Hesessä tai mäkissä töissä olevat tai olleet! KYSYMYS
kuinka useasti asiakkaat tilaa hampurilaisen ilman salaattia tai ilman muita "rehuja"? Onko jokapäiväinen ilmiö?
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:34"]
Kuka on kurkulle allerginen? En ole ikinä tavannut sellaista, vaikka työskennellyt laitoskeittiössä vuosia
[/quote]
Kurkku on pääosin vettä, mutta saattaa aiheuttaa moniallergisille lapsille myös oireita. Aikuisille ei niinkään, mutta siitepölyaikana mahdollista
Se on muuten sellainen juttu, että olkaa ihmiset inhimillisiä ja ystävällisiä, niin ei ole minkäänlainen ongelma tehdä vaikka hampurilaista luomujauhoista erikseen teille :) Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, mukaville asiakkaille tekee mielellään parasta. Kohteliaat asiakkaat saavat herkästi enemmän ranskalaisia, isommat pehmikset, tuoreimmat hampurilaiset, isot kahvit pienten hinnalla ym. Tämä on aivan inhimillistä. Ne tiuskijat, jotka puhuvat kuin automaatille, eivät katso silmiin ja valittavat joka asiasta, huokailevat kun joutuvat toistamaan itseään ja suuttuvat kun kysytään juomia kahdesti - teille ei ole mikään maailman suurin ilo vielä erikseen erikoistilauksia.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:34"]Kuka on kurkulle allerginen? En ole ikinä tavannut sellaista, vaikka työskennellyt laitoskeittiössä vuosia
[/quote]
Viisi vuotta suuressa laitoskeittiössä olleena, kyllä moni on allerginen kurkulle, jopa perunalle ja myös vesijohtovedelle.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:14"]
Kyllä tilaa. Päivittäin, todella monta kertaa päivässä saa tehdä purilaisia ihan vaan pelkällä pihvillä ja ketsupilla tai jopa pelkällä pihvillä. Useimmiten tulevat lapsille. Mutta juurikin edellämainitusta syystä johtuen veikkaan, että tämä vaihtelee ravintoloittain - joissakin ravintoloissa käy paljon enemmän lapsiperheitä asiakkaina kuin toisissa.
[/quote]
Minä, aikuinen ihminen tilaan aina hampurilaisen pelkällä ketsupilla. Tämä johtuu vain siitä, että en pidä hampurilaisen välissä MISTÄÄN muusta. Käyn kyllä hampparipaikoissa tosi harvoin, yksi syy on se että yleensä minusta on äärimmäisen noloa tilata tällainen hampurilainen... monet ihmettelytkin olen saanut tilauksen vastaanottajilta "eikö edes juustoa? tai edes salaattia?"
[/quote]
Nuo tarkentavat kysymykset johtuvat varmasti siitä, että jos asiakas sanoo "vain ketsuppi" voi se tarkoittaa monta eri asiaa. Esim. kerroshampurilainen vain ketsupilla voi olla
a) Kerroshampurilainen jossa on tosiaan VAIN ketsuppi, ei edes pihvejä
b) kerroshampurilainen jossa pihvit ja ketsuppi EI grillimaustetta
c) kerroshampurilainen jossa pihvit, grillimauste ja ketsuppi
d) kerroshampurilainen jossa pihvit, grillimauste, ketsuppi ja juusto
e) kerroshampurilainen jossa pihvit, grillimauste, ketsuppi, juusto ja salaatti
Jos teet vääränlaisen -> huutoa. Kysymykset eivät siis ole ihmetystä tilaustasi kohtaan, vaan tapa varmistaa yhteisymmärrys. Helpotat kaikkien elämää jos sanot suoraan esim. "kerroshampurilainen pelkällä ketsupilla, grillimauste pihveissä saa olla mutta ei mitään muuta".
Arvosteletteko mielessänne asiakkaiden tilauksia? Esim. Jos joku oikein lihava vaikka tilaa monta hampurilaista? :)
Minulle on jäänyt eräs Hesen nuori työntekijä mieleen kun kerroin allergiastani tilauksen yhteydessä. Tomaatin lisäksi mainitsen siis aina erikseen ketsupin. Hän ihan pysähtyi ja katsoi minua hiljaa. Sitten: syöt siis ranskalaisetkin aina ilman ketsuppia allergiasi vuoksi? Tämä tuli hyvin surulliseen sävyyn ja ilmeellä. Hän selvästi oli henkilö jonka mielestä ranskalaiset eivät syötäviä paljaaltaan. :)
Mä tilaan kasvispurilaisen ilman tomaattia, koska ole raa'alle tomaatille allerginen.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:50"]
Minulle on jäänyt eräs Hesen nuori työntekijä mieleen kun kerroin allergiastani tilauksen yhteydessä. Tomaatin lisäksi mainitsen siis aina erikseen ketsupin. Hän ihan pysähtyi ja katsoi minua hiljaa. Sitten: syöt siis ranskalaisetkin aina ilman ketsuppia allergiasi vuoksi? Tämä tuli hyvin surulliseen sävyyn ja ilmeellä. Hän selvästi oli henkilö jonka mielestä ranskalaiset eivät syötäviä paljaaltaan. :)
[/quote]
Aww mikä mielikuva, "syötkö sä siis ranutkin ilman ketsuppia..? :/ :("
Mut eihän ne ranskalaiset miltään maistu yksinään. Paprikamajoneesi<3
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:34"]Kuka on kurkulle allerginen? En ole ikinä tavannut sellaista, vaikka työskennellyt laitoskeittiössä vuosia
[/quote]
Mä oon, mutta harvoin sitä huutelen. Jätän vaan ne syömättä tai pyydän ilman. Ei mun muelestä asiakkaan tarvi selostaa, miksi ei jotain halua.
Ymmärtäisitte ranut ilman ketsuppia -ihmettelyn, jos tietäisitte kuinka moni ilmoittaa ketsuppiallergiastaan tiskillä ja vetää silti pöydässä hyvällä halulla ranut ketsupilla ;) Ketsuppiallergiat nimittäin aiheuttaa vaivaa, pitää desinfioida pöydät ym., ja sitten kun se allergikko syö niitä ranuja suupielet ketsupissa niin voi taas pidemmän päälle käydä ärsyttämään.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:57"]
Ymmärtäisitte ranut ilman ketsuppia -ihmettelyn, jos tietäisitte kuinka moni ilmoittaa ketsuppiallergiastaan tiskillä ja vetää silti pöydässä hyvällä halulla ranut ketsupilla ;) Ketsuppiallergiat nimittäin aiheuttaa vaivaa, pitää desinfioida pöydät ym., ja sitten kun se allergikko syö niitä ranuja suupielet ketsupissa niin voi taas pidemmän päälle käydä ärsyttämään.
[/quote] ärsyttävää!
Haluutteko kuuden pisteen vihjeen? Jos haluatte tuoreen hampurilaisen niin pyytäkää hampparinne ilman sipulia! Sipulia ei voi nyppiä pois kuten kurkkua, koska se on kamalaa ja se maku tarttuu herkästi ;) Anteeksi kaikki nykyiset työntekijät, aiheutin varmaan juuri pienen vallankumouksen.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:47"]
Arvosteletteko mielessänne asiakkaiden tilauksia? Esim. Jos joku oikein lihava vaikka tilaa monta hampurilaista? :)
[/quote] Pakko myöntää, että välillä.. Jos vaikka joku isokokone tilasi ison annoksen kaikkea ja sitten cokis light.... Mutta kyllä huomasi, että jotkut häpesi tilatessaa, ja sitten tuli itselle ihan typerä olo että mitä helvettiä mä tuomitsen jonkun ruokatottumuksia.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:05"]Haluutteko kuuden pisteen vihjeen? Jos haluatte tuoreen hampurilaisen niin pyytäkää hampparinne ilman sipulia! Sipulia ei voi nyppiä pois kuten kurkkua, koska se on kamalaa ja se maku tarttuu herkästi ;) Anteeksi kaikki nykyiset työntekijät, aiheutin varmaan juuri pienen vallankumouksen.
[/quote]
Jee, saan siis tuoreen aina! Toinen hyvä keino on tilata kasvishampurilainen, niitä ei ole koskaan valmiina odottamassa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:23"]Nää "allergiat" onkin hauskoja... Asiakas haluaa ilman kurkkua koska allergia. Myyjä tarjoutuu tietysti ottamaan myös KURKKUmajoneesin pois. Asiakas sanoo ettei tarvitse. Loppuun en kerro.
[/quote]
Jotku voi olla allergisia sille etikalle jota suolakurkuissa käytetään. Ei pelkästään kurkulle
Jos meette koko suvun voimin syömään niin ÄLKÄÄ tilatko näin:
"Yks kerros sit kana sit juusto ja ranskalaiset ja kolme kurkkumajoneesia ja neljä kahvia sit mansikkapirtelö ja kaksi suklaapehmistä. Oliks teil jotain muuten tarjouksessa? Otetaa sit viel kaks sellasta."
Myyjä joutuu kysymään kaiken alusta asti uudelleen, koska "yksi kerros" voi olla yksi kerroshampurilainen tai yksi kerrosateria. Se kassakone ei päästä eteenpäin ennenkuin kerrosateriaan päättää esim. juoman.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:23"]Nää "allergiat" onkin hauskoja... Asiakas haluaa ilman kurkkua koska allergia. Myyjä tarjoutuu tietysti ottamaan myös KURKKUmajoneesin pois. Asiakas sanoo ettei tarvitse. Loppuun en kerro.
[/quote]
Jotku voi olla allergisia sille etikalle jota suolakurkuissa käytetään. Ei pelkästään kurkulle
[/quote]
Kurkkumajoneesissa on nimenomaan sitä samaa etikkakurkkua.
En ole kurkuille allerginen. Ne siivut vain on niin helVETIN pahanmahkusia. Maku säilyy, vaikka nyppisi kurkut pois (onko mielukuva päässä, vai onko maku oikeasti imeytynyt salaattiin/juustoon, ei kiinnosta, se MAISTUU). Samaan aikaan olen niin häiriintynyt, että pidän hesen kurkkumajoneesista. Siinä komponentit ovat yhdistyneet toisiinsa oikealla tavalla. Majoneesin pieneksi silputut kurkut eivät vastaa ollenkaan, niitä hampparissa olevia siivutettuja suolakurkkuja. Liekö edes saman firman kurkkuja, en tiedä.
Itse olen aina saanut asiallista palvelua kurkuttomuudestani. Ilmeisesti hampparini tehneet työntekijät ovat ymmärtäneet saman kuin minä, tai sitten he tietävät homman kuuluvan työhönsä, eikä se ole heiltä pois. Jos on ruuhka-aika, niin ymmärrän, että en saa pikaruokaani pikana. Oma erikoishampparini ei myöskään estä tavallisia asiakkaita saamasta omaa hampurilaistaan minuuttia pidempää. Harvemmin olen hesessä edes ruuhka-aikaan.
Joskus myös epähuomiossa tilaan ateriani ilman niitä pirun kurkkuja. Silloin kärsin ja nypin ne pois, mutta aterianautinto on menetetty. Sekin on oma vika.
Ainiin, alkuperäisiin kysymykseen minulla on tällainen vastaus: Mäkkärin työntekijältä kertoi, kun exäni tilasi hampparin kolmella extrapihvillä ilman salaattia: "on harvinaisempaa tilata hamppari ilman salaattia, kuin ilman pihviä." Tämä Turussa vuonna papu ja nakki.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:39"]
Se on muuten sellainen juttu, että olkaa ihmiset inhimillisiä ja ystävällisiä, niin ei ole minkäänlainen ongelma tehdä vaikka hampurilaista luomujauhoista erikseen teille :) Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, mukaville asiakkaille tekee mielellään parasta. Kohteliaat asiakkaat saavat herkästi enemmän ranskalaisia, isommat pehmikset, tuoreimmat hampurilaiset, isot kahvit pienten hinnalla ym. Tämä on aivan inhimillistä. Ne tiuskijat, jotka puhuvat kuin automaatille, eivät katso silmiin ja valittavat joka asiasta, huokailevat kun joutuvat toistamaan itseään ja suuttuvat kun kysytään juomia kahdesti - teille ei ole mikään maailman suurin ilo vielä erikseen erikoistilauksia.
[/quote]
Tää on niin totta!! Ai että, mukaville asiakkaille sitä tuo vaikka kuun taivaalta. Mutta nää tyypit jotka marssii sisään kuin Euroopan omistajat ja käyttäytyy kuin koko henkilökunta olisi orjia, joille ei tarvitse edes tervehdystä saati kiitosta sanoa... toivottavasti polttavat kielensä kahviin ja vetävät ranunsa väärään kurkkuun.
Hymyllä saa hyvää palvelua, kusipäisyydellä pahan mielen työntekijälle ja varmasti ne pisimpään seisoneet purilaiset ja lössähtäneimmät ranut.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:23"]
Nää "allergiat" onkin hauskoja... Asiakas haluaa ilman kurkkua koska allergia. Myyjä tarjoutuu tietysti ottamaan myös KURKKUmajoneesin pois. Asiakas sanoo ettei tarvitse. Loppuun en kerro.
[/quote]
Ei mua ainakaan naurata saada tomaatista hirveitä rakkuloita suuhun, mutta ketsupista niitä en saa.