miten täältä saa selville viestin kirjoittajan?
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:42"]No nyt loppu vauvalle kirjoittelu jos asia on näin!
[/quote]
Vai kannattaisiko vaan kirjoitella asiallisempia juttuja niin ei tarttis pelätä?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:42"]No nyt loppu vauvalle kirjoittelu jos asia on näin!
[/quote]
Vai kannattaisiko vaan kirjoitella asiallisempia juttuja niin ei tarttis pelätä?
[/quote]
Eihän kyse oli asiallisuudesta, vaan anonymiteetistä. Ja te siellä ylläpidossa olette astuneet rajan yli, jos alatte osoiteka sormella yksittäisiä käyttäjiä. Ihmiset eivät enää uskalla kirjoittaa mitään henkilökohtaista ja palstan suunta menee yhä provosoimmaksi ja trollipitoisemmaksi. Ei se voi olla omistajan tarkoituksena.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:03"]
No on mulle ainakin vastattu täällä yön pimeinä tunteina pari kertaa sellaisella viestillä, että sen kirjoittaja tiesi mitä olen aiemmin tänne kirjoittanut. Sisälsi siis henkilökohtaista tietoa, ja hyvin henkilökohtaiseen sävyyn kirjoitettuna. Se ei voinut olla sattumaa. Sitä en mene arvailemaan, että kuka sen on kirjoittanut, mut selvästi joku pystyy näitä kirjoituksia jäljittämään.
[/quote]
Palstalla työskentelevät ihmiset, jotka osallistuvat keskusteluun itsekin.
Jahas, foliohattuketju torstain iloksi. :)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:05"]
[/quote]
[/quote]
Niidenhän just ei tarvitse pelätä. Eihän sillä voi ketään vahingoittaa ja kiristää siitä, että kertoo kaikille että tämä aloitti sata läskiketjua päivässä. Mutta sillä, että tietää toisen elämäntilanteen, lasten sairaudet, ongelmat ja traumat, voi hyvin nopeasti aiheuttaa suurta vahinkoa toisen ihmisen elämälle.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:10"]
[/quote]
Onko kommentissa havaittavissa heikkoa yritystä tekonauraa totisen asian päälle? Ei ne teidän touhut enää niin salassa ole kuin luulitte. Jälkikäteen vain ottaa päähän, ettei ole itse käyttäjänä tullut ajatelleeksi, että palstala voi ola töissä vaikka kuinka laholatvaa porukkaa. Eihän tällaisen saitin ylläpitoa sido mikään laillinen vaitiolovelvollisuus, vaikka voivatkin yhdistää elämäntarinoita ja henkilöllisyyksiä. Korkeintaan hyvä tapa ja moraali.
En asu missään Helsingissä ja oo nimeltä Sanna tai Tiina joten en usko että oli arvaus. Asun täällä susiradalla tuppukylässä ja oon ainoa tän niminen tässä 200 asukkaan kylässä joten joku pystyy seurailemaan ihan varmasti!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:15"]
[/quote]
Onko kommentissa havaittavissa heikkoa yritystä tekonauraa totisen asian päälle? Ei ne teidän touhut enää niin salassa ole kuin luulitte. Jälkikäteen vain ottaa päähän, ettei ole itse käyttäjänä tullut ajatelleeksi, että palstala voi ola töissä vaikka kuinka laholatvaa porukkaa. Eihän tällaisen saitin ylläpitoa sido mikään laillinen vaitiolovelvollisuus, vaikka voivatkin yhdistää elämäntarinoita ja henkilöllisyyksiä. Korkeintaan hyvä tapa ja moraali.
[/quote]
Itseasiassa tätä palstaa mainostetaan sillä että kirjoittajat saavat anonyymisti täällä kirjoitella joten ihan oikea rikos syntyy siinä kohtaan kun ihmisiä harhautetaan julkisesti. Av lupaa julkisesti ihmisille että täällä voi kirjoitella anonyymisti niin se tarkoittaa sitä että palstan ylläpitäjä huolehtii moderaattoreiden ja muiden vaitiolovelvollisuudesta. Joten väärä luulo ettei mikään sido palstan henkilökuntaa.
On sitäpaitsi vaarallista yhdistellä mielessään henkilöitä, heidän kirjoittamiaan juttuja ja ip:tä. Saattaa olla että kyse on juurikin henkilöstä jonka on tarkoituskin esittää jotakin tiettyä henkilöä netissä.
Joskus tekisi ihan oiekasti mieli lähestyäkin palstan konttoria ja kysyä ovatko tietoisia mitä täällä huseerataan. Henkilökohtaisuuksia on ollut viime aikoina yhä enemmän. Vastakommentit ovat olleet sitä luokkaa, että toinen on tiennyt muutakin sinusta kuin vain se kyseisen ketjuan asiat.
Ihmettelin tässä joku päivä sitten, kun AV vähän jumitteli ja palstaa avatessani tuossa alapalkissa luki, että ladataan plus.google.com (tai jotain vastaavaa). Itselläni ei ole Google+ -profiilia enkä ole kirjautuneena Facebookiinkaan, mutta joskus kyllä mietin, paljonkohan kaikki nämä profiilit seurantaohjelmineen paljastavat itsestään muille sivustoille?
Ap taitaa olla se eilinen "Miksi kyttäät" -tapaus. Eli sataprosenttisen mielisairas henkilö. Ei täällä tollasia viestejä ole, että joku oikeasti tunnistaisi toisen. Tietysti joku aina vittuilee, että "Mitä Milla, näin sut eilen kaupassa." ;)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:19"]
Ap taitaa olla se eilinen "Miksi kyttäät" -tapaus. Eli sataprosenttisen mielisairas henkilö. Ei täällä tollasia viestejä ole, että joku oikeasti tunnistaisi toisen. Tietysti joku aina vittuilee, että "Mitä Milla, näin sut eilen kaupassa." ;)
[/quote]
Kati, rauhoitus nyt!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:56"]
Piti siis olla dataguru, eikä fataguru.
[/quote]
Harmi, fataguru kuulostaisi hauskemmalta :).
Olen poliisi, joskus kun on ihan sairaita ketjuja ollut mm. (psykomamman)
Olen tutkinut ip:n ja tarkastanut provoileeko ihminen vai onko kyse vakavammasta asiasta.
Koskaan en ole henkilöllisyyttä paljastanut enkä niin tee mutta sisäänpäin nauranut ihan kuset housuissa kun olen töissä nää selvittänyt että minkä näköinen/ kuka aloituksia tekee..
No on mulle ainakin vastattu täällä yön pimeinä tunteina pari kertaa sellaisella viestillä, että sen kirjoittaja tiesi mitä olen aiemmin tänne kirjoittanut. Sisälsi siis henkilökohtaista tietoa, ja hyvin henkilökohtaiseen sävyyn kirjoitettuna. Se ei voinut olla sattumaa. Sitä en mene arvailemaan, että kuka sen on kirjoittanut, mut selvästi joku pystyy näitä kirjoituksia jäljittämään.
[/quote]
Siis mitä ihmettä??! Eikö moden tehtävä ole yleisesti valvoa kirjoituksia, osallistua hyvässä hengessä eikä stalkata yksittäisiä kirjoittajia??!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:56"]
Piti siis olla dataguru, eikä fataguru.
[/quote]
Harmi, fataguru kuulostaisi hauskemmalta :).
[/quote]
Fat-a-guru saattaa olla tuo palstan läskifoobikko....??!
[/quote]
:DDD
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:40"]
[/quote]
Siis mitä ihmettä??! Eikö moden tehtävä ole yleisesti valvoa kirjoituksia, osallistua hyvässä hengessä eikä stalkata yksittäisiä kirjoittajia??!
[/quote]
En väitä että tää kirjoittaja olisi ollut mode. Joka tapauksessa joku on tiennyt mitä olen kirjoittanut aiemmin. Siinä viestissä siis viitattiin asioihin joista olin kirjoittanut puoli vuotta aiemmin, asuessani eri paikkakunnalla ja mulla oli eri nettiliittymä. Ja näitä asioita ei siis käsitelty siinä ketjussa mitenkään. Mun pointti on se, että joku jossain pystyy jäljittämään kirjoittajien ip:t ja seuraa kuka mistäkin kirjoittaa.
22
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 12:37"]
Olen poliisi, joskus kun on ihan sairaita ketjuja ollut mm. (psykomamman)
Olen tutkinut ip:n ja tarkastanut provoileeko ihminen vai onko kyse vakavammasta asiasta.
Koskaan en ole henkilöllisyyttä paljastanut enkä niin tee mutta sisäänpäin nauranut ihan kuset housuissa kun olen töissä nää selvittänyt että minkä näköinen/ kuka aloituksia tekee..
[/quote]
Eikös tuossa voi käydä vähän köpelösti, kuten niitä Myllylän tietoja huvikseen katselleille viranomaisille?
Poliisillahan pitää olla perusteltu rikosepäily jotta voi mennä selaamaan yksityishenkilöiden tietoja koska niitä kytätään että keitä kytätään. Jos siis olisit poliisi niin tietäisit tuon :)