Champix kokemuksia
Aion aloittaa Champix lääkkeen ja haluaisin tietää teidän mahdollisia kokemuksia lääkkeestä. Toimiiko kuin piti ja oletteko pystyneet olemaan tupakoimatta?
Kommentit (78)
Champix - http://eurоclinix.net Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.
Champixissa on tosiaan vaarana erityisesti nuo psyykkiset ongelmat, joita voi tulla varsinkin jos on masennusta ollut ennenkin. Itse kuitenkin saattaisin pitää sitä riskin arvoisena, koska kannattaa muistaa että Champixissa erittäin pahoja haittavaikutuksia tulee harvoille, mutta tupakoinnista tulee pahoja terveysongelmia varmasti jokaiselle. Champixin iso etu muihin tupakoinnin lopettamista auttaviin tuotteisiin on kuitenkin se, että sen vaikuttava aine varenikliini nimenomaan vähentää nikotiininhimoa kun taas muut tuotteet on lähinnä korvaavia tapoja saada nikotiinia elimistöön ilman tupakkaa (lähde https://www.euroclinix.net/fi/tupakoinnin-lopettaminen/champix).
Vierailija kirjoitti:
Leena kirjoitti:
Minulle tuli Champixista paha unissakävelyongelma joka jäi vaikka lopetin lääkkeen. Olen monta kertaa satuttanut itseni pahasti unissakävellessäni. Eikä lääketiede voi estää unissakävelyä neurologin mukaan. Ja tätä on jatkunut jo 3 vuotta Champixin lopettamisesta.
Kertoiko lääkäri sulle mitään noista champixin haittavaikutuksista kun reseptin antoi?
On erittäin vastuutonta lääkäreiltä elleivät kerro tämän psyykelääkkeen haittavaikutuksista.
Yritin Champixin avulla eroon tupakasta vuosia sitten. Sinänsä lääke toimi, koska tupakkaa ei tehnyt mieli. Ei tosin tehnyt mieli mitään muutakaan, kuten esim. elää.
Onneksi läheiseni pakottivat lopettamaan lääkkeen ja vahtivat etten tapa itseäni. Lääkärin mielestä kyse ei ollut lääkkeen haittavaikutuksesta, vaikka se pakkausselosteessa erityisesti mainitaankin.
Lääke menossa mutta lopetan heti. Vaikuttaa psyykkeeseen ihan liikaa. Alussa aggressiivisuutta, nyt ei voi kun olla. Ei huvita eikä jaksa yhtään mitään. En koske tupakkaan, sen päätin. Katsotaan miten naisen käy...
40 V polttanut Juha kannattaa kokeilla rankka Reissu Ahdistaa pierettää on pahalo 7 viikoo polttamatta. ahistaa niin Perkeleesti mut pitää jaksaa. sempiä jotka uskaltaayritträä
Mulla 8. päivä menossa, ei tee tupakkaa mieli. Huono olo ja kuvotus päällä tosin. Onko teillä muilla mennyt kuinka nopeasti huono olo ohi? Ootteko kokeillu syödä vaan 1mg päivässä, vaikka suositus 2 mg päivässä (8. päivästä alkaen)?
Tuleeko repsahettua kuurin aikana ja onko lopetus päätös pitänyt?entä kuurin jälkeen?
Onko sivuvaikutukset ohi meneviä?
Itellä on kaappissa monta pakettia enkä ole vielä aloittanut.
Uskaltaako noita ees aloittaa syömään?harmittaa kun on usean satasen lääkkeet kaapissa.
Lopetin nuuskaamisen champixilla muutama vuosi sitten. Se toimi muutoin oikein hyvin ja nikotiinimieliteot pikkuhiljaa luvatusti loppuivat, mutta mieli oli koko ajan niin maassa, että jätin kuurin kakkosvaiheen kokonaan väliin.
En ole sen jälkeen nuuskaan saati tupakkaan koskenut, joten varauksella tuota voi suositella, kunhan tiedostaa että mielialavaihteluja voi tulla. Nekin loppuvat heti lääkkeen lopettamisen jälkeen.
Itselläni Champixin kanssa nyt toinen yritys menossa. Eka kerta oli 1,5v. sitten, jolloin söin ohjeen mukaan aloitus- ja jatkopakkauksen. Kun kuuri oli loppu, niin aloitin melko pian uudestaan polttamaan. En ollut valmis, mulla ei ollut tukena liikuntaharrastusta, eikä mitään keinoja stressinhallintaan.
Nuo kannattaa ottaa tosissaan huomioon!
Lihoin kuurin aikana 15kg, koska mulla tuo lääke aiheuttaa ahmimista. Lisäksi tuli tosi etova maku suuhun aina tabletin oton jälkeen.
Nyt siis toinen yritys, ja jatkopakkauksesta enää 2vkoa jäljellä. Kiloja on tullut nyt tähän mennessä 8 lisää tuon ahmimisen takia, ja tällä kerralla on ollut huomattavasti enemmän muitakin sivuvaikutuksia. Olen jatkuvasti ärtynyt tai kiihtynyt, jopa lievästi aggressiivinen. Parisuhteeni kärsii, koska pinna palaa tosi herkästi. Unettomuudesta ja tästä kiihtyneisyydestä aloin kärsiä heti kun siirryin annostukseen 1mg+1mg.
Olen jatkuvasti alavireinen, eikä liikunnan harrastuksesta tule mitään, koska en saa juuri mitään aikaan, eikä mikään kiinnosta.
Tänään päätin puolittaa loput tabletit, koska en usko että parisuhteeni kestää enää turhia purkauksia, vaikka kumppanini onkin ihana ja ymmärtäväinen. Jatkan siis jäljellä olevan ajan puolella annoksella, ja päätän että nyt pysyn savuttomana tällä kertaa, koska jos en pysy niin kolmatta kertaa en välttämättä uskalla Champixia syödä.
Kukaan ei ollut maininnut vielä sitä, että Champixista koetut haittavaikutukset saattavat oikeasti olla yhteisvaikutusta myös muista syömistä ne lääkkeistä + Champixista.
Minullakin kokemus oli nyt erilainen kuin viimeksi, koska käytössäni on eri lääkkeet kuin ekalla kerralla.
Mainittakoon myös se että minulla on ollut käytössäni muita psyykelääkkeitä molemmilla käyttökerroilla. Masennukseen lähinnä.
Itse vertailin mainittujen haittavaikutuksien listaa ennen lääkkeen syömistä niihin oireisiin joita itselläni on ollut, koska jos aiemmin on ollut vakavia psyykkisiä ongelmia, niin joitakin näistä Champix varmasti voi pahentaakin. Itselläni oli nuoruudessa joitakin itsemurhayrityksiä, mutta Champix ei ole nyt vanhemmalla iällä tuonut esiin itsetuhoisuutta.
Toivotan kaikille onnistumisia. Oli se sitten Champixilla tai ilman. Pysytään savuttomana, koska tupakoinnista ei juuri ole hyötyä kenellekään!
Oli käytössä 7v sitten. Jos olisin ollut viisaampi, olisin valinnut jotain muuta lopetuskeinoa. Mutta tupakoija ei ole viisas.
Silloin käytön aikana alkoi huonot yöunet, ahdistus, muistamattomuus, väsymys, keskittymishäiriö.
Sivuoireet jotka vieläkin seuraavat: väsymys jatkuu edelleen, muistiongelmat,lähimuisti, ja lievä keskittymisvaikeus.
En suosittele tätä kokeiltavaksi.
Mieti muita keinoja, ennen minkään lääkinnällisen keinon kokeilua. Varsinkaan sellaisen mikä vaikuttaa keskushermostoon.
Mulla ei ole kuin positiivisia kokemuksia, sekä mieheni että minä lopetettiin champixin avulla, sitä ennen en onnistunut. Ei haittoja ja ollaan edelleen savuttomia 5 vuoden ajan!
