Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi terveelliset elämäntavat eivät torju sairastelua?

Vierailija
09.04.2014 |

Elämäntapani ovat jo vuosia olleet lähes optimaaliset, mutta olen silti sairastunut jatkuvasti flunssiin. Mistä helvetistä se johtuu? Masentavaa.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä juuri sinusta ja mitä tarkoittaa mielestäsi "terveellinen", mutta itse ainakin olen ollut täysin ilman flunssia jne siitä asti, kun fiksasin ruokavalioni ja elintapani noin 2 vuotta sitten. Monille vaan tuo "terveellinen" ja "optimaalinen" on kuitenkin todellisuudessa ihan muuta kuin noita.

Vierailija
2/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun säännöllisesti (kun en ole kipeä)

Nukun tarpeeksi (kun en ole kipeä)

Syön kasviksia yli puoli kiloa/pv , lisäravinteita vähintään tarpeeksi, luomua jne., herkkuja vain harvoin ja kohtuudella jne., en tupakoi.

Vituttaa niin saatanasti, kun jotkut eivät sairastele, vaikka elintavat ovat mitä sattuu!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisellä on sekä hankittu immuniteetti, johon siis voi vaikuttaa että perinnolliset tekijät, ja niihin et voi vaikuttaa.valkosolut huökkää taudinaiheuttajoa vastaan, kun tauti on tulossa. Jos sun valkosolut on hitaita, tai niitä on liian vähän jne, tauti iskee.

Vierailija
4/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitutus sairastuttaa ihan sinänsä. Hyvä mieli pitää myös terveempänä

Vierailija
5/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitäis miettiä onko ne sun elämäntavat oikeesti terveellisiä. Jos omasta mielestäsi syöt terveellisesti ja sairastelet niin onhan sun syömisissä jotain epäkunnossa. Tosin en tiedä,mitä sinä pidät terveellisenä.

Vierailija
6/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustuskyky riippuu myös perimästä, elämäntavoilla ei valitettavasti voi vaikuttaa kaikkeen.

Vierailija
7/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sairastellut jatkuvasti ennen kuin esikoinen aloitti päiväkodin n. 5 vuotta sitten. Onko ideoita , mitä pitäisi tehdä tehdä? Ei huvita enää edes suunnitella elämää eteenpäin, kun olen kuitenkin flunssassa. Jälkitauteja en ole joka kerta saanut, mutta jo se että on pää täys räkää eikä siksi saa nukuttuakaan tuhoaa elämänlaatuni.

Ap

Vierailija
8/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:01"]

En sairastellut jatkuvasti ennen kuin esikoinen aloitti päiväkodin n. 5 vuotta sitten. Onko ideoita , mitä pitäisi tehdä tehdä? Ei huvita enää edes suunnitella elämää eteenpäin, kun olen kuitenkin flunssassa. Jälkitauteja en ole joka kerta saanut, mutta jo se että on pää täys räkää eikä siksi saa nukuttuakaan tuhoaa elämänlaatuni.

Ap

[/quote]

Syö hyvin

Vierailija
9/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:57"]Ehkä sun pitäis miettiä onko ne sun elämäntavat oikeesti terveellisiä. Jos omasta mielestäsi syöt terveellisesti ja sairastelet niin onhan sun syömisissä jotain epäkunnossa. Tosin en tiedä,mitä sinä pidät terveellisenä.

[/quote]

Syömiset on varmasti kunnossa, en kärsi enää ruuansulatusvaivoista kuten ennen - jolloin en ollut jatkuvasti flunssassa. Tautisuus alkoi, kun lapsi aloitti päiväkodin.

Ap

Vierailija
10/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöskään hirveästi väliä mitä kaikkea terveellistä sinä syöt, jos et kiinnitä myös huomiota siihen mitä et syö. Esim. suuret määrät lihaa, gluteeniviljoja ja eineksiä eivät varmasti ainakaan paranna vastustuskykyä ja hyvinvointia. Suosittelen vähentämään noita mainittuja asioita ruokavaliosta, lisäämään vielä ennnestään kasviksia (puoli kiloa päivässä on ihan naurettavan pieni määrä, vaikka olisi miten "suositus"), lisäämään ruokavalioon 1-2 isoa lasillista (eli yhteensä 3-6dl) kefiiriä joka päivä sekä suurehkot annokset (5g/päivä) chlorellaa ja spirulinaa päivittäin. Kefiiri säännöllisesti käytettynä auttaa mm. allergioihinkin, näin siitepölyaikana ihan kunkku juttu.

Ja tarkoitan todellakin kefiiriä, eli sitä itse maidosta käyttämällä tehtävää jogurttia, ei mitään kaupan Activia-jogurtteja. Kefiirinjyviä voi tilata netistä muilta harrastajilta, esim. Facebookissa "Paranna itsesi luonnollisesti" -nimisessä ryhmässä noita on aina välillä jaettu. Chlorellan ja spirulinan käyttö kannattaa aloittaa pienellä määrällä, esim. 1/2-1tl päivässä ja kasvattaa pikkuhiljaa, muuten voi maha mennä sekaisin. Chlorella ja spirulina ovat prebiootteja eli tarjoavat erittäin hyvän kasvualustan kefiirin probiooteille -> Mitä enemmän probiootteja, sitä paremmassa kunnossa oleva suolisto. Lisäksi ne sisältävät huiman määrän vitamiineja ja hivenaineita ja esim. Chlorella tukee todella hyvin maksan toimintaa sekä kehon uusiutumista. Näistä löytyy ihan tieteellisiä tutkimuksiakin, jos sellaisia kaipaa todisteeksi, Google vaan käteen.

