Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoreet kukat maljakossa, turha rahareikä vai ei?

Vierailija
05.04.2014 |

Mulle on tullut tavaksi ostaa joka viikko tuore kukkakimppu maljakkoon. Siivouspäivän jälkeen milloin minkäkinvärinen tuoksuva kimppu pöydällä on minusta vain niin..ihanaa, luksusta ja kodikastakin.

Miehen mielestä vaihtuvat kukat ovat taas ääliömäistä rahantuhlausta, turhaakin turhempi menoerä.

Ja puhun ihan lähimarketin 3-5 euron tulppaani tai ruusukimpuista, joten ei se nyt NIIN kallista ole.

Mitä mieltä sinä olet? Onko kukkapuskat turhuutta ja rahantuhlausta vai rahansa väärti kauneudessaan ja tuoksussaan?

Ja ei siis olla mitään penninvenyttäjiä muutenkaan, kukkiin laitetut rahat eivät ole pois mistään, korkeintaan säästöön menevistä rahoista.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö kyllähän se olisi ihana ku olisi aina aidot kukat maljakossa.

Mä en vaan jaksaisi hoitaa niitä asianmukaisella tavalla joka päivä.

Mä ostan yleensä keväällä

1-2 tulppaanikimppua (tänä keväänä jäänyt ostamatta)

Pääsiäiseksi narsisseja

Äitienpäivä kukan saan yleensä joka vuosi

Kesäaikana lapset poimivat kukkia lähes joka päivä:)

Jouluksi hyasintteja

Eli olisko vuodessa noin. 30-50 €

Vierailija
22/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi säästää ja jättää yhden tai kaks kaljaa juomatta viikossa. Tai ostaa halvempaa vessapaperia. Ostatetko ip lehtiä? Ne vasta rahareikä onkin! Kyllähän elämässä pitää ilojakin olla ja kukkakimppu on parhaasta päästä! Paljon parempi kuin perjantain sipsi tai mässypussi tai joku muu. Harvat asiat loppujen lopuks on välttämättömiä, mulle ne kukat on yks suurimpia (pieniä) iloja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tuhlausta, itselläni ei ole koskaan kukkia. Mutta jos itse tykkäät ja saat siitä iloa niin eihän se sinulle ole turhaa.

Vierailija
24/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:59"]

52x3= 166

52x5=260

Jos sinulla on tuohon vuositasolla varaa, niin antaa mennä. Luultavasti miehellä on jotain muita, sinun mielestäsi turhia, rahareikiä.

Jos taas teillä on vuositasolla pulaa 200 eurosta, niin tiedät, että sniistä kuksita tulee sen verran.

[/quote]

No joo, en kyllä ole ajatellut vuositasolla kukkien hintaa ollenkaan, vain sen yksittäisen puskan hintaa. Kuulostaahan tuo aika paljolta. Ehkä ostan kimppuni vastedes vain joka toinen viikko, ehkä tuplaan kukkien tehon mieleeni noin..=) Ja mieskin on tyytyväinen=)

-ap

[/quote]

Siis minun mielestäni aika pieni summa, jos todella tuottaa iloa ja siihen on varaa. tekeehän se toki vuositasolla paljon, mutta niin tekee moni muukin asia: kirjastosakot, parkkimaksut, leffaliput, viikonlopun karkit, yksi kalja/siideri viikossa, viinipullo viikossa, sisäfilee kerran viikossa, sipsipussi kerran viikossa, servettipaketti kerran viikossa jne.

Asiahan on vain niin, että pitää maksaa siitä, mikä eniten ilsoa tuottaa. Monestihan sitä voi helpommin laittaa rahaa juurikin erilaisiin herkkuihin tai ruokiin, mutta tuollainen kukkien estetiikka koetaan turhaksi.

rupeapa miettimään sen sijaan, että mihinm ies laittaa sen 3-5 euroa päivässä/viikossa. Käykö työpaikka ruokalassa, tai kahvilla työkavereiden kanssa, kalliissa kuntosalissa, ostaako levyjä tai vuokraako videoita kerran viikkoon, ostaako liikuntavälineitä, harrastaako jotain kallista, kuten veneilyä (veneiljän satanenhan on tonni) jne.

Sitten voitte vertailla kukkien tuomaa iloa ja hänen hupailunsa tuottamaa iloa hänelle.

Vierailija
25/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta kukkia ikinä, en tajua moista. Toukokuussa käyn metsässä keräämässä valkovuokkoja. Anoppi tuo kukkia joka kerta tullessaan, pari kertaa kuukaudessa, ja oikein itseäkin harmittaa kun en osaa niitä arvostaa. Onneksi kohta on lämpimämpi niin voin taas useamman kuukauden ajan viskata kukat suoraan takapihalle. Sisällä on liikaa lapsia, koiria, menoa ja melskettä että kukat ovat vaan tiellä ja kaatuvat pahimmillaan siinä tiellä nököttäessään. Puhtaat tyhjät pinnat on mun juttu, kukkia en osaa arvostaa. Ikinä en niistä maksaisi! Joten arvannet mielipiteeni kysymykseesi ap mutta kuka nyt mistäkin kiksinsä saa. Minä ostan joka viikko levyn Fazerin sinistä ja se on mun turhuus ja arjen ilo :)

Vierailija
26/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin. En polta enkä juo. Niin olen miettinyt että voin ostaa kukkakimpun hyvällä mielellä. :)

Vierailija
27/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan ymmärtänyt leikkokukkien ostamista kotiin. Onhan ne kauniita: joo, tuleehan niistä hyvä mieli: joo. Silti koen sen kukkakimpun ostamisen turhempana, kuin vaikka oluen baarista. Tämä johtuu siitä, että pyrin hankkimaan kotiini omasta mielestäni kaunista ja kestävää. Leikkokukat ovat kauniita, mutta eivät ole kovinkaan pitkäikäisiä. Minä myös miellän leikkokukat kuolemaan, tämä opetettiin minulle nuorempana. Ja niinhän se on, harva antaa vihervehkaa vainajan läheisille.

Olut on toki myös väliaikainen hupi, mutta siinä vaikutus kohdistuu suoraan minuun itseeni. Kukat ovat kotona kauniita, vaikka olisin töissä ja siellä ne vaan kuolee, olut tekee tehtävänsä heti.

Huono selitys alkoholismille, mutta yritimpä ainakin :D Ja kukat on kauniita, en vain halua itse laittaa rahaa siihen, että heitän ne kuitenkin kohta roskiin.

Vierailija
28/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on varaa ostaa kukkia. Kumpa olisi itselläkin. Olkaa te onnekkaita ja iloitkaa puolestani.

Vierailija
29/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jo tykkää :) Kyllä sitä rahaa menee turhempaankin. Parempi on ostaa kerran viikossa kukkaimppu josta riittää iloa koko viikoksi kuin viinipullo josta saa kaupan päällee hirveän olon.

Vierailija
30/38 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että miestäsi harmittaa jokin ja siksi pitää sinua ilahduttavaa asiaa tuhlauksena. Miksi et voisi käyttää 12-20 euroa kuukaudessa kukkiin?

Muistuu mieleeni exäni, joka piti kasvisten ja hedelmien ostamista tuhlauksena, mutta rahapeleihin ja baarireissuihin oli kyllä varaa.

Vierailija
31/38 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kukkia aina kun rahavarat sallii. Meillä mies ja lapsetkin nauttivat kukista vaikka poikia ovatkin. Joku aika sitten kun ostin tulppaaneja ja ne oli muoveissa vielä imemässä vettä. Kuusivuotias poikani kysyi, että milloin laitan kukat kauniimmin ja silitän keittiön pöytään pöytäliinan. Esteetikkoja talo täynnä.

Minä olen sitä mieltä, että kukat tulevat halvemmaksi kuin terapiassa käyminen ja mielialalääkkeet. :)

Vierailija
32/38 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mpnilla ankeita elämiä, kun mielihyvää säännöstellää. En sano, että kaikkien pitää saada mielihyvänsä samoista asioista, vaan kritision ajatusta, että kerran viikossa tai kerran kuussa saa...

Tampereella ei muuten ole tulppaaneja kolmella eurolla, eikä juuri mitään muitakaan kukkia, marketissakaan. Täällä tulppaanikimpun hinta vaihtelee 5-10 eurossa tulppaanien määrän mukaan ja se on yleensä pari euroa halvempi kuin vaihtoehtopuska. Ei kao ap huijaa itseään summassa? Se olisi huono merkki ja voisi kertoa, miksi mies puhuu tuhlauksesta.

Vierailija
33/38 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkokukat on mielestäni vastenmielisiä. Mielestäni on masentavaa katsoa kun kimppu kuolee maljakossa, värit haalistuvat ja kaunis tuoksu muuttuu kalman hajuksi. Kukkien paikka on luonnossa.

Tuo on tietysti vaan minun mielipiteeni. Jos sinä nautit kukista, niin hyvä niin. Vastaus siihen kysymykseen, onko järkevää käyttää 3-5 euroa viikossa itseään miellyttävään asiaan, on, että ehdottomasti. Minä käytän sen tuplana kahvilakäynteihin, koska pidän niistä.

Vierailija
34/38 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkokukat on mielestäni vastenmielisiä. Mielestäni on masentavaa katsoa kun kimppu kuolee maljakossa, värit haalistuvat ja kaunis tuoksu muuttuu kalman hajuksi. Kukkien paikka on luonnossa.

Tuo on tietysti vaan minun mielipiteeni. Jos sinä nautit kukista, niin hyvä niin. Vastaus siihen kysymykseen, onko järkevää käyttää 3-5 euroa viikossa itseään miellyttävään asiaan, on, että ehdottomasti. Minä käytän sen tuplana kahvilakäynteihin, koska pidän niistä.

Vierailija
35/38 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/38 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/38 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tietysti jokaisen oma asia mutta minun mielestäni ovat tuhlausta. En osta kukkia muuten kuin ennen juhlia, jotta pöydässä olisi jotain muutakin kuin kakkua.

Vierailija
38/38 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:52"]

Mulle on tullut tavaksi ostaa joka viikko tuore kukkakimppu maljakkoon. Siivouspäivän jälkeen milloin minkäkinvärinen tuoksuva kimppu pöydällä on minusta vain niin..ihanaa, luksusta ja kodikastakin.

Miehen mielestä vaihtuvat kukat ovat taas ääliömäistä rahantuhlausta, turhaakin turhempi menoerä.

Ja puhun ihan lähimarketin 3-5 euron tulppaani tai ruusukimpuista, joten ei se nyt NIIN kallista ole.

Mitä mieltä sinä olet? Onko kukkapuskat turhuutta ja rahantuhlausta vai rahansa väärti kauneudessaan ja tuoksussaan?

Ja ei siis olla mitään penninvenyttäjiä muutenkaan, kukkiin laitetut rahat eivät ole pois mistään, korkeintaan säästöön menevistä rahoista.

[/quote]

Ei ole turha rahareikä,miehesi ei taida vaan ymmärtää kauneuden päälle :)

Omassa budjetissani markettikukatkin tuntuisivat,kesällä kerään luonnon kukkia,näyttää ja tuoksuu kivalta. Pidä kiinni kukkatavastasi,kai miehelläkin on joku oma "turha rahareikä"?Arki olisi ankeaa,jos ei saa edes vähän tuhlata kivoihin juttuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi