Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin just, että mähän tulen viettämään joulun yksin tänä vuonna

Vierailija
28.11.2020 |

Sisarukset ovat omien perheidensä kanssa kodeissaan. Mulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Kutsu ei ole käynyt mihinkään, enkä osaa itseäni tuputtaa. Ahdistaa. Tätäkö tää nyt tulee olemaan sitten jatkossa, nyt kun nuorinkin sisarukseni sai lapsen hiljattain? Joulut yksin ei oikein houkuttele.

Kommentit (1059)

Vierailija
1021/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla mennyt useampi joulu nyt yksin, mutta ratkaisin asian niin että olen töissä jouluaatot joulupukkina. Sellaisia tonnin päiviä olen tehnyt jouluaattoina viime vuodet.

Onko noi joulupukkihommat pimeitä hommia?

Aika hyvät tienestit.

Kuinka monta kotia ravaat tonnin eteen?

Kiinnostaa.

100e olen ottanut noin 15 -20 minuutin keikasta ja ihan klo 12 alkaen aina klo 21 asti olen mennyt ns tukkaputkella paikasta toiseen. 2-3 paikkaa ehtii tunnissa tehdä. Siinä kolmen ja puolen tunnin uurastuksen ja raatamisen jälkeen alkaa tonnin verran olla kasassa. Veroja ei käytännössä kannata maksaa,eikä kuitteja kirjoitella, niin jää itselle edes vähän vaivanpalkkaa koko hommasta.

Vierailija
1022/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellut matkustaa, mutta tänä jouluna se on vaikeaa. Suomi on täynnä sinkkuja, täytyy yrittää löytää samassa elämäntilanteessa olevia ja keksiä jotain yhdessä.

Hyvä idea! 1 sinkku + 1 sinkku = 💕

Yyhhoo + sinkku = 💩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kivaa aina jouluisin ja mua kohdeltiin niinkuin ainoaa lasta kohdellaan..mun veli ei jouluista oikein tykänny. Ei vissiin tykkää vieläkään. Outo jätkä.

Vierailija
1024/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on kolmella mulkulla ja terästetyllä glögillä ?

Yh ei pysty ottamaan alkoholia.

Vierailija
1025/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo niin kauheaa? Laita joulutunnelmaa kotiisi, ja katselet vaikka tv:stä konsertteja. Olen viettänyt yhden joulun yksin. Valehtelematta se on ollut yksi parhaista jouluista. Pukeuduin juhlavaatteisiin, ja tein mieluisaa ruokaa.

Jouluaaton olen ihan ekaa kertaa 68 vuoteen yksin näillä näkymin. Joskus olen ajatellut että voisi olla ihan kivaakin ja nyt se toteutuu. Lämmitän saunan ja katson tv:tä ja syön mitä mieli tekee. Kävelen ulkona jos sää sallii ja bongaan joulupukkeja. Myöhemmin illalla katson joulumessun.

Vierailija
1026/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun parhaat valot on auton takavalot

Vierailija
1027/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt joulun yksin jo 5 vuotta koska vaimo ja lapset menehtyivät autokolarissa. Siihen tottuu lopulta, mutta ymmärrän hyvin, että se ensimmäinen joulu on aina pahin. Se on loppujen lopuksi vain päivä päivien joukossa.

Otan osaa erittäin raskaaseen kohtaloosi. Omat pienet murheet tuntuvat hyvin mitättömilta rinnallasi.

Vierailija
1028/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tule joulua. Vaimo menehtyi viime joulun aattona.

Otan osaa menetyksesi takia. Surullinen aika kuolla juuri joulun aattona mutta ei ole meidän käsissämme kuolema  niin kuin elämäkään.

Vierailija
1029/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme toi nyt on olla jouluna yksin? Mä olen ollut yksin jo ties kuinka monet joulut ja juhannukset, arjet ja pyhät. Eipä ole vaihtoehtoja.

Jos se on ihan ok, niin hyvä, mut ellet koe sen olevan ok, niin mitää olet tehnyt asian eteen?

Mitä pitäisi/voisi tehdä? Olen sairas (ollut tk-eläkkeellä jo  monta vuotta). Ei ole rahaa eikä kykyjä mennä mihinkään eikä kukaan halua raihnaista seuraa. Elämä on.

Vierailija
1030/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku kieltänyt hankkimasta puolisoa ja lapsia? Ne samat ihmiset hehkuttaa koko muun vuoden miten toiset on tyhmiä kun menee naimisiin ja sitoutuu perheeseen. Elämä on valintoja, ei pidä sitten valittaa kun jääkin yksin.

MIstä sellaisen puolison voi hankkia?

Aika käy vähiin.

Osta thaimaasta tai lainaa naapurilta.

Helpoiten muijan löytää jouluna baarista tai ravintolasta,siellä ei varattuja silloin ole muita kuin henkilökunnasta ehkä osa . Aitoja sinkku naisia, eikä mitään lapsellisia yh naisia. Paitsi ehkä ne joiden lasten vuoro on olla isällään sinä jouluna. Mutta kyllä ne hyvin erottaa oikeista naisista.

..........

En ole kiinnostunut thaimaalaisesta minimiehestä 😁 

T. Nainen

Eli, mistä niitä suomalaisia puolisoita omaksi saa, annetaan, noudetaan. Pliis kertokaa.

Vierailija
1031/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala hommata sitä omaa elämää, etsi seuraa muualta

Ja tee olosi mukavaksi

Kiitos, mulla on omaa elämää. Joulun haluaisin viettää perinteisesti perhepiirissä, niin onhan se järkytys  tajuta, etten mä ole enää kenenkään perhepiiriä. Ap

Eivät ne sisaruksesi ja heidän perheensä ole sinun huoltajiasi. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
1032/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustakaa vaikka tänne oma ketju heille, jotka ovat jouluna yksin.

Perustakoot itse ketjunsa ja kasvakoot aikuisiksi.

Vierailija
1033/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Vuodet vaihtuvat. 

Menet eteenpäin ja kaikki jää vähitellen taakse.

Turhaa edes ajatella.

Vierailija
1034/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämäkin ketju nostettu mistä syystä? 

Vierailija
1035/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kivaa aina jouluisin ja mua kohdeltiin niinkuin ainoaa lasta kohdellaan..mun veli ei jouluista oikein tykänny. Ei vissiin tykkää vieläkään. Outo jätkä.

Miks mua naurattaa tää? Onko teistä tää postaus hauska, tai sen loppu ainakin?

Vierailija
1036/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron jälkeen, vietin ensimmäisen joulun kaverin kanssa. Ei enää ikinä. Se meni yksin minun piikkiin. Toisen joulun yksin. Laitoin joulun, kuten aina ennenkin. Menihän se siinä, mutta aika ankeaa, kun tietää muiden viettävän perheitten kesken. Sisko oli kyllä kutsunut jouluksi perheensä luo. En halunnut sotkea muiden joulun viettoa. Nyt kolmas joulu, sovittiin exän kanssa viettää yhdessä kaveri pohjalta ja kustantaa puoliksi. Meillä ainakin samat totutut jouluperinteet, eikä kummankaan tarvtse olla yksin.

Vierailija
1037/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikelloohan ne soittaa ja tuovat sulle puolison. Sillai sen saa.

Vierailija
1038/1059 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu joku sukusi perhe kahville jonain joupäivistä.

Sano vaikka, että tulisitteko "huomenna" kahveille,  kun olen muuten koko joulun yksin.

Joko tulevat tai sanovat, että "tule sinä meille" tai ei nyt jakseta, tullaan toiste. Jos näin, sano: Voitte unohtaa asian, ei tarvitse tulla edes toiste.

Eli älä ala kerjäämään tuollaisten seuraa, katso totuutta silmiin ja arvosta itseäsi. Olet sen ansainnut.

Vierailija
1039/1059 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun yksin viettäminen on todella mukavaa. Kadehdin yksinäisen joulua. Ei mitään stressiä mistään. Olkaa tyytyväisiä helppoon jouluunne.

Vierailija
1040/1059 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen viikonloppu muiden viikonloppujen kanssa. Toki tänäkin vuonna vähän pidempi. Mutta ei tarvii yksin olla jos ei halua. Mitä teet muuten viikonloppuisin? Lenkkeilet, käyt salilla tai muita tämänpäivän muotijuttuja? Ja voit laittaa kaiken rahan mikä menisi lahjoihin, vaikka kylpyläviikonloppuun. Ei taida tunkua olla niissäkään. Junalla jonnekkin pitkää viikonloppua viettämään vaan. Minä olisin onnellinen sinun asemassasi. Lapset ja lapsenlapset änkeytyvät tänne joka Joulu, vaikka olen koittanut puhua, että voisivat minun puolesta jo alkaa muodostamaan omia Jouluperinteitään. No vaimoni tykkää kun on ympärillä hyörinää ja hälinää. Minä olen introvertimpi ja yleensä vetäydyn työhuoneeseeni jossa saan olla jotakuinkin rauhassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi