Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Champix kokemuksia

Vierailija
04.04.2014 |

Aion aloittaa Champix lääkkeen ja haluaisin tietää teidän mahdollisia kokemuksia lääkkeestä. Toimiiko kuin piti ja oletteko pystyneet olemaan tupakoimatta? 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ollut tosiaan pelastus tämä lääke ja olen hehkuttanut tätä kaikille. Ihmelääke, koska teki tupakoinnin lopettamisesta niin helppoa ja sen lisäksi poistaa viekkarit, koska en ole kokenut että minulla olisi ollut minkäänlaisia vieroitusoireita. Ainut mikä oli parina ekana päivänä oli se, että ei meinannut muistaa ettei polta enää. Mutta nyt sekin on jäänyt. T. 51

Vierailija
42/78 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Champixilla sain vain vatsan sekaisin ja rahat menemään, ei mitään apua tupakanpolton lopettamiseen. Acetium on myös ihan huuhaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti Champixin kanssa lihoo? Itse lopetin pari vuotta sitten nikotiinipurkan avulla ja kyllä kiloja kertyi... Aloitin heikkouksissani tupakoinnin uudestaan ja kilot karisi. Jos aiheuttaa huonovointisuutta, niin ei ehkä tee mieli syödäkään sen kummemmin?

Vierailija
44/78 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helposti Champixin kanssa lihoo? Itse lopetin pari vuotta sitten nikotiinipurkan avulla ja kyllä kiloja kertyi... Aloitin heikkouksissani tupakoinnin uudestaan ja kilot karisi. Jos aiheuttaa huonovointisuutta, niin ei ehkä tee mieli syödäkään sen kummemmin?

Champix ei aiheuta itselläni huonovointisuutta ja tupakoinnin lopettamisen jälkeen on ollut jatkuvasti nälän tunne ja on tullut syötyä vähän enemmän. En ole vielä ehtinyt lihoa kuitenkaan. Ei estä siis lihomista.

Vierailija
45/78 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jatkuva nälän tunne on kuitenkin jo tasoittunut vaikka olen vasta 6 päivää ollut polttamatta.

Vierailija
46/78 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Champixia mitä lämpimimmin! Itse pössyttelin yli 30 vuotta, monta lopetusyritystä kunnes Champixilla pääsin röökistä eroon kuin itsestään ilman tuskia. Mitään sivuvaikutuksia en huomannut ja nyt polttamatta 3,5 vuotta eikä koskaan enää. Ällöttää ajatuskin.

Vierailija
47/78 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Zyban kyllä toimi, mutta meni yöunet

Mies52v

Vierailija
48/78 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi, kallis lumelääke jolla ärsyttäviä sivuvaikutuksia. Mulla laittoi aina pakin sekaisin.

Vierailija
49/78 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattavin sijoitukseni ikinä, siis rahallisesti.

Vierailija
50/78 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt viikon käyttänyt Champixia. Paha olo on jatkuvaa. Kaikki muu ällöttävä paitsi hedelmät ja tupakka. Jopa sängyssä kyljen kääntäminen vastaa merisairautta. Pakki ihan sekaisin. Kaksi kiloa tippunut paino ja kuumeenkin vielä lykkäsi päälle (voi olla vain surkea sattuma), mutta en tiedä uskonko enää tähän "ihme lääkkeeseen". En tiedä kuinka kauan kestän käyttää tätä, etenkin kun ravaan tupakalla edelleen lähes yhtä tiuhaan.

Käytetään tätä kumppanin kanssa molemmat ja melkein itkin kun annostusta piti nostaa, niin paha olo tulee. Ei näytä kylläkään kumppanille aiheuttavan yhtä huonoa vointia.

Vierailija
51/78 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeisen lisäyksenä, nukun huonommin ja olen väsynyt, vatsakipuja esiintyy myös kuten sanoin myös kuumeessa joten voi johtua siitäkin, ellei ole sitten näitä yksi sadasta tai tuhannesta sivuvaikutuksia.

Vierailija
52/78 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeisen lisäyksenä, nukun huonommin ja olen väsynyt, vatsakipuja esiintyy myös kuten sanoin myös kuumeessa joten voi johtua siitäkin, ellei ole sitten näitä yksi sadasta tai tuhannesta sivuvaikutuksia.

Vierailija
53/78 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen hintaan. Champix ilman kela-tuella 100 euroa. Reseptillä vajaa 50 euroa. Mallu aski lienee 9 e kpl eli 2 viikkoa ja raha säästynyt.

Vierailija
54/78 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkona vielä. Minulla ihan päinvastaisia kokemuksia. Ahdistus mennyt, iloisuus lisääntynyt, keskittymiskyky parantunut, levottomuus vähentynyt. Lapset in aivan innoissaan, että miten sinä äiti olet koko ajan noin ihana. Kuvottava olo on kyllä seurana koko ajan. Toinen kerta chappis kuuria. Ensimmäinen kerta olin vuoden polttamatta, mies taas polttaa, niin eihän se sitten pitänyt. Minulla astma ja Pef-tulokset tosi alhaisia eli ei hyvä. Mies oikein tyrkyttää tupakkaa silloin kun en itse polta. Olen kuulemma hauskempi.

