Itkettää. Ei yhtään rahaa ja ruoka lopussa! :(
Jääkaapissa on sinappia, vähän maitoa ja vähän hernekeittoa. Tilillä tasan 0€ ja lompakossa 50senttiä. Ei kavereita, ei ketään, joka vois lainata vähän rahaa. Vituttaa mutta myös itkettää. Miten voiki olla näin köyhää taas tämä kuukausi! :( Onneks ei oo lapsia, ei tartte niiden kärsiä.
Muita samassa tilanteessa olevia? :( Ja mitään vittuiluja en tarvi, rahoja en törsäile turhuuksiin. Rahat menee, mitkä tulee. Yleensä kyllä jää jonku verran, nyt ei kun laskuja oli niin paljon.
VOI VITTU TÄTÄ ELÄMÄÄ !!!!!!!
Kommentit (164)
Entisenä köyhänä en osaa sanoa muuta kuin että jos en olisi ollut kovin kovin köyhä aikaisemmin, en osaisi nykyisin nauttia elämän pienistä asioista niin kuin nyt nautin. Ja todellakin nautin eniten juuri niistä pienistä asioista.
Tiedät varmaan itsekin, mutta katso kaikki taskut ja sovatyynyt ja vanhojen laukkujen pohjat.. Itse löysin äsken yllättävän paljon rahaa s-tililtä (siis se minne menee s-bonukset) eli jos sulla on s- etukortti tsekkaa olisiko tilillä bonuksista kertyneitä euroja.
Jos ap asut pk-seudulla niin Helsingin malmilla on Salem seurakunnalla huomenna klo 13 ruokajono. Voimia Sinulle!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:39"]Tuollaisia tilanteita varten kannattaisi jättää vuokra puoliksi maksamatta. Joka tapauksessa nyt on perjantai, joten jos viitsit, niin lähde illalla ulos keräilemään pulloja.
[/quote]
Tuli vahingossa väärä peukku. Vuokraa ei ikinä missään tilanteessa kannata jättää maksamatta. Vuokraveloista saa maksuhäiriömerkinnän lisäksi myös itsensä ulos kaupungin vuokra-asuntojonosta. Sitten ei naurata, jos saa häädön eikä asuntoa saa yksityiseltä maksuhäiriön takia eikä kaupungilta vuokrarästien takia. Asunnottomuutta ap ei varmaan tarvitse ongelmia pahentamaan.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:32"]
Pikavippi? Se on kyllä huono idis,mutta jos ei pennin hyrrää ole..
[/quote]
Ehdottomasti ei! näillä saa aikaan sellaisen syöksykierteen että sit se on menoa! Pikavippi on vain ongelman pahentamista, rahapula ei niillä ratkea
[/quote
Senhän voi maksaa heti kun saa rahaa. Miksi kierrettä tehdä?
[/quote]
Mutta se on niin kallista rahaa! ja seuraavaassa kuussa on taas pikavipin verran kyöhempää!
[/quote]
Löysin edullisen paikan. Nyt en tiedä onko niillä sitä edullista pikkulainaa enää.
Ole sitten nälissäsi.
Ap: tsemppiä, tosi paskamainen tilanne, mutta kyllä sä pärjäät! Jos et voi keltään lainata paria euroa, niin käy keräämässä tosiaan pulloja ja tölkkejä, viikonlopun juopottelijoiden jäljiltä niitä aina löytyy hyvin kun oot oikeeseen aikaan liikkeellä.
Sitten kun saat rahaa... Huolehdi kaappiisi PYSYVÄ Varasto kuivatarvikkeita, siis jauhoja, hiutaleita, herneitä, riisiä, makarooneja, mausteita. Säilykkeitä, soijarouhetta ja jos on pakastin, ala jemmata sinne tarjousruokaa ja tähteistä annoksia, mitä voi sit syödä kun tiukka paikka. Muista kierrättää varastoa, ettei vanhene, osta loppuneen tilalle aina täydennystä.
Mä teen näin, koska rahat on ajoittain loppu, mutta lapset on ruokittava. Pärjättäis varmaan kuukausi varastolla, vain maitoa ja levitettä olis ostettava.. Ja tietty jauhoja jos leivän leipomiseen ryhtyy säännöllisesti.
Leuka pystyyn ap!
Kengät jalkaan ja illalla dyykkaamaan kauppojen roskiksia. Sieltä ensimmäiseen hätään ruokaa.
Aina näitä... ja kun joku kysyy että MIKÄ PAIKKAKUNTA, että voisi tuoda ruokakassin, niin vastausta ei saa. Ihmiset kyllä auttaisivat, jos kertoo, mistä on. Mutta sori, kukaan ei ole niin idiootti, että alkaa antaa rahaa... Ihmiset auttavat, jos hätä on tosi ja he saavat auttaa konkreettisesti ruokakassilla.
Sillä, joka valitti että on pesuaineet lopussa, oli kyllä lapsia. Sanoi ihan selvästi tuossa toisessa ketjussa, että on muutama euro rahaa ja maanantaina ostaa sillä lapsille ruokaa, koska se on tärkeämpää...
Eli mikä olet miehiäsi? Provoilija, rahaton nisti tai muuten vaan muiden hyväntahtoisuutta hyväksikäyttävä?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:24"]
No mä oon se, joka valitin ettei oo rahaa ostaa pesuainetta. Mulla on nyt viikonlopuksi rahaa huomiselle 6 euroa ja sunnuntaille 4. Kaapissa on puurohiutaleita ja puoli purkkia eli noin 75 grammaa Pirkka mansikkarahkaa, jonka ajattelin aamulla laittaa puuron päälle. Makaronia on, mutta en vaan kykene syömään sitä. Huomiseksi siis 6 euroa työpaikkaruokailuun, ostan varmaan tomaatteja, banaanin, omenan ja reajuustoa. Näin täällä.
[/quote]
Ei ihme, että rahat loppu, jos viimeiset pennoset käytät tomaatteihin (varmaankin kotimaisiin, kilohinta huitelee 5 eurossa), raejuustoon (sitäkään köyhä ei osta kuin tilipäivänä). Osta mielummin jauhoja ja tee sämpylöitä ja päälle margariiniä. Itse ostin viimeisen käyttöpäivän jauhelihaa 1,-/400 g ja tein lihapullia, joista syödään useamman kerran.
Vippiä en halua ottaa, joskus otin ja jäin kierteeseen. Jonka sain onneksi lopulta katkaistua.
Justiinsa ois sen vertaa kuiva aineita että ajattelin tehdä muffinsseja kun pikku pussi näytti pakastimessa olevan mustikoitakin. Jotain pientä iloa tähän elämään :(
Kävin auton tutkimassa ja joka ikisen hyllyn ja nurkan tutkin sisältä että josko ois jossakin vähän rahaa vaikka tippunu joskus. No, eipä löytyny.
Joskus ne laskut vaan painaa päälle, moni ihminen varmasti ymmärtää mistä puhun. Ja yllättäviä menoja voi yhtäkkiä tulla, koskaan ei voi tietää. Olen pyrkinyt vähän aina säästämään rahaa, onnistunutkin siinä, mutta tällä hetkellä ei säästörahoja ole.
Alkoholia en käytä, baareissa en kulje, vaatteita en oo ostanu kahteen vuoteen, en polta, en käy ulkomailla enkä muutenkaan matkustele, en osta meikkejä jne. Paljosta pyrin tinkimään. Ainakin tuollasista turhista kuten alkoholi ja baarit. Vaatteet on tärkeitä mutta niitäkään en ostele kun tosi harvoin.
Niin ja en asu pk seudulla :(
Ap
Googleta missä on ns. leipäjono paikkakunnallasi. Jos olet opiskelija Helsingissä niin saat ruokaa opiskelijoidenkin ruoka-avusta... sitten lisäksi vielä leipäjonoon..En tosin tiedä asutko jossain metsässä missä ei ole mitään apua.
Mutta jos olisin tuossa tilanteessa niin soittaisin varmaan ensin isälleni ja sitten äidilleni... ja saattaisin kysyä ei-perheellisiltä veljiltäkin paria kymppiä lainaan. Pahimmassa tapauksessa mummo varmaan laittaisi pari satasta, mutta mummo kyllä jakaa kaikkien asiat koko kaupungille. Kannattaa myös yrittää kerätä pulloja.
Jos olet pk-seudulla niin täällä on kyllä useita leipäjonoja.
