Kaveri ei antanut bensarahaa, koska tein itsekin ostokset samalla reissulla
Sovittiin kauppaan lähtiessä, että maksaa 10€ bensaa ja vaivanpalkkaa. Kuitenkin sanoi autosta pois noustessa, että hänellähän ei tarvitse maksaakaan, kun itsekin tein ostokset. Hölmistyin niin paljon, etten osannut sanoa mitään ja annoin asian olla. Kehtaakohan jälkikäteen pyytää sovitun bensarahan? Ei sillä summalla ole niin väliä vaan periaatteella.
Kommentit (114)
Kuinka pitkällä kauppa oikein oli kun bensaraha oli kympin?
Näitä löytyy. Yhden kaverin heitin lentokentälle ja luvattua bensarahaa ei kuulunut. Itse pyysin kerran kyytiä lentokentälle niin vastaus oli ”en jaksa”
Olen useinkin kyydinnyt kavereita kauppaan, mutta en ole ottanut rahaa vaikka ovat tarjonneet. Syynä että olemme saaneet samalla jutella ja bensaa on ollut tankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun itse siis kestustassa ja hain kaverin sieltä kauempaa. Tuntuu keljulta, kun osa luulee, että itken rahan perään. Kaveri kuitenkin itse ehdotti, että maksaa 10€, jos käytän kaupassa ja sanoin, että asia sopii minulle.
ApJa tätä et voinut kertoa heti aluksi, syystä?
Ja kymppi on silti liikaa. Vitonen ja kaveri tuo seuraavalle kyläilylle kunnon kahvipullat. Tai ehkä sulla siinäkin tilanteessa meni jotenkin lukko päälle, kuten avausta tehdessä, etkä osannut sanoa, että kymppi on liikaa. Harjoittele seuraavaa kertaa varten: "Ei tarvi maksaa mitään!" Jos tyyppi taas on usein kyytiä vailla, harjoittele sanomaan "EI!"
Oletko viimeaikoina katsonut bensan hintoja ja muita auton ylläpidon kustannuksia? Onko ap velvollinen kyyditsemään ilmaiseksi kaikki 50 km:n säteellä asuvat? Kaveri oli itse ehdottanut ko summaa, ei ap. Ihme ajatuksia osalla. Ettei vaan oltais vihervassareita.
Bensa on ollut ihan kohtuullisen hintaista viime aikoina. Mulla näkyy työhuoneen ikkunasta yhden bensiksen hintatolppa, niin tulee seurattua :D
Ja joo, voin poimia matkan varrelta tuttuja kyytiin ilamiseksi. Jos varta vasten haen ne jostain matkojen päästä, niin totta kai haluan bensarahat - vai haenko lainkaan. Aloituksessa tosin ei mainittu, kummasta on kyse.
Kokoomuslaisilla ei yleensä oo rahasta pulaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkällä kauppa oikein oli kun bensaraha oli kympin?
Ap asuu keskustassa ja kaveri 15 km:n päässä keskustasta. Tämä selviää lukemalla ketjua. Todella pieni summa 10€ 60 km:n ylimääräisestä ajosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap ajoi kaverinsa ehdotuksesta 45 km ylimääräistä. Minusta hinta on melko lailla halpa tuosta.
Ja aloituksesta tämä 45 km ylimääräistä kävi ilmi? Taitaa ap itse olla nyt kirjoittelemassa, kun tarkat matkat on tiedossa, vaikkei niitä oo ketjussa näkynyt.Tai sitten sinä vaan olet palikka. Ap sanoi asuvansa keskustassa, kaveri 15 kilsan päässä keskustasta. Ajo kotoa kaverille, 15 km, kaverilta kauppaa 15 km, kaupasta kaverille, 15 km, kaverilta kotiin, 15 km. Yhteensä 60 km. Jos vielä tarkemman selityksen tarvitset, kysy äidiltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap ajoi kaverinsa ehdotuksesta 45 km ylimääräistä. Minusta hinta on melko lailla halpa tuosta.
Ja aloituksesta tämä 45 km ylimääräistä kävi ilmi? Taitaa ap itse olla nyt kirjoittelemassa, kun tarkat matkat on tiedossa, vaikkei niitä oo ketjussa näkynyt.Tai sitten sinä vaan olet palikka. Ap sanoi asuvansa keskustassa, kaveri 15 kilsan päässä keskustasta. Ajo kotoa kaverille, 15 km, kaverilta kauppaa 15 km, kaupasta kaverille, 15 km, kaverilta kotiin, 15 km. Yhteensä 60 km. Jos vielä tarkemman selityksen tarvitset, kysy äidiltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen useinkin kyydinnyt kavereita kauppaan, mutta en ole ottanut rahaa vaikka ovat tarjonneet. Syynä että olemme saaneet samalla jutella ja bensaa on ollut tankissa.
Jatkan vielä. Jos lupaa maksaa kympin, pitää myös maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tarttuu täällä ihan epäolennaisuuksiin. Jos on sovittu ETUKÄTEEN, että 10€ maksetaan bensoja, niin sitä ei peruta muutoin kuin kyyditsijän aloitteesta. Ihan sama vaikka kauppareissun kokonaispituus olisi ollut 2 km. Eihän sen kaverin olisi ollut pakko suostua siihen summaan, jos se oli hänestä liikaa, mutta ihan helkutin tökeröä kaverilta alkaa jälkikäteen perumaan sovittua juttua. Todennäköisesti halusi vain pummia ja keksi sopivan syyn matkan aikana.
Tökeröä pyytää rahaa edes tuntemattomalta, jos kyseessä on pari kilsaa. Jos kaveri ehdottaa maksua, niin siitä kieltäydytään. Mutta joku kommentoija tietää heti, että mennään kymmenissä kilometreissä...
Luetunymmärtäminen on taas suurimmalla osalla hukassa. Ap ei mieti menetettyä rahaa ja kaveri itse ehdotti summaa, minkä voi maksaa
Jos kaveri sanoo että kuskaatko niin annan 10€ niin toki sovittu pitää antaa. Itse en kehtaisi ottaa maksua noin pienestä kuskaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tarttuu täällä ihan epäolennaisuuksiin. Jos on sovittu ETUKÄTEEN, että 10€ maksetaan bensoja, niin sitä ei peruta muutoin kuin kyyditsijän aloitteesta. Ihan sama vaikka kauppareissun kokonaispituus olisi ollut 2 km. Eihän sen kaverin olisi ollut pakko suostua siihen summaan, jos se oli hänestä liikaa, mutta ihan helkutin tökeröä kaverilta alkaa jälkikäteen perumaan sovittua juttua. Todennäköisesti halusi vain pummia ja keksi sopivan syyn matkan aikana.
Tökeröä pyytää rahaa edes tuntemattomalta, jos kyseessä on pari kilsaa. Jos kaveri ehdottaa maksua, niin siitä kieltäydytään. Mutta joku kommentoija tietää heti, että mennään kymmenissä kilometreissä...
Lue ketjua. Ap itse kertoo matkasta, mikäli joku muu ei esiinny ap:na. Voitkos sä alkaa mulle kuskiksi, kerran sun kyydillä pääsee ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei aloituksessa mainittu, missä kukakin asuu. Palikka. Onko ap (=sinä) jotenkin vajaa, kun ei pysty kommentointiin vaikuttavia tietoja kertomaan heti aluksi? Just näitä avauksia: "Mitä teen?!" Ja muut on vaan, että mille asialle pitäisi tehdä jotain...
Palstamammojen mukaan Sofia B. ei saa asua ilmaiseksi miesten kustannuksella, mutta autollisilla pitää kuskata jopa tuntemattomat ilmaiseksi.
Itse summa ja matka ei ole tässä oleellinen seikka vaan SOVITUN ASIAN PERUMINEN.
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jestas!
Ei tulisi mieleenkään pyytää mitään bensarahaa, jos kavrin kanssa lähdetään ostoksille.
Missä päin näin köyhät asuu? Ilmissti tosi kaukana stadista.
Voi hyvää päivää!
Eikö alunperin lähtöä tehty juuri kaverin takia. Ja tämä lupasi maksaa kyydistä.
Ei ap olisi lähtenyt koko reissulle ilman kaverin pyyntöä.
T. Ei köyhä
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on köyhien jutut...
Älä viitsi, ei kyse ole siitä. Tulee ikävä hyväksikäytetty olo, itsekin olen vastaavaan joutunut. Esimerkkinä pyydettiin kyytiä marjametsään (ei edes ystävä, naapuri), ei edes kahveja matkalla tarjottu. Bensoista puhumattakaan. Itse en olisi lähtenyt, siihen kertaan jäi.
Sama rahan vippaamisessa. Ikävä, että joutuu kyselemään takaisin, kun ei ole kiirettä...
Tietysti pitää maksaa, jos niin on sovittu. En ainakaan itse kehtaisi olla maksamatta. Jos varta vasten ajaa 2x30 km, niin ihan passeli summa myös ajasta ja vaivasta. En ymmärrä tuota kaverin perustelua, ettei tarvitse maksaa, kun ap teki myös ostoksia. Mitä ihmettä. Ei ap:n omien ostostensa takia tarvinnut ajaa 60 km. Eri asia olisikin, jos olisi itse menossa ja kaveri hyppäisi matkan varrelta kyytiin. Toki silloinkin täytyy pitää sovitusta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on köyhien jutut...
Sä olet se sana jankkari, joka laukoi tätä samaa settiä. AINA.
Eikö tuossa ole periaatteesta kyse.
Vai onko sulla tapana tehdä ILMAISEKSI mitään. Jos on, niin mistä olet saanut rahat? Annat kuitenkin ymmärtää, ettet ole köyhä.
Perintönäkö sait?
T. Vain rikas ymmärrää, että kaikesta maksetaan eikä mitään saada ilmaiseksi