Vaimo osti kaupasta valmisrosollia
Rehellisesti sanottuna. Todella vaatimattoman makuista. Vaikea uskoa, että kuluttajat todella halausi tämmöistä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Valmisrosolli on kuivakkaa. Kannattaa tehdä itse. Ostaa lasipurnukoissa olevia punajuurikuutioita( edullisia, pari euroa), herkkukurkkukuutioita lasipurnukassa. Keittää muutaman perunan ja samaan kattilaan pari porkkanaa. Kuorii perunan ja porkkanan ja kuutioi. Ja sipulia, keltasipulia. Kulhoon punajuurikuutioita, herkkukurkkukuutioita, perunakuutioita, porkkanakuutioita, sipulia ja sekoittaa. On hyvää.
En laita rosolliini lainkaan perunaa. En näe mitään syytä laittaa.
Vaimo vaihtoon, jos tuollaista sontaa kehtaa kantaa kotiin!
Kaupassa ei myydä rosollia, vaan jotain ihan turhaa sälpettä.
Oikeaan rosolliin tulee perunaa, porkkanaa, punajuurta, punasipulia, omenaa, suolakurkkua, silliä ja keitettyä munaa. Ja hyvä kastike, itse teen kermaviilistä ja tuoreesta tilistä. Joulun paras ruoka. Eikä maistu ollenkaan samalta kuin kaupan ’rosolli’.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko ja rosolli ovat niitä ruokia, jotka kannattaa suosiolla ostaa valmiina. Itse tehdyn ja valmisrosollin maussahan ei ole mitään eroa, mutta rosollin tekeminen on työlästä ja hidasta (sama koskee maksalaatikkoa).
Paitsi että kunnollista rosollia ei myydä missään. Joten se on pakko tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Oikeaan rosolliin tulee perunaa, porkkanaa, punajuurta, punasipulia, omenaa, suolakurkkua, silliä ja keitettyä munaa. Ja hyvä kastike, itse teen kermaviilistä ja tuoreesta tilistä. Joulun paras ruoka. Eikä maistu ollenkaan samalta kuin kaupan ’rosolli’.
Tilipäivää odotellessa, että saisi oikeaa rosollia. Harvoin kyllä vanhaa tiliä edes on, sen ehtii käyttää tuoreeltaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko ja rosolli ovat niitä ruokia, jotka kannattaa suosiolla ostaa valmiina. Itse tehdyn ja valmisrosollin maussahan ei ole mitään eroa, mutta rosollin tekeminen on työlästä ja hidasta (sama koskee maksalaatikkoa).
Missään tapauksessa en osta kumpaakaan kaupasta. Rosollin teen alusta asti itse, ja sitä menee aika tavalla joulun aikaan.
Maksalaatikkoa teen aika reippaalla kädellä ja syödään sitten joulun jälkeenkin pakastimesta. Teen vain kerran vuodessa ja aina siinä näkyy tekijän kädenjälki. Jos haluaa kaupan maksalaatikkoa muistuttavaa, niin pitää korvata ainakin puolet riisistä ohraryyneillä. Ne auttaa siihen ettei tule niin tiivistä vaan ilmavempaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran syönyt kyläpaikassa itse tehtyä maksalaatikkoa; päältä kärähtänyttä ja sisältä punaisen raakaa. Ostan tämän valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te näitä aarteita löydätte, jotka ostavat eineksiä kaupasta jopa jouluksi?
Minulla on ollut kaksi vaimoa ja kumpikin viimeisen päälle. Ei ole mitään kumiperunia tarvinnut nassuttaa sitten peruskouluaikojen.
Ja ite et varmaan osaa keittää edes teevettä.
Onneksi vaimot keittivät aina illalla valmiiksi. Riitti, kun aamulla lämmitti.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, kuvailemasi juttuhan ei ole rosolli vaan sillisalaatti. Rosolliin ei lisäksi tule koskaan perunaa. Se on pyhäinhäväistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään tapauksessa en osta kumpaakaan kaupasta. Rosollin teen alusta asti itse, ja sitä menee aika tavalla joulun aikaan.
Maksalaatikkoa teen aika reippaalla kädellä ja syödään sitten joulun jälkeenkin pakastimesta. Teen vain kerran vuodessa ja aina siinä näkyy tekijän kädenjälki. Jos haluaa kaupan maksalaatikkoa muistuttavaa, niin pitää korvata ainakin puolet riisistä ohraryyneillä. Ne auttaa siihen ettei tule niin tiivistä vaan ilmavempaa.
ap
Maksalaatikko ei nyt muutenkaan ole mikään jouluruoka.