Itkettää. Ei yhtään rahaa ja ruoka lopussa! :(
Jääkaapissa on sinappia, vähän maitoa ja vähän hernekeittoa. Tilillä tasan 0€ ja lompakossa 50senttiä. Ei kavereita, ei ketään, joka vois lainata vähän rahaa. Vituttaa mutta myös itkettää. Miten voiki olla näin köyhää taas tämä kuukausi! :( Onneks ei oo lapsia, ei tartte niiden kärsiä.
Muita samassa tilanteessa olevia? :( Ja mitään vittuiluja en tarvi, rahoja en törsäile turhuuksiin. Rahat menee, mitkä tulee. Yleensä kyllä jää jonku verran, nyt ei kun laskuja oli niin paljon.
VOI VITTU TÄTÄ ELÄMÄÄ !!!!!!!
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:11"]
Mäkin kyllä voisin auttaa ruokakassilla ihan mieluusti. Rahaa en enää periaatteesta anna. Eräs kaveri käytti törkeästi hyvätahtoisuuttani hyväksi pitkän aikaa, kun "nälkää" näki . Rahaa annoin hänelle, mutta sitten selvisikin että hänellä rahat menee huumeisiin ja viinaan, myös ne minun antamat, joita autolla lähdin iltamyöhällä usein viemään. Joten siihen en enää lähde, mutta ruokakasseja olen usein vienyt tuttaville, jotka hädässä ovat olleet.
[/quote]
Heitti hihaan sun rahat:D LOL Oot kyllä melkoinen idiootti..
Hohhoijjaa. Onko ap se sama köyhä, joka kuukaus pari sitten viimeks vinku täällä nälkäänsä*? Kovin samanlaiseltä vaikuttaa asenne kaikkia neuvoja kohtaan. Mitä sä oikein täältä haluat, kun mitkään neuvot ja niksit ei kelpaa???
Kerää pulloja, hae ruoka-apua (srk, pelastusarmeija, ruokajono jne), dyykkaa. Jos et voi näitä tehdä omassa kaupungissasi, mene naapurikuntaan. Lopeta itkeminen, ryhdistäydy ja tee asialle jotain. Notkumalla netissä et saa ruokaa, vinkkejä ehkä saat, mutta kelpaavaatko ne sinulle..?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:37"]
Joku täällä kommentoi jotain että jos ap on työelämässä niin ei ymmärrä jos ei jää rahaa jne.. Juu, en ole siis tosiaan työelämässä. Ja ei, asumiskuluni eivät ole liian korkeat. Vuokra on alle 400€/kk. Mielestäni se ei todellakaan ole paljoa.
Nyt pitää syödä hernekeittoa (huoh, taas), alkaa nälkä olemaan.
Ap
[/quote]
Kun itse olin köyhä opiskeluaikaan, niin kyllä mikä tahansa ruoka oli silloin hyvää eikä sille nyrpistelty. Samaa "risottoa" (riisiä, hemapa, tonnikalaa, mausteita) saatoin vetää pari viikkoa putkeen, eikä juomaksikaan ollut kuin vettä tai mustaa teetää. Eipä tullut mieleen valittaa sitä, että samaa ruokaa piti "huoh, taas" syödä, onneksi oli jotain syömistä. Hyvää oli!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:09"]
Mutta, sain nyt lainattua onneksi ruokarahaa. Yhdeltä tutulta, jota en kylläkään kovin tunne, mutta pakko oli edes yrittää. Huh, onneksi suostui lainaamaan ruokarahaa. Nyt on mielikin parempi :) Ap
[/quote]
Hyvä ap :) Rahaa ruokaan saat "ilmaiseksi" eli avun muodossa myös ihan paikallisen seurakuntasi diakoneilta! Älä toki unohda tuota mahdollisuutta. Kaikkea hyvää sinulle, olet arvokas ja rakas ihminen tilanteestasi riippumatta :)
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/6A58161BFFAE7F23C225731B00349627?OpenDocument&lang=FI
Paastoa. Ei ihminen heti nälkään kuole - vararavinnon määrästä riippuen syömättä voi olla kuukahtamatta jopa 40 päivää, kunhan juo vettä. Semmonen viikon mittainen paasto tekee jopa ihan hyvää.
Käy pyytämässä kotikuntasi diakoniatoimistosta apua tilanteeseesi. Antavat raha-apua ruokaan ainakin kerran vuodessa, jos on hätätilanne, eikä rahaa itsellä ollenkaan. Katso netistä aukioloajat ja soita vaikka ensin ja varaa aika. Siellä myös päivystysvastaanotto kerran viikossa ainakin. Kaikista menoista ja tuloista vietävä kuitit.
scheisse..Inhottava tilanne. Hengessä mukana, girl ( jos olet girl : )), kun en muutakaan voi. Tsemii
Tää ei auta nyt mutta sun kannatta pahana laskukuukautena sopia laskuttajien kanssa eräpäivän siirtoja että saat tasattua usealle kuukaudelle.
Soita diakonille jos saisit apua?
Kerää pulloja, myy jotain, mene kirkolta pyytämään rahaa ruokaan tai sitten ruokajonoon.
No hei, mulla on 0,38 euroa rahaa, että sullahan menee paremmin! Ensi viikon torstaina tulee palkka, että siihen asti sinnitellään kuivakaapin antimilla, ja pullojakin voisi nyt viikonloppuna löytyä ja niistä jotain netota. Eikö sulla siis ole mitään kuivamuonaa? Makaronia, puuroa, tonnikalaa, ananasta, mitään? Jauhoja leipään?
No mä oon se, joka valitin ettei oo rahaa ostaa pesuainetta. Mulla on nyt viikonlopuksi rahaa huomiselle 6 euroa ja sunnuntaille 4. Kaapissa on puurohiutaleita ja puoli purkkia eli noin 75 grammaa Pirkka mansikkarahkaa, jonka ajattelin aamulla laittaa puuron päälle. Makaronia on, mutta en vaan kykene syömään sitä. Huomiseksi siis 6 euroa työpaikkaruokailuun, ostan varmaan tomaatteja, banaanin, omenan ja reajuustoa. Näin täällä.
Yritä jatkossa luoda puskurirahaa toiselle tilille, edes 10e kk.
Mitä ihmeen ennakoimattomia laskuja ihmisillä voi olla? En yksinkertaisesti osaa elää niin, että kaikki talouteen tuleva raha kulutetaan - ai niin, minähän olen näitä vanhanaikaisia, joiden mielestä ei tarvitse asua yksin kaksiossa Helsingin keskustassa, jos ei ole rahaa.
Mitä kuivatarvikekaapista löytyy?
6 eurolla tekee jo ison keiton, josta syö monta päivää!!! Tee sitä ja ota se mukaan töihin evääksi.
Siis mä en ymmärrä miten ihmiset ei vaikka pakasta ruokaa silloin kun sitä on enemmän. Ja syksyllä marjoja pakastin täyteen! Niistä saa sitten edullista puuroa ja kiisseliä. Jauhopussi ja kuivahiivaa aina kaapissa, saa sämpylät. Puurohiutaleita aina jemmassa.
Voi ei, kuulostaa kamalalta sun tilanne! :( Auttaisin sua, jos se olisi mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:26"]
Mitä ihmeen ennakoimattomia laskuja ihmisillä voi olla? En yksinkertaisesti osaa elää niin, että kaikki talouteen tuleva raha kulutetaan - ai niin, minähän olen näitä vanhanaikaisia, joiden mielestä ei tarvitse asua yksin kaksiossa Helsingin keskustassa, jos ei ole rahaa.
[/quote]
Jääkaappi hajoaa tai ei tarvita muuta kuin paikattua hammasta rupeaa särkemään ja joudut menemään juurihoitoon josta tulee ainakin yksityisellä puolella satojen eurojen lasku.
Ei voi olla noin tyhmä! :D Ihan oikein sulle, pitäähän kaverin saada pää sekasin!!