Olen alkanut käyttää luottokorttia jopa ruokien ostoon
Kun nykyään saa cashbackiä ostoksista. Ennen en käyttänyt kuin pakosta ja ressujen maksuun.
Kommentit (35)
Minä ostan kaiken mahdollisen luottokortilla. 0,5-1% tulee takaisin, korkokulut 0% kun maksaa kerran kuussa saldon nollaan ja kaikki ostot turvattu luottokorttiyhtiön toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan kaiken mahdollisen luottokortilla. 0,5-1% tulee takaisin, korkokulut 0% kun maksaa kerran kuussa saldon nollaan ja kaikki ostot turvattu luottokorttiyhtiön toimesta.
Juuri näin. Mulla kanssa on takaisinmaksu 100% eli mitään korkoa en maksa luotosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tässä on?
Ei ole kyllä ennen ollut tätä. Tai sitten olen missannut jotain.
Ap
Toiminut näin jo vuosikaudet. Käytännössä saa yhden ilmaisen lennon vuodessa tuosta hyvästä, tai sitten sama summa rahana takaisin. Istuu kovassa uskomus suomalaisissa, että jos ostaa luottokortilla ei ole varaa maksaa ostoksia käteisellä. Näinhän se ei tänä päivänä ole, kuten aikaisemmissa viesteissä kerrottu.
Itse ostan Amexilla kaikki ruokaostokset niin tulee pisteitä joilla sitten saa vaikkapa Avioksia hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Toiminut näin jo vuosikaudet. Käytännössä saa yhden ilmaisen lennon vuodessa tuosta hyvästä, tai sitten sama summa rahana takaisin. Istuu kovassa uskomus suomalaisissa, että jos ostaa luottokortilla ei ole varaa maksaa ostoksia käteisellä. Näinhän se ei tänä päivänä ole, kuten aikaisemmissa viesteissä kerrottu.
Millä pankilla Suomessa on ollut ennen cashback jos vuosia olet toiminut näin?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on idea?
Luottokorttiostoksista saa 0,5–1 % rahaa takaisin ostosten määrästä.
Se cash back on niin älykääpiön pieni, että enpä viitsisi vaivautua. Se voi olla aika äkkiä, kun alatkin elää yli varojesi ja sitten on hankalaa kiriä sitä aukkoa kiinni.
Meinaan been there, done that. No, syy oli kylläkin harkittu ja rahanpuutteesta johtuva, eli tiesin saavani rahaa, jolla voin maksaa itseni ulos tilanteesta, ja sainkin. En tainnut edes joutua maksamaan korkoja, olin vain tilanteessa, jossa maksoin palkallani käytännössä heti koko edelliskuun velan ja jotenkin se siitä tuppasi sitten kasvamaan...
Että en kyllä tavan palkansaajana koskaan ryhtyisi tuohon.
Millä kortilla saa cashbackia? Näillä perinteisten pankkien luottokorteilla ei taida saada. Kiinnostaa itsekin, sillä käytän luottokorttia kaikkeen mutta en kyllä saa siitä mitään takaisin
Vierailija kirjoitti:
Kohta olet perikadossa.
Mistä näitä sikiää? Luottokorttia ei saa käyttää, asuntoon mahdollisimman lyhyt laina-aika ja muut suomalaisten talousvinkit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tässä on?
Oppinut ilmoittamaan tekemisensä facebookissa. Sinnehän kuuluu ilmoittaa kaikki pskan väristä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Millä kortilla saa cashbackia? Näillä perinteisten pankkien luottokorteilla ei taida saada. Kiinnostaa itsekin, sillä käytän luottokorttia kaikkeen mutta en kyllä saa siitä mitään takaisin
Nordealla saa ainakin Goldista ja Platinumista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kortti, paljonko kuluja?
Mulla ois tää Nordea Goldissa, mulla on ollut se jo muutenkin, kuuluu Premium-asiakkaan normaaliin pakettiin mielestäni. Eli koko pankkipaketti kortin kera on mielestäni 3,95€/kk. Vai oliko se niin, että Nordea juuri nosti Gold-kortin kuukausimaksua euroon? Eli Premium-asiakkaalle 12€ vuodessa normi palvelupaketin lisäksi.
Oon siis tämä, joka ei tekisi noin, koska joutui jo kerran siitä kierteeseen.
Mutta maksoin mä kyseisellä kortilla lapsen PC:n ja perheen lomamatkat, paljonkohan ne yhteensä teki... (laskua ei ole tullut vielä). Ehkä 3500€? Niin jos siitä saa takaisin 0,5%... Se on 17,5€. Eli sillä summalla vuodessa saa kortin nousseet kulut katettua. Jipii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta olet perikadossa.
Mistä näitä sikiää? Luottokorttia ei saa käyttää, asuntoon mahdollisimman lyhyt laina-aika ja muut suomalaisten talousvinkit.
Vauva-palstan talousvinkit:
-älä käytä luottokorttia
-asu omistusasunnossa ja maksa laina takaisin mahdollisimman nopeasti
-älä ota opintolainaa, ja älä ainakaan sijoita sitä jos otat
-älä missään nimessä asu vuokralla
Vierailija kirjoitti:
Saan muutaman kympin/kk takaisin käteisenä kun palautan tyhjät siideritölkit. Tätä tarkoitin.
Reissujen maksuun*
Ap