Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo osti kaupasta valmisrosollia

Vierailija
28.11.2020 |

Rehellisesti sanottuna. Todella vaatimattoman makuista. Vaikea uskoa, että kuluttajat todella halausi tämmöistä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosolli on pahaa.

Vierailija
2/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtahyvällä oli tosi kuivaa ja pahaa. Saarioisen on parempaa. Oma on parasta ja sitä tehdään jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosolli on pahaa.

Kaupan rosolli on pahaa, mutta itsetehty hyvää. Meillä rosolliin tulee myös omenaa.

Vierailija
4/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse.

Vierailija
5/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nariset,osta tarvikkeet ja tee itte parempaa höh!

Vierailija
6/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näitä aarteita löydätte, jotka ostavat eineksiä kaupasta jopa jouluksi?

Minulla on ollut kaksi vaimoa ja kumpikin viimeisen päälle. Ei ole mitään kumiperunia tarvinnut nassuttaa sitten peruskouluaikojen. 

Vierailija
7/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosolli pitää maustaa ja sille pitää tehdä kastike.

Vatkaa kermaa ja siihen lisäät hieman väkiviinaetikkaa, suolaa, sokeria ja mustapippuria. Sekoita kastike rosolliin ja nauti.

Itse teen aina rosollin koska kaupan valmiit rosollit ovat liian vanhoja makuuni, teen rosollin niin että pilkon raaka-aineet jouluaattona. Porkkanat keitän edellisenä päivänä. 

Rosolliin tulee sipulia ja sipuli pitää syödä pian leikkaamisen jälkeen. Kaupan rosollien valmistuspäivä lienee lähes viikkoa ennen kun ne ovat kaupassa myynnissä.

Vierailija
8/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosolli on pahaa.

Ei  tämä kaupan rosollikaan pahaa, ole mutta se on mautonta ja valjua. Ihan kuin vihanneksista olisi liotettu vedellä maku pois. Tämä tietenkään ei ole mahdollista ja syy on jossain muussa.

ap

Vierailija
9/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan smetanaa ja punajuuria. Voiko joku saada minut tykkäämään yhtään mistään rosollista millään keinoilla? Sillistä en pidä, mutta sitä en varsinaisesti inhoa. 

Vierailija
10/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te näitä aarteita löydätte, jotka ostavat eineksiä kaupasta jopa jouluksi?

Minulla on ollut kaksi vaimoa ja kumpikin viimeisen päälle. Ei ole mitään kumiperunia tarvinnut nassuttaa sitten peruskouluaikojen. 

Ja ite et varmaan osaa keittää edes teevettä.

Vierailija
11/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan smetanaa ja punajuuria. Voiko joku saada minut tykkäämään yhtään mistään rosollista millään keinoilla? Sillistä en pidä, mutta sitä en varsinaisesti inhoa. 

Eihän rosollissa mitään smetanaa ole.

Vierailija
12/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunaatte omilla aineksilla. Ja hyviä mausteita lisää.

Vierailija
13/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta rosollit pitopalvelusta. Rosollinon pilkottuja juureksia, ihan sama, kuka ne juurekset pilkkoo.

Vierailija
14/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rosollin teko on perinteisesti ollut miesten hommaa, isä-vainaa teki joka juhliin tarkasti 6mm kuutiota ja juuri oikealla kypsyysasteella olevaa rosollia, ei kuivaa, mutta olisi ollut katastrofi, jos kulhon pohjalla olisi ollut nestettä kun viimeisiä kuutioita kaavittiin. Samalla insinöörin tarkkuudella taito on periytynyt vävypojalle, miehelleni, katsotaan oppiiko tyttären mies, on perskules skotti ja vähän vierastaa, toistaiseksi, risolliprinssin titteliä.

Vierailija
15/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisrosolli on kuivakkaa. Kannattaa tehdä itse. Ostaa lasipurnukoissa olevia punajuurikuutioita( edullisia, pari euroa), herkkukurkkukuutioita lasipurnukassa. Keittää muutaman perunan ja samaan kattilaan pari porkkanaa. Kuorii perunan ja porkkanan ja kuutioi. Ja sipulia, keltasipulia. Kulhoon punajuurikuutioita, herkkukurkkukuutioita, perunakuutioita, porkkanakuutioita, sipulia ja sekoittaa. On hyvää.

Vierailija
16/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt jouluruokia itse, äiti oli master chef. Nyt kun hän on kuollut, paistan tänä vuonna teinin työpaikalta saadun kinkun ensimmäistä kertaa elämässäni 😃. K-kaupan palvelutiski hoitaa loput, veikkaan kyllä että kinkku menee jotenkin pilalle... N44

Vierailija
17/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rosolliin ei kuulu smetana eikä silli!

Vierailija
18/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo vuosikausia turvauduttu ns. äitien tekemiin ruokiin jouluna. Kinkku on sentään paistettu itse.

Kun on hypermarketissa töissä, niin joulun alla ja myös pyhinä saa painaa p***e ruvella, että kansa saa jouluksi kaikkea. Jotenkin se oma joulumieli ja into siinä latistuu kummasti, kun kuuntelee kärttyisten ihmisten vi*****ua ja lasten huutoitkua, ja selittää, miksi jotain tuotetta nyt ei vaan ole saatavissa. Joten rosollit sun muut saavat olla.

Vierailija
19/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, heh kahdesti minäkin olen erehtynyt. Ihan hyviä naisia molemmat. Kummankaan kohdalla kokkaustaidot ei merkinneet mitään. Teen mielummin itse ruuat ja aika hyvin ne ovat kelvanneet. Rosolli ei ole mitään ensteks hyvää edes hyvin tehtynä. Silti vaikka vasemmalla kädellä tekee helposti parempaa kuin ne kaupan jutut. 

Hyvästä tiedän jotain kun parhaillaan olen harrastanut. Herkuttelun, päihteilyn ja irstailun yhdistelmä on aika täydellinen viikonloppu. Pitää koittaa joskus jos sellaiseen viihtymiseen löytyisi naista.

Vierailija
20/31 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rosollin teko on perinteisesti ollut miesten hommaa, isä-vainaa teki joka juhliin tarkasti 6mm kuutiota ja juuri oikealla kypsyysasteella olevaa rosollia, ei kuivaa, mutta olisi ollut katastrofi, jos kulhon pohjalla olisi ollut nestettä kun viimeisiä kuutioita kaavittiin. Samalla insinöörin tarkkuudella taito on periytynyt vävypojalle, miehelleni, katsotaan oppiiko tyttären mies, on perskules skotti ja vähän vierastaa, toistaiseksi, risolliprinssin titteliä.

Punajuuria on vaikea keittää juuri sopivan kypsiksi. Ei oikein keittokirjatkaan anna tähän täsmällistä aikaa. Porkkana helpompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan