Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Champix kokemuksia

Vierailija
04.04.2014 |

Aion aloittaa Champix lääkkeen ja haluaisin tietää teidän mahdollisia kokemuksia lääkkeestä. Toimiiko kuin piti ja oletteko pystyneet olemaan tupakoimatta? 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aloita. Tupakasta luopuminen on tahdosta kiinni ja onnistuu parhaiten ilman lääkkeitä. Itse olen kokeillut aikoinaan Zybania ja Champixia. Zyban sai lopettamaan niin pitkäksi aikaa kun lääkettä söi. Champixilla taas ei ollut mitään tehoa, söin lääkettä ja tupakoin samaan aikaan, niin lopetin senkin. Päätin sitten lopettaa itse. Nyt ollut polttamatta 5 vuotta!

Lisäksi kannattaa olla Champixin kanssa varovainen. Kaksi ystävääni sai vakavia hallusinaatioita, joista toinen lopulta teki itsemurhan. Luultavasti lääkkeellä oli osuutta tähän.

Tahdonvoima on oikea lääke tupakan lopettamiseen!:)

Vierailija
2/78 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan kakkosta. jos susta tuntuu, että tarvitsen jonkun liäkkeen lopettamiseen, ei lopettaminen ole kyllä ajateltu ihan loppuunasti. todennäköisesti kusee, sori vaan suorat sanat.

lue ennemmin kirja "stumppaa tähän".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juuri Champix menossa, kolme viikkoa syönyt. Sivuoireina vain hetkellinen pahoinvointi, kun ottaa lääkkeen. Tupakkaa ei tee mieli ollenkaan, eikä ole yhtään vaikeaa. Olen polttanut 25v ja noin askin päivässä.

Vierailija
4/78 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika epäilyttävältä ton huonosuomi-robottivastauksen perusteella...

Vierailija
5/78 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi työkaveria hankki Champixia, toinen on lopettenut polttamisen, toinen ei. Itselläkin on resepti olemassa, en ole vielä uskaltanut hakea, kun pelkään lihomista.

Veljelleni tuli huono olo noista, "epätodellinen" olo. Polttaa edelleen. Mutta noilla lopettamissivustoilla on kyllä paljon rohkaisevia kokemuksia. En muista osoja, mut kai googlen avulla löytyy.

Teille, jotka lopetatte noin vain ilman apua, tosi hienoa! Mutta ehkäpä olette nuorempia, eli polttaneet vasta joitakin vuosia? Meitä kun on sellaisiakin, jotka olemme polttaneet yli 30v kaksi askia/pvä. Siihen tarvii rankkojakin apukeinoja.

Tsemppiä kuitenkin ap:lle! Olet oikealla tiellä, kun harkitset lopettamista. Itsellä vielä mietiskelyasteella. Olen liian nössö.

Vierailija
6/78 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi myös. Alkuun oli 1mg tabletin kanssa lievää kuvotusta, mutta muuta sivuoireita ei tullut. Toimi niin kuin pitää ja tupakka alkoi maistua pahalle eikä sitä enää tehnyt mieli.

Päinvastaisia kokemuksia löytyy ystävältäni, jolla champix ei auttanut mitään ja lopetus jäi haaveeksi.

Vierailija
7/78 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin vajaa 20v. Kaikki keinot kokeilin.

Champixia mainostan aina, kun minulla tehosi hyvin, oli siis HELPPOA lopettaa. Eikä se ole koskaan helppoa, kun on tupakasta kyse.

Olen ollut tupakoimatta pian 2vuotta.

Kokeile, et menetä mitään päinvastoin.Pieni raha, kun vertaa nyk.säästöjä saati terveyttä:)

Vierailija
8/78 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaatimaton, parinkymmenen vuoden kokemus tupakoinnista - viimeiset vuodet parin askin päivävauhdissa. Olen vuosien aikana syönyt champixit, imenyt suu ruvella nikotiinitableteita ja jauhanut purkalla leuat kipeiksi. 

Nyt olen lopettanut tupakoinnin kirjastosta lainatun "Stumppaa tähän" -kirjan avulla. Ei ole vieroitusoireita, ei ääretöntä kaipuuta tupakoimaan, ei masennusta eikä jatkuvaa näläntunnetta. 

Eihän se  (kirjan lukeminen) ole "hieno" tapa lopettaa tupakointi, koska siihen ei kulu rahaa laisinkaan eikä tarvi tehdä mitään taikakeinoja itsensä pitämiseksi pois röökiaskilta. Mutta tärkein juttu on se, että se Allen Carrin systeemi todella toimii. 

Vierailija
10/78 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Champix toimi kuten piti eikä tullut sivuvaikutuksia. Paria viikkoa vaille vuosi savutonta aikaa neljän vuosikymmenen kessuttelun jälkeen tuntuu uskomattomalta.

Vierailija
11/78 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin CHAMPIXin avulla marraskuussa 2013 ja ollut polttamatta siitä lähtien. Itse en hakenut ikinä sitä jatkopakkausta vaan kikkailin aloituspakkauksen kanssa tieni savuttomaksi. Kun piti alkaa syödä kokonaisia pillereitä aamuin illoin, söin tyynesti puolikasta vaan. Johtuen kuvottavassa olosta, mikä pillereistä hetkellisesti tuli ottamisen jälkeen. Se riitti mulle. Yhtäkään savuketta en ole polttanut sen jälkeen. Vuosia aiemmin lopettanut Zybanilla, siitä sain enemmän sivuoireita. Senkin kanssa kikkailin silloin pidemmäksi syömällä puolikkaita annoksia. 

Vierailija
12/78 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin neljä vuotta sitten lopettaa tupakointia Champixin avulla. Tupakkaa ei tehnyt mieli, siinä lääke onnistui, mutta sain vakavia psyykkisiä oireita. Voimakkaat ahdistuskohtaukset, masennus ja itsetuhoiset ajatukset ajoivat minut opiskelun lopettamiseen, toimintakyvyn merkittävään heikkenemiseen ja sietämättömään tuskaan. Oireet jatkuvat vielä tänäkin päivänä, taustalla on tosin muitakin tekijöitä, mutta Champix laukaisi oireet vaarallisen voimakkaina. En voi suositella.

Vierailija
13/78 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli Champixista paha unissakävelyongelma joka jäi vaikka lopetin lääkkeen. Olen monta kertaa satuttanut itseni pahasti unissakävellessäni. Eikä lääketiede voi estää unissakävelyä neurologin mukaan. Ja tätä on jatkunut jo 3 vuotta Champixin lopettamisesta.

Vierailija
14/78 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena kirjoitti:

Minulle tuli Champixista paha unissakävelyongelma joka jäi vaikka lopetin lääkkeen. Olen monta kertaa satuttanut itseni pahasti unissakävellessäni. Eikä lääketiede voi estää unissakävelyä neurologin mukaan. Ja tätä on jatkunut jo 3 vuotta Champixin lopettamisesta.

Kertoiko lääkäri sulle mitään noista champixin haittavaikutuksista kun reseptin antoi?

On erittäin vastuutonta lääkäreiltä elleivät kerro tämän psyykelääkkeen haittavaikutuksista.

Vierailija
15/78 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tuli tarve tappaa itsensä Champixin käytön aikana, tosin oli juonut alkoholia. Työkaverinsa halusi myös viillellä ranteitaan. Mies lopetti sitten heti sen. Toisaalta tuttuni pääsi Champixilla helposti eroon tupakasta.

Vierailija
16/78 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta on syödä lääkettä lukematta pakkausselostetta läpi. Siinä käydään läpi KAIKKI mahdolliset haittavaikutukset. Järki hoi!

Vierailija
17/78 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa vajaa vuosi ilman tupakkaa. Ja champixin avulla lopetin. Mutta se pitää huomioida, että myös omaa tahtoa pitää olla. Lääke on siinä apuna. Mikään konsti ei auta jos et oikeasti halua lopettaa, näin se vaan on.

Vierailija
18/78 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v 4kk polttamata,aloituskuurin söin Champixia,loput mentiin sisulla ku jatkopakkaus "kallis"

Vierailija
19/78 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 viikkoa vajaa vuosi ilman tupakkaa. Ja champixin avulla lopetin. Mutta se pitää huomioida, että myös omaa tahtoa pitää olla. Lääke on siinä apuna. Mikään konsti ei auta jos et oikeasti halua lopettaa, näin se vaan on.

Kyllä oma tahtotila on suurin tekijä lopettamiselle, nuo champixit ei vaan jokaiselle sovi, kuten tuossa edellä joku jo kertoi erittäin vakavista haittavaikutuksista, itse en niitä uskalla edes kokeilla, työ jota teen siinä pitää pää toimia terveesti.

Itse ole kokeillut kaikki apteekkituotteet, stressiä oli kokeillessa ei noista ollut mitään hyötyä, kyllä oma mieliala ja muukin elämä pitää olla hyvällä tolalla muuten ei onnistu.

Kokeilen uudestaan kunhan tämä elämä tasaantuu eikä ole häiriötekijöitä eikä stressiä.

Vierailija
20/78 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse todellakaan voi suositella.

Läheiselleni tuli ensin jatkuvasti juuri tuo epätodellinen olo, lisäksi muistivaikeuksia ja paniikkikohtauksia. Niin pahoja hengenahdistuskohtauksia että oli pariin kertaan sairaalassakin. Itseäni jäi ihmetyttämään oliko kyse jostain muusta kuin paniikkikohtauksesta.

Lisäksi hän sai pysyvän hermovaurion/kiputilan jonka vuoksi oli puoli vuotta sairaslomalla ja johon syö nyt niin vahvaa kipulääkettä ettei kykene tekemään työtä kokopäiväisesti. Tämä oli jotain kautta tulosta sekaannuksesta jossa häntä hoitanut lääkäri ei reagoinut oikealla tavalla kun tämä henkilö valitti jatkuvaa kipua ja kysyi apua lääkkeenkäytön lopettamiseen. Lääke ehti tehdä tuhoa ennen kuin syy kipuun löydettiin. Toki voi olla että taustalla oli muitakin syitä mutta perusterve ihminen oli ennen champixia.