Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyttä ei tajua ennen kuin sen kokee itse

Vierailija
01.12.2020 |

Myönnetään, itsekin kuvittelin joskus, että työttömänä ovat lähinnä ne joita ei oikein kiinnosta opiskelu eikä työelämä eikä ole kovin suurta mielenkiintoa. En kuvitellut, että minä joka on tehnyt töitä opiskelujen ohessa koko elämäni ja opiskellut itselle ylemmän korkeakoulututkinnon olisin työttömänä.

Ensi kosketuksen työelämän ja työnhaun raadollisuuteen sain, kun viimeistelin maisterin opintojani. Olin saanut hyvää työkokemusta myös omalta alalta hyvässä harjoittelupaikassa, mutta hain monia kuukausia töitä ja ramppasin haastatteluissa, mutta minnekään ei valittu. Lopulta päädyin hakemaan ei oman alan töitä ja sain määräajaksi töitä. Jouduin muuttamaan tuon ei oman alan ja maisterin työtä huomattavasti alemman työn takia. Lopulta vihasin tuota asiakaspalvelu työtä, mutta kärvistelin määräajan loppuun, kun olin vielä vastaanottanut uuden määräaikaisen sopimuksen.

Nyt olen taas tilanteessa jossa olen hakenut töitä kohta 3 kk tuloksetta. Haastatteluihin olen päässyt, mutta aina joku on mennyt ohi, jolla on enemmän juuri oikeaa työkokemusta.

Enää en todellakaan kuvittele, että työnsaanti olisi työhalusta tai edes ahkeruudesta kiinni. Itselle opiskelu ja työ on aina ollut tärkeää, joten siihen olen elämässä panostanut. Silti tulos voi olla tämä eli työttömyys.

Kommentit (4199)

Vierailija
2981/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muita joihin TYP on ollut yhteydessä ? mitä kävi? 

TYPin asiakkaaksi ei siirrytä mitenkään automaattisesti, vaan sinne laitetaan asiakkaaksi ne joilla on terveyden kanssa ongelmia, ehkä elämänhallinnankin, eli he tarvitsevat sitä että siellä on useammalta taholta ammattilainen hoitamassa asioita, eli sosiaalityöntekijä, Kelan edustaja, työkkärin edustaja, ehkä jopa sairaanhoidon puolelta joku, riippuen asiakkaan ongelmista. Pelkästään pitkä työttömyys ei riitä siihen että laitettaisiin TYPin asiakkaaksi. Olen itse ollut monesti yli 2 vuotta työttömänä, eikä ole koskaan ehdotettu TYPin asiakkuutta koska minun ongelmani on vain se että en ole päässyt töihin.

Jep, yhdellä oli lapsi kuollut ja yksi persoonallisuushäiriöisen kiusattavana. Vahingossakaan ei kyllä puututa sen persoonallisuushäiriöisen käytökseen.

Jos on lapsi niin et pysty lähtemään persoonallisuushäiriöisen vaikutuspiiristä.

Viranomaiset ei ota persoonallisuushäiriöistä puhutteluun, hän saa esim. perhepiirissä ihan rauhassa jatkaa.

Moni nainen on vapaa, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta.

Tuon jälkeen saat asua omassa kotona rauhassa eikä kukaan hermostu pikkuasioista, saa raivokohtauksia jne.

Alkaa oikea elämä.

Vierailija
2982/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muita joihin TYP on ollut yhteydessä ? mitä kävi? 

TYPin asiakkaaksi ei siirrytä mitenkään automaattisesti, vaan sinne laitetaan asiakkaaksi ne joilla on terveyden kanssa ongelmia, ehkä elämänhallinnankin, eli he tarvitsevat sitä että siellä on useammalta taholta ammattilainen hoitamassa asioita, eli sosiaalityöntekijä, Kelan edustaja, työkkärin edustaja, ehkä jopa sairaanhoidon puolelta joku, riippuen asiakkaan ongelmista. Pelkästään pitkä työttömyys ei riitä siihen että laitettaisiin TYPin asiakkaaksi. Olen itse ollut monesti yli 2 vuotta työttömänä, eikä ole koskaan ehdotettu TYPin asiakkuutta koska minun ongelmani on vain se että en ole päässyt töihin.

Jep, yhdellä oli lapsi kuollut ja yksi persoonallisuushäiriöisen kiusattavana. Vahingossakaan ei kyllä puututa sen persoonallisuushäiriöisen käytökseen.

Jos on lapsi niin et pysty lähtemään persoonallisuushäiriöisen vaikutuspiiristä.

Viranomaiset ei ota persoonallisuushäiriöistä puhutteluun, hän saa esim. perhepiirissä ihan rauhassa jatkaa.

Moni nainen on vapaa, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta.

Tuon jälkeen saat asua omassa kotona rauhassa eikä kukaan hermostu pikkuasioista, saa raivokohtauksia jne.

Alkaa oikea elämä.

Tuntuu varmaan kummalliselta, kun kotona on hiljaista ja rauhallista ja voit tuosta vain lähteä kaupungille ostoksille tai illalla baariin eikä kukaan saa raivokohtausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2983/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.

Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.

Vierailija
2984/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.

Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.

Voitte vain kuvitella kuinka ihanalta naisesta tuntuu, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta ja nainen on vapaa ja pääsee omaan asuntoon yksin asumaan.

Ei tarvitse miettiä enää, että raivokohtauksia saava mies saisi lapset joka toinen viikonloppu tai joka viikko itselleen.

Vierailija
2985/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkän työttömyyden jälkeen määräaikaisessa työssä ja pidän sitä täysin lottovoittona. Saan tuoretta työkokemusta ja jos työt eivät jatku niin pääsen ansiopäivärahalle. Muiden määräaikaisten ajatukset on jo määräaikaisuuden loppupäivässä vaikka työsuhde on vasta aluillaan. Särähtää niin korvaan kun surkeaan tyyliin puhuvat että jos työt eivät jatku tai mitä vaan määräaikaisuuteen liittyvää.

En tiedä onko oma asenteeni sitten väärä kun olen vaan iloinen siitä, että saan työkokemusta ja rahaa enkä surkuttele etukäteen mahdollisuutta että työt eivät jatku. Ja että tuonko itseni nyt työpaikalla surkuttelijoihin verrattuna huonoon asemaan kun en joka välissä vihjaile esimiehille että tämähän on vain määräaikainen. Kyllä itsellenikin jatko kelpaa ilomielin, mutta en tässä hetkessä olen iloinen tästäkin mitä on. :)

Vierailija
2986/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte vain kuvitella kuinka ihanalta naisesta tuntuu, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta ja nainen on vapaa ja pääsee omaan asuntoon yksin asumaan.

Ei tarvitse miettiä enää, että raivokohtauksia saava mies saisi lapset joka toinen viikonloppu tai joka viikko itselleen.

Ja tuossa tilanteessa oma vuokra-asuntokin on ihana.

Kotona hiljaista ja rauhallista.

Osa ihmisistä on tosi pinnallisia, varsinkin nuo joilla helppo elämä, pääsevät työharjoittelusta suoraan vakituiseen työpaikkaan, on rahaa pitää häät, ostaa asunto, lapsilleen saavat ne nimet mitä haluavat, on rahaa matkustaa. Ei ole persoonallisuushäiriöisiä raivoavia ihmisiä vapaa-ajalla.

Ovat kasvaneet pumpulissa, he sitten haukkuvat työttömiä.

Monelle tulee tosin sitten keski-ikäisenä syöpä jne. että elämä alkaa opettamaan myös vaikeampaa puolta

Vierailija
2987/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jaksaisi paremmin työelämässä, jos viranomaiset poistaisivat nuo raivokohtauksia saavat persoonallisuushäiriöiset ihmiset heidän elämästäään. Ongelma on, että persoonallisuushäiriöinen osaa kyllä näytellä rauhallistakin tarvittaessa joten nainen ei voi lasten takia lähteä. Ei voi ottaa riskiä, että tuollainen mies saa lapset joka toinen viikonloppu tai joka toinen viikko itselleen.

Vierailija
2988/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni jaksaisi paremmin työelämässä, jos viranomaiset poistaisivat nuo raivokohtauksia saavat persoonallisuushäiriöiset ihmiset heidän elämästäään. Ongelma on, että persoonallisuushäiriöinen osaa kyllä näytellä rauhallistakin tarvittaessa joten nainen ei voi lasten takia lähteä. Ei voi ottaa riskiä, että tuollainen mies saa lapset joka toinen viikonloppu tai joka toinen viikko itselleen.

Ja tuollaisen miehen kanssa on harrastettava seksiäkin.

Ja joudut typ-palveluun.

Vierailija
2989/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on se ongelma, että jos ihminen pitää itseään terveenä niin häntä ei voi määrätä hoitoon.

Jos raivokohtauksia saava ihminen on omasta mielestään terve niin häntä ei laiteta mihinkään.

Jos hänen vaimonsa ei hanki jaksaa raivokohtauksia niin vaimo on se mielenterveysongelmainen sitten.

Vierailija
2990/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on se ongelma, että jos ihminen pitää itseään terveenä niin häntä ei voi määrätä hoitoon.

Jos raivokohtauksia saava ihminen on omasta mielestään terve niin häntä ei laiteta mihinkään.

Jos hänen vaimonsa ei hanki jaksaa raivokohtauksia niin vaimo on se mielenterveysongelmainen sitten.

Vaimolle joka joutuu pelkäämään miehen raivokohtauksia joka päivä laitetaan typ-palveluun ja hommataan lääkkeet. Sellaista se on se viranomaisten auttaminen.

Kun lapsi täyttää 18 - vuotta niin vaimo / nainen on vapaa.

Vierailija
2991/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimolle joka joutuu pelkäämään miehen raivokohtauksia joka päivä laitetaan typ-palveluun ja hommataan lääkkeet. Sellaista se on se viranomaisten auttaminen.

Viranomaisten auttaminen on iso vitsi. Mutta saavatpa palkkaa.

Vierailija
2992/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun et voi muuttaa raivokohtauksia saavan ihmisen käyttäytymistä, mutta omaa käyttäytymistä voit muuttaa ja syödä mielialalääkkeitä, jos et toisen raivokohtauksia joka päivä kestä.

Ja raivokohtauksia saavalle ei määrätä Suomessa lääkkeitä, hän saa itse päättää.

Vierailija
2993/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun et voi muuttaa raivokohtauksia saavan ihmisen käyttäytymistä, mutta omaa käyttäytymistä voit muuttaa ja syödä mielialalääkkeitä, jos et toisen raivokohtauksia joka päivä kestä.

Ja raivokohtauksia saavalle ei määrätä Suomessa lääkkeitä, hän saa itse päättää.

Ikinä en enää muuta kenenkään miehen kanssa samaan asuntoon ja isokokoisella miehellä on voimaa, seurustelu on riski.

Vierailija
2994/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en enää muuta kenenkään miehen kanssa samaan asuntoon ja isokokoisella miehellä on voimaa, seurustelu on riski.

Seurustelu vaiheessa mies on mukava ja kun muutat samaan asuntoon alkaa raivokohtaukset. Hyvässä lykyssä ei ole rahaa muuttaa pois.

Yhteen muuttaminen on ansa, ei enää ikinä kenenkään miehen kanssa samaan asuntoon.

Vierailija
2995/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntamme arvot ovat menneet aivan sairaiksi, kun jokaisen pitäisi olla se paras työntekijä.

Työnhaussa vaikuttaa puhuminen, sosiaalisuus, ulkonäkö yms. seikat.

Ei meitä ole luotu kaikkia samanlaisiksi eikä kaikille ole tullut saman verran älyä.

Pitää hyväksyä inhimillisyys.

Pitää hyväksyä myös sairaat, vammaiset. Kuka tahansa meistä voi joutua siihen tilanteeseen itsekin.

Raha, materia katoaa, vain rakkaus säilyy muistoissa.

Vierailija
2996/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelu vaiheessa mies on mukava ja kun muutat samaan asuntoon alkaa raivokohtaukset. Hyvässä lykyssä ei ole rahaa muuttaa pois.

Yhteen muuttaminen on ansa, ei enää ikinä kenenkään miehen kanssa samaan asuntoon.

Enää muutama vuosi ja olen vapaa. Vuokra-asunto ja käytetyt kalusteet käy hyvin, kun loppuu joka päiväinen pelkääminen.

Vierailija
2997/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuntuvat ottavan työttömyyden yllättävän kepeästi. Ei tunnu huolettavan ikääntyminen/ vanhuus; tulevaisuudessa eläkkeiden maksajia on vähemmän eli vähemmän työikäisiä ja vielä jos osa niistäkin työttöminä.

Vierailija
2998/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin alapeukutettu. Monella viranomaisella on koulutus käyty, mutta ei omakohtaista kokemusta persoonallisuushäiriöisestä, joka osaa kyllä näytellä rauhallista tietyt hetket. Kotona täysi helvetti päällä. Suomessa ei saa oikeaa apua ja lääkkeitä määrätään täysin väärille ihmisille.

Jos on lapsia niin et niin vain lähde.

Vierailija
2999/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tuntuvat ottavan työttömyyden yllättävän kepeästi. Ei tunnu huolettavan ikääntyminen/ vanhuus; tulevaisuudessa eläkkeiden maksajia on vähemmän eli vähemmän työikäisiä ja vielä jos osa niistäkin työttöminä.

Tarkoitat varmaan työnantajia jotka eivät palkkaa työttömiä vaan ammatinvaihtajia.

Vierailija
3000/4199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juttua, että monella alkaa syöpähoidot ihosyövästä, on kunnon määrä etelän matkoja ulkomaille takana.