37v miehellä ei ole Facea, Instaa, Whatsappia, ... ei mitään?
Mistä kertoo? On kyllä työelämässä menestynyt ja ajaa hienolla autolla,mutta luulisi kaikilla vähänkään järkevällä nyt olevan nykyaikana joku noista käytössä.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain Linkedin ja Whatsapp. Olen 43v IT-alan ammattilainen. Fb syö vain elämän niiltä jotka sitä käyttää.
Hyvin sanottu tuo viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänellä on elämä.
Tämän aioin kirjoittaa, mutta ennätit ensin. Monella heistäkin, jotka eivät roiku keskustelupalstoilla on elämä.
Voi sinua, ap. Olisit uskottavampi ellet suoltaisi vastauksia itsellesi ihan jatkuvana virtana. Malta odottaa aina muutama minuutti ennen edellistä kommenttiasi. Yllptoa varmaan hymyilyttää kun katsovat mistä IP-osoitteesta nämä kommentit ryöppyävät ;-D
Hetken luulin, että puhut minusta.
En ole kokenut tarpeelliseksi jakaa elämääni netissä.
Eikä minua kiinnosta muiden elämä niin paljoa, että kiinnostaisi monta kertaa päivässä tietää mitä on syöty tai laitettu päälle..
Kun nuorena 25v sitten netin sain käyttööni, toitotettiin "älä kerro netissä kuka olet ja mistä, äläkä missään nimessä anna yhteystietojasi tai kuvaasi kenellekään!"
Tätä viisautta olen yrittänyt noudattaa... Ei tekis pahaa muillekaan.
Ei mullakaan olisi varmaan, ellen osallistuisi arvontoihin. No ehkä Facebook-profiili voisi olla, mutta en varmaan käyttäisi sitä paljon mihinkään.
Löytö. Tuon kanssa ei tarvitse pelätä että ällönä läähättelisi noloja joidenkin teinien instapäivityksiin.
Itselläkin oli kerran treffeillä vastaava tapaus, valitettavasti ei kiinnostus vain ollut molemminpuolita. Tuo somettomuus antoi ihan älyttömän monta lisäpistettä.
Miksi ei WhatsAppia? Sen puuttuminen on tosi outoa. Pitäisin tyyppiä erakkona joka ei koskaan viesti kenenkään kanssa. Itse en ainakaan alkaisi maksullisia ja hankalia tekstiviestejä kenenkään periaatejäärän kanssa käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain Linkedin ja Whatsapp. Olen 43v IT-alan ammattilainen. Fb syö vain elämän niiltä jotka sitä käyttää.
Minulta kyllä syö elämää paljon enemmän tämä turhanpäiväinen palsta. FB:ssä on yhdessä paikassa lähes kaikki tarvitsemani tieto: tapahtumat, menovinkit, paikallisen kaupan tarjoukset, kirjaston aukioloajat, harrastusideat, neuvontaa... Ei tarvitse liittyä lukemattomille postituslistoille eikä googletella ihan kaikkea erikseen, kun esimerkiksi koronan aiheuttamat muutokset omiin harrastuksiin (tilojen käyttö tässä kaupungissa) oli jo eilen näkyvissä FB:ssa.
Enemmän minulla kuluisi aikaa netissä ilman FB:tä kuin sitä käyttämällä.
Kuka muka on enää facessa, sehän on ihan vanhusten ja urpojen alusta. WA käytössä koska on helppo tapa kommunikoida kavereiden kanssa, mutta muut kanavat ei kyllä oo mitenkään tarpeellisia.
Vierailija kirjoitti:
WhatsApp ei ole sosiaalinen mediakanava, se on viestikanava, ja paljon kätevämpi kuin tekstari. Sen puuttumistä pidän outona.
En ole kokenut sen olevan kätevämpi.
Lisäksi pidän txtaria tietoturvallisempana, kaikki wazzaan laitetut tiedothan menevät johonkin Facebookin pohjattomaan vakoilulaariin...
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka on enää facessa, sehän on ihan vanhusten ja urpojen alusta. WA käytössä koska on helppo tapa kommunikoida kavereiden kanssa, mutta muut kanavat ei kyllä oo mitenkään tarpeellisia.
Mistä sinä haet tiedot joista itse tuossa edellä puhuin? Tai neuvot johonkin harrastukseesi liittyen? Ideoita uusiin askartelu/käsityö/puutarha/whatever- juttuihin?
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua, ap. Olisit uskottavampi ellet suoltaisi vastauksia itsellesi ihan jatkuvana virtana. Malta odottaa aina muutama minuutti ennen edellistä kommenttiasi. Yllptoa varmaan hymyilyttää kun katsovat mistä IP-osoitteesta nämä kommentit ryöppyävät ;-D
Joo,varmaan hymyilyttää. Ootin ehkä kolmea vastausta mut nyt aika menee lukiessa ja itsetutkimisessa 🤔
Vierailija kirjoitti:
WhatsApp ei ole sosiaalinen mediakanava, se on viestikanava, ja paljon kätevämpi kuin tekstari. Sen puuttumistä pidän outona.
Mulla on nyt tavallinen puhelin, mutta kun oli vielä älypuhelin, niin siinä ei ollut nettiä, joten WhatsApista ei olisi ollut mitään iloa. Tekstareiden kanssa ei ole wifin varassa. N31
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei WhatsAppia? Sen puuttuminen on tosi outoa. Pitäisin tyyppiä erakkona joka ei koskaan viesti kenenkään kanssa. Itse en ainakaan alkaisi maksullisia ja hankalia tekstiviestejä kenenkään periaatejäärän kanssa käyttämään.
Yleensä textarit kuuluvat liittymän kkmaksuun.
Ja vaikkeivät kuuluisikaan, itse en alkaisi moisen kitupiikin kanssa mihinkään, jos en olisi hänelle edes viestimaksun arvoinen..
Miksi pitäisi olla? Mielummin maksan itse tekstarini rahalla, kuin maksan ne omalla yksityisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta kyllä syö elämää paljon enemmän tämä turhanpäiväinen palsta. FB:ssä on yhdessä paikassa lähes kaikki tarvitsemani tieto: tapahtumat, menovinkit, paikallisen kaupan tarjoukset, kirjaston aukioloajat, harrastusideat, neuvontaa... Ei tarvitse liittyä lukemattomille postituslistoille eikä googletella ihan kaikkea erikseen, kun esimerkiksi koronan aiheuttamat muutokset omiin harrastuksiin (tilojen käyttö tässä kaupungissa) oli jo eilen näkyvissä FB:ssa.
Enemmän minulla kuluisi aikaa netissä ilman FB:tä kuin sitä käyttämällä.
Olet oikeassa. Tämä palsta ja me täällä pyörivät olemme somen pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa somen käyttäjistä. Reutersin jokavuotisen raportin mukaan Facebook on yhä edelleenkin suomalaisten suosituin sosiaalisen median kanava, kaikissa sosiaali- ja ikäluokissa. (Kun Whatsappia ei lasketa.)
Esimerkiksi opiskelijat sopivat kaikki tapahtumansa nimenomaan Facebookin ryhmissä. Eivät varmaan ole vanhuksia tai urpoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt tavallinen puhelin, mutta kun oli vielä älypuhelin, niin siinä ei ollut nettiä, joten WhatsApista ei olisi ollut mitään iloa. Tekstareiden kanssa ei ole wifin varassa. N31
Korjaan: N71
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä tekstareita saa ihan rajattomasti lähettää samaan hintaan ainakin omassa liittymässäni, eikä niiden kirjoittaminenkaan ole mitenkään ylivoimaista.