Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden miehen tapaileminen ja vanha fuckbuddy-suhde - teinkö väärin?

Vierailija
11.04.2014 |

Missä vaiheessa tapailua mielestänne pitää "alkaa uskolliseksi" tapailukumppania kohtaan?

Kyse on tilanteesta, jossa olen tapaillut uutta miestä vähän yli kuukauden. Olemme tavanneet vasta kuutisen kertaa, koska mies on kiireinen. Olen myös tulkinnut, ettei hän ole mitenkään hurjan ihastunut minuun koska yhteyttä pidetään niin harvakseltaan. Olemme siis aivan tutustumisvaiheessa, jossa ihan ystävyyspohjalta selvitellään millainen tyyppi toinen on. Yhden kerran olemme nukkuneet yhdessä koska miehellä oli töitä kotikaupungissani (hän asuu 60 kilometrin päässä), ja harrastimme tällöin seksiä.

Olen ollut muutaman vuoden säännöllisen epäsäännöllisessä fuckbuddy-suhteessa erääseen mieheen, ja tällä viikolla päädyin hänen kanssaan sänkyyn. Tämä ei ollut tapaamisemme tarkoitus eikä se varmastikaan ollut järkevää, mutta kyse ei nyt varsinaisesti ole siitä. Tapailemani miehen olen nähnyt viimeksi yli viikko sitten, eikä hän ole vielä edes ehdottanut seuraavaa tapaamista. Kyselee kuitenkin parin päivän välein tekstiviestillä mitä minulle kuuluu.

Tapailemani mies ei ole vielä ilmaissut halua seurusteluun. Emme ole puhuneet parisuhteista yhtään mitään, kunhan nyt treffailemme harvakseltaan. Seksiä on tosiaan harrastettu sen yhden kerran, mutta sekään ei tuntunut vievän asioita eteenpäin. En ole siis varma pitääkö mies minusta mitenkään erityisesti, enkä minäkään tietenkään tunne häntä kovin hyvin. Varovaisesti silti toivon että hiljalleen tästä ehkä voisikin kehittyä jotain.

Mitä mieltä siis olette siitä, että tässä vaiheessa tapailua menin sänkyyn toisen kanssa? En tietenkään koe pettäneeni tapailemaani miestä johon en ole millään lailla sitoutunut ja joka ei ole vihjaillutkaan haluavansa vakavampaa suhdetta ainakaan vielä, mutta olen ensimmäistä kertaa elämässäni tällaisessa tilanteessa ja en oikeasti tiedä olenko nyt tehnyt väärin vai en.

Fuckbuddy-suhteen katkaisin jo, se on ollut mielessäni jo aiemmin. Tämä mies oli myös sitä mieltä että aika aikansa kutakin ja hänkin alkaa etsiä uutta naista kunnon parisuhteeseen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:43"]

Ap:n tapailema mies on sellainen mitä hän on etsinyt mutta ei kovin "innoissaan" ap:sta. Miksi harrastit seksiä hänen kanssaan jos tilanne on näin? Jotain itsekunnioitusta. Se on hyvä että harkitset olevasi rehellinen miehelle jos päätättekin alkaa suhteeseen.

[/quote]

Ei tässä mielestäni itsekunnioituksesta ole kyse. Mies halusi harrastaa seksiä, ja niin halusin minäkin. Aikuisia tässä ollaan. Siinä vaiheessa ajattelin vielä että kyllä tästä jotain on syntymässä, mutta kun mies ei nyt ole halunnut lyhentää tapaamisiemme välejä eikä esim. puheluita tai viestejä ole alkanut tippumaan tiuhempaan, niin olen aika varma että ei hän kovin voimakkaasti voi olla ihastunut. Varmasti kuitenkin vielä tapaamme, joten ehkä hän vielä miettii voisiko tässä olla jotain.

ap

Vierailija
22/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:44"]

jos pettäminen ei ole väärin, niin mikä sitten? :D

[/quote]

Kerrotko vielä, ketä tässä ap:n tarinassa nyt petetään? Kun kukaan ei kerran seurustele kenenkään kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailussa ei ole sääntöjä, eikä silloin voi olettaa että tapailukumppani on automaattisesti uskollinen. Seurustelun alkaessa mukaan tulee jo niitä kirjoittamattomia sääntöjä, joista ei mielestäni tarvitse erikseen keskustellakaan, esim. tietenkin ollaan uskollisia. Jos tapaamisia on takana huimat 6kpl ja seksiä kerran, eikä tunteista tai jatkosta ole puhuttu mitään, niin kyseessä on todellakin kevyt tapailu jossa ei ole olemassa mitään pettämisen käsitettä.

Vierailija
24/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:37"]

Ajattelinkin asian nyt niin, että jos tilanne jatkuu näin, niin voisin suoraan kysyä onko hän oikeasti kiinnostunut. Jos hän vastaa olevansa, niin sitten voisi alkaa sopia tapailun säännöistä, ja ehkä voisin myös kertoa mitä tuon fuckbuddyn kanssa tapahtui. En sitten tiedä onko järkevää sanoa että tulkitsin miehen käytöksestä ettei hän ollut alussa kovin vakavissaan, sillä jos olenkin tulkinnut väärin niin siitä hän voisi varmaan loukkaantua?

Erikoinen tilanne. En edelleenkään koe tehneeni varsinaisesti väärin, mutta olisi tuo voinut jäädä tekemättäkin. Tapailemani mies on sen tyyppinen jota olen etsinyt, mutta vaikuttaa todennäköiseltä että hän ei ole minusta kovin innostunut...

[/quote]

Joo, ehdottomasti kannattaa selvittää suhteen mahdollisuus tuon tapailumiehen kanssa, jos hän kerran kiinnostaa. Ja nimenomaan keskustella asiasta, eikä arvailla, mitä toisen päässä liikkuu. :)

Sitä sen sijaan ei ole minusta mitenkään tarpeellista kertoa, että fuckbuddyn kanssa sänkyyn menit. Eihän se tapailumiehelle mitenkään kuulu, kun ette kerran ole sopineet seurustelusta. Ihan turha mutkistaa asioita. :)

Vierailija
25/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:05"]

Vau. Ap sun elämäsi kuulostaa aika kalsean kyyniseltä. Päädyt sänkyyn tapailemasi miehen kanssa koska hän ei jostain syystä mennyt hotelliin. Et ole varma jatkosta etkä kummankaan tunteista mutta panna pitää. Vielä varmuuden vuoksi toistakin miestä jota olet ennenkin satunnaisesti pannut. Tää yhteiskunta ja sen asenteet on ihan sairasta enkä tässä syytä todennäköisesti ilman moraalista kompassia kasvanutta apta. Sitten tulee näitä kauniita romanttisia kommelluksia. Konservatiivinen vallankumous mikset jo tule!

[/quote]

Mitä kyynistä tuossa nyt on? Miten se sinulta on pois, jos ap nauttii seksistä toisten aikuisten ja suostuvaisten ihmisten kanssa?  Tekisi mieli viuhutella kateuskorttia, mutta ehkä sä teet sen vähän liian helpoksi. Sanonkin vaan,että elä ja anna toisten elää.

[/quote]

Joo nautinto, ilo ja rauha tästä ap:n tarinasta tuleekin ensimmäisenä mieleen. Voi eksynyttä ihmislasta.

[/quote]

No ei se ilo ja rauha noista sun kommenteistakaan varsinaisesti välity... :D

[/quote]

Tää sairas moraalittomuus syö mielenrauhani hetkellisesti.

Vierailija
26/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 09:43"]

Ap:n tapailema mies on sellainen mitä hän on etsinyt mutta ei kovin "innoissaan" ap:sta. Miksi harrastit seksiä hänen kanssaan jos tilanne on näin? Jotain itsekunnioitusta. Se on hyvä että harkitset olevasi rehellinen miehelle jos päätättekin alkaa suhteeseen.

[/quote]

Jos mies on seksuaalisesti vetovoimainen? Itse ainakin nussin jos on kiihottava mies. Ihan sama onko hän ihastunut minuun vai ei.

Vierailija
27/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin tapailuvaiheessa vielä ollut ns luvallinen seksiin muiden kanssa. Ei siinä mitään pahaa ole, päivastoin seksi tekee oikein hyvää itse kullekkin :) Yhteisistä säännöistä sovitaan sitten kun käydään "the talk".

Tällä hetkellä tapailen miestä joka on suoraan kysynyt minulta onko minulla tällä hetkellä muita ja olen suoraan vastannut että kyllä. Kaikille tämä järjestely ei kuitenkaan sovi, joten kannattaa löytää oma kuvio näissä asioissa katsomatta tai kuuntelematta muiden puheita niin kovin tarkkaan :)

Sitten kun seurustelen, niin seurustelen kunnolla mutta joskus tämänkaltainen tilanne on oikeastaan paljon parempi ;)

Vierailija
28/43 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehen näkökulmasta: Mielestäni ap ei ole tehnyt mitään "väärää", mutta ainakin minua hieman häiritsisi ja luultavasti myös loukkaisi se, jos naisella olisi samanaikaisesti meneillään muitakin viritelmiä (joihin liittyy sukupuolista kanssakäymistä). Ehkä minulla ei olisi "oikeutta" loukkaantua, mutta minkäpä sitä tunteilleen voi.

En myöskään ymmärrä sitä, että pitääkö heti tapailun alussa ilmoittaa ääneen, että haluaa seurustella? Jos mies kuitenkin pitää yhteyttä (vaikka ei joka päivä) ja haluaa nähdä aina uudestaan, niin mielestäni sen pitäisi alkuvaiheessa ihan riittää. AP ja mies asuvat toisistaan yli 60 km:n päässä, mikä on myös sellainen käytännön tekijä, joka voi hidastaa seurustelun etenemistä.

Vierailija
29/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:05"]

Itse olen ainakin tapailuvaiheessa vielä ollut ns luvallinen seksiin muiden kanssa. Ei siinä mitään pahaa ole, päivastoin seksi tekee oikein hyvää itse kullekkin :) Yhteisistä säännöistä sovitaan sitten kun käydään "the talk".

Tällä hetkellä tapailen miestä joka on suoraan kysynyt minulta onko minulla tällä hetkellä muita ja olen suoraan vastannut että kyllä. Kaikille tämä järjestely ei kuitenkaan sovi, joten kannattaa löytää oma kuvio näissä asioissa katsomatta tai kuuntelematta muiden puheita niin kovin tarkkaan :)

Sitten kun seurustelen, niin seurustelen kunnolla mutta joskus tämänkaltainen tilanne on oikeastaan paljon parempi ;)

[/quote]

Itsellenikin kuvaamasi kaltainen järjestely voisi tietyissä olosuhteissa olla ok. Kai minäkin sitten suhtaudun deittailuun rennosti. Kuten viesteistäni on käynyt ilmi, mielestäni muutama tapaaminen ja satunnainen seksi ei velvoita uskollisuuteen samalla lailla kuin oikea parisuhde. Joka tapauksessa en ole koskaan ennen deittaillessani ollut intiimisti kenenkään muun kanssa, ja tässä tapauksessa se nyt tapahtui koska koko tilanne on niin epäselvä ja tapailu niin alussa.

ap

Vierailija
30/43 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 10:35"]

Näin miehen näkökulmasta: Mielestäni ap ei ole tehnyt mitään "väärää", mutta ainakin minua hieman häiritsisi ja luultavasti myös loukkaisi se, jos naisella olisi samanaikaisesti meneillään muitakin viritelmiä (joihin liittyy sukupuolista kanssakäymistä). Ehkä minulla ei olisi "oikeutta" loukkaantua, mutta minkäpä sitä tunteilleen voi.

En myöskään ymmärrä sitä, että pitääkö heti tapailun alussa ilmoittaa ääneen, että haluaa seurustella? Jos mies kuitenkin pitää yhteyttä (vaikka ei joka päivä) ja haluaa nähdä aina uudestaan, niin mielestäni sen pitäisi alkuvaiheessa ihan riittää. AP ja mies asuvat toisistaan yli 60 km:n päässä, mikä on myös sellainen käytännön tekijä, joka voi hidastaa seurustelun etenemistä.

[/quote]

Toki minulle riittääkin harvakseltaan tapaaminen ja se, että mies laittaa silloin tällöin viestiä. Tapailuvaiheessa se on ok että tunnustellaan miltä toisen seura tuntuu. En kuitenkaan tiedä kuinka kauan minun pitäisi olla esim. ilman seksiä koska tapailemani mies etenee niin hitaasti? Ja kun hän ei ole kerran puhunut aikeistaan minun suhteeni, niin miksi minun pitäisi laittaa oma elämäni jäihin siinä toivossa että hän ehdottaa joskus vielä "eksklusiivista" suhdetta?

Ymmärrän ilman muuta myös pointtisi että mies voisi loukkaantua. Minäkin voisin tunteen tasolla loukkaantua jos hänellä olisi muita. Siksi mietinkin pitäisikö minun kertoa asiasta hänelle vai ei, jos teoriassa en ole tehnyt väärin mutta käytännössä mies tuskin olisi tiedosta iloinen.

ap

Vierailija
31/43 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei tarvitse kertoa, jos ei ole sellaista vaaraa, että asia voisi muuten paljastua miehelle, ja jos hän ei myöskään ole mitenkään ilmaissut kiinnostustaan siihen, onko sinulla muita juttuja meneillään.

Itse olen niin toivottoman hidas, että en yhden kuukauden tuttavuuden perusteella pystyisi ikinä julistamaan mitään suurella varmuudella, mutta toki miehissäkin on eroja.:)

Vierailija
32/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytä kertoa miehelle tuosta! Jos mies ei ole tehnyt elettäkään saadakseen sinut varmemmin itselleen, niin täysin sallittua on vielä muiden tapailu yms.

Vierailija
33/43 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin nainen joka uskaltaa elää kuten miehet ovat tehneet jo tuhansia vuosia.

Vierailija
34/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 10:50"]

Ei ole syytä kertoa miehelle tuosta! Jos mies ei ole tehnyt elettäkään saadakseen sinut varmemmin itselleen, niin täysin sallittua on vielä muiden tapailu yms.

[/quote]

Näinhän se on. Tilanne on vain ikävä, sillä jos mies onkin minusta kiinnostunut niin tuntuu kurjalta että näin kävi, ja jos hän ei ole kiinnostunut, niin tunnen itseni typeräksi murehdittuani olemattoman asian takia.

ap

Vierailija
35/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä homma menee silleen, että kun itsestä tuntuu ettei halua panna muita, asia otetaan sen tapailukumppanin kanssa esille. Siihen asti molemmat on vapaita tekemään mitä haluaa.

Ja toimii siis molemmin päin tietenkin, tyhmä on se, joka parin tapaamisen jälkeen vaan lähtee olettamaan asioita ja loukkaantuu, kun asiat ei menneet oletusten mukaan.

Suu auki ja kertomaan tunteista ja haluista.

Vierailija
36/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:32"]

Mun mielestä homma menee silleen, että kun itsestä tuntuu ettei halua panna muita, asia otetaan sen tapailukumppanin kanssa esille. Siihen asti molemmat on vapaita tekemään mitä haluaa.

Ja toimii siis molemmin päin tietenkin, tyhmä on se, joka parin tapaamisen jälkeen vaan lähtee olettamaan asioita ja loukkaantuu, kun asiat ei menneet oletusten mukaan.

Suu auki ja kertomaan tunteista ja haluista.

[/quote]

Toivottavasti mies näkee asian näin, sillä itse olen ainakin sitä mieltä että mies ei tekisi väärin jos hän tässä vaiheessa tapailisi vielä muita. Tietenkään en olisi siitä riemuissani etten olisi hänelle se ainut treffikumppani, mutta en voi olettaa mitään ihmiseltä joka ei ole ilmaissut aikeita seurustella kanssani syvemmin. Toki hän voi haluta myös edetä hitaasti, mutta sekin pitäisi sanoa ääneen.

ap

Vierailija
37/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa vaan ohimennen, että se tapailemasi mies ei taida olla kanssasi tosissaan. Sutaisi nyt kun kerran sai ja tais tehdä mieli, mutta minä en katselisi tuollaista. Minusta joko sytytään ai ei eikä siinä oikein ole välimaastoa.

Jos jo tuossa vaiheessa kun kaiken pitäisi olla täydellistä ja toista katsellaan vaal.pun. lasien läpi, pidetään kädestä ja haluaan palavasti olla toisen kanssa kaikki mahdollinen aika. Näin alussa eli alkuhuuma teiltä puuttuu ja se on se asia mikä pitää suhdetta joskus myöhemmin kasassa kun mistelaan kuinka toiseen ihastui ja hän vei jalat alta.

Itse en tyydy en yhtään vähempään ja hyvä niin. Lemppasin tuollaisen jahkailijan ja sain tilalle jotain aivan mahtavaa.

Tapasimme, emmekä ole ollut sen jälkeen päivääkään erossa. :)

Mun ei tartte edes miettiä onko hän kiinnostunut ja onko hän tosissaan tmv. Kaikki on selvää eikä kävisi edes mielessä hypätä sänkyyn kenenkään toisen kanssa.

Miksi naiset te tyydytte vain välttävään? Ja väkisin väännetään siitä suhde jos mahdollista, että siitä kun voi kehittyä jotain hyvällä säkällä.

Harmillista, mutta tuossa tilanteessa kun kaikki on epävarmaa niin aivan sama eli et rikosta tehnyt. Ole sinä itsestäänselvyys tälle miehelle ja anna hänen toki pohtia huoliiko sut vai ei ja sinä kuuliaisesti odotat ja olet sitten valmis jos hänkin on. 

Ujokaan hän ei voi olla kun kerran pani sua jo ja metsästyksen jännitys lopahti kun sai sulta jo ilman mitään liekkiä.

Niin sitä pitää. Muista suojautua ja kondyloomaltahan ei edes kumi suojaa, joten kannattaisi hieman harkita.

Mun rakas on valmis tekemään eteeni ihan mitä vain ja kaikki tuntuu täydelliseltä. Joskus arki koittaa, mutta onpahan kokenut rakastumisen huuman.

Harkitse ja ole rohkea. 

Vierailija
38/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, olet kyllä oikeassa. Mies ei ole osoittanut kovin vahvaa kiinnostusta. Toivoin kuitenkin että hän olisi vain hidas syttymään. Ja saattaahan hän ollakin. Ujo hän kyllä on, mutta se ei estänyt seksin harrastamista (onneksi, sillä kokemus oli hyvä). Jos tilanteemme jatkuisi samanlaisena vaikka muutaman kuukauden ja sitten mies saisi aikaiseksi kysyä haluaisinko seurustella "oikeasti", niin ei kai hän voi olettaa että alusta saakka olisin häntä odotellut ja ollut toiveikkaana omistautunut vain hänelle?

ap

Vierailija
39/43 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: seksi fb:n kanssa ei ollut väärin, mutta älä kerro siitä uudelle miehelle. Se, onko hän kiinnostunut sinusta ja kuinka paljon, on sitten vielä asia erikseen

Vierailija
40/43 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään jos ei ole rehellinen elävässä elämässä mutta se, että valehtelee anonyymi palstalla muille ja itselleen niin se on ihan vaan enää surullista.