Tyttäreni näkee aaveita
6-vuotias eskarilaiseni kertoi minulle joku päivä saunoessamme, että hän ei tiedä, miten voisi auttaa "Raijaa". Raija kun on niin sairas, juuri synnyttänyt ja kuoleman kielissä, tekee kuulemma pahaa katsoa, kun hän kärsii päivästä toiseen. Tyttöni kuvaili näkemäänsä hahmoa 20-vuotiaan isosiskonsa ikäiseksi, hoikaksi ja "oudon vanhaksi".
Asumme vanhassa, 1850-luvulta peräisin olevassa maalaistalossa, jossa on kyllä nähty yhtä sun toista; ovet ovat avautuneet itsestään, kellot pysähtyneet, on kuulunut omituista laulua...
Mieheni mielestä tyttö vain pelleilee, mutta minä olen aidosti huolissani. Sara on aina ollut ihan tavallinen tyttö; iloinen ja puuhakas, suosittu kavereiden keskuudessa. Käy uimakoulussa, rakastaa matikkaa ja on todella järjestelmällinen luonne eikä todellakaan mikään tarinoiden keksijä. Hän ei ole koskaan ollut luova eikä hänellä ole ikinä ollut mielikuvitusystäviäkään.
Miten minun tulisi toimia? Vastaavanlaisia kokemuksia?
Kiitos avusta.
Kommentit (35)
Ei kummituksia ole olemassakaan.
Lapsella on mielikuvitusystävä, tai sitten tarvitsee psykiatria. Jos tuo ei elämää haittaa niin antaisin olla. Menee kyllä ajan kanssa ohi. Kunhan lapsi itse ymmärtää että ei ole totta. Jos mielestään on totta, miettisin sitä psykiatria.
Kerropa ap miltä paikkakunnalta olet? Aika helppo selvittää asuttuja taloja 1800-luvulta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:42"]
99% varmuudella provo. Kuinka moni tietää Suomessa tuolta ajalta olevia asuintaloja?
[/quote]
Ja kuinka moni paljastaa av-palstalla lapsensa nimen: "Huomenna vien Saran terapeutille." Hohhoijaa sanon minä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:42"]
99% varmuudella provo. Kuinka moni tietää Suomessa tuolta ajalta olevia asuintaloja?
[/quote]
Ja kuinka moni paljastaa av-palstalla lapsensa nimen: "Huomenna vien Saran terapeutille." Hohhoijaa sanon minä.
[/quote]
"Sara"
kannattaa muuttaa pois, kartanoissa kummittelee,vaikka kaikki ei usko kummituksiin.
Kerron kummitusjutun
Tää on mun keksimä eikä varmaa kuulu tänne mutta kerron silti
-olipa kerran tyttö nimeltä Jessica
Hän viihtyi kirjastossa kaiket päivät eikä hänellä ollut ystäviä muutakuin kirjat
Joita hän kirjastossa ollessa luki.Jessica luki keskittyneesti yhtä kummituskirjaa
Kunnes hän näki siivoojan oven luona ja ajatteli mennä kysymään kuka siivoja oli kun ei Jessica ollut ikinä ennen nähnyt tuota siivoojaa "Jessica meni siivojan luo ja sanoi"hei kuka olet varmaan joku uusi työntekijä mutta siivoja ei vastannut vaan käveli kunnes katosi ihan yhtäkkiä Jessican selkäpiitä karmi ja hän juoksi kysymään yhdeltä kirjastontyöntekijältä kuka se siivous oli mitä sinä oikein höpiset ei tällä ketään siivoojaa ole olet tainnut nähdä edesmenneen annan joka oli täällä ennen siivoojana
Siitälähtien Jessica ei astunut jalallakaan kirjastoihin
Siis siivoojan ei siivouksen kirjoitus virhe
Mut se kummitukset varmaan uskovat, jos ovat 1800-luvulta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:30"]Voisko pappi käydä siunaamassa teidän talon, ehkä henkiä ei näy enää sen jälkeen.
[/quote]
Emme usko Jumalaan
[/quote]
Mutta kummituksiin kyllä?
Jos ei ole provo niin. Olisiko vainahjahenki, eli sellainen henki joka ei ole itse vainaja mutta tekeytyy siksi. Kun täältä kuolee, lähtee rajan taakse, eikä kukaan jää tälle puolelle. Ennustuskin perustuu tähän, että kysellään asioita vainahjahengiltä. Harva vaan hoksaa ettei äänessä ole kuollut itse. Näistä pääsee eroon tai ainakin saa niistä rauhan kun uskoo evankeliumin ottaa Jeesuksen sovitustyön vastaan koska hän on korkeampi kuin muut henget (vainajahenget vastustavat Jeesusta ja ovat Jumalaa vastaan).
Nimim. koin jotain tällaista itsekin, sitten tulin uskoon.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:30"]
Voisko pappi käydä siunaamassa teidän talon, ehkä henkiä ei näy enää sen jälkeen.
[/quote] No ei se siunaaminen auta mitään jos ei itse ole uskossa. Ja sitten kun on uskossa niin ei tarvitse tuollaisia rituaaleja.
Eskari-ikäinen ei kuvailisi ketään juuri synnyttäneeksi ja kuoleman kielissä olevaksi. Sanoisi ehkä että "täti on tosi sairas" tms.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:30"]Voisko pappi käydä siunaamassa teidän talon, ehkä henkiä ei näy enää sen jälkeen.
[/quote]
Emme usko Jumalaan
[/quote]
Ois varmaan aika uskoa, ni ei tarvis alkaa kummituksia pelkäämään.
Sun tyttärellä on vakava mielenterveysongelma, jos näkee olemattomia hahmoja. Vie lääkärille lopetettavaksi ennenkuin se tappaa jonkun.
Ok, ei siis provo