Vierailija kirjoitti:
Oli käytössä 7v sitten. Jos olisin ollut viisaampi, olisin valinnut jotain muuta lopetuskeinoa. Mutta tupakoija ei ole viisas.
Silloin käytön aikana alkoi huonot yöunet, ahdistus, muistamattomuus, väsymys, keskittymishäiriö.
Sivuoireet jotka vieläkin seuraavat: väsymys jatkuu edelleen, muistiongelmat,lähimuisti, ja lievä keskittymisvaikeus.
Mieti muita keinoja, ennen minkään lääkinnällisen keinon kokeilua. Varsinkaan sellaisen mikä vaikuttaa keskushermostoon.
Vetäsit sitten pari mutkaa suoraks kun 7 vuotta sitten syöty kuuri on syypää vuoden 2018 olotiloihin :D mä oon pari kertaa onnistunu champixilla lopettamaan, omaa syytä että lopulta melkein vuoden lakkojen jälkeen taas alottanu polttamaan. lääke itsessään oli ihan älyttömän tehokas, ja saa siihen hintaan toki ollakkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti muita keinoja, ennen minkään lääkinnällisen keinon kokeilua. Varsinkaan sellaisen mikä vaikuttaa keskushermostoon.Vetäsit sitten pari mutkaa suoraks kun 7 vuotta sitten syöty kuuri on syypää vuoden 2018 olotiloihin :D mä oon pari kertaa onnistunu champixilla lopettamaan, omaa syytä että lopulta melkein vuoden lakkojen jälkeen taas alottanu polttamaan. lääke itsessään oli ihan älyttömän tehokas, ja saa siihen hintaan toki ollakkin.
Eipä vaan lääke toiminut koska aloitit tupakoinnin uudestaan.
2 vuotta tupakoimatta ilman haittavaikuksiltaan huonomaineista psyykelääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti muita keinoja, ennen minkään lääkinnällisen keinon kokeilua. Varsinkaan sellaisen mikä vaikuttaa keskushermostoon.Vetäsit sitten pari mutkaa suoraks kun 7 vuotta sitten syöty kuuri on syypää vuoden 2018 olotiloihin :D mä oon pari kertaa onnistunu champixilla lopettamaan, omaa syytä että lopulta melkein vuoden lakkojen jälkeen taas alottanu polttamaan. lääke itsessään oli ihan älyttömän tehokas, ja saa siihen hintaan toki ollakkin.
Eipä vaan lääke toiminut koska aloitit tupakoinnin uudestaan.
2 vuotta tupakoimatta ilman haittavaikuksiltaan huonomaineista psyykelääkettä.
Nii joo siinähän onkin loppuelämän takuu, voi jestas näitä ajattelutapoja :D
No minä olen jo valmiiksi psyykkisesti ongelmainen ja syönyt Champixia nyt 16 päivää ja 6 päivää ollut polttamatta, eikä mitään haittavaikutuksia ole tullut. Ei itsetuhoisuutta, eikä mitään muutakaan. Tietenkin olen vähän alakuloinen, koska olen kuitenkin luopunut isosta asiasta elämässäni. Eli ei se itsetuhoisuus välttämättä Champixista johdu vaan se tupakoinnin lopettaminenkin voi masentaa joitain niin paljon, että tulee itsetuhoisuutta.
Suosittelen siis lämpimästi Champixia sellaisille jotka tosissaan haluavat tupakasta eroon, ja jotka ovat kokeilleet jo lopettaa ilman korvaushoitoja tmv, mutta yritys on epäonnistunut. Koska tietenkinhän se on aina parempi, jos pystyy lopettamaan ilman korvaushoitoja tai lääkkeitä ja sitä kannattaa ensiksi yrittää. T. 51
Ihmeelistä ettei champix psyykelääkettä kielletä, mutta taustalla on lääketehtaan miljoonabisnekset, chapix 600 miljoonaa euroa. Onko bisnes tärkeämpää kuin esimerkiksi ne sadat ihmishenget jotka champixin vuoksi on menetetty maailmalla, itsemurhatapauksia mutta eipä niistä huudella.