Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti 37-38-v. tulee raskaaksi?

Vierailija
07.04.2014 |

Voitte kertoa omia kokemuksianne tai sitten jos jollain on tarkempaa tilastotietoa, niin kehiin vaan.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:32"]

Tämä on se asia, jota en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi lapsia pitää tehdä liian vanhana? Äitini on 41 ja hänellä on lapsenlapsi ja mammani on 63 ja hänellä on lapsenlapsenlapsi. Mieti ikääsi, kun saat lapsenlapsia.. Mieti lastasi, kun hänellä on vanha äiti. Yli 35 vuotias ei jaksa samalla tavalla, kun alle 25 vuotias hoitaa lasta. Myös kroppa on aika kovilla noin vanhana.

Muutama jakso tullut katsottua teiniäiti sarjaa ja todellakin sitä ikää kannattaa katsoa.

Kuten myös sitä, että pystyy itse mukulansa elättämään.

Vierailija
42/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja enemmänhän otetaan huostaan nuorten vanhempien lapsia. Todennäköisyys sille, että 20-vuotias äiti eroaa lapsen isästä, on suurempi kuin sen, että vaikkapa 37-vuotias äiti eroaisi lapsen isästä.

Ja kun on näitä eroja ja ihanaa vuorovanhemmuutta ja uusperherumbaa vaihtuvissa kokoonpanoissa, niin eiköhän lapsen etu ole syntyä suht stabiiliin suhteeseen, jossa vanhemmilla on jo todennäköisesti koulutusta, henkistä ja taloudellista pääomaa, työpaikka jne. 

Telkkuohjelmista kun oli puhe, niin olikohan se nyt erilaisissa äideissä oli ihku uusperhe, jossa äidillä oli yksi lapsi ennestään ja odotti nyt toista, ikää äidillä oli jotain 22 v. Isä oli n. 23-24-vuotias, kaksi lasta ennestään, lapsilla eri äidit. Et silleen. En pitäisi tavoitteena kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei kukaan voi sanoa. Joku tulee kertalaakista raskaaksi vaikka 45-vuotiaana, toinen ei saa edes 20-vuotiaana lasta. 

Luulisin kuitenkin, että mahdollisuudet ovat ihan hyvät.

Vierailija
44/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin 35-vuotiaana raskaaksi kerrasta ns. varmana päivänä. Ihana yllätys on nyt ihana ekaluokkalainen. Minä olen 42 v,  ja päätettiin miehen kanssa antaa uudelle elämälle mahdollisuus. Jätettiin siis ehkäisy pois, mutta ei mitenkään erityisesti yritetä saada toista lasta. Tulee jos on tullakseen. Ei haittaa vaikka ei tulisi. Emme koe olevamme mitenkään kamalan vanhoja, hyvin jaksaisi vielä yhden lapsen. Isoa, monen lapsen perhettä en ole koskaan halunnut. Haluan todella panostaa siihen lapseen / lapsiin jot(k)a minulla on, ja se ei onnistu jos heitä olisi liian monta.

Luulen, että 37-38 -vuotiaana raskaus onnistuu vielä melko helposti, jos ei ole mitään munasarjojen ennenaikaista hiipumista tms. Suurin osa tuttavapiiristäni on saanut lapsensa 35-43 -vuotiaana. Sitä ennen kaikki ovat opiskelleet, matkustelleet ja tehneet töitä.

Vierailija
45/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko 37-38 v mies vai nainen. 

Jos on nainen, riippuu siitä onko ollut miehen kanssa intiimisti tekemisissä. 

Vierailija
46/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaiseni sonnin ei tarvitse kuin katsoa sinua himoiten niin alat sikiämään!

Vierailija
47/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei enää koskaan noin myöhään, paitsi rankkojen ja kalliiden hoitojen kautta (hoidot alkaa julkisella aikaisintaan 1v yrityksen alusta ja voi kestää pitkään).

80% raskautuu vuoden sisällä. Riskit kehityshäiriöihin kasvavat iän myötä koko ajan, sekä äidin että isän ikä vaikuttaa.

Vierailija
48/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin 35-vuotiaana raskaaksi kerrasta ns. varmana päivänä. Ihana yllätys on nyt ihana ekaluokkalainen. Minä olen 42 v,  ja päätettiin miehen kanssa antaa uudelle elämälle mahdollisuus. Jätettiin siis ehkäisy pois, mutta ei mitenkään erityisesti yritetä saada toista lasta. Tulee jos on tullakseen. Ei haittaa vaikka ei tulisi. Emme koe olevamme mitenkään kamalan vanhoja, hyvin jaksaisi vielä yhden lapsen. Isoa, monen lapsen perhettä en ole koskaan halunnut. Haluan todella panostaa siihen lapseen / lapsiin jot(k)a minulla on, ja se ei onnistu jos heitä olisi liian monta.

Luulen, että 37-38 -vuotiaana raskaus onnistuu vielä melko helposti, jos ei ole mitään munasarjojen ennenaikaista hiipumista tms. Suurin osa tuttavapiiristäni on saanut lapsensa 35-43 -vuotiaana. Sitä ennen kaikki ovat opiskelleet, matkustelleet ja tehneet töitä.

Lisäänpä tähän vielä, että ihmettelen tosi paljon sitä, miten monet täällä ajattelee, että lisääntyminen kuuluu vain alle 30-vuotiaille. Lähimmissä ystävissäni on vain yksi pariskunta, joka sai lapsensa todella nuorina (2 lasta, nainen synnyttäessä 20 & 22 vuotta). Hekin opiskelivat lasten jälkeen yliopistot valmiiksi. Nykyään aika harva löytää sopivaa kumppania noin nuorena. Pääosin ihmiset ovat nykyään ihan terveitä ja hyvinvoivia vielä pitkälle yli 50-vuotiaaksi. Kyllä siinä yhden lapsen ehtii aikuisuuteen saattaa.

Vierailija
49/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhan miehen siittiöissä mitään vikaa ole. Meidän suvussa vanhin isä on 67v ja äiti 44v.

Vierailija
50/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäänpä tähän vielä, että ihmettelen tosi paljon sitä, miten monet täällä ajattelee, että lisääntyminen kuuluu vain alle 30-vuotiaille. Lähimmissä ystävissäni on vain yksi pariskunta, joka sai lapsensa todella nuorina (2 lasta, nainen synnyttäessä 20 & 22 vuotta). Hekin opiskelivat lasten jälkeen yliopistot valmiiksi. Nykyään aika harva löytää sopivaa kumppania noin nuorena. Pääosin ihmiset ovat nykyään ihan terveitä ja hyvinvoivia vielä pitkälle yli 50-vuotiaaksi. Kyllä siinä yhden lapsen ehtii aikuisuuteen saattaa.

Ihmettelen samaa.

Mun kaverin äiti oli ns. teiniäiti ja meno oli sen mukaista. Kaveri oli välillä heitteillä kun mamman täytyi päästä bilettään. Yllättäen hänkin sitten tuli teininä äidiksi. Periytyvä juttu, aika jännä sinänsä.

Vierailija
51/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin iän myötä kromosomivaurioiden riski kasvaa mutta hyvin hitaasti, ja suurin osa yli 40-vuotiaiden äitien lapsista on terveitä. Ennustettu riski 20-vuotiaana on 1:1500. 25-vuotiaana 1:1300, 30-vuotiaana 1:1000, 35-vuotiaana 1:350, 40-vuotiaana 1:85, 45-vuotiaana 1:35 ja 50-vuotiaana 1:25.​ Sen sijaan ADHD on yleisempää nuorten vanhempien lapsilla: https://aamuset.fi/artikkeli/4843329/idin+tupakointi+raskausaikana+yhte…

Vierailija
52/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 32 vuotiaana kahden vuoden yrityksen jälkeen. Kuopusta aloin odottamaan 38 vuotiaana ja hän syntyi ollessani 39. Sai alkunsa vahingossa ns. varmana päivänä, eli ekalla ”yrityksellä”. Kuopuksen kanssa kaikki on muutenkin sujunut helpommin, enkä ole ollut yhtä väsynyt kuin esikoisen kanssa.

Vierailija
53/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähän sattuu, kun kuvittelen sitä biologisen kellonsa typerryttämää naista joka naputtelee nettifoorumille tällaisia kysymyksiä.

Vierailija
54/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen yrittäminen aloitettiin 38v:nä, km 39v ja 40v:nä ja raskaus/synnytys 41v:nä. Eli melkein 4v meni.

Mulla on kyllä ollut keskenmenoja parikymppisenäkin 2 joten ei ollut erityisen poikkeavaa. 

Vierailija
55/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aiempia lapsia, onkohan helpompi raskautua myöhemmin uudestaan? Olen ymmärtänyt, että se on jotenkin todennäköisempää mutta en äkkiä löytänyt tutkimuksa aiheesta.

Vierailija
56/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ennestään. Nyt alettu yritetään kolmatta vajaa vuosi sitten. Säännöllinen kierto, eikä mitään probleema pitäisi olla. Ei yhtäkään tärppiä vielä tähän 10kk mennessä, valitettavasti. Ikää on nyt just ja just 39v.

Vierailija
57/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

38-vuotiaana kertalaakista. Siis seksiä oli vain yhden ainoan kerran ilman ehkäisyä.

Täysin sama homma tapahtui esikoisen kanssa, mutta silloin olin 32 v.

Vierailija
58/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38-vuotiaana kertalaakista. Siis seksiä oli vain yhden ainoan kerran ilman ehkäisyä.

Täysin sama homma tapahtui esikoisen kanssa, mutta silloin olin 32 v.

Yhdellä ystävälläni oli tismalleen sama homma. Molemmat lapset saivat alkunsa kerrasta. Ei ole viitsinyt hirveästi huudella, kun ympärillä kuitenkin sen verran lapsettomuutta.

Vierailija
59/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että kaikki on tullut samantien raskaaksi.

Mä olen 36-vuotias ja vuoteen on mahtunut kaksi keskenmenoa. Tekisi vaan mieli luovuttaa.

Vierailija
60/64 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen 45 sekuntia siihen meni. Olin 38v ja ehkäisy käytössä. Sama juttu 28 ja 32-vuotiaana. Onneksi nyt on piuhat poikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi