Jos saisit haluaisitko ikuisen elämän? Sellaisen missä ei koeta mitään pahaa, surua kipua jne?
Jos saisit haluaisitko ikuisen elämän? Sellaisen missä ei koeta mitään pahaa, surua kipua jne?
Kommentit (140)
En ainakaan samassa paikassa nykyisten tekopyhien uskovaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan samassa paikassa nykyisten tekopyhien uskovaisten kanssa.
tekopyhät ei sellaiseen pääsekään nyt puhutaan aidoista uskovista
no tietenkin, aika surulista olisi että elämä päättyisi totaalisesti kuolemaan
En todellakaan. Elämän rajallisuus tekee elämästä ainutlaatuista.
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen elämä vasta ainutlaatuista onkin, etenkin sellainen missä ei ole mitään pahaa. Mutta jos tykkää kivusta niin mikäs siinä.
Hyvä taitaa toimia vain pahaa vasten. Se on saman kolikon kääntöpuoli.
En toisin sanoen usko tällaiseen taivaaseen. Äly ei riitä.
Olisinko mä jonkinlainen robotti, vai kuinka siltä surulta yms säästyy?
Vastasin siis en, vaikka robotti olisinkin.
Vierailija kirjoitti:
En toisin sanoen usko tällaiseen taivaaseen. Äly ei riitä.
En mäkään, koska taivasta ei ole, vaan ikuinen elämä. Samanlainen kun nyt mutta täydellinen ilman sitä kipua.
En, olisi varmaan tylsää elää kuolematonta tasapaksua elämää, entä sitten se avioliitto ja vaimo olisinko miljoonan lapsen isä näin niin kuin alkuun koska eihän kuolemattomat myöskään vanhene?tuhannen vuoden päästä meillä pitäisi olla miljardi kertaa miljardi uutta maapalloa jos kaikki eläisivät ikuisesti eli vituralleen homma menisi, siis eletään me vaan rajallinen aika itse kukin.
En. Olen tyytyväinen että matkani saa päätöksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen elämä vasta ainutlaatuista onkin, etenkin sellainen missä ei ole mitään pahaa. Mutta jos tykkää kivusta niin mikäs siinä.
Tää on vain oma mielipiteeni, mutta kuulostaa todella tylsältä. Ikuisuus on pitkä aika. Enkä kyllä ole kovin kivuliast tällä hetkellä, vaan ihan onnellinen tässä rajallisessa elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toisin sanoen usko tällaiseen taivaaseen. Äly ei riitä.En mäkään, koska taivasta ei ole, vaan ikuinen elämä. Samanlainen kun nyt mutta täydellinen ilman sitä kipua.
Tai siis on taivas tuo tuolla missä on pilvet mutta mitään paikkaa johon lennetään tms... :D
En. Ikuinen elämä ilman mitään negatiivisia tunteita ei kuulosta elämältä ollenkaan, koska koko tunteiden kirjo kaikkinensa tekee elämisestä oikeaa elämistä. En ole nauttinut negatiivisista kokemuksistani kun ne olivat käsillä, mutta jälkikäteen olen tajunnut kasvaneeni henkisesti eniten juuri noiden kokemusten myötä, ja saaneeni syvempää ymmärrystä muista ihmisistä. Ikuinen elämä ilman haasteita, riskejä tai henkistä kasvua olisi sellaista, missä lopulta kaikki menettäisi merkityksensä. Alkuun se voisi olla ihanan rauhallista, mutta kymmenten, satojen, tuhansien vuosien jälkeen se olisi jo painajaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on vain oma mielipiteeni, mutta kuulostaa todella tylsältä. Ikuisuus on pitkä aika. Enkä kyllä ole kovin kivuliast tällä hetkellä, vaan ihan onnellinen tässä rajallisessa elämässäni.
Hyvä niin. Jos kuitenkin joskus muutat mieltä niin sellaiseenkin on mahdollisuus ja totuus löytyy Raamatusta.
Jos ei ole surua, ei ole iloakaan, ilman talvea ei ole kesää eikä ilman mustaa ole valkoista.
Olisi henkisesti mahdotonta elää sellaista elämää, missä kaikki olisi hyvin. Tulisi varmasti hulluksi, ja alkaisi näkemään pahaa ja huonoa kaikessa hyvässäkin. Yin ja yan.
Vierailija kirjoitti:
En, olisi varmaan tylsää elää kuolematonta tasapaksua elämää, entä sitten se avioliitto ja vaimo olisinko miljoonan lapsen isä näin niin kuin alkuun koska eihän kuolemattomat myöskään vanhene?tuhannen vuoden päästä meillä pitäisi olla miljardi kertaa miljardi uutta maapalloa jos kaikki eläisivät ikuisesti eli vituralleen homma menisi, siis eletään me vaan rajallinen aika itse kukin.
Ei silloin tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
En. Ikuinen elämä ilman mitään negatiivisia tunteita ei kuulosta elämältä ollenkaan, koska koko tunteiden kirjo kaikkinensa tekee elämisestä oikeaa elämistä. En ole nauttinut negatiivisista kokemuksistani kun ne olivat käsillä, mutta jälkikäteen olen tajunnut kasvaneeni henkisesti eniten juuri noiden kokemusten myötä, ja saaneeni syvempää ymmärrystä muista ihmisistä. Ikuinen elämä ilman haasteita, riskejä tai henkistä kasvua olisi sellaista, missä lopulta kaikki menettäisi merkityksensä. Alkuun se voisi olla ihanan rauhallista, mutta kymmenten, satojen, tuhansien vuosien jälkeen se olisi jo painajaista.
Höpöhöpö täydellienn ei tarkoita tunteettomuutta, mutta tuskaa ei ole enää. Itseäni kyllä kiinnostaa sellainen enemmän kuin tämä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei silloin tehdä lapsia.
Siis ikuinen elämä eikä saa edes panna? Todellakin yksi rajattu elämä täynnä hauskanpitoa mieluummin kuin ikuinen elämä.
En, koska teen tänään itsemurhan.
T. M55
Itse haluaisin ja uskon että saankin