Immuunipuolustukseen (ja sitä kautta sairasteluun, allergioihin jne) voi todellakin vaikuttaa nimenomaan ruokavaliolla ja elintavoilla, ihan paskapuhetta väittää että olisi vain geeneistä ja perinnöllisyydestä kiinni. Koko kehon ja sitä kautta mielen hyvinvointi lähtee suolistosta ja suoliston bakteerikannasta, eli siitä todellakin kannattaa pitää huolta.

Vierailija
11/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygienia on aika iso osa. Kannattaa pestä niitä käsiä ja oven kahvoja. Opettaa se lapsikin siihen, että kädet pestään hoidosta tullessa jne. Ei pussailua, samoja laseja, yskiminen nenäliinaan jne. Käsidesi käyttöön.

Vierailija
12/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö gluteenia, enkä mitään muutakaan haitallista kuin tiukasti kohtuudella. Nykyinen heikko vastustuskykyni ei voi johtua syömistä. Puoli kiloakasviksia on minimi , kilo lähempänä keskiarvoa. Ja niitällisäravinteita tosiaan menee niin paljon, ettei enempään ole varaa. Vältän maitotuotteita, koska pahentavat limaneritystä. Tuskin kefiiri olisi se taika-aine, jolla pysyisin terveenä? Sitä paitsi vihaan piimää.

Ap

Vierailija
13/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:10"]Hygienia on aika iso osa. Kannattaa pestä niitä käsiä ja oven kahvoja. Opettaa se lapsikin siihen, että kädet pestään hoidosta tullessa jne. Ei pussailua, samoja laseja, yskiminen nenäliinaan jne. Käsidesi käyttöön.

[/quote]

Meillä pestään käsiä vähintään tarpeeksi, kädet ovat muutenkin kuivat ja kynsinauhat verillä, käsidesiä käteni eivät kestä.

Ap

Vierailija
14/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, itse olin useammin sairaana silloin kun elin terveellisesti. Nyt on ollut huonompi jakso ja kaiken lisäksi olen työskennellyt sairaalassa ja ei ole edes yhtäkään pientä flunssaa tullut.

Vierailija
15/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilijat, jotka rasittavat elimistöään voimakkaasti, sairastavat enemmän kuin tavallinen väestö. Tämä on fakta. Olen itse sohvaperuna, enkä sairasta koskaan. Sinun elintapasi ovat todennäköisesti paljon paremmat kuin minulla, ja saatat jopa sen takia elää pidempään. 

Vierailija
16/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani oli hometta, mikä aiheutti sairastelua, se on varma. Nyt olen raskaana, mikä kai voi vaikuttaa tautialttiuteen. Joka tapauksessa heitän kohta hanskat tiskiin. Joudun varmaan synnyttämäänkin sairaana.

Ap

Vierailija
17/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kefiiri kyllä on aika monille nimenomaan se "taika-aine", jolla pysyy terveenä. En syö itsekään mitään muita maitotuotteita kuin sitä (ja teemme sen raakamaidosta). Yleensä teemme siitä smoothieita aamupalaksi tai sotken siihen sekaan hunajaa, hedelmiä ja mysliä. Eli käytän sitä kuten maustamatonta jogurttia, sellaistahan se vähän niinkuin on. Kefiiri kasvattaa niin runsaasti elimistön hyödyllisen bakteerikannan laatua ja määrää, ja valtaa elintilaa huonoilta kannoilta (esim. candida albicans -hiiva), että sen takia se parantaa elimistön terveydentilaa niin paljon. Ja koska kefiirinjyvä on elävä orgaaninen kasvusto erilaisia hyödyllisiä bakteereita ja hiivoja, jotka reagoivat elinympäristönsä kanssa, niin se kehittää vastustuskykyisiä kantoja juuri sinun elinympäristösi haitallisia bakteereita vastaan -siksi se onkin niin uniikki terveydenhoidon väline.

Itse voin huomattavasti paremmin kun anutin säännöllisesti kefiiriä, viikonkin tauko näkyy jaksamisessa ja esim. vatsan toiminnassa. Ystäväni on kissoille allerginen, mutta pystyy pitämään kissaa kefiirin ansiosta. Allergiaoireet palaavat heti, jos on muutaman päivän tauko kefiiristä, mutta helpottavat myös nopeasti kun sen nauttimista taas jatkaa.

Suosittelen kokeilemaan, jos vaan saat jyviä käsiisi (myös esim. Aikapankki-toiminnan kautta noita on saanut!).

Vierailija
18/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Jos olet raskaana, on ensisijaisen tärkeää saada oma suolistobakteerikanta kuntoon, koska alatiesynnytyksessä "siirrät" oman bakteerikantasi suoraan lapselle. Kefiiriä voi muuten tehdä myös äidinmaidosta lapselle ;)

Vierailija
19/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäravinteissakin kannattaa panostaa laatuun, suosittelen ihan todella lämpimästi tota chlorellaa ja spirulinaa sekä syötävää savea, nyt varsinkin jos olet raskaana! Mieti vaikka, voisitko vaihtaa jonkun nyt syömäsi jutun tai syödä esim. vaihdelle kuukausittain.

Mutta tuosta savesta saa tosi paljon raskauden aikana tarvittavaa kalsiumia ja mineraaleja, jonka lisäksi se poistaa patogeenejä ja haitallisia bakteereita, viruksia ja muita pöpöjä suolistosta. Se ei ole edes kallista ja samasta savesta voit tehdä myös syväpuhdistavat kasvonaamiot :)

Vierailija
20/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on la viikon päästä ja olen tosiaan taas kipeänä, en jaksa nyt kefiirintekoon. Mietin asiaa kun paranen, jos paranen. Syön päivittäin Lifen probioottia, kai sekin jotain auttaa.

Ap