Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin just, että mähän tulen viettämään joulun yksin tänä vuonna

Vierailija
28.11.2020 |

Sisarukset ovat omien perheidensä kanssa kodeissaan. Mulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Kutsu ei ole käynyt mihinkään, enkä osaa itseäni tuputtaa. Ahdistaa. Tätäkö tää nyt tulee olemaan sitten jatkossa, nyt kun nuorinkin sisarukseni sai lapsen hiljattain? Joulut yksin ei oikein houkuttele.

Kommentit (1059)

Vierailija
881/1059 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä sinkkujen/yksinäisten uhriutumisen määrää.

Vierailija
882/1059 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ystävä joka valitti kerran yksinäisyydestään juhlapäivänä.

En reagoinut siihen oikein mitenkään.

Tätä ennen hän oli perunut kanssani sovittuja menoja koska joku muu oli ehdottanut ilmeisesti mieleisempää tekemistä. Ja monesti hän ei vaan lähtenyt, jos ehdotin vaikka että tehdään jotain juhlapyhänä. Tuolloin minä jäin aina ihan yksin, enkä valittanut. Ei kai siinä mitään, enemmän häiritsi ne perumiset kun tajusin että olin ollut vaan varasuunnitelma. Sitten oli vielä ne pienet piikittelyt jotka vaan ohitin.

Että joo. Ehkä joskus yksinäisen kannattaa katsoa ympärille. Että jos se sisko ei vaikuta kiinnostuneelta seurastasi, ehkä joku muu arvostaisikin sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1059 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala hommata sitä omaa elämää, etsi seuraa muualta

Ja tee olosi mukavaksi

Kiitos, mulla on omaa elämää. Joulun haluaisin viettää perinteisesti perhepiirissä, niin onhan se järkytys  tajuta, etten mä ole enää kenenkään perhepiiriä. Ap

Olet varmasti osa sisarustesi elämää. Tämä on vain ohimenevä vaihe, tulevaisuudessa sinullakin on varmasti perhe. Otapa tämä joulu sellaisena, että nautit olostasi ja hemmeottelet itseäsi herkuilla, lepäämällä. Sinähän saat tehdä ihan mitä haluat

Miten niin on varmasti perhe? Ap ei voi ainakaan lapsia saada, eikä kukaan voi toiselle luvata puolison löytymistäkään, eivätkä kaikki sellaista edes halua.

Ei halua olla yksin mutta ei halua perustaa perhettä? Ei se ole mahdollista tämä ketju sen osoittaa. Ja perhe ei meinaa aina lapsia.

Vierailija
884/1059 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala hommata sitä omaa elämää, etsi seuraa muualta

Ja tee olosi mukavaksi

Kiitos, mulla on omaa elämää. Joulun haluaisin viettää perinteisesti perhepiirissä, niin onhan se järkytys  tajuta, etten mä ole enää kenenkään perhepiiriä. Ap

Olet varmasti osa sisarustesi elämää. Tämä on vain ohimenevä vaihe, tulevaisuudessa sinullakin on varmasti perhe. Otapa tämä joulu sellaisena, että nautit olostasi ja hemmeottelet itseäsi herkuilla, lepäämällä. Sinähän saat tehdä ihan mitä haluat

Miten niin on varmasti perhe? Ap ei voi ainakaan lapsia saada, eikä kukaan voi toiselle luvata puolison löytymistäkään, eivätkä kaikki sellaista edes halua.

Ei halua olla yksin mutta ei halua perustaa perhettä? Ei se ole mahdollista tämä ketju sen osoittaa. Ja perhe ei meinaa aina lapsia.

Jep, puoliso ja lemmikkejä on mahdollista saada vaikka biologisia lapsia ei saisikaan.

Ellei edes halua perhettä, niin mitä ihmettä vinkuu? Elämä on valintoja, ja niiden valintojen kanssa elämistä.

Vierailija
885/1059 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te oikein riehutte? Jos nyt on hiljattain eronnut, eikä ole haku päällä, eihän se tarkoita ettei halua puolisoa koskaan. Ja mitä sitten vaikka ei haluaisikaan? Miten voi olla noin kapeaa, että ainoa tapa olla olematta yksin on olla parisuhteessa?

Ei ap ole missään vaiheessa sanonut, ettei halua perhettä. Hän sanoi vain, kun käskettiin mennä jouluna tinder-treffeille, että kiitos ei, ei ole nyt haku päällä, eikä halua viettää joulua treffeillä.

Vierailija
886/1059 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, miltäköhän ap:n joulunvietto alkaa näyttämään. Keksitkö puuhaa?

Vierailija
887/1059 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo useita vuosia peräkkäin kutsunut meille sisarusten lapsia ja jopa omien lapsien kavereita jouluksi, koska olisivat muuten olleet yksin tai syystä ja toisesta haluavat tulla meille mieluummin.

