Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti 37-38-v. tulee raskaaksi?

Vierailija
07.04.2014 |

Voitte kertoa omia kokemuksianne tai sitten jos jollain on tarkempaa tilastotietoa, niin kehiin vaan.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini 42 saadessaan nuorimmaisensa. Isoäitini oli 41, Mieheni äiti oli 42 ja hänen äitinsä sai nuorimmaisensa 44 v. Veljeni vaimon äiti oli 47 kun käly syntyi.  

Vierailija
22/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini 42 saadessaan nuorimmaisensa. Isoäitini oli 41, Mieheni äiti oli 42 ja hänen äitinsä sai nuorimmaisensa 44 v. Veljeni vaimon äiti oli 47 kun käly syntyi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:32"]

Tämä on se asia, jota en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi lapsia pitää tehdä liian vanhana? Äitini on 41 ja hänellä on lapsenlapsi ja mammani on 63 ja hänellä on lapsenlapsenlapsi. Mieti ikääsi, kun saat lapsenlapsia.. Mieti lastasi, kun hänellä on vanha äiti. Yli 35 vuotias ei jaksa samalla tavalla, kun alle 25 vuotias hoitaa lasta. Myös kroppa on aika kovilla noin vanhana.

[/quote]

Muutama jakso tullut katsottua teiniäiti sarjaa ja todellakin sitä ikää kannattaa katsoa.

Vierailija
24/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:50"]

Luin just artikkelin et suomes äitien ikä vain nousee ja on nyt jo liian suuri :o miksei lapsii sit voi tehdä aikasemmin? :o jokainen tyylillään tietty! Tiedän muutaman tapuksen, ku lapsii ei oo tehty ajoissa ja sit ei saa enää, ni se vasta on kova paikka ollutkin..

[/quote]

Miten lapsien tekeminen vaikka parikymppisenä tai jopa teininä sulkee pois lapsen tekemisen myös yli 35-vuotiaana? Tietääkseni moni on tehnyt, ja tekee yhä, lapsia useammassa eri iässä, eikä valitse vain nuorena tai vanhana lapsen saantia.

Vierailija
25/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ajanjakso, jolloin lapsia on saatu vain parikymppisenä, on ollut historiallisesti ihan silmänräpäyksen mittainen. Ennen ehkäisyähän naiset saivat lapsia vaihdevuosiin asti, ja nykyään yli nelikymppiset ensisynnyttäjät ovat yleisempiä kuin alle 20-vuotiaat, ainakin täällä pk-seudulla.

Joten vähän noloa selittää, että on jotenkin "outoa", saati "luonnotonta" saada lapsia 37-38 -vuotiaana.

21

Vierailija
26/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lapseni 39-vuotiaana. En kyllä kokenut oloani kovin raihnaiseksi, ja ihan hyvin jaksoin valvoa ja hoitaa, myöhemmin osallistua lapsen harrastuksiin yms toimintaan. Lapsi on ollut ilo ja onni, ei taakka. En ole koskaan katunut lapsen saamista, enkä ole kokenut joutuneeni luopuamaan mistään enkä ole kaivannut isovanhemoia lasta hoitamaan. Rakkaita ihnissuhteita lapsella on muihinkin aikuisiin, vaikkei isovanhempia valitettavasti lapsella ei ole. Mutta rakkaat tädit  ( ja heidän puolisonsa) on korvanneet hyvin tämän puutteen

Vierailija
27/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lapseni 39-vuotiaana. En kyllä kokenut oloani kovin raihnaiseksi, ja ihan hyvin jaksoin valvoa ja hoitaa, myöhemmin osallistua lapsen harrastuksiin yms toimintaan. Lapsi on ollut ilo ja onni, ei taakka. En ole koskaan katunut lapsen saamista, enkä ole kokenut joutuneeni luopuamaan mistään enkä ole kaivannut isovanhemoia lasta hoitamaan. Rakkaita ihnissuhteita lapsella on muihinkin aikuisiin, vaikkei isovanhempia valitettavasti lapsella ei ole. Mutta rakkaat tädit  ( ja heidän puolisonsa) on korvanneet hyvin tämän puutteen

Vierailija
28/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:00"]

Itse asiassa ajanjakso, jolloin lapsia on saatu vain parikymppisenä, on ollut historiallisesti ihan silmänräpäyksen mittainen. Ennen ehkäisyähän naiset saivat lapsia vaihdevuosiin asti, ja nykyään yli nelikymppiset ensisynnyttäjät ovat yleisempiä kuin alle 20-vuotiaat, ainakin täällä pk-seudulla.

Joten vähän noloa selittää, että on jotenkin "outoa", saati "luonnotonta" saada lapsia 37-38 -vuotiaana.

