Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

37v miehellä ei ole Facea, Instaa, Whatsappia, ... ei mitään?

Vierailija
28.11.2020 |

Mistä kertoo? On kyllä työelämässä menestynyt ja ajaa hienolla autolla,mutta luulisi kaikilla vähänkään järkevällä nyt olevan nykyaikana joku noista käytössä.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei WhatsAppia? Sen puuttuminen on tosi outoa. Pitäisin tyyppiä erakkona joka ei koskaan viesti kenenkään kanssa. Itse en ainakaan alkaisi maksullisia ja hankalia tekstiviestejä kenenkään periaatejäärän kanssa käyttämään.

Kyllä niitä tekstareita saa ihan rajattomasti lähettää samaan hintaan ainakin omassa liittymässäni, eikä niiden kirjoittaminenkaan ole mitenkään ylivoimaista.

Minä kirjoitan kuussa arviolta lähemmäs 1000 viestiä, ja lähetän ja vastaanotam todella paljon kuvia yms. Asun kaukana ystävistä joten lähes päivittäinen yhteydenpito hoituu WhatsAppilla.

Pakettiin taitaa kuulua 100 tekstaria, joten niiden käyttö (sis multimediaviestit) maksaisi useamman kympin kuussa. Ja lisäksi kavereita varmasti harmittaisi maksaa samalla kymppeja myös siksi, että yksi ei suostu tulemaan 2020-vuodelle sieltä ysäriltä.

Teillä av-mammoilla tuskin valtionsalaisuuksia viesteissä vaihtuu, joten turha kuvitella että ketään kiinnostaisi "vakoilla" teitä.

Samaa mieltä.

Ja onhan se nyt outoa ettei mitään tuollaisia ole. Tai ei nyt kai outoa mutta epätavallista.

Täällä aika moni on sitä mieltä että.ihminen on typerä jos on whatsapp, face, insta tms mitä näitä nyt on. Mikä tekee ihmisestä typerän jos näitä käyttää?

Vaikea uskoa että esimerkiksi maiden johtajat olisi sieltä tyhmemmästä päästä ja he käyttävät somea paljon. Moni käyttää sitä työssään. Moni harrastusryhmien yhteydenpitoon jne.

Itseä ärsytti eräs äiti joka vastusti kaikkea tuollaista. Lasten harrastusryhmä. Kaikkien muiden kanssa sujui tiedottaminen whatsappin kautta mutta tälle yhdelle piti tiedottaa henkilökohtaisesti. Hän kai sitten oli se porukan fiksuin?

Vierailija
62/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei WhatsAppia? Sen puuttuminen on tosi outoa. Pitäisin tyyppiä erakkona joka ei koskaan viesti kenenkään kanssa. Itse en ainakaan alkaisi maksullisia ja hankalia tekstiviestejä kenenkään periaatejäärän kanssa käyttämään.

Kyllä niitä tekstareita saa ihan rajattomasti lähettää samaan hintaan ainakin omassa liittymässäni, eikä niiden kirjoittaminenkaan ole mitenkään ylivoimaista.

Minä kirjoitan kuussa arviolta lähemmäs 1000 viestiä, ja lähetän ja vastaanotam todella paljon kuvia yms. Asun kaukana ystävistä joten lähes päivittäinen yhteydenpito hoituu WhatsAppilla.

Pakettiin taitaa kuulua 100 tekstaria, joten niiden käyttö (sis multimediaviestit) maksaisi useamman kympin kuussa. Ja lisäksi kavereita varmasti harmittaisi maksaa samalla kymppeja myös siksi, että yksi ei suostu tulemaan 2020-vuodelle sieltä ysäriltä.

Teillä av-mammoilla tuskin valtionsalaisuuksia viesteissä vaihtuu, joten turha kuvitella että ketään kiinnostaisi "vakoilla" teitä.

Harvemmin vakoilijoita kiinnostaa se viestin kirjallinen sisältö itsessään.

Se on se kaikki metadata, mikä kertoo sinusta enemmän kuin itse viestisisältö.

Kuule jos sulla on puhelin mukana ja päällä, sinua voi seurata ihan samalla lailla. Ei se yhtä sovellusta tarvitse.

Voi kyllä, mutta ei kaikilla tahoilla jotka vakoilua harrastavat, ole suoraa pääsyä tähän dataan.

Sitä varten tarvitaan ulkopuolinen sovellus, jonka käyttäjä itse asentaa. Tämä avaa portin haluttuihin toimintoihin. Tarvitaan esim Troijan hevonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Ja onhan se nyt outoa ettei mitään tuollaisia ole. Tai ei nyt kai outoa mutta epätavallista.

Täällä aika moni on sitä mieltä että.ihminen on typerä jos on whatsapp, face, insta tms mitä näitä nyt on. Mikä tekee ihmisestä typerän jos näitä käyttää?

Vaikea uskoa että esimerkiksi maiden johtajat olisi sieltä tyhmemmästä päästä ja he käyttävät somea paljon. Moni käyttää sitä työssään. Moni harrastusryhmien yhteydenpitoon jne.

Itseä ärsytti eräs äiti joka vastusti kaikkea tuollaista. Lasten harrastusryhmä. Kaikkien muiden kanssa sujui tiedottaminen whatsappin kautta mutta tälle yhdelle piti tiedottaa henkilökohtaisesti. Hän kai sitten oli se porukan fiksuin?

On minullakin whatsapp, en pidä ihmistä typeränä jos on noita muitakin mutten myöskään outona jos ei ole. Vaikkei olekaan valtion salaisuuksia niin ei minusta silti ole outoa jos tahtoo säilyttää yksityisyyden. Minäkin googletan vaikka ketä entisiä ja nykyisiä tuttuja ihan uteliaisuuttani enkä tahdo että joku kaltaiseni löytää minusta mitään.

Vierailija
64/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa- ala on miljardibisnes nimenomaan naisten takia. Ainoastaan me hölmöt naiset myymme tietomme ties mihin. Miehet eivät ole noin typeriä.

Vierailija
65/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollain ei ole WhatsAppia käytössä?! Lähetteleekö ne jotain 90-luvun tekstiviestejä, jotka kaiken lisäksi on maksullisia?

Kuka normaali edes viitsii etsiä puhelimestaan, onko sinne joskus tullut joltain peräkylän vaarilta wanhan ajan tekstiviestiä, kun kaikki muut laittaa viestit whatsapilla?

En ymmärrä. Jästipäistä touhua.

Vierailija
66/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

On minullakin whatsapp, en pidä ihmistä typeränä jos on noita muitakin mutten myöskään outona jos ei ole. Vaikkei olekaan valtion salaisuuksia niin ei minusta silti ole outoa jos tahtoo säilyttää yksityisyyden. Minäkin googletan vaikka ketä entisiä ja nykyisiä tuttuja ihan uteliaisuuttani enkä tahdo että joku kaltaiseni löytää minusta mitään.

(en siis tee noilla tiedoilla mitään vaan ajattelen vain että "vai niin, ala asteen Pirjo on nykyään lääkäri/opettaja/taiteilija"ja unohdan asian mutta anyway..)

Vierailija
67/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin sitten se KV:n mies oikeasti. Ilmoittakaa sille heti, että se mies "joka ei ole somessa ollenkaan" löytyi nyt!

Vierailija
68/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmaan tosi paljon alapeukkuja, mutta itse sanon että on vähän erikoista jos ei löydy mistään somesta. Tai ehkä tämä on sukupolvikysymys, itse olen 24v. Miksi te muuten luulette että on vain kaksi ääripäätä, joko ei ole somessa ollenkaan tai sitten koko elämä on siellä ja pitää olla naama ruudussa 24/7 sekä tietysti kertoa siellä itsestään kaikki? Itselläni on Facebook, sillä se on kätevä harrastukseni (koiraurheilu) takia. En muuten päivitä sinne muuten juuri mitään. Instaa päivittelen enemmän, sitäkin kyllä harvoin kavereihin verrattuna. Kuvat ovat pääosin koirista, maisemia, ruokia, pari naamakuvaa taitaa olla. Ja Whatsappia käytän kaikista eniten, sillä en halua maksaa viesteistä kun ne voi lähettää ilmaiseksikin. Ja te jotka pelkäätte vakoilua, niin se teidän puhelin jo itsessään on yksi vakoilulaite. Ette te ole yhtään sen "suojemmassa" vaikka lähettäisitte tekstareita ja karttaisitte somea. 

Vierailija
69/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä textarit kuuluvat liittymän kkmaksuun.

Ja vaikkeivät kuuluisikaan, itse en alkaisi moisen kitupiikin kanssa mihinkään, jos en olisi hänelle edes viestimaksun arvoinen..

Ei se ole rahasta kiinni, vaan siitä että kun on olemassa ilmainen vaihtoehto paremmilla ominaisuuksilla (esim kuvien, äänen ja videoiden lähettäminen), täytyy olla älykkyydeltään madon luokkaa jos mieluummin käyttää maksullista, huonompaa palvelua.

Älykkyydeltään vain hyvin keskinkertainen ihminen kuvittelee löytäneensä ilmaisen lounaan. Maksat yksityisyydelläsi.

Ja kerropa vielä mitä kukaan tekee niillä mun ja kaverien välisillä viesteilla? Minulla ei ole vainoharhaista suuruuskompleksia, joten en kuvittele että se paskanjauhanta kiinnostaisi saatika hyödyttäisi yhtään ketään.

Madot jauhavat paskaa.

Vierailija
70/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen järkevä mies, joka on halunnut jättäytyä turhuuden ulkopuolelle.

Vierailija
71/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstarit tulis turhan kalliiksi, kun suurin osa kavereista asuu ympäri maailmaa eikä Suomessa. Joku telegram tai signal kiinnostaisi, mutta wa on toistaiseksi yleisempi. Installe, facelle tai twitterille en keksi mitään käyttöä. N39

Vierailija
72/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden akateemisen ja työelämässä ihan hyvin menestyneen ihmisen jolla ei tietääkseni ole mitään some-profiileja, ei edes LinkedIn-profiilia. Hänellä ei tarkoituksella niitä ole.

Meillä on rekryt parhaillaan käynnissä. Pyydämme kyllä portfoliota ja videotakin toivotaan jo työpaikkailmoituksessa, mutta kyllä jatkoon pääsyn kannalta LinkedIn on pelkkää plussaa. Asiantuntija-ammatista kyse.

Vierailija
73/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinusta saa kyllä idioottimaisen kuvan. Itse olen nainen, työelämässä myös menestynyt ja minulla on pelkkä LinkedIn-profiili. Miksi sinusta on outoa, että jollain ei ole Facebook- tai Insta-tiliä? Ymmärrän että valtaosalla se on, mutta mikä järjellinen syy sinulla on ihmetellä sitä, että jollain ei ole?

Vierailija
74/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliohatut uskoo hallitusten salaliittoihin ja seurantaan ja rokotemafioihin ja muuhun mutta auliisti kertovat kaiken itsestään korporaatioiden omistamiin palveluihin. Ja käyttävät samojen korporaatioiden viestimiä jotta firmat varmasti saavat yksityisenkin viestinnän omaan käyttöönsä.

Vierailija
75/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä mullakaan oo ja oon nelikymppinen nainen. Ei mua kiinnosta. Olin facessa monta vuotta sitten, mutta en sinnekään kuvia itsestäni laittanut. Menin vaan kun kaveri mua niin kinusi sinne. Oli ahdistava kokemus. Ehkä meidän ikäpolvi ei vaan oo tottunut sellaiseen, että oma elämä on jossain julkisuudessa. Niiden oikeasti tuttujen ihmisten kanssa voi olla tekemisissä kyllä ihan livenäkin. 

Onneksi en ole koskaan laittanut itsestäni kuvia nettiin koska niitä käytetään jatkuvasti feikkiprofiilien luomiseen somessa ja treffipalstoilla. 

Vierailija
76/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan tosi outo, kun oon 27v kauniiks kehuttu nainen, enkä omista kun WA:n. Joskus olin facessa. Älypuhelimenkin hommasin vuosia myöhemmin, kuin muut.

Vierailija
77/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitten olla? Ei minullakaan ole.

Vierailija
78/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että oikein ja luonnollista

Vierailija
79/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 38 v it-alan ammattilainen enkä ole missään somessa. Ei vaan kiinnosta yhtään. Ei kiinnosta muiden tekemiset eikä tykkäämiset tms, enkä halua jakaa mitään elämästäni kellekään.

Vierailija
80/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mun mies ei kumpikaan olla ollenkaan facessa, instassa ym mitä näitä nykyään on... ok, whatsapp kyllä on molemmilla. Ja joo, silti käyn keskustelupalstoilla. Se on, ainakin minusta, täysin eri asia kun oman pärstän ja yksityisten asioidensa jakaminen ympäri internettiä..ollaan 35 ja 40v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi