Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni poistaa nykyään kaikki sometilit?

Vierailija
30.11.2020 |

Mistä johtuu?

Kommentit (286)

Vierailija
181/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on FB ja Insta, joita en juurikaan enää käytä. IG oli ihan kiva, kunnes myytiin Metalle. Nykyään siellä ei näe kuin mainoksia ja ehdotettuja julkaisuja, jotka kaikki ovat jotain 100 000+ seuraajaa-tilejä. Niiden tilien julkaisuja, joita itse seuraa, ei näe ikinä suoraan fiidissä, vaan pitäisi ne kaikki kymmenet tilit käydä erikseen katsomassa. Käytän puhelimella ja maksamaan en tuosta pskasta ala.

FB on ollut pilalla jo pitkään, enkä käytä sitä henkilökohtaisesti enää ollenkaan. Harrastukselle on sivu, jota päivitän silloin tällöin.

Muuta somea (tämä palsta ja WA) lukuun ottamatta en ole käyttänyt kuin Tiktokia kokeilumielessä pienen hetken. Oli aivan kuraa.

Instasta tosiaan tykkäsin silloin ennen Metaa. Siellä oli kaunista sisältöä ja pienemmätkin tilit nousivat esiin, eli löytyi mielenkiintoista seurattavaa helposti. Nykyään se puskee vain isoja tilejä, joiden sisällössä määrä korvaa laadun. 

Huvittaa sikäli, että somen luojasta tulee se, joka somen myös tuhoaa.

Vierailija
182/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kertoa elämästäni kenellekkään mitään. Sekös juoruämmiä sapettaa.

JEP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä ole mitään enää. Palataan tavalliseen elämään.

Vierailija
184/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks

Vierailija
185/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on uutta, että ihmiset stalkkaavat ja kyttäävät toisiaan somessa.

Onko tosiaan näin?

Vierailija
186/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään täynnä mainoksia ja ihmisten persekuvia, olin somessa mielelläni silloin kun ihmiset olivat siellä normaaleja ja kertoivat arkisempia juttuja. Mun kaveripiiri on luovalla alalla ja he lähinnä brändäävät itseään somessa. Minunkin kai pitäisi, mutta ei ole huvittanut kun töitä riittänyt ilmankin.

Vierailija
187/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Facebookissa yksityisesti tosi monia, hienoja ja syvällisiä keskusteluja ihan tuntemattomienkin ihmisten kanssa. Sekä suomalaisten että ulkomaalaisten.

Jos jaksaisi, voisin keskustella vuorokauden läpeensä erilaisten ihmisten kanssa.

Siellä on hyviä ryhmiä ja pääasiassa se on nykyinen motiivini olla siellä. 

Eli on siinä myös hyviäkin puolia.

Itsestäni en jaa julkisesti ihmisille yhtään mitään tietoa. Tämä on tyylini olla Facessa.

Tosin nollasin monta kertaa tyylini, mutta aina kuitenkin aktivoin sen uudelleen. On joitakin ryhmiä joita en vieläkään haluaisi jättää.

Mutta en ole riippuvainen Facebookista. En päässyt enää kirjautumaan X: ään ja se jäi pois. Ei harmita yhtään.

Vierailija
188/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin aitoa vuorovaikutusta, aikaa tärkeämmille asioille, yksityisyyttä ja vapautta algoritmien tuputtamasta kuvasta maailmasta. En halunnut olla tuote.

Vierailija
189/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt ketään sellaista vuonna 2020, enkä edelleenkään. Eli miten niin "niin moni" kun ei oikeasti juuri kukaan?

Vierailija
190/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kaveripiiristäni ne muutenkin fiksuimmat eivät edes koskaan menneet henkilökohtaiseen someen. Itse erehdyin yhteen, mutta olen poistunut jo jokin aika sitten. Syyt samoja kuin täällä on lueteltu.

Vierailija
191/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut Facebookissa yksityisesti tosi monia, hienoja ja syvällisiä keskusteluja ihan tuntemattomienkin ihmisten kanssa. Sekä suomalaisten että ulkomaalaisten.

Jos jaksaisi, voisin keskustella vuorokauden läpeensä erilaisten ihmisten kanssa.

Siellä on hyviä ryhmiä ja pääasiassa se on nykyinen motiivini olla siellä. 

Eli on siinä myös hyviäkin puolia.

Itsestäni en jaa julkisesti ihmisille yhtään mitään tietoa. Tämä on tyylini olla Facessa.

Tosin nollasin monta kertaa tyylini, mutta aina kuitenkin aktivoin sen uudelleen. On joitakin ryhmiä joita en vieläkään haluaisi jättää.

Mutta en ole riippuvainen Facebookista. En päässyt enää kirjautumaan X: ään ja se jäi pois. Ei harmita yhtään.

Miten tuo tapahtuu? Siis miten nuo keskustelut saavat alkunsa? Itse juttelen yksityisesti vain tuttujen kanssa. jossain ryhmän seinällä saatan jutella tuntemattomienkin kanssa.

Vierailija
192/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli FB pari kuukautta joskus10v sitten. Sitten tajusin että on ihan typerää hommaa ja poistin kaiken.

En vaan jaksa puolituttujen päivityksiä ja kaikkea turhaa. Oikeiden tuttujen kanssa olen whatsappissa yhteydessä, osin ryhmissä ja tosiaan en seuraa mitään tuntemattomia missään koskaan. Hyvin pärjään.

Joku X on nykyään tuttujen mukaan niin nassehäröilyä ettei sielä voi olla.

Vierailija
193/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan antako lapsille tiktokkia! Todella sairasta kuraa täynnä.

Vierailija
194/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some on lantaa. Oliko muuta kysyttävää?

Siellä voi pitää yhteyttä tärkeisiin ihmisiin ja kertoa elämästään

Eli ilman somea et voi heihin pitää yhteyttä? Todella tärkeitä ihmisiä ovat juu.

Vierailija
195/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan luonut yhtäkään someprofiilia. Enkä luo. Jos työn kautta joskus olisi pakko, niin firman nimen kautta sitten ja vain työasioihin.

Polarisoivaa ja haitallista höttöä ja saastaa.

Vierailija
196/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu kommentoi mulle, ( kun en ole päivittänyt faceani 3 vuoteen), että miten surullista, ettei elämässäni tapahdu mitään julkaisemisen arvoista.

😀 Niinkö jengi tosiaan ajattelee?

En vaan ehdi olla facessa. Ei kiinnosta.

Mun elämässäkään ei varmaan tapahdu mitään kun en läiski faceen joka päivä kuvia pullanteosta ja auringonlaskuista😂

Täällä sitä vaan maataan pimeässä ja syljeskellään kattoon🥺

Vierailija
197/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 15v  sitten päätöksen etten laita yhtään lasten kuvaan nettiin millekkään alustalle. Ja se päätös piti. En vuotanut hassuja vauvakuvia kaukaisille tädeille ja serkunkumminkaimoille tai varsinkaan kaikkien näkyville.

Odotan kyllä että lapset vielä kiittää mua tästä😄

Vierailija
198/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin jatkuvaan mainontaan ja tavallisten ihmisten hukkumista suurempien sisällöntuottajien alle. En enää halunnut jakaa itsestäni mitään, en katsella mainoksia, enkä etsiä kavereitteni päivityksiä kaiken sen silpun seasta. Lisäksi, kun kavereittenkin päivitykset menivät siihen suuntaan, että kalasteltiin vain tykkäysmääriä, ei enää nekään kiinnostaneet.

nykyään käytänkin vain anonyymejä somealustoja, kuten tämä ja jodel. Kun on vpn, ei mainokset näy.

Vierailija
199/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Facebookin tilin poisto on lähes mahdotonta jos et ole käynyt sielä aikoihin. Poistoa varten he haluavat henkilöllisyystodistuksen. No hei just joo takuulla haluan sen heille lähettää!

Onneksi tili on privaatilla ja ehdin poistaa kaikki kuvat. Saan vaan meilinä muistutuksia kaikesta mahdollisesta täältä ikuisuuteen.

Vierailija
200/286 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin fb:n jokunen vuosi sitten. Ei vaan enää ollut mun juttu ja aikaa siellä meni ihan liikaa. Lisäksi en saanut enää mitään niistä päivityksistä. Yhtä hehkutusta kaikkien elämä ja selfieitä toisen perään. Ei enää kiinnostanut ja itse en halua avata elämääni ihmisille joiden kanssa en ole edes missään muualla tekemisissä. Pidän läheisiini yhteyttä muulla tavalla ja käytän somen käytöstä vapautuneen ajan "elämiseen livenä". En ole katunut ja päätös oli oikea ja helposti pääsin siitä irti.