Miksi niin moni poistaa nykyään kaikki sometilit?
Kommentit (286)
Itse poistin Fb tilin jo lukiossa ollessani 2010. Muita sometilejä en ole tehnyt. En jaksa laittaa mitään kuvia ja muiden päivitykset ei kiinnosta. Ja nykyään kaikki META:n palvelut käyttää käyttäjien kuvia tekoälyn opettamiseen niin ei voi aina tietää minne se oma kuva joutuu.
Ahdistavaa someavatarin ylläpito ja tykkäysalgoritmien perässä juokseminen.
Some on muutaman maan hallinnassa. Se ei ole ilmainen vaikka se onkin maksuton.
Siinä vaiheessa kun jopa suomalainen apteekkiketju myy sun lääketiedot metalle ja googlelle... No voit miettiä miksi porukka lähtee sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Some on muutaman maan hallinnassa. Se ei ole ilmainen vaikka se onkin maksuton.
Siinä vaiheessa kun jopa suomalainen apteekkiketju myy sun lääketiedot metalle ja googlelle... No voit miettiä miksi porukka lähtee sieltä.
Yliopiston apteekki sai tästä massiiviset sakot.
Poistin aikaisemman FB-tilini vuosia sitten ja avasin uuden omalla kahdella etunimellä joten minua on vaikea löytää. Lisäksi laitoin asetuksiin että kuka voi lähettää kaveripyynnön: "kaverien kaverit". Ja kosak minulla ei ole kavereita niin kukaan ei voi lähettää kaveripyyntöä. Saan kuitenkin FB:sssa paljon tietoa eri ryhmien kautta, siski haluan olla siellä edelleen. Mutta mikään sosiaalinen foorumi se ei minulle ole perinteisessä mielessä johon FB on tarkoitettu.
Sosiaaliset suhteet hoidan sitten "face to face" ja puhelimitse.
Vaihdoin FB:ssa omaksi nimeksi "haluun pois täältä" niin tilini poistettiin FB:n toimesta. Olin kyllä sitä ennen poistanut kaikki kaverit.
Yksityisyys on luksusta. Siksi.
Mulla on instassa ja facessa sometili, mutta ne on vaan olemassa kun muuten ei pääse tiettyjen yritysten tai yhdistysten sivuja lukemaan.
Usein tulee facen meseen joku huijausviesti, jossa kaveri pyytää numeroa jonkun arpajaisen vuoksi. Mahtaako olla silloin tili kaapattu? Saavat sen sitten jotenkin poistatettua. Yhden kaverin tiliin vaihtoi kaapparit nimen ja kuvan. Ei kai ollut pyytänyt facea poistattamaan sitä. Tai olisiko kaapparit vieneet sähköpostinkin.
Alkoi ahdistaa facessa katsoa ihmisten "hienojen" elämien virtaa tietäen, että oma on siellä vain onnellisuuden kuva vailla totuuspohjaa.
Onko tämä totta? Hienoa kuulla! Lähdin kauan sitten saatuani tarpeeksi touhusta ja odotellut, tuleeko muut perästä.
Some tekee tavallisista kivoista ihmisistä näyttelijöitä, feikkejä, tyrkkyjä, kaksinaamaisia valehtelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi ahdistaa facessa katsoa ihmisten "hienojen" elämien virtaa tietäen, että oma on siellä vain onnellisuuden kuva vailla totuuspohjaa.
Kurjaa kun sinne ei viitsi laittaa mitään huonoja kuvia ja kuulumisia, koska kaikki voi päätyä jonnekin, jos ei muuta niin juorujen kohteeksi. Sitten kun laitat pelkkiä kivoja juttuja, niin nekään ei ole koko totuus. Lopputulos on aina jotenkin vääristynyt, vaikka yrittäisi olla miten rehellinen. Se ei onnistu.
Mulla ei edes ole eikä tule en seuraa somea.. somella tarkoitan, instaa, faceq, tiktokkia yms tuollaista jonninjoutavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksikin oikea ja aito positiivinen asia mikä somessa on? Negatiivisiä asioita on aivan järkyttävän paljon
Jos Youtube lasketaan someksi, niin se on kyllä postiviinen! Järkyttävät määrät ilmaista tietoa, oppimateriaalia, ja viihdettä. Eihän nyt mitään sellaista jaksa kukaan katsoa, jossa joku etuoikeutettu itkee rakennekyntensä katkeamista ja muuta vastaavaa, mutta sellaiset kanavat jotka tarjoilevat jotain oikeasti arvokasta ja hyödyllistä sisältöä, niille iso peukalo!
Kommenttikentät ovat useimmiten lukemisen arvoisia, moni kertoo oman sijaintinsa ja näkökulmansa. Samaa mieltä että you tubessa paljon rehellisyyttä, ja se kehuminen vilpitöntä, esim musajutut. Joillain toisilla alustoilla kehuminenkin voi liittyä oman minäbrändin laskelmoivaan rakennukseen. Tuollaioseenhan ei mikään onneksi pakota.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä totta? Hienoa kuulla! Lähdin kauan sitten saatuani tarpeeksi touhusta ja odotellut, tuleeko muut perästä.
Some tekee tavallisista kivoista ihmisistä näyttelijöitä, feikkejä, tyrkkyjä, kaksinaamaisia valehtelijoita.
En usko tuohon, moni kiva ihminen on somessa ja ihan hyväntahtoisuuttaan kertovan arjestaan jne.
Aivan turha niputtaa ihmisiä samanlaisiksi. Tosi moni välittää tavallisia samastuttavia hyvän mielen kuvia esim luonto, eläimet, ruoka.
Itsellä ei ole ollut sellaista elämää tai arkea mistä repisin jotain esiteltävää tai jaksaisi editoida "kiinnostavuutta". En silti näe että tuossa olisi vikaa, se vain että kun aika on kaikilla rajallista niin mihin sen mieluiten käyttää?
Ei tarvitse poistaa kun ei ole niitä koskaan ollutkaan, onneksi.
Itse poistin kun kaikki hakkeroitu. Facebook meni puhelinnumero. Tästä kauan jo aikaa. Instassa näki että kirjauduttu ympäri Suomea.
Mulle riitti.