Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyttä ei tajua ennen kuin sen kokee itse

Vierailija
01.12.2020 |

Myönnetään, itsekin kuvittelin joskus, että työttömänä ovat lähinnä ne joita ei oikein kiinnosta opiskelu eikä työelämä eikä ole kovin suurta mielenkiintoa. En kuvitellut, että minä joka on tehnyt töitä opiskelujen ohessa koko elämäni ja opiskellut itselle ylemmän korkeakoulututkinnon olisin työttömänä.

Ensi kosketuksen työelämän ja työnhaun raadollisuuteen sain, kun viimeistelin maisterin opintojani. Olin saanut hyvää työkokemusta myös omalta alalta hyvässä harjoittelupaikassa, mutta hain monia kuukausia töitä ja ramppasin haastatteluissa, mutta minnekään ei valittu. Lopulta päädyin hakemaan ei oman alan töitä ja sain määräajaksi töitä. Jouduin muuttamaan tuon ei oman alan ja maisterin työtä huomattavasti alemman työn takia. Lopulta vihasin tuota asiakaspalvelu työtä, mutta kärvistelin määräajan loppuun, kun olin vielä vastaanottanut uuden määräaikaisen sopimuksen.

Nyt olen taas tilanteessa jossa olen hakenut töitä kohta 3 kk tuloksetta. Haastatteluihin olen päässyt, mutta aina joku on mennyt ohi, jolla on enemmän juuri oikeaa työkokemusta.

Enää en todellakaan kuvittele, että työnsaanti olisi työhalusta tai edes ahkeruudesta kiinni. Itselle opiskelu ja työ on aina ollut tärkeää, joten siihen olen elämässä panostanut. Silti tulos voi olla tämä eli työttömyys.

Kommentit (4199)

Vierailija
1721/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppukädessä kaikki on kuitenkin omalla vastuulla. Olen itse hyvinpalkatussa työssä ja meillä on osaajista krooninen pula. Kuitenkin olen tiedostanut, että lainsäädäntö muuttuu, työelämä muuttuu ja saatan olla työtön jossain kohtaa. Olenkin opiskellut taitoja jotka tuo minulle lisätuloja. Minulla on osakkeissa sijoituksia sekä holdissa mutta olen opetellut myös treidaamaan. Treidaus tuo minulle jatkuvaa lisätuloa. Olen ajatellut, että tämä taito tuo minulle myös työttömänä 50€/päivä lisätuloja. Olen myös järjestänyt asuntoni niin, että pystyn tarjoamaan Airbnb:n kautta yhtä huonetta vuokralle/yö. Tällainenkin tulon hankkiminen olisi mahdollista hyvin monelle, jos olisi viitseliäisyyttä. Ei tarvita välttämättä ylimääräistä huonetta.

Itse saan myös Airbnb:n kautta n 400€/kk lisätuloja. Ennen koronaa enemmän.

Aina palkkatyö ei ole ainoa vaihtoehto, vaan tasaista lisätuloa voi saada monista eri lähteistä. Esim treidaaminen/shortaaminen /airbnb vaatii aikaa ja vaivaa. Mutta samalla tuo lisätuloa. Tähän sitten tulee sata alapeukkuja ja selitystä, miksi ei tämä vaihtoehto käy.

Jos on alkupää omaa, on aina helpompaa työllistää itsensä. Itse sain työttömänäkin soviteltua päivärahaa, sillä tein satunnaisia omaan lahjakkuuteeni liittyviä hommia. Olisi ollut paljon vaikeampaa ilma töissä käyvää puolisoa, sillä päivärahojen saamiseen tämä vaikutti niin, että meni kuukautta pitempään useinkin kuin ilman näitä satunnaisia hommia. Onneksi omat työttömyysajat ovat olleet aina lyhyitä ja mulla on hyvä tuuri sekä osaamista. En kuitenkaan vaadi, että kaikki pystyisivät samaan. Olen itse tukiopettanut oppimisvaikeuksista kärsivää ystävääni. Jos on älyä tarpeeksi ymmärtää että kaikki eivät pysty samaan kuin itse, vaikka kuinka yrittäisivät. Minulle ei esim. tule hienomotorisia taitoja edes harjoittelemalla niin paljon, että voisin niitä töissä hyödyntää  koskaan. En tule koskaan oppimaan luonnostaan taitavaksi ja nopeaksi. Olen näitä taitoja kehittänyt paljon, mutta silti olen hidas ja ongelmia syntyy. Sen sijaan pärjään pitkälle loogisen ajattelukykyni - joka todella monelta työttömien haukkujalta näyttää puuttuvan - ansiosta. Jo se pelkästään kielii loogisen ajattelukyvyn puutteesta, kun ei tajuta, että työelämässä on entisiä työttömiä ja kyllä viikottain jotkut työttömät saavat ihan tavallisia palkkatöitäkin tukitöiden yms. lisäksi. Osa suhteilla, osalla käy tuuri. 

Jos olisit työtön ilman pääomaa, mistä ja miten hankkisit airbnb asunnon? Henkilötakaajia ei tänä päivänä yksikään pankki hyväksy. 

Vierailija
1722/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiflija kirjoitti:

Ja viisastelijoille tiedoksi, ei ole tosiaan mitään risusavottaa enää. Kyllä kaikkeen vaaditaan tutkinto. Puhelinmyyjäksikin halutaan nuoria. Kuka muka muutenkaan nykyään ostaa mitään puhelinmyynnistä? Täysin vanhanaikainen työ ylipäätään ja siinä on mahdotonta edetä.

Kuka tulee vaatimaan tutkintoa, jos lähdet poimimaan marjoja tai keräämään käpyjä? Myös vesuria saa käyttää ilman tutkintoa.

Missä sinä sitä vesuria ajattelit käyttää? Raivaustyöt tehdään nykyään raivaussahalla, sellainen jolla voi oikeasti tehdä töitä maksaa noin tonnin ja painaa kymmenisen kiloa. Metsänomistaja maksaa pitkin hampain 35e/h työstä. Työ vaatii erittäin kovaa fyysistä kuntoa. Käytännössä kukaan ei tee raivuutyötä yli kuuden tunnin päiviä.

Käpyjen keruuseen vaaditaan maanomistajan lupa. Että sen verran sopisi sitä tutkintoa olla, että edes ymmärtäisi mitä tässä maassa saa tehdä ja mitä ei.

Tällaiset hyväätarkoittavien hölmöjen neuvot ovat työttömyydessä yksi raskaimpia asioita sietää. Idiootit kuvittelevat, että koska se on työtön, se on myös tyhmä ja tietämätön. Vaikka itse eivät tiedä hevon vittua siitä, miten töitä nykyään tehdään muualla kuin heidän alallaan. Eivätkä tajua, että jos nyt on vaikka vuoden ollut työttömänä, on varmaan moneen kertaan kartoittanut kaikki mahdollisuudet.

Työttömät vaikuttavat olevan kovia solvaamaan. Sillä voi olla yhteys siihen, miksi he ovat jääneet alun perin työttömiksi. Mutta kerropa nyt, moneltako maanomistajalta olet pyytänyt lupaa käpyjen keräämiseen? Ja kuinka usein olet tarjonnut työvoimaasi sillä ehdollq, että saat raivaussahan lainaan asiakkaaltasi?

Eli sopiva palkka metsän raivaamisesta on se että sait käyttää maanomistajan raivausahaa? Vai mitä tämä sekava teksti oikein ehdottaa? Kuinka pitkäksi aikaa sen sahan saa lainaan? Siksi ajaksi että ehtii myydä sen eteenpäin vai?

Meidän metsään ei tule yksikään kokeilemaan raivausta ja sahoja ei lainailla kenelle tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppukädessä kaikki on kuitenkin omalla vastuulla. Olen itse hyvinpalkatussa työssä ja meillä on osaajista krooninen pula. Kuitenkin olen tiedostanut, että lainsäädäntö muuttuu, työelämä muuttuu ja saatan olla työtön jossain kohtaa. Olenkin opiskellut taitoja jotka tuo minulle lisätuloja. Minulla on osakkeissa sijoituksia sekä holdissa mutta olen opetellut myös treidaamaan. Treidaus tuo minulle jatkuvaa lisätuloa. Olen ajatellut, että tämä taito tuo minulle myös työttömänä 50€/päivä lisätuloja. Olen myös järjestänyt asuntoni niin, että pystyn tarjoamaan Airbnb:n kautta yhtä huonetta vuokralle/yö. Tällainenkin tulon hankkiminen olisi mahdollista hyvin monelle, jos olisi viitseliäisyyttä. Ei tarvita välttämättä ylimääräistä huonetta.

Aina palkkatyö ei ole ainoa vaihtoehto, vaan tasaista lisätuloa voi saada monista eri lähteistä. Esim treidaaminen/shortaaminen /airbnb vaatii aikaa ja vaivaa. Mutta samalla tuo lisätuloa. Tähän sitten tulee sata alapeukkuja ja selitystä, miksi ei tämä vaihtoehto käy.

Haluaisin kans kovasti lisätuloja ja ruveta sijoittajaksi, saako niitä osakkeita jostain ilmaiseksi? Kun nääs ei ole penniäkään niihin laitettavaksi (tai ylipäätään mihinkään muuhunkaan). Ja mistä saisi ylimääräisen huoneen vuokrayksiöön Airbnb:n bisneksen käynnistämiseksi (ja anteeksi tyhmä kysymys, mutta missä mä sitten nukun ja asun, jos vuokraan kämppäni pois?). Kun nyt olet täällä hyvää hyvyyttäsi ystävällisesti neuvomassa työttömiä, että miten PITÄISI toimia...

Vierailija
1724/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kans kovasti lisätuloja ja ruveta sijoittajaksi, saako niitä osakkeita jostain ilmaiseksi? Kun nääs ei ole penniäkään niihin laitettavaksi (tai ylipäätään mihinkään muuhunkaan). Ja mistä saisi ylimääräisen huoneen vuokrayksiöön Airbnb:n bisneksen käynnistämiseksi (ja anteeksi tyhmä kysymys, mutta missä mä sitten nukun ja asun, jos vuokraan kämppäni pois?). Kun nyt olet täällä hyvää hyvyyttäsi ystävällisesti neuvomassa työttömiä, että miten PITÄISI toimia...

Sinun ei tarvitse muuttaa pois. Voit vuokrata yhtä huonetta tai jopa pelkkää sänkyä. Ja Nordnetin kautta on mahdollista ostaa osakkeita velaksi. Ja velat maksat tietysti voitollisilla osakekaupoilla. Kunnes homma alkaa pyörimään omillaan. Tai voit Airbnb:sta saamasi tulit sijoittaa. Viitseliäisyyttä nämä vaatii, mutta kaikki tieto on saatavissa lukemalla ja opetusvideoita katsomalla😊

Vierailija
1725/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli sanoa että kyllä niitä puhelinmyyntitöitä ja ojan haravointia riittää ihan kaikille. Näin minua on niin monet kerrat ohjeistettu työnhaussa... Se nyt vaan on myös fakta että ihan kaikille ei ole töitä tarjolla. Ei ainakaan niin pitkään kun tapa on tämä että yhdelle jaetaan kohtuuttoman suuri työsarka ja työtunnit. Kevennettäisiin ja jaettaisiin töitä niin useampi saisi riittävän toimeentulon.

Vierailija
1726/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta, aina löytyy tekosyitä. Sisareni on loistava esimerkki. Marisee miten hänellä ei ole mahdollisuutta sijoittaa ja miten minulla on kaikki helppoa kun on passiivista tuloa. Tarjosin toissakesänä hänelle diiliä, että auttaa minua ison talon siivoamisessa, ikkunoiden pesussa ja juhlapäivänä (meillä oli isot juhlat). Lupasin vastikkeeksi avata hänen kanssaan Nordnetiin tilin ja laittaa alkupääoman 500€. Lupasin auttaa häntä ensimmäisissä kaupoissa. Lupasin jopa auttaa häntä tekemään kuukausisäästösopimuksen supereihin. Kaiken kukkuraksi lupasin, että hänen kuukausisäästösumman laitan hänen lapsensa harrastusrahastoon eli oikeasti kuukausisäästö ei olisi edes maksanut hänelle mitään. Mikä minulla oli tähän intressi? Hänen lapsensa.

Ei kelvannut tämä diili hänelle.

Vierailija
1727/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta, minäpä alan yksiössäni vuokraamaan sänkyäni ja nukun itse sohvalla, kiitos hyvästä ideasta! Tuilla voi tietysti ostella osakkeita, ihan turhaa syödä joka päivä, välillä voi vähän paastota. :)

Nää on taas näitä hyväosaisten neuvoja. Kyllähän sitä on helppo löytää uusia tapoja tienata jos on jotain pääomaa mitä hyödyntää. Mutta kun meillä kaikilla ei ole, sillon kun jonkun pätkän saa niin palkka menee elämiseen ja taas ollaan kuukausia työttömänä ennen kuin löytyy seuraava.

Vierailija
1728/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse muuttaa pois. Voit vuokrata yhtä huonetta tai jopa pelkkää sänkyä. Ja Nordnetin kautta on mahdollista ostaa osakkeita velaksi. Ja velat maksat tietysti voitollisilla osakekaupoilla. Kunnes homma alkaa pyörimään omillaan. Tai voit Airbnb:sta saamasi tulit sijoittaa. Viitseliäisyyttä nämä vaatii, mutta kaikki tieto on saatavissa lukemalla ja opetusvideoita katsomalla😊

Vuokraan sänkyäni itseni kanssa??? Ai... sorry, no nyt mä tajusin, mikä bisnis se on... Ei oo kuitenkaan mun heiniä. No, ehkä mä kokeilen sitä velaksi sijoittamista.

Vierailija
1729/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta, minäpä alan yksiössäni vuokraamaan sänkyäni ja nukun itse sohvalla, kiitos hyvästä ideasta! Tuilla voi tietysti ostella osakkeita, ihan turhaa syödä joka päivä, välillä voi vähän paastota. :)

Nää on taas näitä hyväosaisten neuvoja. Kyllähän sitä on helppo löytää uusia tapoja tienata jos on jotain pääomaa mitä hyödyntää. Mutta kun meillä kaikilla ei ole, sillon kun jonkun pätkän saa niin palkka menee elämiseen ja taas ollaan kuukausia työttömänä ennen kuin löytyy seuraava.

Juuri näin. Itse vuokraan sänkyäni ja nukun itse sohvalla. Siihen ei kuole.

Vierailija
1730/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiflija kirjoitti:

Ja viisastelijoille tiedoksi, ei ole tosiaan mitään risusavottaa enää. Kyllä kaikkeen vaaditaan tutkinto. Puhelinmyyjäksikin halutaan nuoria. Kuka muka muutenkaan nykyään ostaa mitään puhelinmyynnistä? Täysin vanhanaikainen työ ylipäätään ja siinä on mahdotonta edetä.

Kuka tulee vaatimaan tutkintoa, jos lähdet poimimaan marjoja tai keräämään käpyjä? Myös vesuria saa käyttää ilman tutkintoa.

Missä sinä sitä vesuria ajattelit käyttää? Raivaustyöt tehdään nykyään raivaussahalla, sellainen jolla voi oikeasti tehdä töitä maksaa noin tonnin ja painaa kymmenisen kiloa. Metsänomistaja maksaa pitkin hampain 35e/h työstä. Työ vaatii erittäin kovaa fyysistä kuntoa. Käytännössä kukaan ei tee raivuutyötä yli kuuden tunnin päiviä.

Käpyjen keruuseen vaaditaan maanomistajan lupa. Että sen verran sopisi sitä tutkintoa olla, että edes ymmärtäisi mitä tässä maassa saa tehdä ja mitä ei.

Tällaiset hyväätarkoittavien hölmöjen neuvot ovat työttömyydessä yksi raskaimpia asioita sietää. Idiootit kuvittelevat, että koska se on työtön, se on myös tyhmä ja tietämätön. Vaikka itse eivät tiedä hevon vittua siitä, miten töitä nykyään tehdään muualla kuin heidän alallaan. Eivätkä tajua, että jos nyt on vaikka vuoden ollut työttömänä, on varmaan moneen kertaan kartoittanut kaikki mahdollisuudet.

Työttömät vaikuttavat olevan kovia solvaamaan. Sillä voi olla yhteys siihen, miksi he ovat jääneet alun perin työttömiksi. Mutta kerropa nyt, moneltako maanomistajalta olet pyytänyt lupaa käpyjen keräämiseen? Ja kuinka usein olet tarjonnut työvoimaasi sillä ehdollq, että saat raivaussahan lainaan asiakkaaltasi?

Eli sopiva palkka metsän raivaamisesta on se että sait käyttää maanomistajan raivausahaa? Vai mitä tämä sekava teksti oikein ehdottaa? Kuinka pitkäksi aikaa sen sahan saa lainaan? Siksi ajaksi että ehtii myydä sen eteenpäin vai?

Meidän metsään ei tule yksikään kokeilemaan raivausta ja sahoja ei lainailla kenelle tahansa. 

Noita hölmöjä neuvojia riittää työttömyyttä ja köyhyyttä koskevissa keskusteluissa. Kaikessa kaikkitietävyydessään he katselevat ryteikköisiä ojanvieruksia ja ajattelevat, että siinäpä jollekulle työttömälle työtä. Onhan siinä, mutta kukapa siitä maksaisi palkkaa?

Sama idea on halvalla tehdyissä huutokauppa- yms. -ohjelmissa: kerätään romua ja muuta tavaraa ja hihkutaan sitten siitä, miten paljon rahaa niistä saa. Jos joku ostaa.

Vierailija
1731/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiflija kirjoitti:

Noita hölmöjä neuvojia riittää työttömyyttä ja köyhyyttä koskevissa keskusteluissa. Kaikessa kaikkitietävyydessään he katselevat ryteikköisiä ojanvieruksia ja ajattelevat, että siinäpä jollekulle työttömälle työtä. Onhan siinä, mutta kukapa siitä maksaisi palkkaa?

Sama idea on halvalla tehdyissä huutokauppa- yms. -ohjelmissa: kerätään romua ja muuta tavaraa ja hihkutaan sitten siitä, miten paljon rahaa niistä saa. Jos joku ostaa.

Unohtavat myös sen että ei ole olemassa sellaista kuin ei-kenenkään-maa.  

Vierailija
1732/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla myös on työttömyys aiheuttanut unettomuutta. saatan valvoa pari vuorokautta putkeen.

Sosiaaliset suhteet on kutistuneet. He, joiden luulin olevan mun ystäviä, kohtelevat mua kuin spitaalista.

Luulevat, että työttömyys tarttuu.

Olen takertunut harrastuksiini kuten kuntoilu, hiihto ja kielten opiskelu.

Mulla taas vuorotyö aiheutti unettomuutta ja elimistö oli aivan piipussa.  Hyvä että pääsit eroon k-päistä jotka arvottavat ihmistä työn perusteella.

Ihmisarvoa ei työpaikkojen mukaan mitata. Mutta miksi etuuksien kustantajien pitäisi palvoen kiitellä etuuksista nauttijoita? Loppuu etuusrahat lyhyeen, jos kaikki jättäytyvät tukiaisten varaan!

En ymmärrä miksi tivaat minulta vastauksia väittämiin joita en ole esittänyt, tässä tapauksessa oletettu vaade "palvoen kiittämiseen".

Vierailija
1733/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla myös on työttömyys aiheuttanut unettomuutta. saatan valvoa pari vuorokautta putkeen.

Sosiaaliset suhteet on kutistuneet. He, joiden luulin olevan mun ystäviä, kohtelevat mua kuin spitaalista.

Luulevat, että työttömyys tarttuu.

Olen takertunut harrastuksiini kuten kuntoilu, hiihto ja kielten opiskelu.

Mulla taas vuorotyö aiheutti unettomuutta ja elimistö oli aivan piipussa.  Hyvä että pääsit eroon k-päistä jotka arvottavat ihmistä työn perusteella.

Ihmisarvoa ei työpaikkojen mukaan mitata. Mutta miksi etuuksien kustantajien pitäisi palvoen kiitellä etuuksista nauttijoita? Loppuu etuusrahat lyhyeen, jos kaikki jättäytyvät tukiaisten varaan!

En ymmärrä miksi tivaat minulta vastauksia väittämiin joita en ole esittänyt, tässä tapauksessa oletettu vaade "palvoen kiittämiseen".

En ymmärrä miksi on k-pää, jos arvottaa ihmisiä työn (tekemisen?) perusteella?

Vierailija
1734/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskakokkare,Jos sun täytyy olla noin kade työttömyystuella kituuttaville,

niin ala herran nimsessä heti itsekkin työttömäksi. So simply.

Huomenna sanot heti aamusta pomolles byebye ja alat työttömäksi.

Samaa pätee täällä kaikkiin niihin jotka itkee sohvalla makoilusta.

Ei ole mitään estettä ettette vois itse tehdä samaa.

Sitten näette millasta herkua se on.

Ja tilallenne sinne töihin löytyy varmasti 500 000 tuhannen työttömän joukosta varmasti joku.

Vierailija
1735/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kunnollinen työpaikka avoinna, siihen tulee vaatimuksista riippuen 10-200 hakemusta.

Haastatteluun otetaan keskimäärin 3

Paikan saa yleensä 1

Näin ollen: suurin osa hakemuksista ei johda haastattelukutsuihin

Suurin osa haastatteluista ei johda saatuun paikkaan

Vierailija
1736/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kunnollinen työpaikka avoinna, siihen tulee vaatimuksista riippuen 10-200 hakemusta.

Haastatteluun otetaan keskimäärin 3

Paikan saa yleensä 1

Näin ollen: suurin osa hakemuksista ei johda haastattelukutsuihin

Suurin osa haastatteluista ei johda saatuun paikkaan

Aina kuitenkin joku tulee valituksi. Jos valittu oli työtön, hänestä tulee valinnan jälkeen työllinen. Työpaikan vaihtajan jäljiltä avautuu taas uusi avoin työpaikka jossain toisaalla. Hyvä olisi, jos nyt työttömänäkin olevat pääsisivät välilllä palkkatöihin. Siitä hyötyisi sekä yksilö itse että yhteiskunta.

Vierailija
1737/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskakokkare,Jos sun täytyy olla noin kade työttömyystuella kituuttaville,

niin ala herran nimsessä heti itsekkin työttömäksi. So simply.

Huomenna sanot heti aamusta pomolles byebye ja alat työttömäksi.

Samaa pätee täällä kaikkiin niihin jotka itkee sohvalla makoilusta.

Ei ole mitään estettä ettette vois itse tehdä samaa.

Sitten näette millasta herkua se on.

Ja tilallenne sinne töihin löytyy varmasti 500 000 tuhannen työttömän joukosta varmasti joku.

Mistä ajattelit ne viisisataa miljoonaa (=500 000 tuhatta) työtöntä haalia? Ihan siltä varalta kyselen, että jos huomenna (=sunnuntaina) innostun esimiehelle irtosanoutumisilmoituksen mennä sanomaan.

Vierailija
1738/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä opiskelinkin itteni merkonomiksi että pääsen mäkkäriin töihin. 🤣

Kiitos päivän nauruista.

Pikaruoka ketjuun pääsee ihan lukiostakin jopa suoraan töihin.. kuka vaan ja tosi paska palkka.

Voihan sielläkin edetä parempiin tehtäviin. Ei ensimmäiseen vakanssinsa tarvitse loppuiäkseen jämähtää.

Vierailija
1739/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut lottovoitto syntyä autiolle saarelle missä olisi ikuinen kesä ja ruokaa. Muuta en vaadi. Suomessa en pysty enään elämään. Oikeuteni työmarkkinatukeen evättiin koska toimitin sinne lääkärintodistuksen työkyvyttömyydestä heidän sitä vaatiessa vaikka edellisen toimitin jo 10 vuotta sitten kun vammauduin työtapaturmassa. Eläkeeseen ei ole oikeutte koska työkyky ei ole alentunut riittävästä. Nyt voin saada kodittomana kuulemma 100€ toimeentulotukea kuukaudessa mikä ei riitä mitenkään elämiseen. Aikaisemmin sain 500€ mikä riitti elämiseen. Ei tunnut kovinkaan etäiseltä saksan toimet toisen maailmansodan aikaan

Vierailija
1740/4199 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni ei ymmärrä sitä että melkein kuka tahansa voi joutua työttömäksi milloin tahansa. Pilkka saattaa osua omaan nilkkaan työttömiä mollaavilla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi