Neuvoja parisuhdeongelmaan?
Mies on jo pidempään syyttänyt minua siitä, että hänellä on vain "koiran virka" meidän perheessä. Että hän on vain orja, jonka tarpeita ei huomioida ja joka on aina viimeinen kaikessa eikä kunnolla edes osa perhettä. Hän on minulla vihainen ja loukkaantunut ja toistelee syyksy tuota. Mutta en ymmärrä mitä hän tarkoittaa. Hän ei koskaan suostu sanomaan yhtään esimerkkiä että mitä tuo on tai mitä olen tehnyt hänen mielestään sellaista että on tullut tuollainen olo. Olen selittänyt että en ymmärrä mitä tarkoittaa muttä hän ei silti suostu sanomaan esimerkkejä vaan syyttelee vain ja toistelee tuota mitä kirjoitin ekassa lauseessa.
Meillä on kaksi pientä lasta ja minun mielestä tässä huomioidaan meidän molempien vanhempien tarpeita yhtä vähän, koska pienten lasten tarpeet menee melkein aina etusijalle. Sitä koiran virka asiaa en käsitä ollenkaan.
Osaisiko joku neuvoa minua?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tosi surullinen olo tällaisista ketjuista. Ap on yrittänyt parhaan kykynsä mukaan keskustella yms jo vaikka kuinka pitkään mutta terhakkaat toimeliaat mammojen ensimmäinen reaktio on että syyn täytyy olla ap:n yrittämisen puutteessa.
Toivoisin niin että naiset oppisivat yrittämään vähän vähemmän ja viheltämään pelin aiemmin poikki niin ratkaistavissa olevat ongelmat ei pyörisi samoja ratoja vuosia. Tässäkin tapauksessa avain muutokseen on ap:n puolisolla eikä se asia siitä miksikään muutu.
Mitä hyötyä on yhdessä voivotella sitä kun mies on niin kauhea? Me emme pääse sanomaan miehelle mitään, niin ainoa keino on yrittää auttaa ap:ta keksimään omgelmaan jotain mitä voisi itse tehdä.
Ja sinä vastaat kaikkeen että jätä se sika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkopuolisen silmään näyttää siltä, että teidän parisuhde tulee kaatumaan ylpeyteen.
Selittäisitkö tarkemmin? Ap
Kumpikaan teistä ei tunnu halukkaalta oikeasti herkistyä ja pysähtyä kuuntelemaan toista. Vaatii nöyryyttä olla se joka ensimmäisenä oikeasti kuulee ja näkee toisen ja antaa sen toisen myös tuntea sen.
Huutamisen ja riitelyn takana on lähes poikkeuksetta kipua, jota ei osata tai uskalleta tuoda kuuluviin sellaisenaan. Syyttely ja haukkuminen on haavoittuneen ihmisen tapa puolustaa itseään kun ei koe tulleensa aidosti kuulluksi ja ymmärretyksi. Läheskään aina näitä asioita ei syystä tai toisesta osata pukea sanoiksi.
On vaikea vastata rakkaudella kun toinen huutaa, mutta siitäpä se parisuhteen haaste tuleekin. Ei saa lopettaa rakastamasta yhtäaikaa.
En ainakaan tiedä olevani ylpeä. Yritän kuunnella miestä mutta tilanteet menee niin että hän vihaisena vain ripittää minua siitä koiran virka asiasta , välillä huutaa, ei anna sanaa sanoa väliin ja lopulta alan itkemään sillä minun tulee siitä ripityksestä jota en edes ymmärrä niin paha mieli. Sitten mies suuttuu lusää kun itken ja häipyy ovet paukkuen. Ap
Sanoit, ettei huvita edes yrittää tai jotain sinnepäin.
Oletko henkisesti väkivaltaisessa suhteessa? Jos et tee mitään ”väärää” ja mies yksipuolisesti vaan haukkuu ja itkettää sinua?
Kommenttisi on ihan järkyttävää huttua.
Ei vaan täyttä asiaa. Jos suhde on väkivaltainen, mitä ap välillä tuntuu maalailevan, ratkaisu on lähteä. Jos suhteessa molemmilla on parantamisen varaa ja halua siihen, sitten parannetaan miten osataan.
Täytyy ensin selvittää kummasta on kyse.
Älä kysy mieheltäsi, mikä on vikana, vaan kysy, millä tavalla hän haluaisi asioiden olevan toisin. Pyydä miestäsi kuvailemaan, millainen olisi hänen mielestään unelmaviikonloppu, jos reunaehtoina on se, että sinä ja lapset ovat mukana.
Miten niin ette muka saa lapsia hoitoon? Kotiin saa rahalla lapsille hoitajan, kunhan näkee vaivan sen järjestämisessä. Toki juuri nyt korona voi väliaikaisesti rajoittaa, mutta näin yleisesti.
Voisit uhata jättää hänet, jos hän ei pysty perustelemaan miksi kokee omaavansa koiran viran perheessänne. Jos, ei möllikkä saa edelleen avauduttua olisiko täysin mahdoton ajatus heittää tyyppi pihalle?
Neuvo kirjoitti:
Voisit uhata jättää hänet, jos hän ei pysty perustelemaan miksi kokee omaavansa koiran viran perheessänne. Jos, ei möllikkä saa edelleen avauduttua olisiko täysin mahdoton ajatus heittää tyyppi pihalle?
Jos jollain on hankaluuksia pukea tarpeitaan tai tunteitaan sanoiksi, ei sen pitäisi olla peruste ”heittää pihalle” lastensa isää. Kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. Kyllä ne asiat jollain tavalla selviää kun jaksaa selvittää.
Sano, ettei se ole kummempaa sinullakaan - eikä kellään muullakaan jolla on alle kouluikäisiä lapsia. Työmäärä on yllättänyt, mutta on vain kasvettava aikuiseksi ja elettävä asian kanssa. Nyt on aika hetkeksi unohtaa omat tarpeensa ja tukea lasten kasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu lisää miehesi kanssa. Emme me voi asialle mitään tehdä. Mieti miksi hän ei suostu puhumaan sinulle nyt ja yritä uudestaan.
Tätä on jatkunut jo vuoden ajan ja olen puhunut hänelle varmaan satoja kertoja. Ei asia siitä muutu mihinkään. En tiedä osaako hän edes sanoa niitä esimerkkejä. Olen ehdottanut että mennään jonnekin terapiaan jos hän siellä ne suostuisi minulle sanomaan, mutta ei suostu terapiaankaan. Ap
Aloitusviestisi ja tuo viestisi kertoo ettet osaa kuunnella.
Sinä kyllä puhut, mutta kuuntelun kanssa on sitten vähän niin ja näin. Kuuntelu ei ole sitä että sinä sanot hänelle, että nyt kerro!
Kuuntelu ei ole myöskään sitä että suusanallisesti kuuntelee. Seksikin on kommunikointia ja seksin määrästä näkee sen miten parisuhde voi.
Esimerkiksi makaatko sinä sängyllä ja hän ähkii päälläsi pää hiessä, kunnes sinä tulet ja sitten hän tulee?
Esimerkiksi, jos sinä tai miehesi ehdottaa seksiä, menetkö sinä ensimmäiseksi sänkyyn ja kellahdat selällesi ja sitten miehesi alkaa ensimmäisenä pitämään sinua hyvänä?
Siinä yksi erittäin hyvä esimerkki siitä että mies tuntee olevansa pelkkä koira jota käytetään.
Teetkö petihommissa hänelle koskaan mitään hyvää, niin että teet sen hänen orgasmiinsa saakka ja sitten jatkatte päivää? Vai teetkö niin että sen jälkeen sinulle pitää vielä hoitaa orgasmi. Se nimittäin osoittaisi myös sen että miehesi on sinulle pelkkä koira.