Tänä vuonna tämä jää nyt väliin monestakin syystä - vain yhden sisarukseni poika on tulossa jouluksi meille.

Toisen siskoni poikaa en nyt millään jaksa pyytää. Hän on ollut joka joulu tolkuttomassa kännissä kolme päivää putkeen ja nyt minulla jaksaminen vain loppui. Puhe asiasta ei auta mitään. Harmittaa että hän on yksin koko joulun, mutta en vain enää halua pilata lasten joulufiilistä sillä että serkkupoika sössöttää juttujaan yhteisessä pöydässä ja sammuu sohvalle. Haluaisin olla parempi ihminen mutta mielestäni kiintiöni on nyt vaan täynnä

Vierailija
888/1059 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se surullista. Muilla sisaruksilla on oma perhe. Mun perhe on mun sisarukset koska ei ole muuta. En voi viettää joulua perheen kanssa vaikka muut voi, sisarukset ovat oman perheen kanssa ja minä en kenenkään. Näin meidän "perheessä".

On täysin luonnollista, että perheelliset haluavat viettää joulun oman perheensä kesken. Ikävää sille perheettömälle, jos joutuu olla yksin, mutta ei ne perheelliset oli mitenkään vastuussa perheettömän joulunvietosta.

Nykyään monilla on jouluna monta vapaapäivää, kyllä varmaan yhden päivän voi viettää myös sisarensa kanssa.

Vierailija
889/1059 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä häippäsin täältä jo noin 30 sivua sitten, kun tää meni taas tällaiseksi ihme riehumiseksi, kuten aina täällä. En tule koskaan tajuamaan, miten niin moni saa niin valtavaa tyydytystä toisten ihmisten lyttäämisestä ja haukkumisesta ja erityisesti heikompiensa.

Eipä tässä mitään uutta puuhaa ole ilmaantunut. Katselen varmaan telkkaria ja ulkoilen, aivan kuten minä tahansa muunakin päivänä. En viitsi kauheasti tänne yksinäiseen kotiin mitään joulua alkaa lavastaa, koska mulle se joulu tulee kuitenkin niistä rakkaista ihmisistä. Luulen, että olisin vain surullisempi yksin joulukuusta katsellessani.

Täytyy vähän totutella tähän nyt. Ehkä jo ensi vuonna huvittaa laittaa joulua itsellekin.

Ap

Vierailija
890/1059 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy tilanne niinkun mä.

Aamupäivällä käyn eka kirkossa sitten buffetissa jouluaterialla kavereiden kanssa.

Sit meen hakee postilokerosta mun joululahjan.

Iltapäivällä meen metsään pururadalle koiran kanssa tosi pitkälle lenkille eli noin 10km.

Sitten pitkä kylpy ja kuplivaa.

Jouluelokuvia, suklaata ja lisää juotavaa.

Vierailija
891/1059 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy tilanne niinkun mä.

Aamupäivällä käyn eka kirkossa sitten buffetissa jouluaterialla kavereiden kanssa.

Sit meen hakee postilokerosta mun joululahjan.

Iltapäivällä meen metsään pururadalle koiran kanssa tosi pitkälle lenkille eli noin 10km.

Sitten pitkä kylpy ja kuplivaa.

Jouluelokuvia, suklaata ja lisää juotavaa.

Jos käyt syömässä kavereiden kanssa, et ole kyllä yksin.

Onko nyt järkevää mennä buffaan syömään tai kirkkoon?

Vierailija
892/1059 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta huolimatta Hyvää Joulua sinulle!

Vierailija
893/1059 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä te nillitätte. Joulu on oikeasti vain lapsiperheiden juhla, jos sitäkään. Kun tarpeeksi monta joulua on viettänyt sinkkuna, reissaten maailmalla ja joskus Suomessakin, ainakin itseltä on kokonaan kadonnut tarve viettää koko joulua. Maailmalla monissa maissa on vielä niin eri uskonnotkin ihmisillä, että kuka nyt viettää mitäkin juhlapyhiä ja kuka ei.

Outo ilmiö oikeastaan tämä suomalainen maallistunut jouluperinne, joka kestää kolme päivää putkeen ja jota on sosiaalinen pakko mukamas viettää tai olet joku outcast. Oikein yhtenäiskulttuurin helmi, tunkkainen ilmiö jostain vuosikymmenien takaa josta voisi jo päästää irti... tai ainakin lyhentää se yhteen päivään kuten muuallakin.

Vierailija
894/1059 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vietän joulun yksin. So what ? Big deal? 

Vierailija
895/1059 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kanssasi koko joulun.

Vierailija
896/1059 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi kotiisi joulu, sytytä paljon kynttilöitä ja mieti mitä kaikkein mieluiten haluaisit syödä ja osta sitä vaikka kokisit ettei se kuulu jouluun tai on vähän liian arvokasta. Jos siis jouluusi kuuluu kinkku, niin hommaa sellainen. Jos sen lisäksi haluat pizzaa, niin tilaa listalta vaikka kaksi mitä eniten tekee mieli ja lappaa siitä kinkun viereen lautaselle.

Juomaksi sitä mistä eniten tykkäät, oli se sitten pirkkavissyä tai skumppaa.

Ohjelmaksi jotain mistä nautit, sauna, lempileffasi, joku hyvä kirja, palapeli, käsityöt, jne jne...

Ymmärrän että yksin oleminen tuntuu pelottavalta, mutta se on myös mahdollisuus viettää juuri sellainen ilta kuin haluat ilman velvollisuutta ottaa kenenkään toisen mielitekoja tai tahtoa huomioon. Kysy itseltäsi mikä olisi hyvää ja kivaa ja toimi sen mukaan. :)

Vierailija
897/1059 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä häippäsin täältä jo noin 30 sivua sitten, kun tää meni taas tällaiseksi ihme riehumiseksi, kuten aina täällä. En tule koskaan tajuamaan, miten niin moni saa niin valtavaa tyydytystä toisten ihmisten lyttäämisestä ja haukkumisesta ja erityisesti heikompiensa.

Eipä tässä mitään uutta puuhaa ole ilmaantunut. Katselen varmaan telkkaria ja ulkoilen, aivan kuten minä tahansa muunakin päivänä. En viitsi kauheasti tänne yksinäiseen kotiin mitään joulua alkaa lavastaa, koska mulle se joulu tulee kuitenkin niistä rakkaista ihmisistä. Luulen, että olisin vain surullisempi yksin joulukuusta katsellessani.

Täytyy vähän totutella tähän nyt. Ehkä jo ensi vuonna huvittaa laittaa joulua itsellekin.

Ap

Eli olisit siis toivonut, että olisi haukuttu siskoasi, joka vasta on saanut vauvan, eikä jaksa ottaa vieraita vastaan joulunviettoon.

Itse sain myös aikoinaan jouluvauvan ja siinä hormoonimylläkässä, perse valuen ja tissit kipeinä koliikkivauvaa kannellessa ei tullut mieleenkään alkaa passaamaan ketään vierasta. Meidän jouluaatto meni kanniskellessa itkevää vauvaa vuorotellen.

Vierailija
898/1059 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vietän joulun yksin. Juon viinaa ja ajan mielikuvitusperheeni hankeen.

Vierailija
899/1059 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kutsu sisaruksille vielä ehdi tulla.

No kun itse asiassa just viimeinenkin heistä ilmaisi mulle puhelimessa äsken kautta rantain, kuinka ihanaa on nyt olla ihan vaan oman perheen kesken ilman yhtäkään vierasta. Oon jotenkin järkyttynyt, että eikö ketään nappaa, että oon yksin. Toisaalta en säälistäkään tietenkään kutsua haluaisi, mutta tuntuu kyllä tosi pahalta, etteikö kukaan nyt koe mua sitten enää osaksi jouluaan, kun on itsellä se oma ydinperhe. Ap

Herranjestas! Itse olet päättänyt elää yksin tai ilman lapsia. Ole itse aktiivinen.

Mä sairastuin syöpään ja multa poistettiin kohtu ja mun mies jätti mut. Toivottavasti tuli  hyvä mieli kommentistasi. En ymmärrä tätä sinkkuihin ja lapsettomiin kohdistuvaa vihapuhetta ollenkaan. Aina automaattisesti oletetaan, että ovat paskoja ihmisiä. Häpeä! Ap.

Häpeä itse, olet paikalla ihminen.

Vierailija
900/1059 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli olisit siis toivonut, että olisi haukuttu siskoasi, joka vasta on saanut vauvan, eikä jaksa ottaa vieraita vastaan joulunviettoon.

Itse sain myös aikoinaan jouluvauvan ja siinä hormoonimylläkässä, perse valuen ja tissit kipeinä koliikkivauvaa kannellessa ei tullut mieleenkään alkaa passaamaan ketään vierasta. Meidän jouluaatto meni kanniskellessa itkevää vauvaa vuorotellen.

Rauhoitu, ole hyvä.

En ole toivonut kenenkään haukkuvan ketään.

Ikävää, että sinulla oli noin rankkaa, mutta tämä ketju ei koske sinua.

Kyseessä ei ollut sisko vaan veli.

Olen jo kertonut, etten ole passattavaa laatua vaan tuon ruoat mukanani ja osallistun muutenkin, olen yleensä meidän perheessä se, joka sen joulun laittaa.

En ole syyllistänyt ketään mistään, ja on ihan oma ongelma, jos tästä lähtee kierroksille. Olen vain todennut, että hitto vieköön, nyt tulee yksinäinen joulu. Ihan turha raivota. Äläkä pelkää, en ole varmasti teille tulossa.

Ap