Miten nopeasti 37-38-v. tulee raskaaksi?
Voitte kertoa omia kokemuksianne tai sitten jos jollain on tarkempaa tilastotietoa, niin kehiin vaan.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että kaikki on tullut samantien raskaaksi.
Mä olen 36-vuotias ja vuoteen on mahtunut kaksi keskenmenoa. Tekisi vaan mieli luovuttaa.
Varmasti ikävää ja raskasta, keskenmenot ovat surullisia tapahtumia. Positiivista tilanteessasi kuitenkin on, että hedelmöityminen on mahdollista, ja todennäköisyys loppuun asti jatkuvaan raskauteen hyvä. Älä luovuta! Itse täytin juuri 30, eikä vuoden yrittämiseen ole mahtunut yhtään hedelmöittymistä.
Esikoinen 33-vuotiaana 3. kierrosta, Kuopus 35-vuotiaana vielä esikoista imettäessäni esikoista, jo 1. kierrosta. Nyt 38 vee, ja 8. kierto jo menossa. Huomasin tosin, että testasin juuri ensimmäistä kertaa ovulaatiooni sitten kuopuksen syntymän, ja se tuli yllätyksenä, että ovulaatioplussa tuli useita päiviä myöhemmin kuin aiemmin. Mutta joo, ikä vaikuttaa tehneen tepposet. Tai väärä ovulaatioajoitusarvio. Tai imetys - imetän edelleen.
Jatkan vielä: En tiedä voiko tähän vaikuttaa se, että mulla on ollut e-pillerit käytössä vain ikävuosina 17-25. Sen jälkeen en enää halunnut käyttää hormoneja, vaan ehkäisy hoidettiin joko kumilla tai keskeytetyllä yhdynnällä. Eli siis ekan raskauden alkaessa kertalaakista pillereiden lopettamisesta oli kulunut jo 7 vuotta.