Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Duunariperheestä yliopistoon lähteneet? Onko täällä?

Vierailija
11.04.2014 |

Onko täällä muita ns. duunariperheestä lähtöisiä, jotka ovat opiskelleet itselleen yliopistokoulutuksen? Valmistun itse lähiaikoina ns. arvostettuun ammattiin yliopistossa, äitini on hoitaja ja isä kävi aikoinaan vain peruskoulun. Silti ollaan perheessä aina kannustettu ja tuettu kouluttautumaan pitkälle - vanhemmat ovat halunneet, että me lapset pääsemme ''eteenpäin'' ja ovat olleet sitä mahdollistamassa, jos eivät rahallisesti, niin ainakin henkisesti.

Yliopistossa sitten olen huomannut olevani aika poikkeava. Monen opiskelukaverini vanhemmat ovat samalla alalla, mihin itsekin valmistumme, eli koulutus taitaa tosiaan periytyä. Olisi kiva kuulla onko täällä muita samantaustaisia ihmisiä? Oletteko kokeneet jotain sisäisiä konflikteja asian tiimoilta?

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse duunari perheestä, ja ponnistanut sieltä maailmalle. Olen opettanut yliopistolla, olen monitietellinen. Opiskelu elämässä olen tuntenut olevani erilainen. Minua ei ole koskaan kukaan kehottanut lukemaan, tai opiskelemaan. Olen kaiken oppinut itse, niin akateemiset koodit, kuin opiskelutekniikatkin ja virkamies kielen, englannin kielen, ja ruotsin. Olen saanut tehtyä unelmistani totta. Uskon, että jokaiselle annetaan peruskoulun kautta yhtäläiset oikeudet opiskella. Toiset vaan joutuvat tekemään enemmän työtä opiskelun suhteen.

Vierailija
162/163 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaan tohtoriopiskelijoita. Parhaimmistoon, lahjakkaimpiin ohjattaviini kuuluu mm. nainen, jonka vanhemmat eivät ole käyneet edes peruskoulua loppuun. Nainen itse oppi kuulemma kunnolla lukemaan vasta alakoulun loppupuolella. Tämäntyyppisiä taustoja löytyy nykyäänkin, ei vain suurista ikäluokista. Tällaiset tyypit on motivoituneita ja ahkeria.

85, nuo sun kurssikaverit ansaitsevat kyllä ison mädän flatuksen naamalleen. Älä välitä niistä, anna mennä! Niin kuin tiedät, meilläkin on lääkärintyö vihdoin muuttumassa mm. Ruotsin mallin mukaan holistisemmaksi, joten sinulla erilaisen taustasi ja kokemustesi takia on paljon paremmat edellykset tulkita potilaiden erilaisia elämäntilanteita kuin tuollaisilla helvetin käytöstavattomilla nulikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon valmistumisesta.