Mä olisin valmis lähtemään viikon Lontoon matkalle pelkillä käsimatkatavaroilla, mutta mies ei
Mun mielestä kaksi aikuista ihmistä osaa miettiä vaatteet sitä mukaa, että kaiken saa tungettua reppuun. Matkan ajankohta kesällä joten ei tarvitse senkään puolesta paksuja vaatteita, takkeja yms. mukaan.
Miettii toimivia kokonaisuuksia, käärii vaatteet tiukalle rullalle ja takki päälle niin sitä ei tarvitse tunkea reppuun. Takki tai huppari hyvä olla varalta mukana. Sukat ja alushousut menee pieneen tilaan. Jalkaan hyvät kengät ja toiset sinne reppuun. Shampoot yms. pieniin täytettäviin matkapakkauksiin. Puhelimen laturit ei paljoa tilaa vie.
Säästäisi vain selkeästi rahaa lentolipuissa kun menisi pelkillä matkatavaroilla. Mitään isoja tuliaisia ja ostoksia ei olla tekemässä.
Kommentit (121)
mun nuoreni matkustaa noin, mahdollisimman vähän tavaraa. Ei ostele matkamuistoja koska "typeriä". Tutustuu maan kulttuuriin pyöräillen, bussilla, junalla...Mä olen ite samanlainen, koska en jaksa raahata mitään ylimääräistä. Alkkareita saa sielläkin kaupoista ja t-paitoja jne. Luottokengät jalkaan. Näillä mennään!
Niin ja miksi maksaa ylimääräistä!
No otatte toiselle ruumaan menevän laukun. Sinne saa sitten toinenkin nesteet yms. Eipä tarvitse niin tarkkaan miettiä pakkaamisia.
Repulla pärjää ihan hyvin! Oltiin juuri viiden hengen perhe pelkillä repuilla 5 pv Itävallassa. Halpalentoyhtiöllä matkatavaran lisääminen saattaa jopa triplata lentolipun hinnan. Hiukan kun miettii niin ihan helposti onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vetoat, että aikuiset ihmiset osaavat sitä ja tätä, mutta jospa miehesi ajattelee, että aikuiset ihmiset eivät ala kärvistelemään ja pelleilemään vaan lentävät huolettomasti ja maksavat pikkuisen ekstraa.
Kärvistelemään? Jos ei nyt ihan synkimpään viidakkoon mene, niin kauppoja on paikat pullollaan jos hätä tulee.
Me lähetään sillä periaatteella että menomatkalla käsimatkatavarat ja jos tulee shoppailtua niin ettei mahdu niin ostetaan sitten sieltä matkalaukku ja maksetaan mitä maksaa.
Eniten säästyy pelkillä matkatavaroilla matkustamisella aikaa kun saapuessa ei tarvitse mennä pällistelee ja vartomaan laukkuaan laukkukarusellin ääreen. Voi vaan muitta mutkitta mennä nauttimaan lomastaan. Eikä tarvi raahata sitä ärsyttävää isoa laukkua joka paikkaan.
Ryanairilla maksoi viikko sitten 17€ lisää kun otin toisen käsimatkatavaralaukun ja samaan hintaan tuli priority myös. Viikon pärjää hyvällä lentolaukullakin, kun koittaa pärjätä kaksi yötä samoilla alusvaatteilla. Itse menen kesällä viikon neljällä t-paidalla (3 laukussa ja yksi päällä) ja yhdellä pitkähihaisella, joka on päällä. Takkia ei tarvitse, eikä vaihtohousuja, mutta shortsit kesällä tietysti on jees. Kenkiä en ota kuin jalkaan. Hyvin mahtuu kamera, padi, laturit ja shampoo sekä dödö. Jos tulee katastrofi, niin kaupat on perilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Me lähetään sillä periaatteella että menomatkalla käsimatkatavarat ja jos tulee shoppailtua niin ettei mahdu niin ostetaan sitten sieltä matkalaukku ja maksetaan mitä maksaa.
Jätä matkalaukku ostamatta ja pyydä jostain marketista sopivan kokoinen laatikko jossa kansi. Teippaat vaan kunnolla kiinni. Täysin sallittua ei missään lue että matkatavaran pitää olla laukku.
Vierailija kirjoitti:
Ryanairilla maksoi viikko sitten 17€ lisää kun otin toisen käsimatkatavaralaukun ja samaan hintaan tuli priority myös. Viikon pärjää hyvällä lentolaukullakin, kun koittaa pärjätä kaksi yötä samoilla alusvaatteilla. Itse menen kesällä viikon neljällä t-paidalla (3 laukussa ja yksi päällä) ja yhdellä pitkähihaisella, joka on päällä. Takkia ei tarvitse, eikä vaihtohousuja, mutta shortsit kesällä tietysti on jees. Kenkiä en ota kuin jalkaan. Hyvin mahtuu kamera, padi, laturit ja shampoo sekä dödö. Jos tulee katastrofi, niin kaupat on perilläkin.
Pikkupyykin voi pestä lavuaarissa ihan tavallisella käsisaippualla ja isompiin löytyy kolikkopesulat.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vissiin sitten paljon matkalaukkuja kotona?
Vierailija kirjoitti:
Eniten säästyy pelkillä matkatavaroilla matkustamisella aikaa kun saapuessa ei tarvitse mennä pällistelee ja vartomaan laukkuaan laukkukarusellin ääreen. Voi vaan muitta mutkitta mennä nauttimaan lomastaan. Eikä tarvi raahata sitä ärsyttävää isoa laukkua joka paikkaan.
Laukut tulee nykyään yleensä tosi nopeasti. Hyvä, kun ehtii hihnalle, niin jo tulevat. Eikä ole pakko ottaa isoa laukkua. Matkalaukkuja on paljon erikokoisia. Hyvässä laukussa on toimivat pyörät, joilla laukku rullaa kevyesti. Kukin tietty tekee niin kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vetoat, että aikuiset ihmiset osaavat sitä ja tätä, mutta jospa miehesi ajattelee, että aikuiset ihmiset eivät ala kärvistelemään ja pelleilemään vaan lentävät huolettomasti ja maksavat pikkuisen ekstraa.
Ootko koskaan ollut Lontoossa? Sieltä saa aivan kaikkea, myös palveluita. Olen lähdössä huhtikuussa Lontooseen viideksi päiväksi pelkillä käsimatkatavaroilla. Kosmetiikka ja pesuaineet pieniin pulloihin. Vaihtovaatteet (alusvaatteet, sukat ja sukkahousut, pari mekkoa, pari paitaa, merinoneule, tennarit) eivät paljon paina eikä vie tilaa. Painavimmat vaatteet ja päällysvaatteet ovat päällä.
Olen joskus tehnyt paljon työmatkoja ja silloin oppi reissaamaan, niin ettei raahannut mukanaan mitään ylimääräistä.
Muistan kun piti vielä olla iso rinkka täynnä kaikkea "mitä voi tarvita kaikenvaralta". Ei mikään kiva muisto. Kun tutkii mikä sää on siellä kohteessa saa tarkaan just sen mitä tarvitsee mukaan ja osahan tulee päälle.
No sinä matkustat käsimatkatavaroilla, mies laittaa laukun ruumaan, mikä tuossa on ongelmana? Kai aikuiset ihmiset voivat tehdä omat ratkaisunsa, vaikka yhdessä reissaavatkin.
Itse otan aina matkalaukun mukaan, koska käsimatkatavaroiksi otan vain pienen käsilaukun. Matkatavarahihnalla en ole kyllä koskaan joutunut odottamaan niin, että se oikeasti vaikuttaisi reissun pituuteen. Laadukasta matkalaukkua ei tarvitse raahata, vaan se liikkuu neljän pyörivän pyörän avulla levyesti yhdessä kädellä ohjaten.
En lähde reissuun pyykkämään nyrkkipyykkiä, tykkään vaihdella vaatteita ja reissussa tarvitsee useammat kengät, jos kävelee paljon.
Aika usein kentällä ja lentokoneessa säälin näitä käsimatkatavaroilla matkustavia, kun raahaavat usohkoa laukkua pitkin kenttää ja yrittävät tunkea sitä koneessa ylös tai alas.
Viikon pärjää cabin-laukulla aivan mainiosti! Ite olin kesällä pitkän viikonlopun rynkyn "käsimatkatavaroilla" reissussa, joka on suunnilleen käsilaukun kokoinen.
Mitä ihmettä se sinua liikuttaa, jos mies haluaa maksaa ylimääräistä ja ottaa matkalaukun ruumaan? Mutta jos olet sitä vastaan, etkä halua siitä maksaa, niin älä sitten myöskään ala tavaroitasi hänen laukkuunsa tunkea.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se sinua liikuttaa, jos mies haluaa maksaa ylimääräistä ja ottaa matkalaukun ruumaan? Mutta jos olet sitä vastaan, etkä halua siitä maksaa, niin älä sitten myöskään ala tavaroitasi hänen laukkuunsa tunkea.
No kyllä se liikuttaa jos pitää miehen laukkua odotella.
Matkalle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se liikuttaa jos pitää miehen laukkua odotella.
No ei laukun tulo kauaa kestä, toinen voi mennä vaikka kahville tai vaikka etukäteen majoitukseen, jos jotenkin ahdistaa se muutama minuutti matkatavarahihnan luona. Vai onko joku periaatte "kaikki tehdään yhdessä ja samalla tavalla"?
Siis oikeasti, jos kumppani alkaisi sanella, lähdenkö reissuun käsimatkatavaroilla vai laitanko laukun ruumaan, saisi kumppani reissailla ihan omia reissujaan.