Keksikää mulle joku leikkaus, josta saa ainakin 3 viikon sairasloman!
Eli mikä ois sellanen operaatio, johon päällisin puolin terveen näköinen ihminen vois mennä, ja josta sais ainakin 3 viikkoa sairaslomaa?
Mulla on tiedossa leikkaus ja saikke, mutta en halua kuuluttaa todellista syytä töiden juoruämmille, siks pitäis keksiä joku "peitetarina". Ei sais olla mikään vaiva, joka näkyy selvästi ulospäin tai vaikuttaa yleiskuntoon, koska olen hyvässä kunnossa eikä ulospäin näy mitään tästä mun vaivasta!
Vähän outo juttu, tiedän, mut auttakaa naista mäessä!
Kommentit (48)
Polvi on hyvä. Myös rasvapatti vaikka selkärangan vierestä.
Polvi on hyvä. Myös rasvapatti vaikka selkärangan vierestä.
Mieheltä kans tähystettiin polvi. Normielämässä ei huomannu että polvessa olis vikaa mutta ei pystyny juoksemaan. Saikkua sai tosin vain 10vrk kun on toimistotyössä.
Ei kai nykyään mistään leikkauksesta saa enää 3 viikon saikkua? Nehän tehdään päiväoperaationa ja seuraavaksi päiväksi pois.
Voiko ylimääräistä rustoa olla muuallakin kuin polvessa?
Miten nopeesti tollaseen leikkaukseen yleensä pääsee? Siis kunnallisella tai työterveydessä?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 20:16"]
Mulla on tiedossa leikkaus ja saikke, mutta en halua kuuluttaa todellista syytä töiden juoruämmille, siks pitäis keksiä joku "peitetarina".
[/quote]
Silareita menossa ottamaan vai...
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 20:53"]
Ei kai nykyään mistään leikkauksesta saa enää 3 viikon saikkua? Nehän tehdään päiväoperaationa ja seuraavaksi päiväksi pois.
[/quote]
Täh? Ei sitä sairaslomaa siellä sairaalassa vietetä...
Jos feikkaat jonkun ns harmittoman leikkauksen, ne menee nippa nappa hoitotakuun puitteissa eli jonotus aina 6 kk.
Peräpukamat tai suonikohjut. Ykstiyisellä pääsee saman tien vaikka mihin toimenpiteeseen ja saat kunnioitusta työpaikalla, jos sanot meneväsi yksityiselle. Luulevat, että sinulla on rikas mies, joka maksaa viulut.
Mullakin on polvikierukka korjattu, kolme viikkoa saikkua, vaikka päiväkirurgiana tehtiin.
Munasarjakysta, neljä viikkoa ja pari päälle, kun sain sisäsynnytintulehduksen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 20:53"]Ei kai nykyään mistään leikkauksesta saa enää 3 viikon saikkua? Nehän tehdään päiväoperaationa ja seuraavaksi päiväksi pois.
[/quote]
Ei varmaan sairaalaan enää voi jäädäkään noin pitkäksi aikaa, mutta kotiin kyllä toipumaan. Pääsin itsekin kotiin heti kasvaimen poiston jälkeen, mutta ei mun viikkoon tarvinnut töihin mennä silti.
Työnantaja/palkanlaskijahan saa kuitenkin oikean syyn selville saikkupaperista. Oletko varma ettei sana leviä jolloin jäät ämmien edessä kiinni valheestasi?
Kiertäjäkalvosimen leikkaus olkapäästä. Ei näy ulospäin ja voi olla tosi kipeä. Sairauslomaa nelisen viikkoa. Ei arpia, kun tähystetään.
Muista sit valita semmoinen vaiva, mistä kukaan juoruakoista ei ole itse kärsinyt. Tai ota ainakin hyvin selvää "sairaudestasi" :D
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 20:58"]
Työnantaja/palkanlaskijahan saa kuitenkin oikean syyn selville saikkupaperista. Oletko varma ettei sana leviä jolloin jäät ämmien edessä kiinni valheestasi?
[/quote]
Jos leviää,niin työnantaja on aika isossa kusessa.
Minulla tähystettiin polvi ja sieltä poistettiin jotain ylimääräistä rustoa. Siitä sain kolmen viikon sairasloman. Enkä edes ontunut töihin palatessani, eikä siitä jäänyt mitään arpea tms.