Sennin teos sensuroitiin ja sitä verrattiin Muhammed-pilakuviin – kuukuppi taideopiskelijan työssä oli yliopistolle liikaa
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000007647479.html
Okei, en itsekään ymmärrä mitään kuukautisaiheisten teosten tyrkyttämistä, mutta että taas pitäisi kieltää jotain, etteivät "erilaiset kulttuuritaustat omaavat henkilöt" pahoita mieltään.
Kommentit (104)
Voisiko joku ihan asiallisesti kertoa kuinka tuo vertautuu pilakuviin profeetta Muhamedista?
No en nyt ymmärrä mitä kuvottavaa tuossa olisi kenenkään mielestä, ei verta tai mitään. Kaunis pinkki teos.
Ja vedotaan lapsiin 😆 Pienimmät varmaan olisi muutenkin nähneet siinä vaan hassun hatun.
Tuo teos on mielestäni todella kaunis!
Odottakaa vain, kohta joku naiseksi identifioituva miesoletettu vetää kilarit siitä, että kuvassa on nainen eikä transmies tai "menstruoiva henkilö".
Mua sitten ihmetyttää nää muka "tabujen" esille ottavat taiteilijat. Neljä lasta synnyttäneenä nää ei ole edes hauskoja, ihan luonnollisten asioiden vatvomista. Vähän sama kuin hedelmäasetelma, paitsi hedelmäasetelma on esteettisempi kuin muovikuppi.
"Tilavastaava vetosi sähköpostissa tiloissa liikkuviin pieniin koululaisiin, LUT:n yhteistyökumppaneihin sekä erilaisia kulttuuritaustoja omaaviin henkilöihin"
Siinä oli kuukautiskuppi(!), voi jumankekka, näkeehän niitä lapset ja erikulttuuriset koko ajan mainoksissa ja kaupoissakin. Alakoululaisillekin jo koulutunneilla esitellään.
Sekoittiko tilavastaava sen johonkin seksileluun vai mitä helkattia?
Vierailija kirjoitti:
Mua sitten ihmetyttää nää muka "tabujen" esille ottavat taiteilijat. Neljä lasta synnyttäneenä nää ei ole edes hauskoja, ihan luonnollisten asioiden vatvomista. Vähän sama kuin hedelmäasetelma, paitsi hedelmäasetelma on esteettisempi kuin muovikuppi.
Miten niin MUKA tabu, tuossahan just konkreettisesti nähtiin että menkat oli tilavastaavalle tabu!
Vaikea uskoa että taideyliopistossa yleensäkään opiskelee radikaalimuslimeja. Tosin mistä sitä tietää, niille on varmaan helpotetut pääsykokeet ettei vain kukaan syyllisty r*sismiin.
Mihin ikä- ja sukupuoliryhmään tuo tilavastaava mahtaa kuulua?
Suomalaisten mentaliteetti on "kusi sukassa".
Vierailija kirjoitti:
Minua hämmästyttää tuossa lähinnä se, että yliopistossa kuvataiteilijaksi opiskelevalla ihmisellä ei näytä olevan keskivertopiirustelijaa parempia taitoja. Tuollaisia näkee jokaisen yläkoulun seinillä.
Katso tarkemmin.
Mun vitosluokkalainen toi koulusta kuukautissuojia ja kuukuppiesitteen! Mihin voin ottaa yhteyttä?
Lut joutui tässä naurunalaiseksi ja ihan syystä. Tyhjä kuppi ei luulisi haittaavan. Ja en itsekään ymmärrä menkkaverellä tms läträilyä taiteessa. (eritteet sinänsä normaaleja mutta taiteessa tykkään jos on muuta tarjolla kuin verta, räkää, ulostetta, vaikkua tms, eritetaide ei vaan puhuttele)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua hämmästyttää tuossa lähinnä se, että yliopistossa kuvataiteilijaksi opiskelevalla ihmisellä ei näytä olevan keskivertopiirustelijaa parempia taitoja. Tuollaisia näkee jokaisen yläkoulun seinillä.
Katso tarkemmin.
No, katsoin tarkemmin. Ihan keskivertosutimista, ei minkäänlaista erityistä lahjakkuutta näkyvissä. On toki sanottava, että puolet ihmisistä ei osaisi tehdä noin "hyvää" jälkeä, mutta toisaalta taas puolet ihmisistä osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko ollenkaan kuinka ristiriitainen kommenttisi on suhteessa uutiseen?
Yliopistot voi näköjään lakkauttaa.
Teoksessa ei ole mitään sellaista, mitä pitäisi sensuroida. Ainoa mitä minä ihmettelen on se, miksi nämä kaikki yliopisto-opiskelijatyttöset ovat noin hirveän fiksaantuneita omaan ja muiden alapäähän?
Nämä tilavastaavien kaltaisesti ajattelevat ovat suurin ongelma siihen, että asiat eivät parannu vuosisatojen kuluessakaan. Heillä on paljon muutakin kuin kuukautisverta käsissään.
Tuossa nyt tulee vain vaikutelma että ko. tilavastaavalla on itsellään jonkinlainen perversio. Kokeeko se kuukautissuojat kiihokkeina?
Normaalille ihmiselle suojat vertautuu vessapaperiin, nenäliinoihin tms.
Ok, eli ymmärrät että sensuroitiin mutta silti vähän pahoitit mielesi.