miten täältä saa selville viestin kirjoittajan?
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:37"]
Olen poliisi, joskus kun on ihan sairaita ketjuja ollut mm. (psykomamman)
Olen tutkinut ip:n ja tarkastanut provoileeko ihminen vai onko kyse vakavammasta asiasta.
Koskaan en ole henkilöllisyyttä paljastanut enkä niin tee mutta sisäänpäin nauranut ihan kuset housuissa kun olen töissä nää selvittänyt että minkä näköinen/ kuka aloituksia tekee..
[/quote]
Heh he, sieltä poliisien ip-tietokannastako selailet niitä kuvia.
Mutta vakavasti puhuen. Me täällä erään nettiyhteyksiä tarjoavan firman kellaribunkkerissa aina välillä vauva-av:ta seuraillessamme (poliisin pyynnöstä) otamme yhteyksiä kkirjoittajien koneisiin ja katselemme heitä web-kameran kautta. Voin paljastaa, että kaikki eivät ole ihan sitä, mitä täällä kertovat...
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:37"]
Olen tutkinut ip:n ja tarkastanut provoileeko ihminen vai onko kyse vakavammasta asiasta.
Koskaan en ole henkilöllisyyttä paljastanut enkä niin tee mutta sisäänpäin nauranut ihan kuset housuissa kun olen töissä nää selvittänyt että minkä näköinen/ kuka aloituksia tekee..
[/quote]
Eikös tuossa voi käydä vähän köpelösti, kuten niitä Myllylän tietoja huvikseen katselleille viranomaisille?
Poliisillahan pitää olla perusteltu rikosepäily jotta voi mennä selaamaan yksityishenkilöiden tietoja koska niitä kytätään että keitä kytätään. Jos siis olisit poliisi niin tietäisit tuon :)
[/quote]
Juu tottakai pitää olla epäily, ja tuo ketju oli linkattu nettipoliisille. Samoin kuin kaikki koulusurmajutut tutkitaan/pommiuhkaukset mitkä nettiin leviää ja niistä tehdään ilmoitus.
[/quote]
Mutta poliisihan joutuu pyytämään ip:n taustatiedot (fyysisen osoitteen, käyttäjätiedot jne) ko nettiyhteyden ylläpitäjältä, ei niitä voi selata edes maamme-kirjan kautta (poliisina toki tiedätkin, mikä kirja se on).
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:52"]
[/quote]
Mutta vakavasti puhuen. Me täällä erään nettiyhteyksiä tarjoavan firman kellaribunkkerissa aina välillä vauva-av:ta seuraillessamme (poliisin pyynnöstä) otamme yhteyksiä kkirjoittajien koneisiin ja katselemme heitä web-kameran kautta. Voin paljastaa, että kaikki eivät ole ihan sitä, mitä täällä kertovat...
[/quote]
Vai niin:D ja mitä se web-kameran kautta katselu auttaa? Tutkitteko että onko kyseinen mamma oikeasti lihava vai laiha? tai onko siellä mies vai nainen? Ja millainen epäilys saa poliisit ottamaan teihin yhteyttä av-palstan tiimoilta.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:56"]
Piti siis olla dataguru, eikä fataguru.
[/quote]
Harmi, fataguru kuulostaisi hauskemmalta :).
[/quote]
Luin ensin kataguru... viitaten siihen legendaariseen ketjuun
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:00"]
[/quote]
[/quote]
Vai niin:D ja mitä se web-kameran kautta katselu auttaa? Tutkitteko että onko kyseinen mamma oikeasti lihava vai laiha? tai onko siellä mies vai nainen? Ja millainen epäilys saa poliisit ottamaan teihin yhteyttä av-palstan tiimoilta.
[/quote]
Poliisi ei periaatteessa kerro syytä, mutta kyllähän silloin aika vakavista asioista on kyse, jotta tunnistetietoihin lupa heltiää. Mutta esim. jos joku rehvastelee tukihuijauksilla tai on syytä epäillä, että on huijattu sairaslomaa tai muuta sellaista. Tai jos on syytä epäillä aviorikosta. Tai syödään kiellettyjä ruokia raskauden aikana ym.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Poliisi ei periaatteessa kerro syytä, mutta kyllähän silloin aika vakavista asioista on kyse, jotta tunnistetietoihin lupa heltiää. Mutta esim. jos joku rehvastelee tukihuijauksilla tai on syytä epäillä, että on huijattu sairaslomaa tai muuta sellaista. Tai jos on syytä epäillä aviorikosta. Tai syödään kiellettyjä ruokia raskauden aikana ym.
[/quote]
:D juu, tosi vakava rikosepäily.
Voi harmi. Tämä kiva harrastus loppui sitten tähän. Ei huvita enää kirjoitella tänne, jos/kun henkilöllisyyteni on selvitettävissä ihan tuosta noin vain. Enkä kirjoita mitään törkeyksiä, mutta kivaa oli saada juttuseuraa kaikenmaailman asioista. Mutta niinhän se on, että kaikki kiva loppuu aikanaan. Se on moi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 13:32"]
Voi harmi. Tämä kiva harrastus loppui sitten tähän. Ei huvita enää kirjoitella tänne, jos/kun henkilöllisyyteni on selvitettävissä ihan tuosta noin vain. Enkä kirjoita mitään törkeyksiä, mutta kivaa oli saada juttuseuraa kaikenmaailman asioista. Mutta niinhän se on, että kaikki kiva loppuu aikanaan. Se on moi.
[/quote]
No höpö höpö. Tuo nyt on maailman huonoin syy lopettaa AV:llä kirjoittelu. Kuka täällä edes tosissaan omista asioistaan kertoo?
Ihan oikea syy lopettaa palstailu on sitten taas se, että tämä palsta on ihan verrattoman typerä aikasyöppö ja sen lukeminen mädättää aivot.
Esimerkki miten modet voivat seurata palstalla oikeiden henkilöiden kaikkia mielipiteitä ja tietoja: jos vaikkapa pidät blogia, jota käyt täällä mainostamassa aloituksin, mode näkee niiden kaikkien aloitusten tulevan samasta osoitteesta. Kun hän saa selville blogin pitäjän, hänen ei tarvitse kuin seurata samasta osoitteesta tulevia aloituksia, niin parhaassa tapauksessa on pian sinun kaikki intiimiasiatkin selvillä!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:26"]
Sissikö se täällä taas huuli pyöreänä?
[/quote]
Kuka Sissi?
[/quote]
Tuntomerkit:
-White Trash tyyliset legginsit
-Marimekon tunikat
-Metsämiehen kumpparit
-Hiukan pullukka
-Punakat kasvot
-Ryppyjä ja juonteita
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:19"]
Ap taitaa olla se eilinen "Miksi kyttäät" -tapaus. Eli sataprosenttisen mielisairas henkilö. Ei täällä tollasia viestejä ole, että joku oikeasti tunnistaisi toisen. Tietysti joku aina vittuilee, että "Mitä Milla, näin sut eilen kaupassa." ;)
[/quote]
Kati, rauhoitus nyt!
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:30"]
Ap taitaa olla se eilinen "Miksi kyttäät" -tapaus. Eli sataprosenttisen mielisairas henkilö. Ei täällä tollasia viestejä ole, että joku oikeasti tunnistaisi toisen. Tietysti joku aina vittuilee, että "Mitä Milla, näin sut eilen kaupassa." ;)
[/quote]
Kati, rauhoitus nyt!
[/quote]
Kuka Kati? Voitko listata hänestäkin tuntomerkkejä please
:D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:26"]
Sissikö se täällä taas huuli pyöreänä?
[/quote]
Kuka Sissi?
[/quote]
Tuntomerkit:
-White Trash tyyliset legginsit
-Marimekon tunikat
-Metsämiehen kumpparit
-Hiukan pullukka
-Punakat kasvot
-Ryppyjä ja juonteita
[/quote]
Ahaa Sissi taitaakin olla naapurini? kerro vielä lisää tuntomerkkejä tuosta Katistakin
Ei iipparista nimeä eikä osoitetta näe.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:11"]
[/quote]
Mutta jos tallentaa iipparin voi seurata mitä muuta samalta koneelta on lähetetty. Tai jos sulla esimerkiksi on blogi ja joku sinne kommentoi ja otat ip:n ylös ja sitten epäilet että sama tyyppi kommentoi täälläkin ja vertaat iippareita niin thadaa ;)
[/quote]
Minä olen kyllä oikeasti tunnistanut täältä vainoajani joka tekee jatkuvasti tänne keskusteluita esim. murhista, vainoamisesta, koirista. Myös entinen kaverini on niin säälittävää että pyörii täällä haukkumassa minua ja muita naisia. Itse käytän useita eri IP-osoitteita tämän vuoksi :) esim. kirjastot, nettikahvilat, hotellit sun muut joissa IP-osoite vaihtuu usein ovat kovin hyödyllisiä tässä tapauksessa että siinähän etsii kun ei muutakaan elämää ole.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:11"]
[/quote]
Mutta jos tallentaa iipparin voi seurata mitä muuta samalta koneelta on lähetetty. Tai jos sulla esimerkiksi on blogi ja joku sinne kommentoi ja otat ip:n ylös ja sitten epäilet että sama tyyppi kommentoi täälläkin ja vertaat iippareita niin thadaa ;)
[/quote]
Eipä muuten toimi noin helposti!:D
Pahimmat nettikiusaajat menevät kirjastojen koneille sun muille joissa IP vaihtuu aina ja sitten jatkavat kiusaamista joten tuo ei todellakaan toimi ja esim. lapsiperheissä konetta voi käyttää vaikkapa koko suku niin millä päättelet kuka kirjoittaa mitäkin, hieman hankalaa on. Tiedän tämän 100% varmuudella koska minun nettikiusaajani IP näytti olevan paikassa X jossa hän asui ja sitten IP vaihtui paikkaan B jonne hän muutti, mutta hän ei myöntänyt koskaan kenellekään asuvansa paikassa B mutta myöhemmin sain tietää että asui oikeasti juuri paikassa B josta IP näytti. Olen IP:n avulla saanut selville myös nettikiusaajani viime kesän lomamatkat :) käytän erästä ohjelmaa jota en muille kerro koska nettikiusaajani käy täällä tekemässä ja lukemassa näitä ketjuja, muuten olisin kertonut enemmän selvitystyöstä.
Jos tallennat jonkun ip:n niin sun oma ip tallentuu myös jos tyypillä on sellainen seurantapalvelu käytössä ja pystyy seuraamaan sun nettityöskentelyä ja salapoliisihommia. Se vasta hubaa onkin!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 00:41"]
Jos tallennat jonkun ip:n niin sun oma ip tallentuu myös jos tyypillä on sellainen seurantapalvelu käytössä ja pystyy seuraamaan sun nettityöskentelyä ja salapoliisihommia. Se vasta hubaa onkin!
[/quote]
alkaa tuntua siltä että kotiäideillä todella on liikaa aikaa...
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:37"]
[/quote]
Eikös tuossa voi käydä vähän köpelösti, kuten niitä Myllylän tietoja huvikseen katselleille viranomaisille?
Poliisillahan pitää olla perusteltu rikosepäily jotta voi mennä selaamaan yksityishenkilöiden tietoja koska niitä kytätään että keitä kytätään. Jos siis olisit poliisi niin tietäisit tuon :)
[/quote]
Juu tottakai pitää olla epäily, ja tuo ketju oli linkattu nettipoliisille. Samoin kuin kaikki koulusurmajutut tutkitaan/pommiuhkaukset mitkä nettiin leviää ja niistä tehdään ilmoitus.