lapsi nostetaan kauppakärryjen tavaratilaan. Miksi???
Vittu, että oikeesti vituttaa moinen touhu.
Tänään taas sain ihmetellä ku lapsella kuraiset ja märät kengät ja sinne vaan lapsi istumaan ja seisomaan.
Hienoa sitten muiden asiakkaisen laittaa tavaroitaan sinne :/
Onneksi jossain kaupoissa jo thän puututaan kaupan puolelta.
Kommentit (54)
Välillä annan lapsen tulla kärryyn istumaan, mutta otan kengät ja ulkovaatteet pois.kengillä en antais tulla kärryyn.
Oon 4-vuotiaan ja 1-vuotiaan äiti. Kumpikaan lapsistani ei ole koskaan istunut ostoskärryissä, ei edes siinä istuinosassa. Miten kamalan avuttomia ihmiset ovat? Ei oo ihme ylipainot ym., kun lapsia ei opeteta kävelemään ja vanhemmat eivät viitsi valvoa lapsiaan.
Olen yksinhuoltaja ja lapset 3 ja 1. Jos 3 v ei halua/jaksa kävellä kaupassa laitan pienemmän kärryyn kun ei muuta vaihtoehtoa oikein ole. 3 vuotias on kuitenkin vielä pieni ja voi hoitopäivän tai ulkoilun jälkeen olla väsynyt. Ja aina olen ihan paniikissa että joku vauvapalstalainen hyökkää raivoamaan.
Kengät otan pois aina ja jätän rattaisiin, kuraisissa ulkovaatteissa ei kyllä juuri koskaan mennä kauppaan mutta varmasti riisuisin nekin.
En oikeasti ymmärrä millainen ihminen pitää olla että lapsi ostoskärryssä vie mielenrauhan.
Minua ärsyttää lievästi se että ihmiset antaa lastensa syödä maksamattomia ostoksia kaupassa. Mutta vain lievästi, vilkaisen vain enkä sekunnin päästä enää muista asiaa kun eihän se minun elämääni haittaa oikeasti mitenkään.
Te jotka laitatte lapsenne ilman kenkiä sinne kärryyn, mihin laitatte ne kengät?
Niin kauan kun muistan, viimeistä 5 vuotta lukuun ottamatta on kakaroita kuljetettu niissä kärryissä. Ikinä en ole saanut kaupan kärryistä mitään kuraa ostoksiini vaikka ne olisivat ulkona.
Millaisella alueella elää ihminen, joka pelkää saavansa spurgun oksennnusta kärryihin?
First world problems.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:21"]
Minä olen aina laittanut lapsen siihen istuinosaan, ja kun on liian iso siihen niin kävelee vierellä. En ymmärrä, mikä ongelma on kävelyttää lasta kaupassa?
[/quote]
Koska jotkut eivät osaa kasvattaa lapsiaan ja jos ne pääsee juoksemaan vapaasti tulos on tämä
http://www.feissarimokat.com/2014/03/lasten-kanssa-kaupassa
[/quote]
Minua kyllä nauratti tuo juttu! Ei tietysti naurattaisi jos olisin itse äitinä siinä tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:16"]
Kylläpä nyt ollaan niin pöpöpelkureita. En jaksa itse miettiä ja murehtia tommosia asioita. Elämässä on paljon muutakin kun muiden syyllistäminen ja negatiivisten mielipiteiden ilmaisu. Nauti elämästä ja lopeta valittaminen. Mutta jos elämäsi on tylsää ja välttämättä haluat miettiä ja murehtia tuollaisia asioita niin se on sinun ongelma se! Ihan paskasiahan ne ruokapakkaukset muutenkin on, ostoskärryt säilytetään ulkona. Autot ajaa ohi ja loska lentää niihin, pakokaasut, linnunkakkaa, ihmisten likaset kädet, sylki. Ja sä valitat jostain kurasta :D tässä vaan halutaan syyllistää taas kerran lapsiperheitä ja lapsia.
[/quote]
Lintuinfluenssan aikana kaupoissa isotkin laput kieltämässä lasten nostamista kärryyn pöpöjen takia. Mielestäsi varmaan pikkuinen lintuinfluessa olisi vain näppärästi kehittänyt lapsesi vastustuskykyä?
Kertokaa, oi te viisaat, MITEN se vilkas, itsepäinen, vahvalla tempperamentilla varustettu uhmaikäinen kasvatetaan niin hyvin että osaa käyttäytyä kaupassa? Mä olen nyt 3 vuotta yrittänyt mutta kehitystä ei juurikaan havaittavissa.
Minäkin haluan tietää mihin ne kuraiset kengät sitten laitetaan..?
Mun isäni, eli lapseni pappa, laittaa aina lapseni (5v) sinne kärryn tavaratilaan, ja voin kertoa että hävettää. Onneksi harvemmin ihmiset katsovat pahalla eikä kukaan myyjistä ole sanonut mitään. Lapseni ainaa vinkuu päästä kärryihin kun pappa on mukana ja pappa tietty suostuu, vaikka mä olen kieltänyt. En edes miettinyt tota aspektia, että sinne kenkien mukana menee kaikkea likaa...
Karseaa, millaisia ruuan sotkijoita olette, porttikiellot tuollaisille! 5-v. kärryissä, ihan uskomatonta... Ei siellä oo edes meidän 1-v. Opettakaa lapsenne liikkumaan ja käyttäytymään eri tilanteissa.
Jos lasten kengissä on koiranpaskaa johtuu se siitä etteivät koiranomistaja korjaa piskinsä jätöksiä. Toi koiranpaska teillä on huomattavasti ällömpää kuin yksikään lapsi rattaissa.
Noihin kärryihin voisi olla irrotettavia muovi alustoja jotka olisi helppo kaupan pestä ja bakteerikammoiset voisivat ottaa siitä oven suusta oman kärrynsä pohjalle. Vähän niinkuin pefletti ruoalle. Voisit jopa itse pyyhkiä sen vaikka desinfiointi aineella jos siltä tuntuisi.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:16"]
Kylläpä nyt ollaan niin pöpöpelkureita. En jaksa itse miettiä ja murehtia tommosia asioita. Elämässä on paljon muutakin kun muiden syyllistäminen ja negatiivisten mielipiteiden ilmaisu. Nauti elämästä ja lopeta valittaminen. Mutta jos elämäsi on tylsää ja välttämättä haluat miettiä ja murehtia tuollaisia asioita niin se on sinun ongelma se! Ihan paskasiahan ne ruokapakkaukset muutenkin on, ostoskärryt säilytetään ulkona. Autot ajaa ohi ja loska lentää niihin, pakokaasut, linnunkakkaa, ihmisten likaset kädet, sylki. Ja sä valitat jostain kurasta :D tässä vaan halutaan syyllistää taas kerran lapsiperheitä ja lapsia.
[/quote]
Olen samaa mieltä.
Kuinka monet ovat oikeasti saaneet kotiinsa, jääkaappiin ja ruokapöytään asti lasten kengistä kauppakärryyn tarttunutta likaa? Oikeasti?
Minä en koskaan. Luulen, että tässä on kyse jostakin muusta ärsytyksestä, joka sitten löytää kanavansa kun näkee lapsen istuvan kärryssä "väärin".
Ja kuka on koskaan löytänyt kärrystä pultsarin oksennusta? Ja pultsari on oksennettuaan vienyt siististi kärryn riviin, ottanut pantin ja steppaillut tiehensä niin, ettei kukaan asiakas tai joku henkilökunnasta ole päässyt haivaitsemaan oksennusta kärryssä, jolloin se olisi voitu puhdistaa? Ei kuulosta oikein uskottavalta :)
Jos jokin asia on kielletty, en ymmärrä miksi sitä kieltoa ei voi noudattaa. Samat tyypit varmaan kävelevät päin punaisia, ajavat ylinopeutta eivätkä laita lapsilleen turvavöitä, koska "se on niin hankalaa laittaa uhmikselle vastaan, mä oon niin väsynyt töiden jälkeen, tuuppa hei ite tähän ruuhkaan".
Kaupoissa on myös vaunuja lapsille, pistäkää ne niihin jos eivät osaa käyttäytyä. Tai antakaa niille omat pikku kärryt joihin saavat kerätä pyytämäsi ostokset.
Vaikka SINÄ oletkin niin tärkeä, voisit joskus vähän miettiä, onko se niin kamalaa ajatella kanssaihmisiäkin vaikkapa juuri noudattamalla yleistä viihtyvyyttä suojaavia sääntöjä.
Ruokakaupassa en nosta lasta kärryyn, mutta eilen mulla Ikeassa kyydissä kolme lasta ja sain kyllä pahoja katseita, hymyilin nätisti takasin :)
Jos jonkun tarvitsee nuolla niitä huonekalulaatikoita tai muovipakkauksia niin se on vähän hullunkurista.. Ei niitä silkkihansikkain sinne tavaratalollekaan kuljeteta steriilissä kuplassa. Toki jos olisi sanottu tästä niin lapset olisi tulleet pois.
Asiaa vähän sivuten, miksi lapsettomat parkkeeraa esim tuolla Ikeassa niille perheille merkityille paikoille? Koska minämimäminä ja "se on vain kehoitus ei käsky" ja ollaan itsekkäitä..
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 08:11"]Ruokakaupassa en nosta lasta kärryyn, mutta eilen mulla Ikeassa kyydissä kolme lasta ja sain kyllä pahoja katseita, hymyilin nätisti takasin :)
Jos jonkun tarvitsee nuolla niitä huonekalulaatikoita tai muovipakkauksia niin se on vähän hullunkurista.. Ei niitä silkkihansikkain sinne tavaratalollekaan kuljeteta steriilissä kuplassa. Toki jos olisi sanottu tästä niin lapset olisi tulleet pois.
Asiaa vähän sivuten, miksi lapsettomat parkkeeraa esim tuolla Ikeassa niille perheille merkityille paikoille? Koska minämimäminä ja "se on vain kehoitus ei käsky" ja ollaan itsekkäitä..
[/quote]
No kyllä minua ärsyttää, jos ostamiini tekstiileihin tarttuu kuraa ja paskaa kärryistä. Ja pakkaaminen on huomattavasti miellyttävämpää kun ei tarvitse syynätä jokaista kippoa ja lootaa, onko siinä sitä paskaa vai ei.
Joten. Jos et kykene normaaliin ostoskäyttäytymiseen lasten kanssa, pysyisitkö kotona tai harjoitelkaaa vaikka pihalla sitä miten kaupassa kuuluu käyttäytyä. Vai oletko antanut heidän edes yrittää?
Ikeassa ihmiset laittavat kärryihin tyynyjä, kankaita, päiväpeittoja jne. ja eivätkä halua niihin kuraa. Äly hoi, älä jätä.
nro 30.. miksi et kiellä isääsi laittamasta lastasi kärryjen tavaratilaan? oma tyttäreni halusi pienempänä kärryjen tavaratilaan ja kielsin. Neiti nosti kamalan metelin joka kerta enkä siltikään päästänyt. Joka kerta lapseni sanoi: mummukin päästä aina mut tonne istumaan. Sanoin asiasta mummulle, että tavaratilaan ei lasta laiteta, sinne laitetaan ruoat. Viesti meni perille.
Minä katson aina paheksuvasti perheitä, joiden lapset on kärryjen tavaratilassa. Tästä lähtien sanon asiasta, koska ilmeisesti ymmärryksessä on vikaa.
Ostin lihatiskiltä kalaa ja kun pääsin kassan ohi, huomasin, että paketti oli koiranpaskassa. Ei kait koira ole käynyt sinne paskomassa??? Viereisessä jonossa mukelo mollotti kärryissä ja äitinsä kuultuaan keskusteluni kassan kanssa, käänsi päänsä pois, mutta ei tehnyt elettäkään, että olis nostanut mäkynsä sieltä pois.