Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni poistaa nykyään kaikki sometilit?

Vierailija
30.11.2020 |

Mistä johtuu?

Kommentit (286)

Vierailija
221/286 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistuin somesta koska oma yksityisyyteni alkoi mietityttämään. Haluan minimoida minusta löytyvät tiedot netissä. Vielä kun raaskisi tästä älypuhelimesta luopua!

Ihan sillä tavalla järkevää suojata itseensä kun stalkkaavat kaikkialla asiakkaitakin.

Saahan sitä ihan peruspuhelimiakin mutta en tiedä onko se ihan järkevää enää. 

Vierailija
222/286 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some on kuraa

Jätin Facebookin 2017. Vuosi sen jälkeen yksi FB-kaveri soitti minulle ja kysyi, että olenko masentunut. Sanoin, etten jaksanut sitä ajan tuhlaamista Facebookissa ja voinhan minä pitää muutenkin yhteyttä ihmisiin. Siihen hän totesi, että kyllä se somettomuus on masennuksen merkki. Päätin keskustelun sanoen, ettei se koske minua. 

Mistään muusta tuo henkilö ei halunnut kanssani keskustella. Puhelun jälkeen tuli mieleen, että minkäköhän vuoksi olimme siellä FB:ssä kavereita? Meillä ei ollut mitään yhteistä puheenaihettakaan. Toki nyt ymmärrän, miksi osa ihmisistä ei ole vastannut yhteydenottoihini, jos kerran somettomuutta luullaan masennukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/286 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistin sometilini joululahjaksi itselleni.

Huomasin olevani jatkuvasti kiukkuinen, kun esimerkiksi faceseinällä lähes jokainen julkaisu oli joku tekoälyllä luotu apina, joka tekstin mukaan oli nälkää näkevä kehitysmaalainen tai ryppyinen sammakko, jonka piti olla käsitöistään ylpeä mummeli. Ja vaikka kuinka ilmiantoi näitä, niin määrä sen kuin lisääntyi.

En loppuvaiheessa enää nähnyt ryhmiäni tai ystäviäni lainkaan.

Ja voi sitä idi oottien määrää, jotka kilvan kehuivat näihin kalastelupostauksiin, kuinka hienoa/surullista olikaan.

Nyt olen saanut mielenrauhani takaisin, eikä jäänyt yhtään ikävä tuota valheiden maailmaa.

Vierailija
224/286 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsinnan jälkeen jätin vain instan jäljelle, kun minusta on mukavaa välillä seurailla drag queenien ja trans-ihmisten julkaisuja. Kaikesta putkiaivojen vihasta huolimatta he vain jaksavat ja tunnen sen takia ylpeyttä heistä.

Vierailija
225/286 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some on täynnä epäaitoutta. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän kaipaisi juuri aitoa olemista ihmisten kanssa eikä jotain ihmeellistä valheellista paskaa. Esimerkiksi naapurin nainen on aina niin säkenöivä ja sielukas ja itse asiassa kun hänet kohtaa livenä niin selostaa kuinka on katkera ystävilleen ja perhe-elämä uuvuttaa. Että sellaista säkenöintiä.

Minun lapsuudenkaverini on tuollainen. Täydellinen kodin hengetär ja kulttuuri-ihminen ihanine ja sivistyneine lapsineen vaikka oikeasti on todellinen tyhjäpää ja lapset mistään ja kestään piittaamattomia kiittämättömiä ongelmatapauksia.

Vierailija
226/286 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan muita tilejä ole ollutkaan kuin IG ja FB. Instan poistin, koska feedi oli tupaten täynnä mainoksia. Jos halusin nähdä seuraamieni ihmosten julkaisuja, täytyi mennä erikseen katsomaan jokaisen seinää. Lisäksi sen jälkeen, kun ottivat kelat käyttöön, aikaa alkoi mennä tuhottomasti täysin tyhjäpäiseen rullaamiseen.

Facea en ole käyttänyt vuosiin, vaikka tili on vielä olemassa. Alkuperäisen tilini poistin, että pääsin eroon muutamasta tyypistä, joita ei olisi kannattanut hyväksyä kavereiksi ikinä. Tein uuden, niin suljetun kuin mahdollista, koska halusin jatkaa muutaman ryhmän seuraamista, mutta se on jäänyt todella vähälle käytölle. Ei vain kiinnosta enää.

Vierailija
227/286 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa kutakin. Some on vähän niinku vesisänky, kännykkäpussi tai keinupohjakenkät.

Tämä

Vierailija
228/286 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä poistin sometilini joululahjaksi itselleni.

