Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapselleni ei tarjottu ruokaa vaikka siitä oli sovittu.

Vierailija
11.04.2014 |

Lapsi meni luokkakaverilleen koulun jälkeen. Soitin vielä tämän kaverin äidille ja varmistin että on ok. Oli ok ja tämä äiti vielä sanoi että voi olla iltaan asti. Lupasi ruoankin tarjota. Sanoin että viimeistään klo 19 pitää lapsi laittaa kotimatkalle.

Lapsi oli laitettu kotimatkalle sovitusti. Lapsi soitti minulle itkuisena kun oli "omituinen olo" ja pyysi hakemaan. Olin itse liikenteessä ja pyysin odottamaan läheisellä pysäkillä, noukin siitä kyytiin. Hain lapsen 10 min soitosta ja lapsi oli ihan kalpea. Sanoi että jalat tuntuu löysiltä.

Kotiin kun päästiin kysyin mitä ruokaa olivat syöneet. Kaveri oli syönyt lihapullia ja muussia, mutta lapselleni ei tarjottu. Lapsi oli nälissään pyytänyt syötävää mutta ei kuulemma ollut mitään mitä antaa.

Kaveri ei ollut päästänyt kotiin aiemmin. Lapsi oli kilttinä sitten jäänyt klo 19 asti.

Kotona ei ensin meinannut saada ruokaa alas kun oksetti. Annoin vähän appelsiinimehua jonka jälkeen söi ison annoksen ruokaa.

Siis jumaliste, että suututta. Ensin luvataan ruokaa mutta ei kuitenkaan anneta. Täytynee soittaa tänään kaverin äidille ja selvittää tuliko jokin väärinkäsitys.

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, niin. Sain tämän kaverin äidin kiinni. Kerroin lapseni version tarinasta ja myös sen miten huonossa kunnossa lapsi oli kun hain hänet.

Tämä äiti myönsi että ei tarjonnut ruokaa lapselle (vaikka oli luvannut) koska hän ei jaksanut työpäivän jälkeen mennä kauppaan ostamaan ruokaa eikä sitä eilistä ruokaa riittänyt kaikille. Kysyin myös miksi lapselle ei annettu leipää kun sitä pyysi nälkäänsä. Syy oli se sama, eli ei jaksanut mennä kauppaan eikä heillä ollut näkkäriäkään.

Pahoitteli tilannetta. En viitsinyt sen enempää keskustella asiasta.

Hieman oudolta kuulostaa kylläkin että tarjoutuu tarjoamaan ruokaa mutta ei sit jaksa mrnnä kauppaan ostamman jos kotona oleva tuoka ei riitä yhdelle ylimääräiselle lapselle.

Ap

Vierailija
142/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:10"]

No, niin. Sain tämän kaverin äidin kiinni. Kerroin lapseni version tarinasta ja myös sen miten huonossa kunnossa lapsi oli kun hain hänet.

Tämä äiti myönsi että ei tarjonnut ruokaa lapselle (vaikka oli luvannut) koska hän ei jaksanut työpäivän jälkeen mennä kauppaan ostamaan ruokaa eikä sitä eilistä ruokaa riittänyt kaikille. Kysyin myös miksi lapselle ei annettu leipää kun sitä pyysi nälkäänsä. Syy oli se sama, eli ei jaksanut mennä kauppaan eikä heillä ollut näkkäriäkään.

Pahoitteli tilannetta. En viitsinyt sen enempää keskustella asiasta.

Hieman oudolta kuulostaa kylläkin että tarjoutuu tarjoamaan ruokaa mutta ei sit jaksa mrnnä kauppaan ostamman jos kotona oleva tuoka ei riitä yhdelle ylimääräiselle lapselle.

Ap

[/quote]

Öh, no onpa kumma! Eikö hänelle tullut mieleen, että lapsella voisi olla nälkä? Tai eikö sitä eilistä ruokaa olisi voinut jakaa niin että kaikille riittää edes vähän, jos on vielä oikein luvannut ruokkia. Kuinka se kaappi nyt ihan tyhjäksi voi mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän he sitten ilta- ja aamupalaksi söivät, jos eivät kaupassakaan käyneet? Outoa tosiaan, olisi edes sitten lähettänyt lapsesi aikaisemmin kotiin.

Vierailija
144/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se äiti antanut omaa annostaan lapsellesi? Ei lapsen pitäisi aikuisen laiskuudesta kärsiä.. Uskomatonta. Ei voinut edes ap:lle soittaa ja kertoa ettei ruokaa ole?

Vierailija
145/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko! Ei kellään ole noin tyhjänä ruokakaapit.Tuskinpa ap oikeasti kellekään on edes soittanut, kunhan keksi tämän jatkon.

Vierailija
146/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:48"]No juu niin varmaan taas Porvoosta päivää. Ap ei keksinyt provolleen kovinkaan hyvää jatkoa. Olen pettynyt.

[/quote]

Lopeta se Porvoosta puhuminen.

Ap kertoi miten kävi.

Vierailija
147/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:51"]En usko! Ei kellään ole noin tyhjänä ruokakaapit.Tuskinpa ap oikeasti kellekään on edes soittanut, kunhan keksi tämän jatkon.

[/quote]

meillä ainakin on usein, siis ihan oikeasti.

Vierailija
148/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi mitä moukkua ihmiset on!! Vois sitä EDES leivän antaa vieraalle lapselle jos ei mitään muuta. Järki hoi älä jätä...

Vierailija
149/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:51"]

En usko! Ei kellään ole noin tyhjänä ruokakaapit.Tuskinpa ap oikeasti kellekään on edes soittanut, kunhan keksi tämän jatkon.

[/quote]

Kyllä meillä vaan voisi ihan hyvin olla. Usein havahdutaan siihen, että oho, kaikki on loppu. Mutta meillä ei ollakaan mitään talousihmisiä :D

Outo selitys kyllä muuten, jos tarina on totta. Olisihan ko. nainen voinut vaikka omista lihapullistaan jakaa, kun kerran on luvannut lapsen ruokkia.

Vierailija
150/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 13:56"]

Meillä kävi lasten pienenä ollessa pari sellaista lasta joskus iltaisin hoidossa, jotka eivät tykänneet meidän perheen ruuista. Meillä oli ihan tavallista suomalaista perusruokaa, välillä riisiä, kanaa ja curryakin, mutta näille lapsille ei kelvannut mikään. Noin yleensä ruuistani pidetään, vika ei siis ole kokissa.. Mutta toinen niistä lapsista, poika, sanoi aina sellaisella naukuvalla äänellä: "Mä en tykkää tästä ruuasta!" Heilä kotona syötiin aina eineksiä, usein vielä pizzaa, ranskalaisia ja kalapuikkoja yms Perheen äiti ei kokannut.

Toinen niistä, lapsista, tyttö, ei edes tiennyt, mtiä kasvissosekeitto on, ja kysyi minulta, mikä minulla on päälläni, kun oli essu. Hänen äitinsä syötti lapsilleen pelkkiä eineksiä silloin kun viitsi. Tämä lapsi oli tunnettu siitä,e ttä kävi naapureissa syömässä.

Nämäkin lapset saattoivat kokea, että minä en antanut ruokaa, kun en antanut eineksiä vaan oikeassa uunissa ja liedellä valmistettuja ruokia.

[/quote]

"Perheen äiti ei kokannut." Eli ruokahuolto on vain äitien vastuulla? Entä isä, kokkasiko se?

Vierailija
151/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää. Lapsi ollut tunteja syömättä ja äiti on luottanut toisen sanaan että ruokaa tarjotaan.

Eikä mitään!

Vierailija
152/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:05"]

Itse 170cm ja 50kg alipainoisena huvitun vittuiluyrityksistä "oletteko ylipainoisia kun tärisyttää ja veltto olo syömättä"....

[/quote]

Jep, sama täällä. 167 cm ja 50 kg, ja aamulla tutisen ja oksettaa kun on niiiiin heikko ja nälkäinen olo - aivan kuin en olisi viiteen päivään syönyt...

Olen vaan tottunut syömään säännöllisesti. Usein. Ja paljon :D

Vierailija
153/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tarkistaa kaverin äidiltä miten se asia oikein oli. Onko tarjottu ruokaa mutta ei ole kelvannut.

Vierailija
154/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeesti olemassa perheitä, joiden kaapeista ei löydy mitään syötävää? Laita ap pojallesi eväät mukaan seuraavalle kyläreissulle.

Vierailija
155/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:11"]

Miten niin 80-luvulla ei ruokittu? Tuntuu, että siihen aikaan oltiin vieraanvaraisempia kuin nykyään! Itse muistan kerta toisensa jälkeen istuneen kaverin luona ruokapöydässä. Ja muistan, kuinka oma äitini kuori perunoita kavereille ruokapöydässä ja toi tarjottimella mun huoneeseen herkkuleipiä ja maitoa lasissa.:) Ei 80-luku mitään ruokaköyhää aikaa enää ollut.

Ap, tule kertomaan, mitä se äiti sanoi puhelimessa!

[/quote]

Ehkä maaseudulla oli sitten eri tilanne? Siellä meni tilojakin nurin, kun ei saatu kannattamaan, lähikaupunkien tehtaita suljettiin ja ihmiset jäivät työttömiksi.

Olen siis syntynyt 70-luvun lopulla eli lapsuuteni 80-luku tarkoittaa 80-luvun loppua/89-luvun alkuakin jopa.

Se, jonka lapsuudessa mentiin kotiin syömään

[/quote]

Meillä just oli sen takia aina lapsia kylässä, kun äiti oli työtön joten oli kotona ja meillä sai aina välipalaa ja ruokaa kaikki. Vispipuuroa, kaalikeittoa yms. Ei sen ruoan tarvi kallista olla.

Vierailija
156/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:06"]

Onko oikeesti olemassa perheitä, joiden kaapeista ei löydy mitään syötävää? Laita ap pojallesi eväät mukaan seuraavalle kyläreissulle.

[/quote]

Tuollaisia on hämmästyttävän paljon.

Mä ostin jo opiskelijana kaappiin kaiken maailman herneitä ynnä muita pahan päivän varalle, mutta yllättävän monella ei ole MITÄÄN vieläkään.

Nykyäänkin on rahat välillä tiukilla, mutta juuri sen takia nykyään on kaapissa säilykeruokaa yms. noin viikon tarpeiksi. Myös ihan sen takia, jos ei vaikka jaksakaan lähteä kauppaan, tulee koko perhe kipeäksi tmv.

Vierailija
157/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä. Kävin kerran nuoren lestadiolaisäidinluona kylässä . hänellä oli 3 pientä tyttöä ja sanoi heille, että ei ole ruokaa, jauhoja vähän löytyy, leipoo niistä illaksi jotain. Miehensä oli opiskelija, vaimo kotona. Kuulemma vanhemmat aikoivat tuoda viikonloppuna ruokaa heille

Vierailija
158/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 17:06"]

[/quote]

Niinpä! En usko. Siis on jääkaappi, kuivakaapit ja pakastin tyhjinä? Juuuuuuuuust joo.

Vierailija
159/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen selityksen sain. En sit tiedä onko totta vai ei. Varmaan unohti tämän vieraan mutta ei kehdannut myöntää. Omituiselta kuulostaa enkä voi itse kuvitellakaan ettei ois edes näkkäri kaapissa. Aina löytyy jotain syötävää.

Itse olen vaikka syömättä jotta lapselle ja hänen kavereilleen riittää.

No, näin tällä kertaa. Tästä lähtien lapsi tulee kotiin syömään.

Ap

Vierailija
160/172 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 12:36"]

Onpa tyhmä aloitus. Jos ei olisi provo niin sanoisin että ap lapsineen yhtä outo kuin toisen perheen mamma. Koska ei jalat mene veteläksi kun aterian jättää väliin!! Nälkä on ja kova mutta ei noin :o

Itse teemaan sen verran että joidenkin suomalainen tapa laittaa vieras toiseen huoneeseen kun perhe syö on karmea,muistan sen omasta lapsuudestani.

En onneksi asu Suomessa niin ei tuota ongelmaa ole,koskaan.

Asiasta ei edes etukäteen sovita vaan kyläilijä istuu ilman muuta pöytään kuten toisetkin.

[/quote]

Mäkin muistan ton omasta lapsuudestani ja mun mielestä siinä ei ollut mitään outoa. Mä olin se lapsi, joka oli käytännössä joka päivä kaverilla kylässä, koska mun vanhemmat tuli kotiin myöhemmin. Kaverin perheessä syötiin aikaisemmin kuin meillä ja niinpä mä venasin kaverin huoneessa, kun perhe söi, leikittiin vielä tovi ja sitten mä menin omaan kotiin syömään.

[/quote]

Musta toi tuntu pahalta kun itse olin lapsi. En koskaan voisi tehdä noin lapseni ystäville. Tosin en näe normaalina että joku kaveri kävisi lähes päivittäin (omat menot harrastukset läksyt jnejne) se on taas asia joka kyseisen lapsen vanhempien pitää hoitaa.

Käytöstavat kunniaan :)

[/quote]

Meillä kyllä söi aina kaikki, ketä sattui olemaan paikalla. Ei tää nyt oo mikään suonalaisten juttu, että oltais töykeitä, joittenkin perheitten vaan.