Voit myös yrittää dyykata kauppojen roskiksista. Sisareni harrasti sitä ihan huvikseen yhteen aikaan ja löysi paljon syömäkelpoista pilaantumatonta ruokaa ihan pikkukaupungin roskiksesta. Dyykkaamista en pidä kovin häpeällisenä, koska ihan jees jos ruoka roskiksista menee esmes dyykkaaville opiskelijoille minun puolestani.
Subwaylla ja Kotipizzalla voi maksaa kännykällä. Jos asut Helsingissä, niin mene sunnuntaina Ruoholahteen Hare Krishna kokoukseen, siellä kun pari tuntia istuu katsellen messua, saa sen jälkeen ilmaiseksi aivan tajuttoman hyvää kasvisruokaa, usein opiskelijana kävin ja se sunnuntain tilaisuus on auki yleisölle.
Vapaaseurakunnilla on usein sunnuntainkokouksen jälkeen kahvitilaisuus, omassa vaparissa on leipää, kahvia ja kakkua tai pullaa. Sitten olen ihan pokkana mennyt sunnuntaisin pelastusarmeijalle ja mennyt vaan jonkun työntekijän luo ihan suoraan ja sanonut, että auta, kun ei ole ruokaa ja on nälkä.
Torstaisin on Hurstin ruokajakelu, jos asut Pääkaupunkiseudulla. Jos et, niin mene maanantaina ev lut diakoniatoimistolle ja pyydä ruokalappuja. Joskus sieltä on saanut myös ruokapussin mukaan.
Kurkista taloyhtiön biojäteastiaan. On sellaisiakin, jotka ihan ideologian takia elää roskisruualla, kai voisit hätätilanteessa sinäkin.
Köyhällä ei oo varaa nolostella, jos on hätä. Varmasti saat apua näistä, jos oikeasti olet avun tarpeessa,
Vie levyjä divariin, huoli vaikka eurokin per levy, kunhan ostavat.
Tää rahattomuus oli suorastaan taiteenlaji opiskeluaikoina. Baarista kun tultiin aamuyöllä, niin perunat kiehumaan ja sipulit paistumaan pannulle. Ja oltiin muuten pirun laihoja, suorastaan luurankoja vaikka ei karpattu. Sori, tuli niin mieleen kaikki tää, ei kyllä nykyään naurattais työssäkäyvänä tuo tilanne. Saisitko sukulaisilta apua?
Ei pikavippejä. Tarvitset talousneuvontaa että menepä sellaiselle luukulle.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:55"]
Googleta missä on ns. leipäjono paikkakunnallasi. Jos olet opiskelija Helsingissä niin saat ruokaa opiskelijoidenkin ruoka-avusta... sitten lisäksi vielä leipäjonoon..En tosin tiedä asutko jossain metsässä missä ei ole mitään apua.
Mutta jos olisin tuossa tilanteessa niin soittaisin varmaan ensin isälleni ja sitten äidilleni... ja saattaisin kysyä ei-perheellisiltä veljiltäkin paria kymppiä lainaan. Pahimmassa tapauksessa mummo varmaan laittaisi pari satasta, mutta mummo kyllä jakaa kaikkien asiat koko kaupungille. Kannattaa myös yrittää kerätä pulloja.
Voit myös yrittää dyykata kauppojen roskiksista. Sisareni harrasti sitä ihan huvikseen yhteen aikaan ja löysi paljon syömäkelpoista pilaantumatonta ruokaa ihan pikkukaupungin roskiksesta. Dyykkaamista en pidä kovin häpeällisenä, koska ihan jees jos ruoka roskiksista menee esmes dyykkaaville opiskelijoille minun puolestani.
[/quote]
Jos oot uskovainen tai edes hieman uskot jumalaan niin mene pyytämään seurakunnalta ruoka-apua. Eiköhän ne sen käsittele luottamuksellisesti. Itse en ateistina kehtaisi.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:48"]
Aina näitä... ja kun joku kysyy että MIKÄ PAIKKAKUNTA, että voisi tuoda ruokakassin, niin vastausta ei saa. Ihmiset kyllä auttaisivat, jos kertoo, mistä on. Mutta sori, kukaan ei ole niin idiootti, että alkaa antaa rahaa... Ihmiset auttavat, jos hätä on tosi ja he saavat auttaa konkreettisesti ruokakassilla.
[/quote]
En ole aloittaja, mutta ihmiset varmasti pelkäävät tällä palstalla henkilöllisyytensä paljastumista. Varmasti on kivojakin ihmisiä jotka anonyymeinä toimittaisivat ruokakassin jollekin julkiselle paikalle, mutta täällä on tosi ilkeitäkin ihmisiä jotka saattaisivat laittaa aloittajan henkilöllisyys tai yhteystiedot jakoon.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:55"]
[/quote]
Jos oot uskovainen tai edes hieman uskot jumalaan niin mene pyytämään seurakunnalta ruoka-apua. Eiköhän ne sen käsittele luottamuksellisesti. Itse en ateistina kehtaisi.
[/quote]
En mä oikeasit tajua miksi joku antaa tälle viestille negatiivisen peukun. Seurakunnalta saa hätäapua jos ruokarahat loppuu ja tarvitsee ruokaa. Se on ihan totuus, että en itse kyllä ateistina sieltä lähtisi hakemaan mutta ajattelin nyt kuitenkin kertoa pulassa olevalle aloittajalle kyseisestä mahdollisuudesta.
Missä päin asut? Varmasti joku voi auttaa
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:24"]
No mä oon se, joka valitin ettei oo rahaa ostaa pesuainetta. Mulla on nyt viikonlopuksi rahaa huomiselle 6 euroa ja sunnuntaille 4. Kaapissa on puurohiutaleita ja puoli purkkia eli noin 75 grammaa Pirkka mansikkarahkaa, jonka ajattelin aamulla laittaa puuron päälle. Makaronia on, mutta en vaan kykene syömään sitä. Huomiseksi siis 6 euroa työpaikkaruokailuun, ostan varmaan tomaatteja, banaanin, omenan ja reajuustoa. Näin täällä.
[/quote]
Ei ihme, että rahat loppu, jos viimeiset pennoset käytät tomaatteihin (varmaankin kotimaisiin, kilohinta huitelee 5 eurossa), raejuustoon (sitäkään köyhä ei osta kuin tilipäivänä). Osta mielummin jauhoja ja tee sämpylöitä ja päälle margariiniä. Itse ostin viimeisen käyttöpäivän jauhelihaa 1,-/400 g ja tein lihapullia, joista syödään useamman kerran.
[/quote]
Lähikaupassa 5 tomaattia maksoi ehkä 80 senttiä. Olen töissä vkl aamusta iltaan, en jaksa alkaa yöllä leipoa. Kyllä ajattelin nyt vaan jotain halpaa ja täyttävää ostaa. Selityksen makua, mutta aion nyt vaan ostaa, mikä on täyttävää ja maanantaiksi on 12 euroa ja tiistaina saan kohtuuison palkan. En ala yöllä laittamaan ruokaa, ostan valmiina, ei fiksua, mutta nyt vaan tavoite syödä maha täyteen ja en voi olla ilman tuoreita kasviksia. Raejuustosta saa proteiinia, tonnikala maksoi cittarissa euron, samoin euroshopper kananmunat ja just muistin että mulla on pakkasessa cittatista ostettuja euron kasvispuhvejä, ne ehkä voisin aamulla paistaa mukaan.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:26"]
Mitä ihmeen ennakoimattomia laskuja ihmisillä voi olla? En yksinkertaisesti osaa elää niin, että kaikki talouteen tuleva raha kulutetaan - ai niin, minähän olen näitä vanhanaikaisia, joiden mielestä ei tarvitse asua yksin kaksiossa Helsingin keskustassa, jos ei ole rahaa.
[/quote]
Jääkaappi hajoaa tai ei tarvita muuta kuin paikattua hammasta rupeaa särkemään ja joudut menemään juurihoitoon josta tulee ainakin yksityisellä puolella satojen eurojen lasku.
Jos asuu vuokralla, sen jääkaapin hankkii asunnon omistaja ja jääkaapin saa toisaalta itselleen kierrätyskeskuksesta tms. noin 30 eurolla. Paikattu särkevä hammas hoidetaan päivystyksessä ja sen jälkeen toimii hoitotakuu eli ensimmäisen hoitoajan tulee löytyä parissa päivässä.