Huomasin olevani jatkuvasti kiukkuinen, kun esimerkiksi faceseinällä lähes jokainen julkaisu oli joku tekoälyllä luotu apina, joka tekstin mukaan oli nälkää näkevä kehitysmaalainen tai ryppyinen sammakko, jonka piti olla käsitöistään ylpeä mummeli. Ja vaikka kuinka ilmiantoi näitä, niin määrä sen kuin lisääntyi.

En loppuvaiheessa enää nähnyt ryhmiäni tai ystäviäni lainkaan.

Ja voi sitä idi oottien määrää, jotka kilvan kehuivat näihin kalastelupostauksiin, kuinka hienoa/surullista olikaan.

Nyt olen saanut mielenrauhani takaisin, eikä jäänyt yhtään ikävä tuota valheiden maailmaa.

Mulla näkyy kavereiden postaukset, kun klikkaan syötteet ja kaverit. En koskaan katso etusivua, koska siinä on mainokset.

Vierailija
229/286 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some on täynnä epäaitoutta. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän kaipaisi juuri aitoa olemista ihmisten kanssa eikä jotain ihmeellistä valheellista paskaa. Esimerkiksi naapurin nainen on aina niin säkenöivä ja sielukas ja itse asiassa kun hänet kohtaa livenä niin selostaa kuinka on katkera ystävilleen ja perhe-elämä uuvuttaa. Että sellaista säkenöintiä.

Minun lapsuudenkaverini on tuollainen. Täydellinen kodin hengetär ja kulttuuri-ihminen ihanine ja sivistyneine lapsineen vaikka oikeasti on todellinen tyhjäpää ja lapset mistään ja kestään piittaamattomia kiittämättömiä ongelmatapauksia.

Siihen päälle vielä kunnon sotamaalaukset ja filtterit niin avot! Aitoa juttua pukkaa.

Vierailija
230/286 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei koskaan muita tilejä ole ollutkaan kuin IG ja FB. Instan poistin, koska feedi oli tupaten täynnä mainoksia. Jos halusin nähdä seuraamieni ihmosten julkaisuja, täytyi mennä erikseen katsomaan jokaisen seinää. Lisäksi sen jälkeen, kun ottivat kelat käyttöön, aikaa alkoi mennä tuhottomasti täysin tyhjäpäiseen rullaamiseen.

Facea en ole käyttänyt vuosiin, vaikka tili on vielä olemassa. Alkuperäisen tilini poistin, että pääsin eroon muutamasta tyypistä, joita ei olisi kannattanut hyväksyä kavereiksi ikinä. Tein uuden, niin suljetun kuin mahdollista, koska halusin jatkaa muutaman ryhmän seuraamista, mutta se on jäänyt todella vähälle käytölle. Ei vain kiinnosta enää.

Valitsen Ig:ssä seurataan ja sitten näkyy vaan seurattavien julkaisut.

Vierailija
231/286 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska some ei ole enää some vaan se on pelkkä mainoskampanja kanava jossa näkee vain mainoksia ja sponsoroituja julkaisuja

Vierailija
232/286 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys kohenee, kun kaikki se kohina katoaa. Oikeasti, mitä vähemmän somea, sen onnellisempi olen. :)

Tämä

Vierailija
233/286 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut enää sitä teennäisyyttä

Vierailija
234/286 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä tietoturvaa käsittelevässä ohjelmassa sanottiin että se on itseasiassa riski jos ei ole missään somessa, koska sitten joku huijari voi helpommin luoda profiilin nimissäsi ja esiintyä sinuna etkä edes somettomana tiedä siitä mitään kun tyyppi siellä mellastaa.

Vierailija
235/286 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut enää olla somessa enkä lukea muiden leuhkimista milloin mistäkin asiasta.

Vierailija
236/286 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
237/286 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä tietoturvaa käsittelevässä ohjelmassa sanottiin että se on itseasiassa riski jos ei ole missään somessa, koska sitten joku huijari voi helpommin luoda profiilin nimissäsi ja esiintyä sinuna etkä edes somettomana tiedä siitä mitään kun tyyppi siellä mellastaa.

Tätä olen kanssa itse miettinyt. Ennemmin keskittyy siihen, että somea käyttää riittävän harvoin.

Vierailija
238/286 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut jakaa elämääni missään somessa. Puhelimessa puhun ystävieni kanssa, mutta sielläkin harvakseltaan. Olen erakkoluonteinen ihminen, joka ei halua tuhlata elämäänsä someen. Mieluummin pidän omat asiani ominani.

Vierailija
239/286 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa kutakin. Some on vähän niinku vesisänky, kännykkäpussi tai keinupohjakenkät.

Tämä

Vierailija
240/286 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kun meta voi käyttää sun kuvia ja muuta omiin tarkoituksiin jos hyväksyt uudet säännöt. Lopetin ite facen ja ig jo aiemmi. Eipä siä niitä seuraajia ollu. Enenpi riesaa niistä. Ku mitää hyötyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi