Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyttä ei tajua ennen kuin sen kokee itse

Vierailija
01.12.2020 |

Myönnetään, itsekin kuvittelin joskus, että työttömänä ovat lähinnä ne joita ei oikein kiinnosta opiskelu eikä työelämä eikä ole kovin suurta mielenkiintoa. En kuvitellut, että minä joka on tehnyt töitä opiskelujen ohessa koko elämäni ja opiskellut itselle ylemmän korkeakoulututkinnon olisin työttömänä.

Ensi kosketuksen työelämän ja työnhaun raadollisuuteen sain, kun viimeistelin maisterin opintojani. Olin saanut hyvää työkokemusta myös omalta alalta hyvässä harjoittelupaikassa, mutta hain monia kuukausia töitä ja ramppasin haastatteluissa, mutta minnekään ei valittu. Lopulta päädyin hakemaan ei oman alan töitä ja sain määräajaksi töitä. Jouduin muuttamaan tuon ei oman alan ja maisterin työtä huomattavasti alemman työn takia. Lopulta vihasin tuota asiakaspalvelu työtä, mutta kärvistelin määräajan loppuun, kun olin vielä vastaanottanut uuden määräaikaisen sopimuksen.

Nyt olen taas tilanteessa jossa olen hakenut töitä kohta 3 kk tuloksetta. Haastatteluihin olen päässyt, mutta aina joku on mennyt ohi, jolla on enemmän juuri oikeaa työkokemusta.

Enää en todellakaan kuvittele, että työnsaanti olisi työhalusta tai edes ahkeruudesta kiinni. Itselle opiskelu ja työ on aina ollut tärkeää, joten siihen olen elämässä panostanut. Silti tulos voi olla tämä eli työttömyys.

Kommentit (4199)

Vierailija
3721/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä oon kyl ihan mielellään työttömänä

Jos kaikki muutkin olisi mielellään työttömänä, ei olisi sinulle ruokaa, terveydenhuoltoa, kunnossapidettyjä teitä, roskiasi ei veisi kukaan pois, eikä kukaan puolustaisi sinua rikollisuutta tai väkivaltaa vastaan, jne.

kyllä. ei olisi yhteiskuntaa. se ei olisi ongelma, koska silloin toteutuisi se luonnon valinta. ja hauskaa olisi heimosodissa, ja muissa aktiviteeteissä, jossa heikoista hankkiudutaan eroon pysyvillä konsteilla. minut on luotu juuri sellaisiin olosuhteisiin. ukosta en niin tiedä, vaikka se minut on opettanut mettähommiin ja kalastamaan. ei ole mitään ongelmaa elää luonnosta. siellä kaupungissa juntit kuolee nälkään ja hukkuu pashaan :) ei käy sääliksi lainkaan. olette turhia.

Vierailija
3722/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin vois minusta kyllä laittaa eläkekaton korkeille eläkkeille, kuin leikata työttömyyskorvauksia. Monissa Länsi-Euroopan maissa on eläkekatto noin 4000 euroa, joissain on alempikin. Mutta Suomessa on jopa 10 000 euron eläkkeitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3723/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki muutkin olisi mielellään työttömänä, ei olisi sinulle ruokaa, terveydenhuoltoa, kunnossapidettyjä teitä, roskiasi ei veisi kukaan pois, eikä kukaan puolustaisi sinua rikollisuutta tai väkivaltaa vastaan, jne.

kyllä. ei olisi yhteiskuntaa. se ei olisi ongelma, koska silloin toteutuisi se luonnon valinta. ja hauskaa olisi heimosodissa, ja muissa aktiviteeteissä, jossa heikoista hankkiudutaan eroon pysyvillä konsteilla. minut on luotu juuri sellaisiin olosuhteisiin. ukosta en niin tiedä, vaikka se minut on opettanut mettähommiin ja kalastamaan. ei ole mitään ongelmaa elää luonnosta. siellä kaupungissa juntit kuolee nälkään ja hukkuu pashaan :) ei käy sääliksi lainkaan. olette turhia.

Että semmoiset harhat sielläkin sitten :D

Vierailija
3724/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, riikkako se siellä kirjoittelee :-)

Vierailija
3725/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asmi kirjoitti:

olen ollut työttömänä päälle 20 vuotta, alkaen siitä kun valmistuin ammattikoulusta ammattiin mikä ei olisi voinut vähemmän kiinnostaa. olen oppinut elämään niukkavaraisesti. muutama lyhytjaksoinen työharjottelu/kuntoutus ollut tässä välissä, mutta ei niistä oikein saanut mitään irti.

nyt jo ajatus siitä että uhrautuisin useaksi tunniksi johonkin työhön, jonka palkka todennäköisesti verojen jälkeen vain hitusen enemmän kuin työttömyyskorvaus, ei todellakaan kiinnosta, varsinkin kun tietää mitä paskaduunia olisi tarjolla. sellaisessa duunissa sielu kuolee. orjatyötä.

Juuri sun kaltaisten lusmujen vuoksi nykyinen hallitus kiristää etuuksia. Se, että teit aikoinasi väärän valinnan hakeutumalla alalle, joka ei kiinnosta, ei voi olla muiden veronmaksajien ongelma. Jokainen on vastuussa omista tekemisistään. Ymmärrätkö, että just sinä ja muut sun kaltaiset ovat syy tuleviin kiristyksiin?

Se vaan on ikävä fakta, että on olemassa myös pienipalkkaisia töitä. Jos ne ei kiinnostele, ottaa vaan asiakseen kouluttautua tehtäviin, joissa palkka on parempi. Sinänsä mitään työtä ei pitäisi vieroksua. Moni meistä "parempiin töihin" päässeistä on myös nähnyt ne "huonommat", joten kyllä me tiedetään mitä ne on. Ja monilla just ne paskaduunit ovat motivoineet lisäopintoihin.

Väärä syyllinen. Etuuksia kiristetään ainoastaan sen vuoksi, että yrittäjät saisivat helpommin työntekijöitä, jotka tekevät töitä niin pienellä palkalla, että palkan lisäksi on haettava sosiaaaliturvaa tai kiristysten vuoksi työttömät mielellään luovuttaisivat työpanoksensa/kauppa-arvonsa yrittäjälle sosiaaliturvan vastineena.

Kuinka kävi niiden marjanpoimioiden lääkäritasoisten palkkojen? Moni muukin työvoimapulaa huutava työnantaja on todistanut, että heillä ei ollut vaikeuksia saada työvoimaa vaan ainoastaan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia maksaa palkkaa.

Se laiskistava sosiaaliturva on 10 euroa vuorokaudessa ja asumiskulut, joten kyse ei ole sosiaaliturvan suuruudesta tai työttömien laiskuudesta, vaan rikkaiden pohjattomasta ahneudesta.

Vierailija
3726/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan sama mut mä aijon myös pysyä työttömänä.hyvää työ päivää huomenna vaa

Vierailija
3727/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin vois minusta kyllä laittaa eläkekaton korkeille eläkkeille, kuin leikata työttömyyskorvauksia. Monissa Länsi-Euroopan maissa on eläkekatto noin 4000 euroa, joissain on alempikin. Mutta Suomessa on jopa 10 000 euron eläkkeitä!

Eläkekatto olisi paitsi taloudellisesti niin myös sosiologisesti hyvä asia.

Lisäisi yhteiskunnan koheesiota ja pienentäisi sukupolvien välistä kuilua.

Sitä ei tehdä, koska se vähentäisi kokoomuksen kannatusta.

Kokoomus saa osan kannatuksestaan eläkeläisiltä.

Vierailija
3728/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vaan dislikeä, totuus on kuitenkin totuus kirjoitti:

Siitä oli joskus juttuakin, että nykypäivänä yli 70% työhön pääsemisistä tulee suhteiden kautta, että on kyseiseen firmaan joku kytkös entuudestaan. Sitten porukka aina ajattelee, että ovat työllistyneet omin avuinensa ja ovat niin erinomaisia. Tuo on suurinta hevonpaskaa.

Minä voin sentään myöntää saaneeni kontaktin kautta hyvän työpaikan. Olen pärjännyt siellä hyvin ja minut vakinaistettiin jo paljon ennen koeajan loppumista, mutta minä voin sentään myöntää, että en olisi kyseisessä paikassa töissä ilman olemassa olevaa kytköstä. yli 70% omahyväisistä työpaikan saaneista persenaamoista ei tähän pysty, kun tuppaa unohtumaan se oma tilanne, miten aikoinaan työllistyi.

Saattaisiko tuo riippua vähän paikkakunnastakin? Olen muuttanut pohjoisesta kotipaikkakunnaltani Helsinkiin opiskelemaan enkä tuntenut ketään pääkaupunkiseudulta. Muuttoon yhtenä syynä oli, että tulen köyhästä perheestä enkä nähnyt itselläni hyvää tulevaisuutta siellä kotipaikkakunnalla ilman oikeita suhteita. Helsingissä mahdollisuudet ovat olleet paljon paremmat, olen ihan itse hommannut kaikki työpaikkani ilman suhteita, ihan ensimmäisistä kesätyöpaikoista lähtien. Näin on myös suurin osa opiskelukavereistani tehnyt. Niistä, joilla on vanhemmat pk-seudulla, todella hyvin harva on mennyt töihin isänsä tai äitinsä työpaikkaan, tiedän vain yhden, heillä on perheyritys. 

Turhaan paukuttelet henkseleitäsi.

Kuten kerroit, niin olet hakenut ja saanut työpaikkoja opiskelijana, joten saatat yllättyä kun valmistumisen jälkeen ne saatavilla olevat työpaikat häviää kuin tuhka tuuleen. Eri asia sitten on, jos valmistumisen jälkeen työllistyt niihin työpaikkoihin, joissa teit töitä opiskeluiden aikana.

Vaikka itse tekisi valmistumisen jälkeen hanttihommiakin, niin työnantajat eivät useinkaan palkkaa.

Vierailija
3729/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asmi kirjoitti:

olen ollut työttömänä päälle 20 vuotta, alkaen siitä kun valmistuin ammattikoulusta ammattiin mikä ei olisi voinut vähemmän kiinnostaa. olen oppinut elämään niukkavaraisesti. muutama lyhytjaksoinen työharjottelu/kuntoutus ollut tässä välissä, mutta ei niistä oikein saanut mitään irti.

nyt jo ajatus siitä että uhrautuisin useaksi tunniksi johonkin työhön, jonka palkka todennäköisesti verojen jälkeen vain hitusen enemmän kuin työttömyyskorvaus, ei todellakaan kiinnosta, varsinkin kun tietää mitä paskaduunia olisi tarjolla. sellaisessa duunissa sielu kuolee. orjatyötä.

Juuri sun kaltaisten lusmujen vuoksi nykyinen hallitus kiristää etuuksia. Se, että teit aikoinasi väärän valinnan hakeutumalla alalle, joka ei kiinnosta, ei voi olla muiden veronmaksajien ongelma. Jokainen on vastuussa omista tekemisistään. Ymmärrätkö, että just sinä ja muut sun kaltaiset ovat syy tuleviin kiristyksiin?

Se vaan on ikävä fakta, että on olemassa myös pienipalkkaisia töitä. Jos ne ei kiinnostele, ottaa vaan asiakseen kouluttautua tehtäviin, joissa palkka on parempi. Sinänsä mitään työtä ei pitäisi vieroksua. Moni meistä "parempiin töihin" päässeistä on myös nähnyt ne "huonommat", joten kyllä me tiedetään mitä ne on. Ja monilla just ne paskaduunit ovat motivoineet lisäopintoihin.

Väärä syyllinen. Etuuksia kiristetään ainoastaan sen vuoksi, että yrittäjät saisivat helpommin työntekijöitä, jotka tekevät töitä niin pienellä palkalla, että palkan lisäksi on haettava sosiaaaliturvaa tai kiristysten vuoksi työttömät mielellään luovuttaisivat työpanoksensa/kauppa-arvonsa yrittäjälle sosiaaliturvan vastineena.

Kuinka kävi niiden marjanpoimioiden lääkäritasoisten palkkojen? Moni muukin työvoimapulaa huutava työnantaja on todistanut, että heillä ei ollut vaikeuksia saada työvoimaa vaan ainoastaan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia maksaa palkkaa.

Se laiskistava sosiaaliturva on 10 euroa vuorokaudessa ja asumiskulut, joten kyse ei ole sosiaaliturvan suuruudesta tai työttömien laiskuudesta, vaan rikkaiden pohjattomasta ahneudesta.

Montako rikasta pk-yrittäjää tiedät? Superrikkaita on Suomessa ihan järkyttävän vähän, ja myös niitä hyvin korkeaa eläkettä saavaa. Eipä silti, supereläkkeiden leikkaamista kannatan itsekin, mutta superrikkaiden verotusta tai eläkkeitä muuttamalla on lähinnä kosmeettinen vaikutus.

En ole itse yrittäjä enkä tunne henkilökohtaisesti montaakaan, mutta sen verran asiaan perehtyneenä tiedän, että sääntö-Suomessa ei ole helppoa rikastua edes yksityisyrittäjänä. Pois lukien ehkä juristit ja eläinlääkärit.

Vierailija
3730/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asmi kirjoitti:

Montako rikasta pk-yrittäjää tiedät? Superrikkaita on Suomessa ihan järkyttävän vähän, ja myös niitä hyvin korkeaa eläkettä saavaa. Eipä silti, supereläkkeiden leikkaamista kannatan itsekin, mutta superrikkaiden verotusta tai eläkkeitä muuttamalla on lähinnä kosmeettinen vaikutus.

En ole itse yrittäjä enkä tunne henkilökohtaisesti montaakaan, mutta sen verran asiaan perehtyneenä tiedän, että sääntö-Suomessa ei ole helppoa rikastua edes yksityisyrittäjänä. Pois lukien ehkä juristit ja eläinlääkärit.

Ainahan se on ollut niin, että köyhältä vähistä otettuna kertyy enemmän ja rikkailta otettaessa kyseessä on "kosmeettinen vaikutus". Tämähän vain todistaa, että verosuunnittelu pitää tehdä laittomaksi, sillä sen turvin maksetaan aivan liian vähän yhteiskunnan kassaan.

Miksi aina pitää lähteä vääntämään jostain epäolennaisesta.  Kuka on rikas...

Et siis ole kovinkaan perehtynyt yrittäjyyteen... yritysidea on kaiken a ja o... esimerkiksi se trendikkäitä mehupirtelöitä myynyt yrittäjä rikastui nopeasti, vaikka ei ollut juristi tai eläinlääkäri. Ja,  ihan samat sääntö-suomen kulut ja velvollisuudet on kaikilla yrittäjillä.

Niin, rikkaiden ahneuden ja säästötarpeen seurauksena melkoinen määrä "vanhanaikaisista" palkkatyöpaikoista on ulkoistettu yritysvetoiseksi. Tästä seuraa ylimääräisiä maksuja ja ylimääräisiä välistävetäjiä, mutta tällä keinolla kuitenkin säästetään ... ja kukahan on se ketjun lenkki, jonka työtehon lisäyksellä ja pienemmillä tuloilla nekin säästöt aikaansaadaan?

Vierailija
3731/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tipuin 40v iässä johtoryhmästä työttömäksi, kun firma ei halunnutkaan mua enää äitiysloman jälkeen takaisin. Sain 4kk palkan irtisanomisrahaa ja luulin että kyllä heti saan töitä kun 10v kokemus johtoryhmätasolta. Luulin väärin. Yli vuosi mennyt jo ja olen erittäin pahasti ahdistunut ja uneton tän stressin takia.

Jostain luin että työttömistä yli 20% on erityisasiantuntijoita, päälliköitä, johtajia. Silti työttömistä puhutaan yhdellä tavalla, että he ovat syrjäytynyttä rupusakkia. Tän takia häpeän tilannettani syvästi.

Surullisia nää provot jotka säilyy vuosia.

Joku uskoo että tuollaiseen huuhaa-aloitukseen tulee kolmessa minuutissa joku johtaja kertomaan (kkomppaamaan) aloittajaa omalla "kokemuksellaan"

Ja tykkäyksiä sataa.

Vierailija
3732/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vaan dislikeä, totuus on kuitenkin totuus kirjoitti:

Siitä oli joskus juttuakin, että nykypäivänä yli 70% työhön pääsemisistä tulee suhteiden kautta, että on kyseiseen firmaan joku kytkös entuudestaan. Sitten porukka aina ajattelee, että ovat työllistyneet omin avuinensa ja ovat niin erinomaisia. Tuo on suurinta hevonpaskaa.

Minä voin sentään myöntää saaneeni kontaktin kautta hyvän työpaikan. Olen pärjännyt siellä hyvin ja minut vakinaistettiin jo paljon ennen koeajan loppumista, mutta minä voin sentään myöntää, että en olisi kyseisessä paikassa töissä ilman olemassa olevaa kytköstä. yli 70% omahyväisistä työpaikan saaneista persenaamoista ei tähän pysty, kun tuppaa unohtumaan se oma tilanne, miten aikoinaan työllistyi.

Rekkakuski kaveri jäi työttömäksi ja ansiosidonnaiselle.Kauhisteli kuitenki kun huomasi tottuvansa työttömyyteen ,kun vielä ansiosidonnainen oli aika hyvä.Ilahtui kyllä suuresti ,kunkaveria alettii kotoa kysyä työhön ja palkkatarjoukset muuttui kilpailuksi .Koska kaverin taidot tiedettiin työelämässä.Kysyntä tällöin oli selviö.

Näinhän sitä sanotaan ja pitänee suurimmalta osin paikkansa. Tosin olen itsekin saanut töitä ilman, että on ollut kummempia suhteita ja myös puolisoni on saanut. Arvostan jotenkin enemmän työpaikkoja, jotka palkkaa myös ns uusia ihmisiä ilman kytköksiä. Mutta ehkäpä yritetään pelata jotenkin niin varman päälle, että jos joku tuntee tyypin ja tietää, että se on ns normaali tyyppi niin helpommin ajatellaan, että ei tule sitten ihan virherekrya. Tosin eihän mitään takeita silti ole, että tyyppi hoitaa hommansa. Ap

Vierailija
3733/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkekatto olisi paitsi taloudellisesti niin myös sosiologisesti hyvä asia.

Lisäisi yhteiskunnan koheesiota ja pienentäisi sukupolvien välistä kuilua.

Sitä ei tehdä, koska se vähentäisi kokoomuksen kannatusta.

Kokoomus saa osan kannatuksestaan eläkeläisiltä.

Eläkeläiset äänestää SDP:tä

Vierailija
3734/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun avoimia työpaikkoja on enemmän kuin työnhakijoita ja uusi hallitus kohtuullistaa sosiaaliturvan niin pitäisi löytyä työtä jokaiselle.

Valehtelet, työttömiä on paljon enemmän kuin työpaikkoja.

Vierailija
3735/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin muutaman kk työttömänä, liki vuoden. Remontoin koko kotimme, tein ns kuolinsiivouksen, perussiivosin kaiken, kävin läpi jokaisen kaapin ja laatikon.

Se on hienoa, että saitte remontoitua kotinne ilman kustannuksia. Useimmat ihmiset joutuvat ostamaan maalia, suteja, lattiamateriaaleja, kaakeleita sun muita välineistöä, mutta tepä saitte kaiken ilmaiseksi! 

Hieno homma! Tästä nyt vaan rahattomat työttömät ottamaan oppia! Voi käydä vaikka varastamassa tarvikket, jos ei muuten onnistu. 

Vierailija
3736/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja ihan omista ansioista tuo on kertynyt.

Voit itsekkin hankkia parempipalkkaisen homman ja kerryttää suuremman eläkkeen.

Ei se kenellekään tyhjästä tule.

Vierailija
3737/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nauti pätkääkään työttömänä olemisesta, enkä ymmärrä miten joku voi ihan vapaaehtoisesti valita työttömyyden. Itselläni menossa loputtoman pitkä selvittely työkyvystä allergioiden takia ja ei paljon naurata saikkupäivärahalla eläminen.

Vierailija
3738/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin muutaman kk työttömänä, liki vuoden. Remontoin koko kotimme, tein ns kuolinsiivouksen, perussiivosin kaiken, kävin läpi jokaisen kaapin ja laatikon.

Se on hienoa, että saitte remontoitua kotinne ilman kustannuksia. Useimmat ihmiset joutuvat ostamaan maalia, suteja, lattiamateriaaleja, kaakeleita sun muita välineistöä, mutta tepä saitte kaiken ilmaiseksi! 

Hieno homma! Tästä nyt vaan rahattomat työttömät ottamaan oppia! Voi käydä vaikka varastamassa tarvikket, jos ei muuten onnistu. 

Kumma juttu, kun en huomaa missään kohtaa, jossa hän puhuu ilmaisesta remontista. Enkä myöskään kohtaa, jossa kertoo olleensa työttömyysaikansa rahattomana, ilman työttömyyskorvausta. Myöskään hän ei kerro, että työttömäksi jäädessä hänen pankkitilinsä oli nollassa. Monilla on jopa tonni tai pari säästössä, ajattele!

Vierailija
3739/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, kun en huomaa missään kohtaa, jossa hän puhuu ilmaisesta remontista. Enkä myöskään kohtaa, jossa kertoo olleensa työttömyysaikansa rahattomana, ilman työttömyyskorvausta. Myöskään hän ei kerro, että työttömäksi jäädessä hänen pankkitilinsä oli nollassa. Monilla on jopa tonni tai pari säästössä, ajattele!

Ja joillakin on myös työssä käyvä puoliso.

Vierailija
3740/4199 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyse oli siitä, että hän leuhkii. Tämän ketjun otsikko kuitenkin on "työttömyyttä ei tajua ennen kuin sen kokee". Fiksu ihminen (joita sinä ja tuo lainaamani henkilö ette ole) ymmärtävät, että otsikolla tarkoitetaan tilannetta, jossa ihmisen elämä huononee työttömyyden myötä. Otsikolla ei tarkoitea tilannetta, jossa työttömyys ja sen myötä tuleva rahattomuus tarkoittaakin "hei, en tajunnut kuinka kivaa työttömyys onkaan". Te kaksi (plus teitä peukutaneet) haluatte sen sijaan tulla tänne irvailemaan, kuinka työttömyys ei ole yhtään hankala tilanne, koska silloin voi remontoida koko kodin. 

Te ette ole vielä saavuttaneet (ja tuskin saavutattekaan) sellaista inhimillisyyden tasoa, jossa ymmärretään aidosti toisenlaisia, saati huonompiosaisia. Te olette niitä, jotka näkevät aloituksen, jossa kerrotaan, kuinka ikävää on, kun oma lapsi sairastuu vakavasti, ja tulette siihen selittämään, että päinvastoin on ihanaa, että lapsen sairaalajaksojen aikana teille jää omaa parisuhdeaikaa. Tai kun joku kertoo, että hänellä on niin hankala hiuslaatu, ettei siihen saa tehtyä lettiä, te tulette hehkuttamaan, kuinka oma polviin asti ulottuva tukkanne saa aina kehuja ja kuinka sen voi letittää 101:llä eri tavalla. 

Kuten sanottua, olette itsekkäitä minä-minä -tyyppejä, joille muiden rahaongelmat ovat teille vain tilaisuus kertoa omista miljoonistanne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän