Millainen matkalaukku? Linkki kahteen vaihtoehtoon.
En ole juurikaan matkustellut ja nyt olisi matkalaukun osto edessä tuleville reissuille, ihan perus kreikkaan kesällä ja syksyllä lontooseen ja new yorkkiin. Muutenkin lähivuosina haaveissa matkustella. En kuitenkaan haluaisi laittaa satasta matkalaukkuu..musta jotenkin liikaa? Miten olisi tälläinen:
http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/laukut-ja-kenkien-hoitoaineet/xtr-vetokassi-9156936
vai miksi matkalaukun pitäisi aina olla sellainen kovakuorinen?
Kommentit (30)
Osta kunnon laukku, jos tosissaan aiot matkustella. Mieluummin kova, usko vaan. Ite ostin 8 vuotta sitten samsoniten aika ison laukun noin satasella. Kymmenet reissut kestänyt, ei ole tarvittu varaosia ja yhä rullaa hyvin. Luultavasti ehdottamasi laukut kestää Kolmisen reissua ehjänä ja sitten jo harmittelet.
kaikki samsoniten kovat isohkot laukut joita katselin maksoivat 200e ylöspäin,keskiverto 270e...ei mulla ole tollasia rahoja laukkuun laittaa :O Ap
Yhdessä testissä tuli 1.samsonite, 2.rimowa, 3.Delsey, 4 Cavalet.
Delsey valittiin kuitenkin parhaaksi hintalaatu suhteen.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:22"]
Samsonitellä on myös kangaspintaisia matkalaukkuja hieman edullisemin...150e. Jos ei roudaa mitään särkyviä koriste-esineitä niin eikö tuo kangaspintainenkin ole ihan ok? mitään läppäreitäkään yms arvokkaampaa en aijo pakata viikon reissuille mukaan..ap
[/quote]
On oikein hyvä sinun tarkoituksessi. Minulla on ollut sellainen käytössä nyt 10 vuotta ja ehjänä on pysynyt. Teen noin 3 lentomatkaa vuodessa. Matkustamoon sitten eri laukku, jonne kamera, läppäri ym. tekniikka ja särkyvät aina matkan mukaan eli isossa laukussa on lähinnä vaatteita, kenkiä ja isompi toilettipussi.
Hienoja ja hyviä ovat nuo Rimowat ja muut, mutta tosi kalliita. Olen itse ajatellut uusia perheen matkalaukut lähiaikoina, vaikka ne ovatkin ehjiä, vain vähän nuhjaantuneita. Seuraavat laukkumme ovat nelipyöräisiä ja ostan vähän eri kokoisia, sillä eri matkoille tarvitaan eri määrä tavaraa ja nykyään enemmän lasten kasvettua.
Oikeastaan pitäisi olla siis vähintään 2 erikokoista laukkua eri tarpeisiin, toinen ruumaan menevä ja toinen matkustamoon mahtuva. Minä en selviä 4-5 päivän suurkaupunkilomasta matkustamokokoisella enka ainakaan takaisinpäin tuliaisten kera:)
matkustamoon mahtuva..minne se siellä menee,sinne ylös? vai jalkoihin? eikö sinne kelpaa tavallinen isompi olkalaukku jonne käsimatkatavarat?? Pihalla oleva ap..
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:08"]
matkustamoon mahtuva..minne se siellä menee,sinne ylös? vai jalkoihin? eikö sinne kelpaa tavallinen isompi olkalaukku jonne käsimatkatavarat?? Pihalla oleva ap..
[/quote]
tottakai kelpaa. Mulla pelkkä olkalaukku matkustamossa sekä reppu. Hattuhyllylle tai edessä olevan penkin alle.
Pääsetkö Hulluille päiville? Siellä monesti hyviä laukkuja sopivaan hintaan. Olen itse ostanut yhden Delseyn ja yhden Samsoniten. Hyviä molemmat. Saakohan nettikaupasta, jos et pääse Stokkalle? Katso kuvasto läpi.
Niin ja varo ostamasta liian isoa. Hullareiden Samsoniten isoin malli oli omaani ostaessa sen kokoinen, että myyjä sanoi täytenä menevän taatusti painorajojen yli.
Voisin ostaa tuon
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:11"]
Ei kyllä saa satasellakaan vielä mitään järkevää laukkua. Matkalaukku on niitä juttuja että jos ostaa kerran huonon niin sitä kiroaa joka kerta ja kohta joutuu väkisin ostamaan paremman. Samsoniten kovakuorinen on aina varma valinta. Itse en suosi noita nelipyöräisiä, kun niitä on hankalampi vetää perässä mikä on yleensä se paras tapa isoilla kentillä. Nelipyöräiseen ei myöskään pysty nojaamaan kun odottelee jonoissa, kun se lähtee alta :)
[/quote]
kyllä nelipyöräinen on parempi. Kentällä on tasainen lattia, joten hyvillä pyörillä kulkee sekä neljällä että kahdella yhtä kevyesti. Nojaamisesta en tiedä, ei ole niin isoa laukkua että siihen sentään nojailisin.
[/quote]
Oon kyllä eri mieltä, molemmista laukuista todella paljon kokemusta ja kaapista otan mukaan aina kaksipyöräisen. Makuasioitahan nämä. En koskaan ole oppinut kuljettamaan sitä nelipyöräistä sievästi rinnalla, vaan raahaamaan kaksipyöräistä perässä :) Ja tosiaan jonotellessa kaksipyöräinen pysyy tukevasti paikallaan eikä lipeä alta jos haluaa nojata, ei tartte olla isokaan laukku. Sijoitin itse 390 euroa Samsoniten kevyeeseen ja kovakuoriseen eikä ole tarvinnut katua. Lennän lähemmäs sata lentoa vuodessa, joten jo pienet ongelmat alkaa raivostuttamaan.