Elämän aikana on tullut sen verran monta vapaamielistä ja seksistä pitävää naista vastaan, että nuo sanat heidän suustaan eivät merkitse mitään. Sillä niin moni noista vapaamielisistä ja seksistä pitävistä naisista osaa mennä edeltä sänkyyn ja sitten kellahtaa selälleen ja ottaa pelkästään vastaan, antamatta käytännössä mitään muuta kuin huohotuksia takaisin. Toivottavasti et ole tuollainen, koska sillä osoitat jatkuvasti että miehesi on sinulle pelkkä koira jota sinä käytät etkä arvosta minkään vertaa.
Ymmärrä se mitä tuolla tarkoitan ja yritä liittää se myös muuhun yhteiseen elämäänne, ei pelkästään seksielämään. Silloin huomaat sen, kohteletko häntä kuin koiraa, vai kuten miestä jonka pitäisi olla tasavertainen sinun kanssasi, eikä pelkkä kodin yleiskone.
Meillä mies väsyi lapsiarkeen. Meillä oli todella paljon ongelmia lasten terveyden kanssa. Kummallakin oli todella paljon univelkaa vaikka aina nukuttiin kun oli mahdollisuus. Ehdotin jo että oltaisiin vuokrattu joku pieni yksiö läheltä missä mies olisi voinut käydä välillä viettämässä omaa aikaansa.
No sinniteltiin kuitenkin tilanteessa. Paljon auttoi kun mies sai itselleenkin selväksi mikä ärsytti ja haittasi eniten. Hänelle se oli meteli mitä lähti lapsista. Erityisesti lasten riitely. Kehitimme lapsille oman pelin jossa kaikkien lasten yhteisestä hyvästä käytöksestä saivat aina tarran joka päivä. Jos ongelmia niin tarraa ei tullut. Ja jos joku lapsista löi sisarustaan ym niin menettivät yhden jo tienatun tarran. Kun saivat kasaan 7 tarraa oli luvassa palkinto jota kaikki lapset halusivat, ja erityisen kovin esikoinen. Alkuun esikoisen mielestä ehdot olivat niin kovat ettei mahdollista onnistua. Lopulta taisivat saada ensimmäisen palkinnon jo kymmenentenä päivänä. Peli vedettiin uudelleen läpi ja silloin palkinto tuli jo kahdeksassa päivässä. Sen jälkeen yleinen käytös oli jo rauhoittunut niin paljon ettei ollut ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ette muka saa lapsia hoitoon? Kotiin saa rahalla lapsille hoitajan, kunhan näkee vaivan sen järjestämisessä. Toki juuri nyt korona voi väliaikaisesti rajoittaa, mutta näin yleisesti.
Saadaan me pariksi tunniksi mutta ei ole rahaa palkata hoitajaa koko päiväksi tai yöksi enkä toisaalta haluaisi näin pieniä vieraalle pitkäksi aikaa jättääkään. Mutta se pari tuntia ei auta koska ne tekemiset mitä mies haluaa vie koko päivän.
Olen antanut hänen tehdä niitä sitten yksin tai kavereiden kanssa eli hän saa omaa aikaa mutta ei se tietenkään meidän yhteistä aikaa sitten ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tosi surullinen olo tällaisista ketjuista. Ap on yrittänyt parhaan kykynsä mukaan keskustella yms jo vaikka kuinka pitkään mutta terhakkaat toimeliaat mammojen ensimmäinen reaktio on että syyn täytyy olla ap:n yrittämisen puutteessa.
Toivoisin niin että naiset oppisivat yrittämään vähän vähemmän ja viheltämään pelin aiemmin poikki niin ratkaistavissa olevat ongelmat ei pyörisi samoja ratoja vuosia. Tässäkin tapauksessa avain muutokseen on ap:n puolisolla eikä se asia siitä miksikään muutu.
Mitä hyötyä on yhdessä voivotella sitä kun mies on niin kauhea? Me emme pääse sanomaan miehelle mitään, niin ainoa keino on yrittää auttaa ap:ta keksimään omgelmaan jotain mitä voisi itse tehdä.
Tiedätkö kun jotkut asiat on sellaisia joihin edes av-mamma ei voi vaikuttaa vaikka kuinka neuvoisi. Se että yrittää löytää väkisin ratkaisuita ap:stä voi tehdä enemmän hallaa kuin hyödyttää.
Jos haluaisin sanoa että JSSAP, nyt halusin sanoa että on kohtuutonta olettaa että ap voi korjata yksin suhteen jossa vaikuttavin tekijä on kumppanin mielenterveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä itse olen stressaantuneena ja väsyneenä taipuvainen siihen, että räksytän miehelle lyhyitä komentoja että saadaan asiat hoidettua. Olen itse nopeatempoinen ja mies hidastempoinen ihminen. Välillä tulee huono omatunto kun taas komensin, mutta joskus ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa tai energiaa odottaa hitaampaa.
Voisiko teillä olla tällaista?
Kuulostaa kyllä tutulta sillä väsyneenä ja stressaantuneena mies aina alkaa räksyttää ja valittaa minulle ja käskyttää tekemään sitä ja tätä. Hän on nopeatempoinen ja minä selvästi hidastempoisempi. Ap
Ahaa eli noin päin. Onko mies tunteellisempi kuin sinä?
Ainakin hänen negatiiviset tunnereaktiot on voimakkaampia ja minä taas olen aika tasainen luonne. Ap
Ehkä tuo miehen ns. valitus on läheisyyden kaipuun hätähuuto? Voisitteko järjestää yhteistä aikaa ja voisiko miestä huomioida jotenkin?
Joskus on vaikea pyytää rakkautta ja hellyyttä. Helpompaa järjestää riita.
Tässä voisi olla totuuden siemen. Mutta hän on niin vihainen ja loukkaantunut melkein koko ajan että en uskalla lähestyä häntä. Eikä toisaalta tee tässä tilanteessa enää niin mielikään.
Olen yrittänyt ehdottaa yhteistä aikaa mutta ei hän ole innostunut niistä mitä ehdotan. Haluaisi kuulemmacetyä tehtäisiin ihan muita asioira mutta ne mitä hän ehdottaa ei ole mahdollisia lasten kanssa eikä me saada lapsia minnekään hoitoon eikä toisaalta meillä ole niihin hänen ehdotuksiin oikein rahaakaan. Ne on asioita joita tehtiin ennen lapsia kahdestaan. Ap
Joskus se että asioita suunnittelee yhdessä, on niin, lue tarkkaan, yhdessä tekemistä.
Raha ei ole mikään tekosyy, ja lapset saa taatusti hoitoon jollekin niin että saatte yhteistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Neuvo kirjoitti:
Jos jollain on hankaluuksia pukea tarpeitaan tai tunteitaan sanoiksi, ei sen pitäisi olla peruste ”heittää pihalle” lastensa isää. Kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. Kyllä ne asiat jollain tavalla selviää kun jaksaa selvittää.
Kauan tällaista yksipuolista selvitystyötä kuuluu jatkaa jos toinen ei näe sille tarvetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö kun jotkut asiat on sellaisia joihin edes av-mamma ei voi vaikuttaa vaikka kuinka neuvoisi. Se että yrittää löytää väkisin ratkaisuita ap:stä voi tehdä enemmän hallaa kuin hyödyttää.
Jos haluaisin sanoa että JSSAP, nyt halusin sanoa että on kohtuutonta olettaa että ap voi korjata yksin suhteen jossa vaikuttavin tekijä on kumppanin mielenterveys.
No ei tuo tilanne näytä tältä osin vielä korjaamattomalta. Korona verottaa kaiken lisäksi, ja kriisejä tulee ja menee. Ihmiset masentuu ja parantuu. Puoliso voi auttaa todella paljon kun toisella on hätä ja ahdistaa.
Onko sinulla itselläsi kokemusta pitkästä parisuhteesta? Ei kuulosta siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu lisää miehesi kanssa. Emme me voi asialle mitään tehdä. Mieti miksi hän ei suostu puhumaan sinulle nyt ja yritä uudestaan.
Tätä on jatkunut jo vuoden ajan ja olen puhunut hänelle varmaan satoja kertoja. Ei asia siitä muutu mihinkään. En tiedä osaako hän edes sanoa niitä esimerkkejä. Olen ehdottanut että mennään jonnekin terapiaan jos hän siellä ne suostuisi minulle sanomaan, mutta ei suostu terapiaankaan. Ap
Sinä kyllä puhut, mutta kuuntelun kanssa on sitten vähän niin ja näin. Kuuntelu ei ole sitä että sinä sanot hänelle, että nyt kerro!
Kuuntelu ei ole myöskään sitä että suusanallisesti kuuntelee. Seksikin on kommunikointia ja seksin määrästä näkee sen miten parisuhde voi.
Esimerkiksi makaatko sinä sängyllä ja hän ähkii päälläsi pää hiessä, kunnes sinä tulet ja sitten hän tulee?
Esimerkiksi, jos sinä tai miehesi ehdottaa seksiä, menetkö sinä ensimmäiseksi sänkyyn ja kellahdat selällesi ja sitten miehesi alkaa ensimmäisenä pitämään sinua hyvänä?
Siinä yksi erittäin hyvä esimerkki siitä että mies tuntee olevansa pelkkä koira jota käytetään.
Teetkö petihommissa hänelle koskaan mitään hyvää, niin että teet sen hänen orgasmiinsa saakka ja sitten jatkatte päivää? Vai teetkö niin että sen jälkeen sinulle pitää vielä hoitaa orgasmi. Se nimittäin osoittaisi myös sen että miehesi on sinulle pelkkä koira.
Elämän aikana on tullut sen verran monta vapaamielistä ja seksistä pitävää naista vastaan, että nuo sanat heidän suustaan eivät merkitse mitään. Sillä niin moni noista vapaamielisistä ja seksistä pitävistä naisista osaa mennä edeltä sänkyyn ja sitten kellahtaa selälleen ja ottaa pelkästään vastaan, antamatta käytännössä mitään muuta kuin huohotuksia takaisin. Toivottavasti et ole tuollainen, koska sillä osoitat jatkuvasti että miehesi on sinulle pelkkä koira jota sinä käytät etkä arvosta minkään vertaa.
Ymmärrä se mitä tuolla tarkoitan ja yritä liittää se myös muuhun yhteiseen elämäänne, ei pelkästään seksielämään. Silloin huomaat sen, kohteletko häntä kuin koiraa, vai kuten miestä jonka pitäisi olla tasavertainen sinun kanssasi, eikä pelkkä kodin yleiskone.
En tunnista tuota mitä kirjoitat seksistä. Ja itse tunnen olevani se kodin yleiskone mutta en ole valittanut asiasta koska mielestäni se vähän väistämättä liittyy pikkulapsiarkeen. Ap
Mies on selkokielellä sanottuna sitä mieltä, että hän ei saa riittävästi seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvo kirjoitti:
Kauan tällaista yksipuolista selvitystyötä kuuluu jatkaa jos toinen ei näe sille tarvetta?
Jos mies huutaa että häntä kohdellaan kuin koiraa ja selvästi ahdistaa, kyllä hän ainakin tuntuu olevan halukas selvittämään asioita, vakka sen tehottomasti ja epärakentavasti tekeekin.
Hei ap, mitä ajatuksia nuo asialliset vastaukset joissa sinua ei syyllistetä on herättänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tästä viestistä jää mieleen että jos mies joutuu huomioimaan naista seksissä niin miestä kohdellaan kuin koiraa? Miehen kuuluisi saada vain itse orkut jos nainen saa ensin tai mies joutuu hoitelemaan jälkeenpäin niin se on väärin miestä kohtaan? Kuten tuo lainaamani kirjoitti niin olisi tärkeää järjestää nautintoa miehelle ja sitten jatkaa päivää normaalisti ettei vaan nainenkin nauti ? En ymmärrä.
Kommenttisi on ihan järkyttävää huttua.