Tuoreet kukat maljakossa, turha rahareikä vai ei?
Mulle on tullut tavaksi ostaa joka viikko tuore kukkakimppu maljakkoon. Siivouspäivän jälkeen milloin minkäkinvärinen tuoksuva kimppu pöydällä on minusta vain niin..ihanaa, luksusta ja kodikastakin.
Miehen mielestä vaihtuvat kukat ovat taas ääliömäistä rahantuhlausta, turhaakin turhempi menoerä.
Ja puhun ihan lähimarketin 3-5 euron tulppaani tai ruusukimpuista, joten ei se nyt NIIN kallista ole.
Mitä mieltä sinä olet? Onko kukkapuskat turhuutta ja rahantuhlausta vai rahansa väärti kauneudessaan ja tuoksussaan?
Ja ei siis olla mitään penninvenyttäjiä muutenkaan, kukkiin laitetut rahat eivät ole pois mistään, korkeintaan säästöön menevistä rahoista.
Kommentit (38)
Jos saat iloa niistä, eivät ole turhaa haaskausta! Pieni hinta onnellisesta olosta ja lamaa ei saa ruokkia ;)
Jos minun ei tarvisi laskea joka penniä, meillä olisi myös tuoreita kukkia. Olen tuhlannut pari kertaa tulppaaneihin, nyt ne rahat olisi tarpeen, mutta voi ne oli ihania maljakossa!
Summa summarun, anna mennä vaan!
Onhan se "tuhlausta" mutta kyllä mä haluan arkeen vähän luksusta. Kukat on vaan niin ihania! En paljoa kehtaa niihin käyttää mutta joka toinen viikko ostan pienen kimpun itselleni. Piristää niin kummasti
Mun mielestä 150-260e kukkiin vuodessa on ehdottomasti liikaa. Ehkä n. kerran kuukaudessa ymmärtäisin, mutta viikottaiset kukat on kyllä turhaa tuhlausta.
No ei todellakaan. Jos ostaa viikossa yhden 3 euron kimpun, tekee se vuodessa 156 euroa. Monella menee yhteen baari-iltaan enemmän. Eli ovat ehdottomasti hintansa arvoista luksusta!
52x3= 166
52x5=260
Jos sinulla on tuohon vuositasolla varaa, niin antaa mennä. Luultavasti miehellä on jotain muita, sinun mielestäsi turhia, rahareikiä.
Jos taas teillä on vuositasolla pulaa 200 eurosta, niin tiedät, että sniistä kuksita tulee sen verran.
Riippuu rahatilanteesta, mutta jos asiat kerran ovat hyvin, niin miksipä ei voisi kukkia ostaa Tuo on kuitenkin pieni summa asiasta, joka tuottaa iloa ja hyvää mieltä. Kaikki on niin suhteellista, saahan säästäväinen vitosella jo paljon ruoka-aineksia kaappiin mutta toisaalta taas sama summa voi mennä yhteen kaljaan baarissa.
Ikävää että mies ei tuosta tykkää, onko hän sitten niin superjärkevä ja pihi rahankäyttäjä, ettei koskaan osta mitään ylimääräistä? ts. mun mielestä on tyhmää valittaa toiselle jostain noin pienestä asiasta, jos se ei kuitenkaan heilauta talouttanne suuntaan tai toiseen.
Minä ostan aina jonkun tarjousruusu tai -tulppaanikimpun, vaikka rahaa ei todellakaan ole liikaa. Kukat on vain niin ihania ja kauniita, tuovat eloa arkeen! Ehkä kerran parissa viikossa kuitenkin haaskaan kukkiin rahaa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:59"]
52x3= 166
52x5=260
Jos sinulla on tuohon vuositasolla varaa, niin antaa mennä. Luultavasti miehellä on jotain muita, sinun mielestäsi turhia, rahareikiä.
Jos taas teillä on vuositasolla pulaa 200 eurosta, niin tiedät, että sniistä kuksita tulee sen verran.
[/quote]
No joo, en kyllä ole ajatellut vuositasolla kukkien hintaa ollenkaan, vain sen yksittäisen puskan hintaa. Kuulostaahan tuo aika paljolta. Ehkä ostan kimppuni vastedes vain joka toinen viikko, ehkä tuplaan kukkien tehon mieleeni noin..=) Ja mieskin on tyytyväinen=)
-ap
Mun mies ostaa aina uuden kimpun kun vanhat on menossa roskiin. Kukat piristää niin paljon ilmettä. :)
Mulla on iso piha täynnä istutuksia ja kukkia mutta näin talvisin mies tuo mulle tulppaaneja joka lauantai:) Samalla tavalla toi isänikin aikoinaan äidille.
No se riippuu, mitä ihmismieli tarvitsee.
Minä tarvitsen jokaviikkoisen kukkakimpun. Ja lisäksi muita kukkia, kukkivia ruukkukukkia (nyt hortensiat ja krysset) ja tietenkin ulkokukkia. Tällä hetkellä minulla on ulkona 17 narsissiruukkua, joissa jokaisessa 5 sipulia. Haen uusia jos edelliset kuolevat.
Minä tarvitsen kukkia, ja aina on joka viikko 1-3 tuoretta kimppua kotona.
Ja kun kesä tulee, mopo lähtee heti. Ensin siis nämä narskut ja helmililjat & co, sitten orvokkikausi ja sitten varsinainen kesäkukkamaailma. Ja lisänsä tietenkin kukkapenkistä puskevat kaverit.
En jaksa laskea vuositason hintaa, menee neljänumeroiseen kumminkin :D Mutta ne on mun maailma, mun harrastus, mulle tärkeitä.
No onhan tuo sata kertaa parempi tapa palkita itseään kuin ostaa karkkipussi tai saunasiiderii(jotka maksaa saman verran kuin se tarjosukukkakimppu!). Ja kukista on iloa moneksi päiväksi.
Ostan joka viikko n. 10-15 euron markettikukat. Nettotulot n. 140 000/vuosi.
Aivan turhaa. (Olen nainen.) Laita rahat säästöön.
No tulppaanien ostaminen on todellakin rahan tuhlausta, eihän ne pysy kauniina kuin pari päivää. Itse suosin neilikoita ja krysanteemeja, pysyvät hyvänä ainakin pari viikkoa, kun niitä leikkaa joka päivä ja vaihtaa veden usein.
Ostakaa naiset kukkiaa just niin paljon ku haluutte ! Tuovat elämään jotain ihanaa !
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:18"]
Ostakaa naiset kukkiaa just niin paljon ku haluutte ! Tuovat elämään jotain ihanaa !
[/quote]
"toivottaa: Kukkakauppias"?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:18"]
[/quote]
"toivottaa: Kukkakauppias"?
[/quote]
Kukat halvemmalla ruokakaupassa
Rahansa väärti ehdottomasti.