Vierailija
55/78 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nähnyt muutaman henkilön saavan tuosta aivan hirveitä oireita, täältä voi myös lukea mitä tuo myrkky aiheuttaa: https://tupakastaeroon.com/2020/10/30/nikotiinikorvaushoitotuotteet-tup…

Vierailija
56/78 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite söin 9.pv tuota myrkkyä. 7 päivään en kakannut, ihan hirveä ummetus siis. Olin ihan kauhean huonotuulinen ja omituinen ja kuvottava ja masentunut olo. Todella masemtunut. Siis nämä oireet alkoivat jo ennen kuin lopetin tupakan, alkoivat pari päivää kuurin aloittamisesta ja loppuivat kun lopetin lääkkeen. Sain töissäkin aivan ihme "raivarin" jostain ihan turhasta, ei ole minun tapaista tuollainen.

Melkeen täysi aloituspakkaus jäljellä. Lopetin sitten ilman mitään lääkkeitä eikä tarvinnu sietää sairaita sivuoireita.

Hyvä. jos joillekkin sopii, kuulema on tehokas tupakanlopetuslääke.

Vierailija
57/78 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi Champix, söin sen perussetin + lääkärin kirjoittaman jatkokuurin. Kun perussetti oli loppumassa, niin ihan väkisin poltin viimeiset röökit, ei tehnyt vaan mieli enää. Eli lääke toimi niinkuin pitikin.

Olen ollut nyt 10 vuotta polttamatta eli Champix kuurin hinta on säästynyt jo useamman kerran, ei kannata miettiä sen hintaa.

Näköjään kaikille ei tuo lääke sovi, joten käyttöohjeet kannattaa lukaista ennen aloitusta, niin tietää mitä saattaa olla tulossa.

Itse olen tosi tyytyväinen 10 vuotta x 3 tonnia vuosi = rahaa jää plajon ennemmän järkevään käyttöön

Vierailija
58/78 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulla toiminut. Kokeilin myös toista Zyban lääkettä ja ei siitäkään ollut apua, mitä nyt pää meni seikaisin ja nukkumisongelmat tuli mukaan. Nyt ollaan sitten oltu polttamatta 23.11 lähtien, pelkän pienen nikotiinipurkka annoksen kanssa.. Pirullisen vaikeaa aikaa.😢 Tsemppiä jokatapauksessa yritykseen.

mies52v

Vierailija
59/78 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras investointini ikinä. Satasen sijoituksella pystyin lopettamaan 40 vuotta kestäneen kessuttelun. Syyskuussa tuli täyteen 7 vuotta viimeisestä sikarista, pari askia sitä paloikin joka päivä.

Tiedän tapauksia, jotka ovat saaneet pahojakin oireita Champixista, ilmeisesti olin siinä asiassa onnekas, sillä minulla ainoa vaikutus oli se, että lakkasi tekemästä mieli kessutella.

Vierailija
60/78 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 vuoden tupakoinnin jälkeen pääsin eroon Champixin avulla. Aloitin kuurin ja polttelin edelleen, kuten kehotettiin. Naureskelin parin päivän jälkeen, ettei tällä ole mitään vaikutusta. Viikon jälkeen tupakointi väheni. Kymmenen päivän kohdalla lopetin tupakoinnin, koska mieliteko oli jo niin vähissä. Kuurin jatkoin kolmeen kuukauteen.

Mitkään nikopurkat ja laastarit eivät olleet auttaneet todellista addiktia, koska syy jatkaa tupakointia on yleensä niinkin yksinkertainen kuin vieroitusoireet, ja minä tarvitsin tupakkaa, kunnon tupakkaa ja paljon. Oikealla addiktilla himo alkaa jo tunnissa tai allekin, ja siihen piti saada väliintulo. Kantilla pääsin joskus pariin päivään ja olin jo siinä vaiheessa valmis hajottamaan talon.

Olin lukenut kaikenlaisia nimettömien kirjoittamia nettihuhuja, miten serkun kummin kaima sai sitä ja tätä syötyään Champixia. Sen verran onnekseni ymmärsin, että niillä ei ole tieteen kanssa mitään tekemistä. Juorut netissä laski ilmeisesti jo silloin lääkkeen lanseeraamisen aikaan liikkeelle kova bisnes tai tupakkateollisuus. Sen jälkeen jutut ovat eläneet omaa elämäänsä ja väki toistaa niitä kuin papukaija ilman minkäänlaista oikeaa falsifioitua dokumentaatiota.

Mitään yhteyttä Champixilla (varenikliini) ei ole mielialaan eikä se edes ole psyykenlääke (toisin kuin Zyban). Tupakan lopettamisella taas on paljonkin yhteyttä alakuloon, koska monet polttavat tunnetiloihin. Psykiatrit sanoivat ennen, että viimeinen, mikä he mileisaitrailta kieltäisivät, on tupakointi.

Zyban taas on mielialalääke, joka voi vaikuttaa alakuloon mutta samalla sitä pitää tarkkailla muutenkin psyyken käyttäytymisen osalta.

Ainoa tutkitusti lumelääkkeitä tehokkaampi ja reippaasti on varenikliini, ja tuon voi lukea Duodecimista, jos Vauva-palstan tiedeosaaminen sattuu askarruttamaan.

Useimmat kuvatuista haittavaikutuksista johtuvat siis tupakan lopettamisesta. Yleisin Champixin haittavaikutus on se kuvotus ja sitten vilkkaat unet. Minäkin tunsin tuon ensimmäisen. Unissa ei ollut mitään poikkeavaa. Sen sijaan tupakan lopettaminen sinänsä oikealla addiktilla on kova juttu, joka kannattaa ottaa vakavasti.

Kaiken pohjalla on oltava aito päätös joka tapauksessa. Ei sitä korvaajaakaan loppuikää voi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan