Värianalyysi, pystyykö oman väri vuodenaikansa selvittämään itse?
Onko kukaan selvittänyt itse? Ja onko luotettavaa vai pitääkö maksaa ammattilaiselle?
Kommentit (116)
Pystyy. Voi kysyä myös tekoälyltä.
Vierailija kirjoitti:
Pystyy itse selvittämään. Usein myös riittää sekin, kun katsoo peilistä, sopiiko väri vai ei.
Mä en osaa katsoa. Kun tykkään tietyistä väreistä mutta en tiedä sopiiko ne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo toimii?
Ei missään tapauksessa. Vain maksamalla ammattilaiselle voi saada luotettavan tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo toimii?
Jos tiedät suunnilleen mitkä värit sopii sulle, esim. jos olet saanut kehuja joltakin jonkin värisestä vaatteesta. Yleensä ihmiset tietää sopiiko kylmät vai lämpimät värit, voimakkaat vai vaaleat, kirkkaat vai haaleat. Voit kysyä tekoälyltä mikä värivuodenaika olen jos minulle sopii värit x, y, z.
En, esim. kampaaja kysyy laittaako kylmän vai lämpimän värisiä raitoja. Itse en näe, näissä eroja, joten annan ammattilaisen päättää. Joskus kävin värianalyysissa, jonka perusteella olen talvi. Mutta, sitten tämä analysoija alkoi vaahdota, etten voi käyttää kullanvärisiä koruja, ainoastaan valkokulta sopii. Eli toisesta korvasta sisään..toisesta ulos. Ei tarvitse, ottaa näitä analyysejä, niin vakavasti.
Ovatko ranteessa näkyvät verisuonet vihertäviä vai sinertäviä?
Ovatko silmäsi ruskeat/vihreät vaiko harmaat/siniset?
Ovatko hiuksesi punertavat/lämpimän sävyiset vaiko neutraalit/harmahtavat?
Etsi jotain oranssia ja pinkkiä ja laita kumpikin vuorotellen kasvojesi viereen, kumpi tuntuu sopivan paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Ei se mikään uskon asia. Kaikille ihmisille on olemassa ne imartelevimmat värisävyt. Ei silti tarvitse olla kiinnostunut asiasta jos ei halua.
Voihan sen itsekkin tehdä. Ammattilaisetkin vaan katsoo miltä eri värit näyttää kasvojasi vasten. Tietysti itse tehtynä vaatii laajan kirjon eri värisiä kankaita tai papereita mitä kokeilee.
Pystyy selvittämään itse. Netti on täynnä "Color Analysis" ohjeita. Katso peiliin ja tunnista oma värimaailmasi, sekä murtovärit ja vivahteet.
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Kyllä ne vaan tietyt värit näyttää päällä paremmilta kuin toiset. Toiset saa oikein hehkumaan kun toiset taas saa näyttämään homssuiselta.
Vuodenaika, ei helvetti. Kuka tuollaista hömppää ottaa tosissaan? Mitä väliä onko "imarteleva" vai ei? Jos itse tykkäät väristä, sen kun käytät. Tarviiko siihen joku Beauty and Mind and Great Womenhood Consultant sanomaan mitä värejä saat käyttää?
Ei ole mikään absoluuttinen totuus tuo värianalyysi, eli ei kannata maksaa siitä. Jos sinulla on yhtään silmää väreille niin kokeile mitkä sinulle sopivat. Voit myös määritellä värivuodenaikasi itse ja sitten katsoa netistä vinkkejä mitä värejä kannattaa kokeilla. On tosiaan ihan tavallista, että esim. silmät on lämpimät, mutta iho ja hiukset kylmät. Joku voi olla värianalyysissa kevät, mutta hänelle sopiikin jotkut talven värit. Ja kyllä, eri ammattilaiset voivat antaa eri tuloksen värianalyysissa.
Pystyy, koska hommahan on silkkaa huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyy itse selvittämään. Usein myös riittää sekin, kun katsoo peilistä, sopiiko väri vai ei.
Mä en osaa katsoa. Kun tykkään tietyistä väreistä mutta en tiedä sopiiko ne.
Ap
Epäsopivimmat näyttää yleensä aika huonolta. Minulla esimerkiksi sinapinkeltainen näyttää ihan kauhealta. Ihoni näyttää possunpinkiltä sen rinnalla.
Mulle ei toimi tuo värianalyysi. Sen mukaan useimmiten tulee kesä ja pitäisi käyttää haaleita ja harmaaseen taittuvia värejä. Yllätys, nämä saa minut näyttämään valjulta. Näytän paremmalta tummissa hiuksissa ja useimmissa talven väreissä, mutta myös lämpimistä väreistä jotkut on hyviä, kunhan ei ole murrettuja tai liian lämpimiä, jotka sopii vain selvästi syksy-tyypeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Kyllä ne vaan tietyt värit näyttää päällä paremmilta kuin toiset. Toiset saa oikein hehkumaan kun toiset taas saa näyttämään homssuiselta.
Se on totta. Mutta ihmisen väritys on monimutkainen, eikä sitä voi siksi jaotella tuollaisiin vuodenaikoihin. Uskooko joku tosissaan, että ihminen on aina kaikilta osin joko lämmin tai kylmä? Ihmisellä on niin paljon ulkonäköön vaikuttavia geenejä, että on hyvin tavallista, ettei näin olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku tällaiseen?
Ei se mikään uskon asia. Kaikille ihmisille on olemassa ne imartelevimmat värisävyt. Ei silti tarvitse olla kiinnostunut asiasta jos ei halua.
Kenen mielestä imartelevimmat?