinne muuttanutkaan. Järkevänä valitsin pienemmän yliopistokaupungin jossa asun solukämpässä ja hyvin riittää rahat vuokraan, laskuihin ja ruokaan. En ymmärrä miksi pitää ehdoin tahdoin asua Helsingissä jos rahat ei siihen riitä!!

Vierailija
156/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:29"]

Mulla on kaveri, joka on joskus parikin päivää ilman ruokaa ja pyytelee 5 euroa lainaksi, niillä ostaa pastaa ja tonnikalaa ja on onnensa kukkuloilla. Vessapaperina monesti suodatinpaperi tai pelkkä käsisuihku. Harmi, kun asuu toisessa kaupungissa, niin ei voi hakea mult vessapaperia. Sähkönsäkin on pari kertaa katkaistu ja laittelee ruokaa trangialla pimeässä ja lataa kånnykän akkua rappukäytävän pistorasiassa.

[/quote]

Ja tällaisella ihmiselläkö ei ole elämänhallinnan ongelmia? Syynä se, ettei "yhteiskunta" anna tarpeeksi rahaa? 

EI voi käydä vaikka kirjastossa vessassa ja ottaa sieltä vessapaperia, vaan järkevämpää on käyttää suodatinpusseja? Ihan oikeasti?

Ja mitä pahaa on käsisuihkulla persauksen pesemisessä? Ai niin, kaverisi on varmaan niin köyhä, ettei sillä ole edes perspyyhettä...

[/quote]

ihmettelin samaa. Suodatinpaperi on paljon kalliimpaa kuin vessapaperi. Mikä idea on pyyhkiä peränsä suodatinpaperiin??

Vierailija
157/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli kaapissa vain maitoa, sinappia ja hernekeittoa. Sitten ilmestyi mustikoita, joita laitetaan muffinsseihin (joten jauhoja ja munia myös löytyy?) ja yllättäen on  kasvispihvejäkin.

Tutki asuntosi uudelleen, ap. Saatat löytää perunoita ja juustoa.

Vierailija
158/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:51"]

[/quote]

[/quote]

No en todellakaan asu Helsingissä! Opiskelupaikkakuntaa harkitessani huomioin juurikin sen, että Helsinki on törkeän kallis paikka asua ja siksi en sinne muuttanutkaan. Järkevänä valitsin pienemmän yliopistokaupungin jossa asun solukämpässä ja hyvin riittää rahat vuokraan, laskuihin ja ruokaan. En ymmärrä miksi pitää ehdoin tahdoin asua Helsingissä jos rahat ei siihen riitä!!

[/quote]

Jos opiskelee Aallosssa (entinen HSE) , jopa Helsingin yliopistosta tai Hankenista niin tulee työllistetyksi paljon todennäköisesti hyvin palkattuihin hommiin kuin jostain Jyväskylän tai Lapin yliopistosta valmistunut . Maakuntayliopistoissa taso on jo heikompaa.

Vierailija
159/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos opiskelee Aallosssa (entinen HSE) , jopa Helsingin yliopistosta tai Hankenista niin tulee työllistetyksi paljon todennäköisesti hyvin palkattuihin hommiin kuin jostain Jyväskylän tai Lapin yliopistosta valmistunut . Maakuntayliopistoissa taso on jo heikompaa.

[/quote]'

Aallon tapauksessa viittasin tietenkin KTM koulutukseen kun mainitsin HSE:n

Vierailija
160/164 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä ap:tä kannattaisi automaattisesti sen vuoksi ristiinnaulita, että on saanut tilinsä nollille.

[/quote]

Sitä en tehnytkään. Puutuin vain ristiriitaisuuksiin hänen tekstissään.

79

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi