Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen yritys menee tärkeysjärjestyksessä aina ykkösenä.

Vierailija
11.04.2014 |

Tarvii vaan avautua, välillä se niin vituttaa. 

Voi olla, että mies on töissä ja muissa siihen liittyviin asioissa viikonloput, illat ja toki arkipäivätkin. Tätä tapahtuu ainakin joka toinen viikko keskimäärin.

Hyvä kun klo 22-23 tulee kotiin. 

Joka toinen viikko on vaihtelevasti klo 16 eteenpäin kotona, mutta tekee myös niitä hommia kotoa käsin..

Ihmettelee, kuin ennen isintyttö nyt uhmaa sille, miksiköhän? Kun ei se ikinä ole kotona ja jos on, niin on kireä ja kiireinen. "ei nyt ehdi leikkiä".

Olen yrittänyt puhua ja pyytää hankkimaan vapaata, se on aivan mahdollista koska yrityksen tulos on hyvä ja pärjäisi myös vähemmällä. 

Pystyy ihan itse kontrolloimaan paljonko niitä hommia tekee. 

Eilen jotenkin konkretisoitui, kun juoksi ympäriinsä jotta teki asiakkaan onnelliseksi. Tekee käytännössä mitä  vaan jotta asiakas on tyytyväinen, millä hinnalla hyvänsä. 

Helvetin hienoahan se. 

Kesällekin on jokainen viikonloppu varattu valmiiksi, puhumattakaan viikolle osuvista hommista. 

Kotiäitinä hoidan yksin ihan kaiken. Mutta enhän mä saa olla koskaan väsynyt, vaan heti jos olen hetkenkin huonolla tuulella alkaa tuo sankarikin äyskiä ja marttyyrin asenteella puhumaan että no lopettaako sitten kaiken toiminnan ja on vaan.

Kiitos kun luit, jos luit. Sekavaa on. 

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh...ap mitäs teet?! Jos mies on kotona niin painu ulos ja anna isälle tilaa olla lapsen kanssa!

Vierailija
2/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:18"]

Noh...ap mitäs teet?! Jos mies on kotona niin painu ulos ja anna isälle tilaa olla lapsen kanssa!

[/quote]

Ai oikein tilaa olla lapsen kanssa... Kummallinen sanavalinta. 

En tiedä olisiko ehdotuksesi lapsellekaan kovin reilu? Jos mies tekee töitä koneella, ei hän kuule eikä näe mitään, jos lapsi tulee häiritsemään, hänet pyydetään menemään muualle leikkimään tai muuten vaan sanotaan joojoot. 

Ja ei, ei hän ole kotona. Laitoin juuri lapsen nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ap saanut taas monta sivua ilkeitä vastauksia, niin tyypillistä av:ta! Tsemppiä, ap! Valitettavasti en osaa auttaa.

Vierailija
4/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:36"]

Onpas ap saanut taas monta sivua ilkeitä vastauksia, niin tyypillistä av:ta! Tsemppiä, ap! Valitettavasti en osaa auttaa.

[/quote]

Ei ollut mikään yllätys. Ja sitten jos niihin vastaat, olet ylimielinen ämmä jolle voi ilmeisesti haistatella vitut. :) Joten kivaa väkeähän täällä. ;) 

Kiitos! Toivon asioiden selviävän vielä parempaan suuntaan. Joskus on pakko päästää höyryjä pihalle.

Vierailija
5/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mein mies kävi himassa syömässä ja lähti. Että näin.

En koskaan ikinä elämässäni ole ollut yksinäisenpi kuin ollessani parisuhteessa nyt perheellisenä.

Vierailija
6/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:41"]

Mä hyvin mielelläni tekisin tuollaista, pientä töihin viemistä jne. Mies kulkee ympäriinsä, hän ei siis istu tietyssä paikkaa yleensä ikinä, vaan kiertää autolla milloin missäkin. 

Lounastauot ei sen takia ole edes mahdollisia viettää yhdessä, se syö matkalla autossa. 

Minusta on todella outoa, että miehille on edes jollain tasolla sallittua olla "epäkiinnostunut olemaan pienten lasten kanssa", kun lapsi on kuitenkin miehenkin oma. 

[/quote]

Juuri näin, vika kappale on täyttä asiaa. Ihmisellä, joka on vanhemmaksi ryhtynyt, ei ole oikeutta tehdä ihan minkälaisia elämänvalintoja tahansa. Minulla on pienet lapset ja kyllä todella tarkkaan harkitsisin yrittäjäksi ryhtymistä tässä elämänvaiheessa. Jos ei työltään pysty hoitamaan vanhemman velvollisuuksiaan niin on etsittävä uusi työ. Ap.n miehen tapauksessa yrittäjyys ei myöskään ole hänelle ainoa keino työllistyä, koska on vapaaehtoisesti vaihtanut palkkatyöstä siihen, eikä myöskään ole välttämätöntä ap.n hoitovapaan rahoittamiseksi, koska ap käyttää siihen omia säästöjään.

[/quote]

Luuletko että niitä töitä on joka nurkan takana? Se seuraava työ voi olla kolmivuorotyötä ja päivystystä päälle puolet pienemmillä tuloilla

Vierailija
7/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:53"]

Joo. Mein mies kävi himassa syömässä ja lähti. Että näin.

En koskaan ikinä elämässäni ole ollut yksinäisenpi kuin ollessani parisuhteessa nyt perheellisenä.

[/quote]

Jep, välillä se tuntuu juuri siltä. 

Mä oon tehnyt nyt jotain sen eteen että saataisiin juteltua ja pidettyä yhteistä aikaa. Pyysin miestä varaamaan kalenterista 2 kuukauden päähän kaksi päivää mulle ja lapselle.

Lähdemme kahden kesken yöksi muualle ja lapsi hoitoon jotta saadaan keskusteltua nämä nyt kunnolla läpi. 

Tästä ei neuvotella. Tiedän että silloin arkena on vapaata, jos ei tätä tilaisuutta ota niin tiedänpähän ainakin mikä on tärkeämpää!

Vierailija
8/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:26"]

Yritys menee AINA kaiken edelle. Suurin osa yrityksistä menee konkurssiin vaikka omistajat painavat 7 päivää viikossa 12 tuntista päivää.

[/quote]

Tuollainen ei kyllä ole yritystoimintaa. Se on hyväntekeväisyyttä asiakasta kohtaan. Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa, ei raataa hulluna, jotta asiakkaat saisivat haluamiaan palveluita edullisesti.

[/quote]

Se voitto tulee kun asiakas on tyytyväinen. Jos asiakas ei ole tyytyväinen niin sinulla ei ole asiakkaita. 

Miksi luulet että ylivoimaisesti suurin osa firmoista menee konkurssiin ja suurin osa niistä jotka ei mene jäävät yhden miehen yrityksiksi? 

Nykyään pienyrittäjän pitää taistella että saa yhtäkään asiakasta. 

Vierailija
9/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyvin mielelläni tekisin tuollaista, pientä töihin viemistä jne. Mies kulkee ympäriinsä, hän ei siis istu tietyssä paikkaa yleensä ikinä, vaan kiertää autolla milloin missäkin. 

Lounastauot ei sen takia ole edes mahdollisia viettää yhdessä, se syö matkalla autossa. 

Minusta on todella outoa, että miehille on edes jollain tasolla sallittua olla "epäkiinnostunut olemaan pienten lasten kanssa", kun lapsi on kuitenkin miehenkin oma. 

[/quote]

Kuka sanoi, että tämä koskee vain miehiä? Minä vastasin ihan omalta kannaltani katsottuna.

t. 101

Vierailija
10/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:06"]

Yritys menee AINA kaiken edelle. Suurin osa yrityksistä menee konkurssiin vaikka omistajat painavat 7 päivää viikossa 12 tuntista päivää.

[/quote]

Tuollainen ei kyllä ole yritystoimintaa. Se on hyväntekeväisyyttä asiakasta kohtaan. Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa, ei raataa hulluna, jotta asiakkaat saisivat haluamiaan palveluita edullisesti.

[/quote]

Se voitto tulee kun asiakas on tyytyväinen. Jos asiakas ei ole tyytyväinen niin sinulla ei ole asiakkaita. 

Miksi luulet että ylivoimaisesti suurin osa firmoista menee konkurssiin ja suurin osa niistä jotka ei mene jäävät yhden miehen yrityksiksi? 

[/quote]

Jos raataa hulluna, on riski että moni asiakas ei olekaan tyytyväinen, kuin että tekisi oman kykynsä mukaan töitä ammattitaidolla ja ajalla ja saisi täysin tyytyväisiä asiakkaita jotka tulevat takaisin.

Vierailija
11/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:09"]

[/quote]

Kuka sanoi, että tämä koskee vain miehiä? Minä vastasin ihan omalta kannaltani katsottuna.

t. 101

[/quote]

"Voi olla että miehesi haluaisi olla perheensä kanssa, mutta pienten lasten kanssa ei kamalasti kiinnosta olla, jos uhmaavat ja kiukuttelevat muutenkin tukka putkella juoksevalle, stressaantuneelle miehelle."

Vierailija
12/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:45"]

Ja ikä oli?! Kiukuttelet kun pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei menekään niin kuin itse haluat ja suunnittelet. Te olette perheenä tehneet päätöksen, että mies ryhtyy yrittäjäksi ja väheiselläkin järjellä varustettu aikuinen kyllä ymmärtää, että silloin ei tunteja lasketa, varsinkaan kun kyse on noinkin tuoreesta yrityksestä niin mikään ei vielä pyöri itsestään. Palaa asiaan parin vuoden päästä.

[/quote]

Kyllä pyörii, hän voi ihan itse valita ottaako keikan vai ei tietylle päivälle. Siinä yritys menee aina perheen edelle, sinua tälläinen ei haittaisi ollenkaan?

Ja kun yrityksestä päätimme, mieskin oli sitä mieltä että perheelle ilman muuta jää aikaa kun yritys alkaa tuottamaan. Toisin kuule kävi.

[/quote]

Ootko ottanut huomioon, että jos miehesi alkaa kieltäytymään työkeikoistaan ja valikoi vaan sinulle sopivat päivät, sitä yritystä ei kauaa tarvitse ylläpitää. 

[/quote]

Itse olen töissä pienyrittäjällä, lisää ei voida ottaa jo pelkän tilan puuttenkin takia ja liian kallista laajentaa; nyt sovitaan joten kuten. Ihan saadaan samoilta tahoila toimeksiantoja, joille olemme myyneet eioota. Osaajalla on varaa sanoa ei.

Sitä paitsi, kun rajoittaa töitä, pysyy aikataulussa, jaksaa paremmin ja on tehokkaampi. Pomokin on joskus ollut ap:n miehen kaltainen alkuaikoina, kun lapset olleet pieniä ja nyt katuu. Ennen minun tuloani taloon ovat kiireessä tehneet töitä illat ja viikonloput - sekä kiireessä sellaisia virheitä, mitkä ovat tulleet kalliiksi. Hyvä yrittäjä mitoittaa työnsä oikein, sen sijaan että haalii kaikkea mahdollista. Meillä on sitä paitsi myös ei-toivottuja asiakastarjokkaita tai entiseksi luokiteltuja asiakkaita, joita ei oteta kuin äärimmäisessä hädässä. Kun asiakaskaan ei aina maksa tai vaatii enemmän kuin on sopimuksessa sovittu. Nuoret hullut tekevät ylimääräistä, mutta aina tulee tilalle vielä joku hullumpi halvempi. Kannattiko haaliminen? ei. 

Vierailija
13/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos raataa hulluna, on riski että moni asiakas ei olekaan tyytyväinen, kuin että tekisi oman kykynsä mukaan töitä ammattitaidolla ja ajalla ja saisi täysin tyytyväisiä asiakkaita jotka tulevat takaisin.

[/quote]

Et selvästi ole yrittäjä

Vierailija
14/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:19"]

Ja ikä oli?! Kiukuttelet kun pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei menekään niin kuin itse haluat ja suunnittelet. Te olette perheenä tehneet päätöksen, että mies ryhtyy yrittäjäksi ja väheiselläkin järjellä varustettu aikuinen kyllä ymmärtää, että silloin ei tunteja lasketa, varsinkaan kun kyse on noinkin tuoreesta yrityksestä niin mikään ei vielä pyöri itsestään. Palaa asiaan parin vuoden päästä.

[/quote]

Kyllä pyörii, hän voi ihan itse valita ottaako keikan vai ei tietylle päivälle. Siinä yritys menee aina perheen edelle, sinua tälläinen ei haittaisi ollenkaan?

Ja kun yrityksestä päätimme, mieskin oli sitä mieltä että perheelle ilman muuta jää aikaa kun yritys alkaa tuottamaan. Toisin kuule kävi.

[/quote]

Ootko ottanut huomioon, että jos miehesi alkaa kieltäytymään työkeikoistaan ja valikoi vaan sinulle sopivat päivät, sitä yritystä ei kauaa tarvitse ylläpitää. 

[/quote]

Itse olen töissä pienyrittäjällä, lisää ei voida ottaa jo pelkän tilan puuttenkin takia ja liian kallista laajentaa; nyt sovitaan joten kuten. Ihan saadaan samoilta tahoila toimeksiantoja, joille olemme myyneet eioota. Osaajalla on varaa sanoa ei.

Sitä paitsi, kun rajoittaa töitä, pysyy aikataulussa, jaksaa paremmin ja on tehokkaampi. Pomokin on joskus ollut ap:n miehen kaltainen alkuaikoina, kun lapset olleet pieniä ja nyt katuu. Ennen minun tuloani taloon ovat kiireessä tehneet töitä illat ja viikonloput - sekä kiireessä sellaisia virheitä, mitkä ovat tulleet kalliiksi. Hyvä yrittäjä mitoittaa työnsä oikein, sen sijaan että haalii kaikkea mahdollista. Meillä on sitä paitsi myös ei-toivottuja asiakastarjokkaita tai entiseksi luokiteltuja asiakkaita, joita ei oteta kuin äärimmäisessä hädässä. Kun asiakaskaan ei aina maksa tai vaatii enemmän kuin on sopimuksessa sovittu. Nuoret hullut tekevät ylimääräistä, mutta aina tulee tilalle vielä joku hullumpi halvempi. Kannattiko haaliminen? ei. 

[/quote]

Paitsi että hyvä yritys LAAJENEE. Juuri tuo työstä kieltäytyminen estää yrityksen laajenemisen. 

Vierailija
15/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Höpö höpö. Jos siirtää yhden 2 tunnin keikan tältä viikolta seuraavalle viikolle, ei se yritys ihan siihen kaadu. Mä en vaadi sitä olemaan päiviä kotona, ihan muutama tunti joskus riittäisi. 

Niin että se olisi kotona edes joskus ennen kuin lapsi menee nukkumaan.

[/quote]

Ei yrittäjä niitä aikoja päätä vaan asiakas. Asiakas päättää mitä hän haluaa ja koska hän haluaa. Jos yritys ei sitä tarjoa niin etsitään muualta

[/quote]

Jaa asiakas päättää ajat jne aina? Kumma kun oon esim. kampaajalle varatessa ihan joutunut valitsemaan niistä hänellä vapaana olevista ajoista, remppamiehetkään eivät luvanneet tulla heti huomiseksi vaan kehtasivat ehdottaa myöhempää aikaa...

Järki käteen nyt, ei se asiakas yleensä ole ainoa eikä pääse mitään aikoja määräilemään.

Vierailija
16/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Paitsi että hyvä yritys LAAJENEE. Juuri tuo työstä kieltäytyminen estää yrityksen laajenemisen. 

[/quote]

Ei kaikki halua laajentaa. Liika laajentuminen tarkoittaa lisääntyviä hallinnon töitä, eikä enää itse ehdi tehdä niitä hommia, missä oli osaaja aiemmin. 

Tämä se on joillakin vaikea käsittää, että kaikki eivät halua laajentaa, vaan tehdä sitä avainhommaa ihan itse. Jos hankkii riittävästi elääkseen, miksi pitäisi laajentaa? Kun laajentaminen tarkoittaisi isompia toimitiloja, yrittäjä itse ei saisi enää tehdä lempihommaansa ollenkaan ja pitäisi hankkia kaikenlaista tavaraa muutenkin. Suhdanteetkin vaihtelevat esim. meillä on nyt tilanne, ettei tarvitse kovin paljon kieltäytyä, muista kuin epävarmoista hommista. En viitsi alaa sanoa, mutta sanotaan näin, että epävarmat maksajat on karsittu kokonaan pois. Pari vuotta sitten oli töitä enemmän kuin ehdittiin tehdä ja myytiin paljon eioota. Siinä ei ollut aikaa rueta laajentamaaan tiloja ja etsimään uusia tekijöitä. Liika laajeneminen hyvänä kautena tarkoittaa supistamista huonona. Kyllä samoilta tahoilta, joille on eioota myyty aiemmin, tulee yhä tarjouspyyntöjä. 

Joillekin on vaikea tajuta, että osa haluaa yrittää yksin, koska haluaa tehdä juuri sitä työtä, mikä on yrityksen päätoimiala. Paljon työntekijöitä tarkoittaa sitä, ettei itse ehdi tehdä muuta kuin johtaa. Pienyritys ilman laajenemispaineita on ihan hyvä yritys ja niitä tarvitaan. 

Vierailija
17/212 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen yritys-asiantuntija täällä, vaikka ei tunnu paljon ymmärtävän.

Vinkki: yleispätevät ohjeet eivät sovi kaikkiin yrityksiin.

Vierailija
18/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:13"]

Meidän alamme on yrittäjävetoista, eikä suuryrityksiä ole montakaan. Niiden laadusta ei kyllä kaikki ole sitä mieltä, että hyvää olisi, vaan moni pettyy ja palaa takaisin. 

Jotkut perustavat yrityksen siksi, kun palkkatöitä ei ole tai ne ovat loppuneet. Jotkut siksi, vähän alasta riippuen, että saa itse päättää työaikansa. Mieluummin minä palkkaan naapurin tutun rakennusyrittäjän tekemään remontin kuin jonkun epämääräisen suuryrityksen, josta ei voi tietää mikä keltanokka aloittelija sieltä tulee tekemään. Siitäkin huolimatta, että naapuri on kalliimpi. Koska ei käytä niitä ilmaisia harjoitteljoita. 

[/quote]

Ongelma vaan siinä naapurissa on että jos hän mokaa niin et voi vaatia mitään korvauksia. Ei ole kerta eikä toinen kun rakentaja mokaa joko tahalleen tai tahattomasti ja myöhemmin tulee omistajalle todella kalliiksi. Pikkuyrityksiltä ei saa mitään korvauksia sillä ne joko ajetaan alas tai niillä ei ole varaa maksaa. Isolla yrityksellä on varaa maksaa ja sitä ei niin vaan ajeta alas

[/quote]

isoilla yrityksillä on varaa palkata lakimiehet, jotka kääntää kaiken asiakkaan syyksi. Vakuutukset on oltava kunnossa näillä aloilla, se on lakisääteistä. Naapurin voi ihan vaan pyytää suoraan korjaamaan virheen.
isoissa yrityksissä on paljon myös halpatyövoimaa. Hyvä esimerkki miehen tuttu, jonka avaimet-käteen rakennukselle tuli rakennusmiehiä ties mistä itä-Euroopasta. Heti alussa huomasi, että viemäröinti lähtee menemään  pieleen. Ei olisi kuulemma saanut mennä häiritsemään! 

[/quote]

Vakuutukset eivät korvaa mitään jos yritys ajetaan nurin. Miksi naapuri tulisi sitä korjaamaan? Ei se siitä rahaa saa. 

Rakennusala on juuri sellainen missä ei ikinä pitäisi luottaa pienyrittäjiin. Yrityksiä ajetaan jatkuvasti nurin ja näin niiden tekemisistä ei saa korvauksia. 

Pienet yritykset myös kiertävät veroja paljon enemmän kuin isot. 

Vierailija
19/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun pienyrittäjä laajentaa isoksi, laatu kasvaa? Jokin ei nyt täsmää. 

Vierailija
20/212 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:13"]

Meidän alamme on yrittäjävetoista, eikä suuryrityksiä ole montakaan. Niiden laadusta ei kyllä kaikki ole sitä mieltä, että hyvää olisi, vaan moni pettyy ja palaa takaisin. 

Jotkut perustavat yrityksen siksi, kun palkkatöitä ei ole tai ne ovat loppuneet. Jotkut siksi, vähän alasta riippuen, että saa itse päättää työaikansa. Mieluummin minä palkkaan naapurin tutun rakennusyrittäjän tekemään remontin kuin jonkun epämääräisen suuryrityksen, josta ei voi tietää mikä keltanokka aloittelija sieltä tulee tekemään. Siitäkin huolimatta, että naapuri on kalliimpi. Koska ei käytä niitä ilmaisia harjoitteljoita. 

[/quote]

Ongelma vaan siinä naapurissa on että jos hän mokaa niin et voi vaatia mitään korvauksia. Ei ole kerta eikä toinen kun rakentaja mokaa joko tahalleen tai tahattomasti ja myöhemmin tulee omistajalle todella kalliiksi. Pikkuyrityksiltä ei saa mitään korvauksia sillä ne joko ajetaan alas tai niillä ei ole varaa maksaa. Isolla yrityksellä on varaa maksaa ja sitä ei niin vaan ajeta alas

[/quote]

isoilla yrityksillä on varaa palkata lakimiehet, jotka kääntää kaiken asiakkaan syyksi. Vakuutukset on oltava kunnossa näillä aloilla, se on lakisääteistä. Naapurin voi ihan vaan pyytää suoraan korjaamaan virheen.
isoissa yrityksissä on paljon myös halpatyövoimaa. Hyvä esimerkki miehen tuttu, jonka avaimet-käteen rakennukselle tuli rakennusmiehiä ties mistä itä-Euroopasta. Heti alussa huomasi, että viemäröinti lähtee menemään  pieleen. Ei olisi kuulemma saanut mennä häiritsemään! 

[/quote]

Vakuutukset eivät korvaa mitään jos yritys ajetaan nurin. Miksi naapuri tulisi sitä korjaamaan? Ei se siitä rahaa saa. 

Rakennusala on juuri sellainen missä ei ikinä pitäisi luottaa pienyrittäjiin. Yrityksiä ajetaan jatkuvasti nurin ja näin niiden tekemisistä ei saa korvauksia. 

Pienet yritykset myös kiertävät veroja paljon enemmän kuin isot. 

[/quote]

Höpö höpö. Pienet yritykset maksaa veroja yhtälailla kuin isotkin. 

Pieniltäkin yrittäjiltä raksalla saa kotitalousvähennyksen, pienilläkin yrityksillä on VAKUUTUKSET. 

Mutta jatka tota mantraasi ihmeessä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi