Yskää täynnä kohta neljä viikkoa
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vasta 4 viikkoa. Mulla kesti 6 viikkoa pahin yskä. Välillä kännit auttoi että sai vähän nukuttua. Se tuli koronan alussa ja sen jälkeen vielä yksi lievempi tauti.
Veikkaan, että sinä et miettinyt siinä neljän viikon kohdalla, että vasta neljä viikkoa, eihän tämä mitään.
Ap
Mulla vasta toinen viikko koronan jälkeen. Lämpö heiluu 35,8 - 37,1 välillä. Normaali lämpö yleensä 36,3
Vierailija kirjoitti:
Mulla vasta toinen viikko koronan jälkeen. Lämpö heiluu 35,8 - 37,1 välillä. Normaali lämpö yleensä 36,3
Mä en tiedä, mikä mulla oli. Tuskin korona, kun ei ollut kuumettakaan. Vaikutti ihan tavisflunssalta.
Ap
Ainakin Oulussa esiintyy nyt hinkuyskää, jota sanotaan sadan päivän yskäksi. Meidän teini sairasti sen, rokotuksesta huolimatta, ja on yskinyt kesän alusta asti.
Jep. Lääkäristä ei ollut mitään apua ja se kuulemma johtui ylipainosta. 😲 Särkylääkettä ja vissyä vaan.
Hynajavettä ja eiku kurlaamaan, yötä vasten kitalakeen hunajakäntsä! On luonnon oma antibiootti. Päiv'llä inkivääriteetä tai muuta lämmintä! Nimim kokeiltu on! Toimii!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Oulussa esiintyy nyt hinkuyskää, jota sanotaan sadan päivän yskäksi. Meidän teini sairasti sen, rokotuksesta huolimatta, ja on yskinyt kesän alusta asti.
Googlaamatta sanoisin, että hinkuyskärokote ei suojaa isompaa lasta tai aikuista, ellei sitä tehosta. Se on vaarallinen vain pienille, siksi ei tehosteta. Voihan muuten olla mulla tuotakin. Tsemppiä teinillesi!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jep. Lääkäristä ei ollut mitään apua ja se kuulemma johtui ylipainosta. 😲 Särkylääkettä ja vissyä vaan.
Mitenhän voi yskä johtua ylipainosta...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hynajavettä ja eiku kurlaamaan, yötä vasten kitalakeen hunajakäntsä! On luonnon oma antibiootti. Päiv'llä inkivääriteetä tai muuta lämmintä! Nimim kokeiltu on! Toimii!
No, mulla ei ole ollut hunajasta kuin hetkellistä helpotusta. Ainoa, mistä olen saanut yöyskimiseen apua, on ollut Panacod.
Ap
Onkohan kuolemaksi?kuullostaa aika vakavalta...onko punaista yskösten ja räkämällien seassa?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kuolemaksi?kuullostaa aika vakavalta...onko punaista yskösten ja räkämällien seassa?
Ei ole. Ysköksiä on muutenkin vähän, lähinnä aamulla.
Ap
Lääkäriin. Usein syynä mykoplasma pitkittyneessä yskässä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin. Usein syynä mykoplasma pitkittyneessä yskässä.
Mä kävin jo kerran. Ei ollut bakteeritulehdusta.
Ap
Eikö tuo ole ihan normaalia, että yskä kestää vähintään neljä viikkoa? Itselläni harvoin loppuu yskä niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole ihan normaalia, että yskä kestää vähintään neljä viikkoa? Itselläni harvoin loppuu yskä niin nopeasti.
Mulla ei ole koskaan ollut tällaista yskää, ja olen jo sentään ylinelikymppinen.
Ap
Meidän suvussa yks,joka kuoli keuhkosyöpään,yski ihan helvetisti..sit kun se vetäisi pari kolme norttia peräjälkeen,alkoi henki kulkea vähän aikaa paremmin..ennenkuin purskahti veret keuhkoista,ja peli oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa yks,joka kuoli keuhkosyöpään,yski ihan helvetisti..sit kun se vetäisi pari kolme norttia peräjälkeen,alkoi henki kulkea vähän aikaa paremmin..ennenkuin purskahti veret keuhkoista,ja peli oli siinä.
Ok!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, mikä mulla oli. Tuskin korona, kun ei ollut kuumettakaan. Vaikutti ihan tavisflunssalta.
Ap
Mulla päivän oli 38,5 . Olin altistunut koronalle ja meiltä vaaditaan testi. Oli positiivinen.
Minulla kestänyt tavoista poiketen yskä jo puoli vuotta. Ei ole astman tyyppistä kuitenkaan. Alkuun oli jopa hengitystä vaikeuttavaa, siihen auttoi hieman pulloon puhallus menetelmä sekä hunaja ja pastillit. Nyt edelleen öitä jolloin henki vinkuu ja korisee, välillä muutama lähes terve oloinen päivä. Lääkäriin en mene koska olen jo saanut näinkin hyvin paranemaan. En halua turhia diagnooseja ja antibiootteja, jotka jo vuosi sitten sairastetun koronan vuoksi veivät vastustuskyvyn, hyvät bakteerit kehosta, siitä tämä sairastelukierre alkoikin, antibiooteista ja koronasta. En myöskään halua astmapiippua, jolla sitten taas sydämentykytystä lisäävä vaikutus. Paljon nyt ihmiset valitelleet pitkittyneestä yskästä, ehkä nyt kun myllertää monia viruksia, niistä on muotoutunut jokin supervirus. Jatkan taistelua! Omintakeisesti. :D
Vasta 4 viikkoa. Mulla kesti 6 viikkoa pahin yskä. Välillä kännit auttoi että sai vähän nukuttua. Se tuli koronan alussa ja sen jälkeen vielä yksi lievempi tauti.