Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveelliset elämäntavat eivät torju sairastelua?

Vierailija
09.04.2014 |

Elämäntapani ovat jo vuosia olleet lähes optimaaliset, mutta olen silti sairastunut jatkuvasti flunssiin. Mistä helvetistä se johtuu? Masentavaa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, mikään ei kyllä korvaa kalan omegoita, mutta ihan ok tuote toki pellavarouhe on. Sitäkään vain ei raskaana saa käyttää. Enkä usko, että sekään auttaisi mua, mutta ei tosiaan smoothien seassa olen käyttänyt.

Ap

Vierailija
42/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tämäkin asia on sulla jo hallussa, mutta mites se D-vitamiini? Saatko sitä tarpeeksi (eli <100µg/vrk)? Itselläni ainakin auttoi sairasteluun, flunssat tulee nykyään harvemmin ja ovat lievempiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:04"]Luultavasti tämäkin asia on sulla jo hallussa, mutta mites se D-vitamiini? Saatko sitä tarpeeksi (eli <100µg/vrk)? Itselläni ainakin auttoi sairasteluun, flunssat tulee nykyään harvemmin ja ovat lievempiä :)

[/quote]

On todellakin, ympäri vuoden menee 50-100 mikrog.

Ap

Vierailija
44/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:03"]Voi se olla että sun perinnöllinen vastustuskyky flunssille. Tai jotakin poikkeavaa niissä räkälinjastoissa, että oot ihan tukossa siitä mistä muut vaan vähän niiskuttaisi.

Mitenkäs lapsi/lapset? Sairastaako samat taudit? Syötätkö heille samalla lailla kasviksia ja maitohappobakteereja ja deevitamiinia? Jos heidän vastustuskyky olisi teräksinen niin eivät ehkä toisi joka virusta kotiin asti... Toisaalta flunssaviruksille ei kuulukaan kehittää vastustuskykyä, ne muuntuu ja isossa päiväkodissa leviää herkästi. Pane seuraava lapsi jollekin vähän erakkoluonteiselle perhepäivähoitajalle :), tai muuttakaa syrjäseudulle pikkupaikkakunnalle, jospa sinne asti ei kaikki mahdolliset pöpöt aina kulkeutuisi.

Sitten yksi mikä voisi ehkä auttaa, on nenäkannu. Kolme kertaa vuorokaudessa, jos se huuhtoisi virukset pois. Ja kunhan olet raskaudesta selvinnyt, ehkä voit lääkäriltä kysyä jotain kunnon troppeja että saat olon edes siedettäväksi kun seuraava flunssa tulee. Tulehduskipulääkkeet, nenäsumutteet ja mitä niitä on, Duactista joku tykkää.

Rasvaa myös niitä käsiä sen pesun ohella, rikkonaisesta ihosta voi pöpöjä päästä elimistöön myös.

[/quote]

Isällä on hyvin ahtaat poskiontelot, toinen leikattukin, joten se selittänee jotain. Ei muuteta mihinkään, just ollaan talo ostettu :) En oikein luota perhepäivähoitajiin, lasten päiväkoti on onneksi pieni. Hoitaisin kolmevuotiaaksi kotona, mutta ei ole taloudellisesti mahdollista. Lapsi on ollut pitkään terve, nyt tosin onppitkästä aikaa korvatulehdus.

Nenäkannu on käytössä allergian tai flunssan oireillessa, kannattaisi varmaan olla aina.

Sain neuvolasta luvan käyttää nasolinia nyt , kun raskaus ihan loppusuoralla...

Ap

Vierailija
45/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo on yleisempää kuin luulet. En tiennyt monista sairauksista ja niiden olemassa-olosta ennen kuin lapsi aloitti tarhan.. Rs-virus, noro-virus, parvorokko.. Tarhasta tulee niin paljon sairauksia ettei mitään rajaa. Et ole luultavasti sairastellut niitä aiemmin, ja käyt nyt kaikkia läpi. Toisen lapsen kanssa on luultavasti helpompaa. Meillä ainakin oli. Itse en ollut ikinä kipeä ennen kuin lapsi aloitti päiväkodin, ja ihmettelin aikuisia (joilla oli jo lapsia) jotka oli aina jossain räkätaudissa ja ties missä. 

Ikävä kyllä se terveellinen syöminen ei auta mitään. Virus iskee kun on iskeäkseen. Pese kädet hyvin ja rasvaa niitä paljon. Kuivat ja haavaiset kädet saavat helpommin bakteerit. 

Vierailija
46/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: tilanne helpottaa kun lapsi aloittaa koulun. Siellä ei palset laita suuhun kaikkea ja eivät ole niin tiiviissä kanssakäymisessä keskenään, joten taudit ei tartu kuten tarhassa.

Vierailija
47/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:32"]Mulla on la viikon päästä ja olen tosiaan taas kipeänä, en jaksa nyt kefiirintekoon. Mietin asiaa kun paranen, jos paranen. Syön päivittäin Lifen probioottia, kai sekin jotain auttaa.

Ap

[/quote]

Itse synnytin flunssassa. Muutoin olen kipeä hirmu harvoin. Elän vähän kuten sinä, terveellisesti. En käytä muuta kuin moni vitamiinia ja d-vitamiinia. Lisäravinteet on aika moista humputusta. Tai ei nekään terveyttä takaa.

Ota vähän rennommin, nauti elämästä ja unohda esim jatkuva ravinnon tarkkailu. Homealtistus voi aiheuttaa sairastumisia mutta raskaana pöpöt hyökkäävät ohentuneille limakalvoille herkemmin.

Rauhoitu ja rentoudu, jos sairastut niin sairastut.

Vierailija
48/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän tukkoisuus liittyy sinänsä jo raskauteen. Progestiini turvottaa limakalvoja myös nenässä. Jos on vielä rakenteellisesti vähän ahtautta, raskausaikana on varmasti ihan tukossa. 

Vierailija
49/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse juonut nyt vuoden Forever Livingin Aloe gel-juomaa. Nuhan nuhaa tai flunssaa, vatsatautia tms ei ole ollut vuoteen. Lapset pk- ja kouluikäisiä eli tauteja kyllä liikkuu. Uskon, että suoliston vointi parantunut niin paljon, että se hyödyntää hyvin kaikki vitamiinit yms monipuolisesta ruokavaliosta. Olin todella skeptinen vuosi sitten, mutta nyt alan uskoa kys.tuotteen tehoon.

Vierailija
50/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloejuttuja en olekaan vielä koskaan kokeillut. Ehkä senkin aika tulee. Onko siihen kellään ideoita, mitä kuiville kynsinauhoille tekisi, kun tuntuu ettei yhtään mikään voide auta niihin...

Kunpa osaisikin rauhoittua ja rentoutua, vaikka olo on paska , näytän paskalta (koko naama rohtunut) enkä jaksa tehdä oikein mitään, eikä ulkoilukaan onnistu, enkä pysty valmistautumaan synnytykseen, kun vain vituttaa tämä tautisuus :O

Ap

Vierailija
51/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oo koskaan kipeenä, vaikka elintavat ei ehkä aina ookaan ihan optimaaliset. Mutta uskon että tärkeempää on taito kuunnella omaa kehoa ja toimia sen mukaan mikä omalle keholle tuntuu oikealta. Taito rentoutua ja olla murehtimatta turhia. Ja ylläpitää positiivista asennetta, sekin on ihan vain oppimiskysymys. (Kaikilla meillä tulee paskaa niskaan, se on vain ihan omasta itsestä kiinni miten siihen suhtautuu.)

Vierailija
52/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:36"]Elämäntapani ovat jo vuosia olleet lähes optimaaliset, mutta olen silti sairastunut jatkuvasti flunssiin. Mistä helvetistä se johtuu? Masentavaa.

[/quote] Se on vastustuskyvystä kiinni joka voi olla perintötekijöistä kiinni. Samalla tavalla jollakin voi olla hampaat sökönä vaikka kuinka hoitaisi niitä.

Vierailija
53/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko, ap, mahdollista, että liikkumisesi olisi usein liian raskast suhteessa lepoon? Itselläni ollut välillä palautumisen kanssa vähän niin ja näin ja sitten kaikenmaailman lenssut iskevät otolliseen maaperään. Levolla en nyt oikeastaan tarkoita vain unta, vaan sitä, että pitäisi välillä pitää ihan oikeasti liikunnattomia päiviä siten, että ei rehki menemään jumpissa tai lenkeillä. Toki arkiliikkumista lepopäivinäkin.

Vierailija
54/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 14:07"]Olisiko, ap, mahdollista, että liikkumisesi olisi usein liian raskast suhteessa lepoon? Itselläni ollut välillä palautumisen kanssa vähän niin ja näin ja sitten kaikenmaailman lenssut iskevät otolliseen maaperään. Levolla en nyt oikeastaan tarkoita vain unta, vaan sitä, että pitäisi välillä pitää ihan oikeasti liikunnattomia päiviä siten, että ei rehki menemään jumpissa tai lenkeillä. Toki arkiliikkumista lepopäivinäkin.

[/quote]

Ei ole mahdollista.

Ap

Vierailija
55/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:36"]Elämäntapani ovat jo vuosia olleet lähes optimaaliset, mutta olen silti sairastunut jatkuvasti flunssiin. Mistä helvetistä se johtuu? Masentavaa.

[/quote] Se on vastustuskyvystä kiinni joka voi olla perintötekijöistä kiinni. Samalla tavalla jollakin voi olla hampaat sökönä vaikka kuinka hoitaisi niitä.

[/quote]

Ei ne ole pelkästään perintötekijät, vaan sopiva bakteerikanta. Tuo hampaiden sökööntyminen perintötekijöistä johtuen on pelkkää paskaa. Jos lapsi ei saa haitallisia kariesbakteereja ennen 3 ikävuotta, on hampaiden kunto myöhemmin erittäin todennäköisesti hyvä. Alatiesynnytys antaa bakteereita, sekä imetys on ihan mielettömän hyvä. Siinä lapsi saa vastustuskykyä niille taudeille mitä äiti on sairastanut. Ei mene hukkaan sairastelusi ap, jos imetät. Turhia antibioottikuuria kannattaa välttää, koska se tappaa myös hyvät puolustajabakteerit kahdeksi vuodeksi.

Itse syön d-vitamiinia 250 mikroa pvä ja en ole nyt vuoteen ollut flunssassa.

Vierailija
56/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanpa sitten vielä lisää d:tä. Tarkoitus on alatiesynnyttää ja imettää suositusten mukaan. Juuri joulukuussa jätin hakematta pitkittyneeseen flunssaan määrätyt antibiootit,koska mitään bakteeritautia ei edes todettu, vain sitkeä yskä ja nuha. Tuo kariesjuttu on tosiaan noin, vanhemmilla ihan sököt hampaat, itselläni täysin reiättömät, koska tartuntaa varottiin.

Ap

Vierailija
57/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia purkista vähintään 50 mg, meillä auttaa. Muutoin syödään tavallisen epäterveellisesti. Lapsille vähintää 30 mg.

Vierailija
58/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 16:34"]D-vitamiinia purkista vähintään 50 mg, meillä auttaa. Muutoin syödään tavallisen epäterveellisesti. Lapsille vähintää 30 mg.

[/quote]

Mun kohdalla ei d ole yhtään auttanut, syön sitä siis 50-100 mikrog ympäri vuoden. Tai mistä sen tietää, olisinhan vielä sairaampikin voinut olla.

Ap

Vierailija
59/59 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksia ei vain voi välttyä loputtomiin.