Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet ovat aluksi ihastuneita muhun, sitten kun suhde syvenee alkavat irvailla ja halveksua

Vierailija
29.11.2020 |

Sitten kun pistän suhteen poikki niin nämä miehet "itkevät" perääni.

Mikä tällaiseen voi olla syynä?

Kommentit (243)

Vierailija
121/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut hakeutuu suhteisiin narsisti.n ja muiden p.rshäiriköiden kanssa? Johtuuko jostain lapsuuden traumasta eli onko kasvanut narsist.perheessä?

Et selvästikään ole lääketieteen tuntija, joten lopeta muiden dignosointi! 

Miehillä ja naisilla on eronsa, me emme ole täysin samanlaisia. Arvelen, että syyt löytyvät hormonitoiminnan eroista, biologialle ei mitään mahda eivätkä sukupuolet muutu toistensa kaltaisiksi vaikka kuinka inttäisi ja polkisi jalkaa.  Harva asia muutenkaan on niinkuin se "pitäisi" olla että maailma olisi sellainen ruusunpunainen onnela, jossa kaikki sujuu kuin satukirjoissa. 

Mies ihastuu ja rakastuu nopeammin ja tulisemmin, haluaa valloittaa ja omistaa. Rakastumisen huuma on miehillä voimakkaampi, mutta se menee myös nopeammin ohi. Kun saalis on valloitettu, rakastuminen laimenee ja jalustalle nostettu nainen paljastuu ihan tavalliseksi. Tässä vaiheessa mies ajattelee rationaalisesti mitä hyötyä tästä naisesta on, vastaako odotuksia. Jos odotukset ovat olleet liian korkealla niin pettymyshän siitä seuraa. 

Ja kulttuuriimme ja kasvatukseemme ei kuulu se, että mies analysoi omia tunteitaan esimerkiksi kirjojen ja ystävien avulla. Mies ei puhu eikä ainakaan avaudu, joten hän ei myöskään ymmärrä, että vika on hänen omissa odotuksissaan, eikä naisessa. Tämä erityisesti vanhemmissa sukupolvissa. Suhdetyö on naisten juttu, puhuminen on naisten juttu, kunnon mies on toimija ja kiinnostuneempi urastaan tms. kuin tunteista. 

Ei se ole mikään persoonallisuushäiriö, vaan ihan biologian ja kasvatuksen yhteistulos, että mies on mitä on. 

Vierailija
122/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä keskusteluja lukiessa aina ihmettelen kun miesten suurin huoli tuntuu aina olevan se, että naiset on saaneet selville miten paljon he kusettaa. Sitten alkaa raivoaminen kun naiset ei suostukaan olemaan päähänpotkittavia. Itse eivät kuitenkaan katsoisi samaa kohtelua hetkeäkään. Pitääkö tehdä johtopäätös, että miehet on psykopaatteja vai että näille sivustoille eksyy keskustelemaan juuri nyt ilman naisuhria olevat hyväksikäyttäjät ja ne purkavat turhautumistaan palstan naisiin?

No minä miehenä lähinnä kyllä ihmettelen että mistä naiset oikein nämä kaikki kusettavat miehet löytävät kun en itse tunne montaakaan sellaista miestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää hetki miten epäreiluja kaksinaismoralisteja te olette. Ette koskaan, koskaan, koskaan, suostuis kuuntelemaan sellaista yleistyspaskaa miehiltä naisista, jota te täällä yhtenään suollatte. Mua oksettaa naisena lukea näitä juttuja. Ette te ole parempia, ylevämpiä, moraalisempia... mitään! Todella alhaisella tasolla liikutaan ja ihmetellään mikä miehiä vaivaa kun oma antinne on mitä on. Eikö hävetä? Ei ihme, että ihmissuhteenne ovat mitä ovat. (Jos niitä edes on)

N35

Ensinnäkään, et ole nsinen, vaan palsta-ülija toisekseen' tämä palsta on täynnä myös naisia koskevia yleistyspjaskaa ( naisille kelpaavat vain top 10 miehet, sidukkavalas, knanpersetukka jne jne), joten älä viitsi

Kyllä minä olen tähän asti naisena elänyt kolme lastakin synnyttänyt tähän maailmaan. Onko sulle jotenkin mahdoton ajatus, et jotain naista voi ärsyttää tällainen kaksinaismoralismi?

Ja mikä ihmeen oikeutus tuo nyt on huonolle käytökselle, että joku muukin... Joku 5 v perustelee asiat tuolla tavalla ("ku toiki!!!")

Säälittävää tämän keskustelun seuraaminen, todellakin.

Kasvata edes sen verran selkärankaa, et myönnät, ettet ikinä kuuntelis mieheltä vastaavaa yleistämistä naisista, mitä täällä esiintyy.

En ole se kenelle vastasit, enkä myöskään minä usko sinun olevan nainen. Mutta jos olisit, niin kerro miksi suhtaudut omaan sukupuoleesi niin vihamielisesti ja hyökkäävästi? Moni asia tosiaan paljastaa, ettet ole nainen, mutta vastaa kysymykseeni silti.

Enhän suhtaudu. Mitä tekemistä tällä on sukupuolen kanssa??? Suhtaudun vihamielisesti kaikkiin epätasa-arvoa ja kaksinaismoralismia ilmentäviin. Tällä kertaa, tässä ketjussa se tarkoittaa SITÄ OSAA naisista, jotka tällaista harjoittaa. Jotka eivät edes suostu myöntämään asiaa. Kuvottavaa.

Jos luulet et muhun vaikuttaa jollain tavalla, että kyseenalaistat sukupuoleni, olet väärässä. Kuten jo sanoin jollekin aiemmin, teet siinä vain - ironista kyllä - palveluksen.

Eli sinä hyväksyt naisiin kohdistuvan hyväksikäytön väkivallan ja alistamisen mutta tasa-arvon nimissä naiset ei saa puhua siitä? Selitätkö miten tämä aivopieru kaasuuntuu päässäsi niin että alat kokea sen järkevänä? Mistä miesten edusta olet tässä nyt huolissasi? Se että nuori nainen järkiintyy eikä suostu enää kiusattavaksi? Miksi sinusta hän on niin arvoton että ansaitsee huonon kohtelun? Selitäppä.

Mitä sekoilet?

Miten suhtaudut mieheen, joka kertois samanlaisen historian naisten kanssa, kun mitä ap kertoi itsellään olevan miesten kanssa. Pitäisitkö miestä välittömästi hyväksikäytön ja väkivallan uhrina? Käviskö mielessäkään kyseenalaistaa mitään?

Vastaa ensin tuohon, niin lähdetään siitä liikkeelle.

Vierailija
124/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä keskusteluja lukiessa aina ihmettelen kun miesten suurin huoli tuntuu aina olevan se, että naiset on saaneet selville miten paljon he kusettaa. Sitten alkaa raivoaminen kun naiset ei suostukaan olemaan päähänpotkittavia. Itse eivät kuitenkaan katsoisi samaa kohtelua hetkeäkään. Pitääkö tehdä johtopäätös, että miehet on psykopaatteja vai että näille sivustoille eksyy keskustelemaan juuri nyt ilman naisuhria olevat hyväksikäyttäjät ja ne purkavat turhautumistaan palstan naisiin?

No minä miehenä lähinnä kyllä ihmettelen että mistä naiset oikein nämä kaikki kusettavat miehet löytävät kun en itse tunne montaakaan sellaista miestä. 

Monella naisella on se harhaluulo, et he ovat kaikessa uhreja ja miehet vaan aina pahoja, joita voi syyttää kaikesta.

Silti suvuissa (ja hyvin usein työyhteisöissä) aina naiset tappelemassa joka asiasta, kontrolloimassa ja haastamassa riitaa. Mut ei, itsessä ei ole mitään vikaa koskaan. Kaikki miesten vikaa

Vierailija
125/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti tärkeä ja hyvä keskustelunaihe. Ei mennä tuon naistenvihaajan juttuihin mukaan, ei kommentoida sitä. Se haluaa vain trollata ketjun pois.

Tee testi. Kopioi tämä nyyhkytarina ja vaihda sukupuolet tarinassa. Laita kuukauden päästä palstalle. Katsotaan mitä tapahtuu. Tuleeko analysointia siitä miten kavalia ja petollisia naisia onkaan olemassa ja haukutaanko ap (mies) maanrakoon.

TEHKÄÄ TÄMÄ! Ja katsokaa kuinka reiluja olette.

Tiedätkö kun mulla on oma poika. Se oli kuristanut tyttöystäväänsä ja tyttö oli sitä ranteeseen silloin purrut että pääsee vapaaksi. Poika siitä valittamaan minulle ja tyttö istui siinä vieressä silloin. Niin tiedätkö mitä minä sanoin pojalleni?  Kerran vielä kosket tuohon tyttöön niin minä tulen ja kiskon sinua turpaan ja sitten soitetaan poliisit. Minä en tule ikinä niin vanhaksi ja lapset tule niin vanhaksi ettenkö voisi aloittaa ruumiillista kuritusta. Käännyin tytön puoleen, että jos tuo vielä käyttäytyy huonosti, soita minulle tai poliisit mieluummin, koska silloin poika pysyy turvassa. Sinun järjellä minun olisi pitänyt silitellä poikani päätä ja huutaa tytölle miten kehtasikin aiheuttaa pojassani tunteen että häntä pitää kuristaa. Näin sinun kaltaisten aivot toimii. Sinä et etsi kohtuutta etkä reiluutta, sinä etsit tekosyytä ja veräjää mikä on auki.  Sinä haluat olla se joka ei maksa mitään lipusta josta muut maksaa pitkän pennin. Ja se on sinun kaltaisten päävika. Loputon etuoikeutus tehdä mitä haluaa ja kääntää huomio pois itse aiheesta. 

Vierailija
126/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut hakeutuu suhteisiin narsisti.n ja muiden p.rshäiriköiden kanssa? Johtuuko jostain lapsuuden traumasta eli onko kasvanut narsist.perheessä?

Et selvästikään ole lääketieteen tuntija, joten lopeta muiden dignosointi! 

Miehillä ja naisilla on eronsa, me emme ole täysin samanlaisia. Arvelen, että syyt löytyvät hormonitoiminnan eroista, biologialle ei mitään mahda eivätkä sukupuolet muutu toistensa kaltaisiksi vaikka kuinka inttäisi ja polkisi jalkaa.  Harva asia muutenkaan on niinkuin se "pitäisi" olla että maailma olisi sellainen ruusunpunainen onnela, jossa kaikki sujuu kuin satukirjoissa. 

Mies ihastuu ja rakastuu nopeammin ja tulisemmin, haluaa valloittaa ja omistaa. Rakastumisen huuma on miehillä voimakkaampi, mutta se menee myös nopeammin ohi. Kun saalis on valloitettu, rakastuminen laimenee ja jalustalle nostettu nainen paljastuu ihan tavalliseksi. Tässä vaiheessa mies ajattelee rationaalisesti mitä hyötyä tästä naisesta on, vastaako odotuksia. Jos odotukset ovat olleet liian korkealla niin pettymyshän siitä seuraa. 

Ja kulttuuriimme ja kasvatukseemme ei kuulu se, että mies analysoi omia tunteitaan esimerkiksi kirjojen ja ystävien avulla. Mies ei puhu eikä ainakaan avaudu, joten hän ei myöskään ymmärrä, että vika on hänen omissa odotuksissaan, eikä naisessa. Tämä erityisesti vanhemmissa sukupolvissa. Suhdetyö on naisten juttu, puhuminen on naisten juttu, kunnon mies on toimija ja kiinnostuneempi urastaan tms. kuin tunteista. 

Ei se ole mikään persoonallisuushäiriö, vaan ihan biologian ja kasvatuksen yhteistulos, että mies on mitä on. 

Kiva tarina. Mut kerrotko vielä mihin tuo perustuu? Ei varmaan ainakaan mihinkään tieteeseen...

Kerro myös ihmeessä naisten vastaava versio.

Eikös kaikilla ole alussa huumaa ja tulisuutta ja tunteet laimenee... Miten naiset eroavat tästä?

Vierailija
127/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos törmää kerta toisensa jälkeen huonoihin miehiin niin en oikein ymmärrä että miksi silti naisten ensimmäinen ajatus on että vika on varmasti miehissä eikä siinä naisessa joka nämä miehet kumppanikseen aina valitsee.

Jep, ei se ongelma korjaudu todellakaan uhriksi heittäytymällä ja miehiä syyttelemällä. Näitä "narsistin uhreja" näkee täällä jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
128/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun et seurustele niiden kanssa. Nämä miehet on yleensä hyvinkin suosittuja ja hauskoja seuramiehiä joilla on kavereita. Mutta kun sinä et asu sen kaverisi kanssa, et makaa sen alla tai istu päällä seksin aikana etkä ole parisuhteessa, niin sinähän et tiedä mitä se sinun mukava kaveri on suljettujen ovien takana kotonaan. Tiedät siitä juuri sen verran kuin se itsestään haluaa informoida ja jaksaa parhaimmassa tapauksessa esittää muille. Se esitys sitten leviää kotona kun ei sitä jaksa koko aikaa pitää yllä.

Vierailija
129/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti tärkeä ja hyvä keskustelunaihe. Ei mennä tuon naistenvihaajan juttuihin mukaan, ei kommentoida sitä. Se haluaa vain trollata ketjun pois.

Tee testi. Kopioi tämä nyyhkytarina ja vaihda sukupuolet tarinassa. Laita kuukauden päästä palstalle. Katsotaan mitä tapahtuu. Tuleeko analysointia siitä miten kavalia ja petollisia naisia onkaan olemassa ja haukutaanko ap (mies) maanrakoon.

Tiedätkö kun mulla on oma poika. Se oli kuristanut tyttöystäväänsä ja tyttö oli sitä ranteeseen silloin purrut että pääsee vapaaksi. Poika siitä valittamaan minulle ja tyttö istui siinä vieressä silloin. Niin tiedätkö mitä minä sanoin pojalleni?  Kerran vielä kosket tuohon tyttöön niin minä tulen ja kiskon sinua turpaan ja sitten soitetaan poliisit. Minä en tule ikinä niin vanhaksi ja lapset tule niin vanhaksi ettenkö voisi aloittaa ruumiillista kuritusta. Käännyin tytön puoleen, että jos tuo vielä käyttäytyy huonosti, soita minulle tai poliisit mieluummin, koska silloin poika pysyy turvassa. Sinun järjellä minun olisi pitänyt silitellä poikani päätä ja huutaa tytölle miten kehtasikin aiheuttaa pojassani tunteen että häntä pitää kuristaa. Näin sinun kaltaisten aivot toimii. Sinä et etsi kohtuutta etkä reiluutta, sinä etsit tekosyytä ja veräjää mikä on auki.  Sinä haluat olla se joka ei maksa mitään lipusta josta muut maksaa pitkän pennin. Ja se on sinun kaltaisten päävika. Loputon etuoikeutus tehdä mitä haluaa ja kääntää huomio pois itse aiheesta. 

Mitä ihmettä sekoilet?! Eihän tuo liity mihinkään. Minähän juuri haluan ainoastaan tasapuolista kohtelua kaikille. Sitä, että uhkaat hakata myös tyttäresi, jos se käy miehensä päälle. (Tuli muuten selväksi mistä poikasi on väkivallan käytön omaksunut, enpä tiedä onko tuo nyt ylpeilyn aihe?) Sitä, että kaikkia kohdellaan oikeudenmukaisesti. Mikä siinä on väärin???

Tiedän itse naisena, että jos mies alkais mulle kertoa jotain historiaansa, jossa kaikki naiset ensin ihastuu, sit alkaa tuosta noin vaan ilkeäksi ja lopulta itkee perään jätettäessä, niin kyllä se herättäis mussa kysymyksiä, paljon. Ja vähän miettisin onko toisella jotain vastuuta kuitenkin asiaan.

Ja tiedän varmuudella, et moni täällä nyt niin säälivä ja ymmärtävä haukkuis samassa asemassa olevan miehen täysin.

Vierailija
130/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos törmää kerta toisensa jälkeen huonoihin miehiin niin en oikein ymmärrä että miksi silti naisten ensimmäinen ajatus on että vika on varmasti miehissä eikä siinä naisessa joka nämä miehet kumppanikseen aina valitsee.

Jep, ei se ongelma korjaudu todellakaan uhriksi heittäytymällä ja miehiä syyttelemällä. Näitä "narsistin uhreja" näkee täällä jo ihan tarpeeksi.

Miehet on aivan samanlaisia uhriutujia, mutta käyttävät vain sitä sen uuden uhrin etsimiseen. Ne ei suuremmin julkisesti länkytä aiheesta. Niillä on se oma seksikäs uhritarina joka kerrotaan uudelle naiselle kyynel silmässä, jotta saadaan se koukutettua auttamaan tätä reppanaa. Jätetään sopivasti kertomatta mitä on tehty, että vaimosta nyt tuli ihan "skitso".  Kyllä sen sitten itse suhteen aikana huomaa miksi siitä edellisestä tuli skitso.  

Vierailija
131/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun et seurustele niiden kanssa. Nämä miehet on yleensä hyvinkin suosittuja ja hauskoja seuramiehiä joilla on kavereita. Mutta kun sinä et asu sen kaverisi kanssa, et makaa sen alla tai istu päällä seksin aikana etkä ole parisuhteessa, niin sinähän et tiedä mitä se sinun mukava kaveri on suljettujen ovien takana kotonaan. Tiedät siitä juuri sen verran kuin se itsestään haluaa informoida ja jaksaa parhaimmassa tapauksessa esittää muille. Se esitys sitten leviää kotona kun ei sitä jaksa koko aikaa pitää yllä.

Samaa mieltä. Ihminen voi olla vilpittömästi hyvä ystävä, mutta voi silti olla puolisona tai vaikka vanhempana huono. Ihmisillä on erilaiset sosiaaliset roolit, ja voi olla yllättävää miten eri tavalla joku ihminen voi käyttäytyä kun siirrytään roolista toiseen.

Vierailija
132/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet itse sairas väkivaltainen olento. Hyi olkoon!!! Menisit peilin eteen katsomaan mitä olet lapsellesi opettanut. Mutta et osaa. Tunnet ylpeyttä.

Vierailija
133/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä (useimmilla) miehilläkin on sen varran psykologista silmää että me tajuamme millaisia nämä "hauskat seuramiehet" todellisuudessa ovat. Ja me myös kyllä ihan hyvin teidämme että suljettujen ovien takana voi tapahtua asioita joita ei ulospiän näy. Mutta siitä huolimatta ihmettelemme miten ne tavalliset täyspäiset miehet jäävät niin paljon useammin vaille seuraa kuin ne ongelmatapaukset. Toki ymmärrän että parisuhteen saaminen vaatii mieheltäkin jonkin verran yritystä ja sosiaalisia taitoa ja kaikilla miehillä ei niitä ole. Mutta silti on paljon tapauksia joissa kyse ei ole siitä vaan vain siitä että se tavallisen fiksun miehen antama ensivaikutelma ei ole sellainen että naiset siitä kauhean usein kiinnostuisivat. Onneksi toki hyvä mies yleensä lopulta löytää sen ottajansa (=fiksun naisen) mutta silti tämä epäsuhta ottaa silmään.

Vierailija
134/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jotain kerron itsestäni niin olen nätti, 3-kymppinen, lapseton ja melko varakas ainakin miehiini verrattuna. En siis ole rahamiesten perään. Tykkään myös itseäni vanhemmista miehistä ja sellaisten kanssa olen suhteissa ollutkin. En myöskään ole ulkonäkökeskeinen miesten suhteen, eli en tapaile myöskään mitään malleja tai muita yleisten ihanteiden mukaisia miehiä. Älyä pitää olla, samoin luonteen jämäkkyyttä ja miehekkyyttä.

Ap

Mulla on ollut samaa , olen huomannut että "pojat" ovat tuollaisia . Sitten kun tapaat aikuisen miehen huomaat eron käytöksessä. Olenkin kehottanut poikia miehistymään (siitä ne vasta raivarin saakin ). Älä tuhlaa aikaa kypsymättömiin teinin tasolle jääneisiin , oikeita aikuisia miehiä on olemassa! 

Vierailija
135/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ihminen voi olla vilpittömästi hyvä ystävä, mutta voi silti olla puolisona tai vaikka vanhempana huono. Ihmisillä on erilaiset sosiaaliset roolit, ja voi olla yllättävää miten eri tavalla joku ihminen voi käyttäytyä kun siirrytään roolista toiseen.

Kyllä voin miehenä kertoa että ihan kaveriporukoissa on tiedossa yllättävän hyvin se kuka käyttäytyy sikamaisesti naisia kohtaan tai kenellä on kotiasiat pielessä. Emme me miehet tyhmiä ole. Näistä ei vain huudella yhtä avoimesti kuin naiset tekevät. Miehet ovat usein liiankin lojaaleja kavereita kohtaan ja pitävät nämä asiat piilossa silloinkin kun niihin pitäis puuttua.

Vierailija
136/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko vika olla myös sussa itsessäsi? Eikä pelkästään miehissä?

Ja nyt puhutaan jostain oikeasta viasta, ei mistään liiasta täydellisyydestä.

Ei. Kyllä irvailu ja halveksunta on aina tekijän oma vika ja syy. Ei omaa huonoa käyttäytymistä voi puolustella sillä millainen toinen ihminen on.

Kyse ei olekaan käytöksestä vaan siitä kenen kanssa päättää seurustella. Ja siitä on vastuussa isolta osalta vain itse.

Huono käytös on aina käyttäytyjän vika mutta jos ei oikein tunnista ketkä seurustelukumppanit eivät ole itselle hyväksi niin se on myös ongelma.

No tottakai on kyse käyttäytymisestä, jos toinen käyttäytyy ensin kuin rakastunut, ja toisesta huoltapitävä käyttäytyy, mutta kun on alettu seurustelemaan, niin alkaa irvailu ja halveksunta. 

Olipa kerran minulla kaksi kaveria. Molemmat tapasivat miehet suunnilleen samaan aikaan.Toinen mies oli ihanan komea. Hän lähetteli kaverilleni kukkia, vei ravintoloihin ja teki muitakin suuria eleitä. Kaverini oli ihan myyty. 

Toisen kaverin mies oli sellainen tavallinen ihan kivan näköinen mies. Oli kyllä ihan aktiivinen mutta ei tehnyt mitään isoja eleitä. Sellainen mies jonka kanssa tehtiin pitkiä kävelyitä ja puhuttiin kaikesta maan ja taivaan välillä. Tapaamiset olivat aina ystäväni mukaan tosi kivoja ja juttua riitti mutta oli silti epävarma kun mies ei osoittanut odotetulla tavalla suuria tunteita. 

En ole se kaveri joka yleensä neuvoo muita parisuhdeasioissa mutta muutamaan kertaan kyllä vähän toppuuttelin tuota ensimmäista kaveria joka olisi suunnilleen heti menossa naimisiin. Toiselle taas sanoin että minusta kannattaa kyllä katsoa rauhassa että mihin tuo kehittyy.

No nyt on kulunut 15-vuotta. Missä nuo suhteet ovat? No ensimmäinen pari todellakin ryntäsi naimisiin, erosi parin vuoden päästä todella rumasti miehen lähdettyä toisen naisen matkaan. Ystäväni ei ole pystynyt luottamaan miehiin sen jälkeen. Toinen pariskunta taas on edelleen onnellisesti yhdessä, lapsia on pari ja mies paras isä ja aviomies jonka olen nähnyt.

Mitä tästä voi oppia? Ei ehkä mitään mutta saa ehkä ajattelemaan silti niitä kriteerejä joilla miehiä valitsemme.

Asiaa voi miettiä siltäkin kannalta, että jos se mies hirveästi kehuu ja ylistää naista, vie kalliisiin ravintoloihin ja ostelee kukkia ja lahjoja, niin eikös se nainen itsekin ole silloin narsisti? Mulle ainakin tulisi kiusallinen olo jos mies tarjoaisi mulle kaikkea ja hemmottelisi.

Aina kun näille prinsessakohtelua saaville naisille sanoo tästä, he loukkaantuu ja ehkä jopa haukkuu kateelliseksi, mikä kertoo vaan lisää heidän narsismistaan.

En siis väitä että juuri ap olisi sellainen, hän saattaa olla myös liian kiltti ja hyväuskoinen.

Vierailija
137/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sekoilet?! Eihän tuo liity mihinkään. Minähän juuri haluan ainoastaan tasapuolista kohtelua kaikille. Sitä, että uhkaat hakata myös tyttäresi, jos se käy miehensä päälle. (Tuli muuten selväksi mistä poikasi on väkivallan käytön omaksunut, enpä tiedä onko tuo nyt ylpeilyn aihe?) Sitä, että kaikkia kohdellaan oikeudenmukaisesti. Mikä siinä on väärin???

Tiedän itse naisena, että jos mies alkais mulle kertoa jotain historiaansa, jossa kaikki naiset ensin ihastuu, sit alkaa tuosta noin vaan ilkeäksi ja lopulta itkee perään jätettäessä, niin kyllä se herättäis mussa kysymyksiä, paljon. Ja vähän miettisin onko toisella jotain vastuuta kuitenkin asiaan.

Ja tiedän varmuudella, et moni täällä nyt niin säälivä ja ymmärtävä haukkuis samassa asemassa olevan miehen täysin.

Mistä ihmeen tyttärestä sinä vouhkaat? Meillä ei väkivaltaa ole perheessä ollut  joten kotoa ei ole malli tullut. En vieläkään ole kehenkään joutunut koskemaan ja tämä tyttönen sai olla rauhassa sen jälkeen. Kyllä minä näitä miesuhrien tarinoita olen kuullut ja heitä tunnen, montakin. Kun lähemmin oppii tuntemaan niin huomaa, että he kertoo aika väritettyä totuutta ja jättää kokonaan pois sen että ovat väkivaltaisia, manipuloivia ja alistavia. Se unohtuu näistä uhritarinoista aina. He vain kertoo naisen reaktion, mutta ei kerro millä voimalla ne on ajaneet sen naisen siihen tilaan. Sen jälkeen ei voi kyllä enää tippaakaan sääliä. Aitojakin miesuhreja on, mutta he on hiljainen vähemmistö. Ja minäkin haluan tasapuolista kohtelua kaikille, ehdottomasti. Siksi en uskokaan paskapuheita, manipulointia tai että munat tekee ihmisestä pyhän ja virheettömän olennon jolla ei ole mitään vastuuta aiheuttamastaan kärsimyksestä.

Vierailija
138/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, et mistä ihmeestä kuvittelet tietäväni minun toimintatavastani tai minusta muutenkaan yhtään mitään? Latelet ihan tyhmyyksiä, vaikka et mistään mitään tiedä. Kysy jos haluat oppia.

Minä muuten olisin soittanut jo tuosta sen poliisin ja tehnyt sen rikosilmoituksen kyllä, älä sitä ihmettele. Väkivaltaa en hyväksy sen enempää muilta kuin itseältäni, joten joo, siinä mielessä eroamme etten kehuskeli millään turpaan vetämisellä.

Vierailija
139/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu , komppaan täysin. Hienoa että on muitakin jotka ajattelevat näin!

Vierailija
140/243 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista miehistä saa kyllä kusettavan kun on vastassa tarpeeksi vihainen nainen.

Niin kauan ku tehdään mitä nainen sanoo, kaikki ok ja mies on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi