lapsi nostetaan kauppakärryjen tavaratilaan. Miksi???
Vittu, että oikeesti vituttaa moinen touhu.
Tänään taas sain ihmetellä ku lapsella kuraiset ja märät kengät ja sinne vaan lapsi istumaan ja seisomaan.
Hienoa sitten muiden asiakkaisen laittaa tavaroitaan sinne :/
Onneksi jossain kaupoissa jo thän puututaan kaupan puolelta.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:39"]Ja kukaan ei edelleenkään osaa kertoa miten tämä kauppakorrektin penskan koulutus tapahtuu? Ollaan harjoteltu, puhuttu asiasta ja olen jopa jättänyt ostokset tekemättä ja antanut kotona pelkkää vettä ja näkkäriä opetukseksi. Ei. Joka helvetin kerta tulee ainakin yksi lattialle heittäytymis-ulvonta-tappelu.
Olen jo luovuttamassa, ja aion järjestää niin ettei tarvitse lapsen kanssa mennä kauppaan vaan hankin hoitajan siksi aikaa, sekä autokyydin jostain että saan viikon ostokset tuotua, en jaksa enää.
28
[/quote]
Anna heittäytyä, tuskin se kymmeniä kertoja viitsii alkaa tappelemaan. Veemäistä, tiedän, mutta toimii kunhan jaksaa olla kärsivällinen ja johdonmukainen.
Kyllä lasten temperamenteissa on eroa, mutta kyllä se luupäisempikin mukula lopulta oppii, kun johdonmukaisesti toimitaan. Toistojen määrä on lukuisa. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:16"]
Kylläpä nyt ollaan niin pöpöpelkureita. En jaksa itse miettiä ja murehtia tommosia asioita. Elämässä on paljon muutakin kun muiden syyllistäminen ja negatiivisten mielipiteiden ilmaisu. Nauti elämästä ja lopeta valittaminen. Mutta jos elämäsi on tylsää ja välttämättä haluat miettiä ja murehtia tuollaisia asioita niin se on sinun ongelma se! Ihan paskasiahan ne ruokapakkaukset muutenkin on, ostoskärryt säilytetään ulkona. Autot ajaa ohi ja loska lentää niihin, pakokaasut, linnunkakkaa, ihmisten likaset kädet, sylki. Ja sä valitat jostain kurasta :D tässä vaan halutaan syyllistää taas kerran lapsiperheitä ja lapsia.
[/quote]
Ei tuollainen käytös ole mitenkään tyypillistä lapsiperheille. Meillä on kaksi pientä lasta ja koskaan ei ole tarvinnut lapsia pitää ostoskärryssä ostososassa. Meidän käyttämissämme kaupoissa on sellaisia ostoskärryjä, joissa on pienelle lapselle istuin. Lisäksi on vauva + taapero -mallisia kärryjä. Sitä isommat kävelevät itse.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 07:36"]
Jos lasten kengissä on koiranpaskaa johtuu se siitä etteivät koiranomistaja korjaa piskinsä jätöksiä. Toi koiranpaska teillä on huomattavasti ällömpää kuin yksikään lapsi rattaissa.
Noihin kärryihin voisi olla irrotettavia muovi alustoja jotka olisi helppo kaupan pestä ja bakteerikammoiset voisivat ottaa siitä oven suusta oman kärrynsä pohjalle. Vähän niinkuin pefletti ruoalle. Voisit jopa itse pyyhkiä sen vaikka desinfiointi aineella jos siltä tuntuisi.
[/quote]
Ja nämä "pefletit" ja niiden pesetyksen sitten maksais kaikki asiakkaat. Ilmeisesti ruoka ei vielä ole Suomessa tarpeeksi kallista, pitää uusavuttomien vanhempien takia nostaa sen hintaa vielä vähän lisää. Kun muutama taukkipää ei saa kakaroitaan kuriin. Kun onhan niillä penskoilla oikeus mennä kärryyn kuraisina jos ne haluaa...
Perseeseen perseeseen perseeseen...
Vierailija kirjoitti:
Persuämmät nostavat. Muut eivät.
Joo.
Vierailija kirjoitti:
Isot on ongelmat. Ymmärrän vitutuksen jos tosiaan kurakenkäinen lapsi siihen kärryihin laitetaan levittämään likaa mutta....... ei siinä muuta vikaa ole?
Ja ei, en laita lastani itse siihen istumaan mutta en ymmärrä miksi se muita edes haittaisi vaikka laittaisinkin
Mitä sönkkäät? Juuri sehän oli tässä vitutuksen aiheena, ne kuraiset ja paskaiset kengät.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa en nosta lasta kärryyn, mutta eilen mulla Ikeassa kyydissä kolme lasta ja sain kyllä pahoja katseita, hymyilin nätisti takasin :)
Jos jonkun tarvitsee nuolla niitä huonekalulaatikoita tai muovipakkauksia niin se on vähän hullunkurista.. Ei niitä silkkihansikkain sinne tavaratalollekaan kuljeteta steriilissä kuplassa. Toki jos olisi sanottu tästä niin lapset olisi tulleet pois.Asiaa vähän sivuten, miksi lapsettomat parkkeeraa esim tuolla Ikeassa niille perheille merkityille paikoille? Koska minämimäminä ja "se on vain kehoitus ei käsky" ja ollaan itsekkäitä..
Oletko jotenkin vajaa? Ensin uliset että saat kyllä laittaa paskakenkä äp*räsi kärryihin ja sitten valitat kun "itsekkäät ihmiset" vievät sun perheparkit ::D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa en nosta lasta kärryyn, mutta eilen mulla Ikeassa kyydissä kolme lasta ja sain kyllä pahoja katseita, hymyilin nätisti takasin :)
Jos jonkun tarvitsee nuolla niitä huonekalulaatikoita tai muovipakkauksia niin se on vähän hullunkurista.. Ei niitä silkkihansikkain sinne tavaratalollekaan kuljeteta steriilissä kuplassa. Toki jos olisi sanottu tästä niin lapset olisi tulleet pois.Asiaa vähän sivuten, miksi lapsettomat parkkeeraa esim tuolla Ikeassa niille perheille merkityille paikoille? Koska minämimäminä ja "se on vain kehoitus ei käsky" ja ollaan itsekkäitä..
Oletko jotenkin vajaa? Ensin uliset että saat kyllä laittaa paskakenkä äp*räsi kärryihin ja sitten valitat kun "itsekkäät ihmiset" vievät sun perheparkit ::D
On se vajaa..:D
Vierailija kirjoitti:
Minä nostan jos olen yksin lasten kanssa kaupassa ja sisaruskärryt on varattu. Yritä ite juosta 2vn perässä kärryjä työntäen
Pershedelmiä ei tuoda kauppaan jos ei pystytä noudattamaan sääntöjä.
Itse kävin kaupassa vauvan ja 1,5 v vauvaa vanhemman taaperon kanssa. Kertaakaan ei tarvinnut nostaa lasta kärryyn ruuille tarkoitettuun osaan.
Kun vauva oli pieni niin pidin häntä kaupassa liinassa. Ja taapero oli siinä kärryjen istuinosassa. Kun vauva kasvoi niin hän siirtyi kärryjen istuinosaan ja esikoinen käveli pitäen kädestäni kiinni tai kärrystä.
Minusta avainsana on ennakointi ja johdonmukaisuus. Esimerkiksi autossa turvavöiden käytöstä ei ole juuri koskaan tarvinnut tapella lasten kanssa kun niitä käytetä aina. Jos joku lapsista yritti muuta niin asia korjattiin kohdilleen heti joten ei ne lapset viitsineet enää tapella itsestään selvää asiaa vasten.
Ennakointi taas tarkoittaa että kauppaan mennessä lapsella ei ole pissahätä eikä lapsi ole nälkäinen jne. Ennen kauppaan menoa muistutetaan että kaupassa kävellään nätisti, tänään ei osteta leluja tai herkkuja jne. Ja sitten jutellaan ja huomioidaan positiivisesti sitä lasta siellä kaupassa kun käyttäytyy hyvin.
Jos lapsella oli joskus nälkä kun mentiin kauppaan haettiin äkkiä jotain syötävää esim banaani ja maksettiin se ja käytiin syömässä ulkona ja mentiin uudestaan kauppaan tekemään varsinaiset ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Välillä annan lapsen tulla kärryyn istumaan, mutta otan kengät ja ulkovaatteet pois.kengillä en antais tulla kärryyn.
Mitä ne tykkää kun otat vaatteesi pois?
Ja kukaan ei edelleenkään osaa kertoa miten tämä kauppakorrektin penskan koulutus tapahtuu? Ollaan harjoteltu, puhuttu asiasta ja olen jopa jättänyt ostokset tekemättä ja antanut kotona pelkkää vettä ja näkkäriä opetukseksi. Ei. Joka helvetin kerta tulee ainakin yksi lattialle heittäytymis-ulvonta-tappelu.
Olen jo luovuttamassa, ja aion järjestää niin ettei tarvitse lapsen kanssa mennä kauppaan vaan hankin hoitajan siksi aikaa, sekä autokyydin jostain että saan viikon ostokset tuotua, en jaksa enää.
28