21

[/quote]

No, toisaalta, kuka pissi-parikymmpinen tykkäisi siitä että omalla mutsilla käy parempi tsäkä miesten suhteen;-) ajatella että yli nelikymppiset naiset vielä voisivat olla seksikkäitä ja aktiivisia ja haluttavia miesten mielestä! Halle Berry synnytti terveen poikalapsen normaalilla alatiesynnytyksellä 46-vuotiaana, että siitä tavoitetta, itse kullekin;-)

Vierailija
29/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 12:38"]

35-vuotiaasta naisen hedelmällisyys laskee rajusti vuosi vuodelta. myös sikiön kromosomiston on vuosi vuodelta todennköisesti viallinen.

Nää siis tilastoa. Oikeassa elämässä löytyy aina niitä jotka saa terveen esikoisen yli neljäkymppisenä. Ja niitä jotka joutuu turvautumaan lapsettomuushoitoihin alle kolmekymppisenä. Ja kaikkea siltä väliltä.

[/quote]

Miten helvetissä voi sanoa että sikiön kromosomisto on todennäköisesti viallinen kun sen todennäköisyys on 0,005 eli 0,5 % ? Jopa 40-vuotiaan äidin todennäköisyys saada kromosomeiltaan poikkeava lapsi on reilu 1 %, eli toisin sanoen vajaa 99 % 40-vuotiaista äideistä saa kromosomeiltaan terveen lapsen! Mielenkiintoisia nämä sinun todennäköisyydet.

Vierailija
30/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:32"]

Tämä on se asia, jota en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi lapsia pitää tehdä liian vanhana? Äitini on 41 ja hänellä on lapsenlapsi ja mammani on 63 ja hänellä on lapsenlapsenlapsi. Mieti ikääsi, kun saat lapsenlapsia.. Mieti lastasi, kun hänellä on vanha äiti. Yli 35 vuotias ei jaksa samalla tavalla, kun alle 25 vuotias hoitaa lasta. Myös kroppa on aika kovilla noin vanhana.

[/quote]

Muutama jakso tullut katsottua teiniäiti sarjaa ja todellakin sitä ikää kannattaa katsoa.

[/quote]

Ja sä sanot 22 vuotiasta teiniksi, jota et edes tunne? :D

Vierailija
31/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äitisi on ollut teini sinut saadessaan:-). 

Vierailija
32/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 14:16"]Mutta äitisi on ollut teini sinut saadessaan:-). 

[/quote]

19-vuotias joo. Oon tosi tyytyväinen et mulla on nuori äiti! Ei todella mikään kalkkis!

Vierailija
33/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jatka toki sarjan katsomista ja elä käsityksessä, että kaikki on samanlaisia! :)

Vierailija
34/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut ettei ikä korreloi juuri sen kanssa, onko kalkkis vai ei. Tunnen monta nuorta ihmistä, jotka käyttäytyvät kuin 60-vuotiaat. Ja taas moni 60-v on vielä hyvinkin elämääe avoin ja kiinnostunut maailmasta. 

Vierailija
35/64 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni niistä teininä lapsensa saaneista myös eroaa lasten ollessa vielä ihan pieniä, varttuneemmilla tuntuu suhteet kestävät paremmin perhearkea. Onko lapselle sitten parempi olla nuoren ja virkeän eroperheen jälkeläinen vai hiukan vanhemmassa ydinperheessä? Kannattaa miettiä.

Vierailija
36/64 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin itsekin, oheisen linkin mukaan todennäköisyys nousee kyllä paljon, mutta on edelleen pieni:

http://downsyndrome.about.com/od/diagnosingdownsyndrome/a/Matagechart.htm

Vierailija
37/64 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minut ainakin äitini sai alulle 43-vuotiaana ihan yrittämättä, oli luullut vaihdevuosiensa alkaneen jo aikapäiviä sitten ja yllätys olikin suuri kun yhtäkkiä ilmestyneet "kuumat aallot" olivatkin gynegolokin mukaan meikeläinen :D

Tosin meidän suvussa lasten teko yli 40-vuotiaana on kohtalaisen yleistä, isopappakin taisi olla yli 70 kuopuksensa vääntäessään suunnilleen viisikymppisen isomummoni kanssa :D

Vierailija
38/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin 37-vuotiaana raskaaksi puolen vuoden yrityksen jälkeen eli kuudennesta kierrosta. Aiemmat raskauteni alkoivat nopeammin. 30-vuotiaana tulin raskaaksi heti ensimmäisestä yrityksestä ja 33-vuotiaana neljännestä kierrosta. Riesana mulla on paha endometrioosi, mutta se ei ole silti estänyt raskautumista luomusti.

Vierailija
39/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertalaakista 37 vuotiaana. Edellinen ,jota yritettiin 2 vuotta oli 6 kkn ikäinen. En suosittele näin lyhyttä väliä lapsille.

Vierailija
40/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuli 37-vuotiaana raskaaksi ekasta kierrosta, kolmas lapsi kyseessä. Lapsi ala-asteella tällä hetkellä. Jaksoin vallan mainiosti, vaikka oli hänen lisäkseen kaksi muuta lasta kotona hoidossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi