Champix kokemuksia
Aion aloittaa Champix lääkkeen ja haluaisin tietää teidän mahdollisia kokemuksia lääkkeestä. Toimiiko kuin piti ja oletteko pystyneet olemaan tupakoimatta?
Kommentit (78)
Champixista. Niin minäkin olen polttanut kuurin aikana, koko ajan vähentäen. Toimii. Mitä turhaan kiusata hermojaan, lopettamalla kuin seinään ilman helpotusta?
Itselläni aluksi sama, sitten selvisi, ettei kannata ottaa tyhjään vatsaan.
Älkää hyvät ihmiset ottako sitä tyhjään vatsaan. Loppuu kuvotus, kun syö vaikka kevyesti sitä ennen.
Ei onnistunut. Unettomia öitä ja vitutusta.
Pari vuotta tuon jälkeen lopetin ilman korvikkeita. Korvien välistä homma on kiinni.
Jos uskot Champixin toimivan voi se toimiakin.
Karmea lääke. Oksennus lensi ja heikotti.
Champixix toimi ainakin minulla. Silloin noin 25v tupakointia takana. Sivuoireena oli ns Peter Pan unet. Eli liitelin/juoksin öisin kattojen päällä. Sitten heräsi kun mäjähti maahan. Kuurin jälkeen alkoi tupakointi siitä kun otti kaljaa. Nykyisin olen nuuskan orja ja tupakoin kun otan enemmän kaljaa, eli kännit. Tätä tapahtuu noin kerran viikossa. Muuten menään nuuskalla. Tosin työterveyslääkäri kirjoitti reseptin champixiin, mutta en ole vielä aloittanut.
Kolme savutonta viikkoa takana champixilla :) hyvä fiilis! Ei viekkuja ollenkaan, mieliala tasaisempi kuin aikoihin. Välillä ollut ohimenevää kuvotusta, mutta sekin vaan tukee mulla inhoa polttamista kohtaan. Unet on kyllä aika teräväpiirtoa, ihan hauskaa vain sekin :D poikkeuksena edellisiin lopetusyrityksiin tällä kertaa ei ole läheskään ollut sellaisia ruokaan kohdistuvia mielihaluja kuin aikaisemmin, joten olen toiveikas että joko nyt vihdoinkin onnistuisin tässä ja vieläpä lihomatta älyttömästi!
Kokeile. Sittenhän sen tietää, Syö ennen pillerin ottamista, niin ei kuvota, niin kuin täällä monia. Itselläni ei yhtään mitään sivuvaikutusta, vaikka lääkäri määräsi Venlafaxinia (masennuslääke), enkä ole tarvinnut edes sitä.
Ei toimi tuo linkki, meinasitko tätä tekstiä? (en löytänyt tuolta muuta aiheeseen sopivaa): https://tupakastaeroon.com/champix/
Tuossa kyllä hyviä pointteja, itse joskus kokeilin Champixia mutta se veti kahdessa viikossa olon niin pahaksi ettei pystynyt jatkamaan, sähkötupakalla pääsin huomattavasti kivuttomammin eroon polttamisesta kun tiputtelin nikotiinin hiljakseen pois.
Nyt olisi aika lopettaa tupakointi mutta apua kaivataan. Onko joku viime aikoina käyttänyt Champixia lopettamisen tukena?
Lääke tupakoinnin lopettamiseen - https://tonzes.com/smokefi.htm Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan
Miksi Champix on loppu?
Tupakoinnin lopettamisessa käytettyä lääkettä vedetty markkinoilta – sisältää mahdollisesti syöpävaarallista yhdistettä Pfizer on vetänyt pois Champix-lääkkeen valmiste-eriä lääkkeestä löydetyn epäpuhtauden eli syöpävaarallisen yhdisteen vuoksi. Myös uusien erien saaminen on keskeytynyt jatkotutkimusten ajaksi.16.7.2021
Vieläköhän on myyntikiellossa onko kellään tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Champix on loppu?
Tupakoinnin lopettamisessa käytettyä lääkettä vedetty markkinoilta – sisältää mahdollisesti syöpävaarallista yhdistettä Pfizer on vetänyt pois Champix-lääkkeen valmiste-eriä lääkkeestä löydetyn epäpuhtauden eli syöpävaarallisen yhdisteen vuoksi. Myös uusien erien saaminen on keskeytynyt jatkotutkimusten ajaksi.16.7.2021
Vieläköhän on myyntikiellossa onko kellään tietoa?
Ja tupakka ei sitten sisällä syöpävaarallista yhdistettä? : )
Lisäselvitysten ajan ja saatavuuskatkoksen vuoksi Champix-valmistetta ei toistaiseksi tulisi määrätä uusille potilaille. Yhtiön mukaan takaisinveto ja lääkkeen jakelun keskeyttäminen johtavat Champix-valmisteen saatavuushäiriöihin.16.7.2021
Jokohan on lisäselvitykset selvitetty?
Toimi tukena. 10 vuotta jo irti tupakasta. Halu on tärkein ja lääke tukena. Ihmeitä ei champixkaan tee.
Sivuoireet ilmeisesti vaihtelee ihmisillä tässä "muutama" mahdollinen:
Nenä- ja kurkkutulehdukset
Uniongelmat
Päänsärky
Pahoinvointi
Keuhkoputkentulehdus
Painonnousu
Vähentynyt tai noussut ruokahalu
Väsymys, huimaus, ongelmat maistamisessa
Hengitysongelmat, yskä
Ruoansulatusongelmat, närästys, oksentelu, ummetus, ripuli, turvotus, vatsakivut, hammassäryt, ilmavaivat, suun kuivuminen
Ihottumat, kutinat
Nivelkivut, lihaskivut, selkäkivut
Rintakivut, väsymys
Sieni-infektiot, virus-infektiot
Mentaaliset ongelmat
Kouristukset, vapinat, saamattomuuden tunne, tuntoaistin ongelmat
Sidekalvontulahdukset, silmäkivut
Tinnitus
Sydänongelmat
Verenpaineongelmat
Ihon ongelmat
Hikoilun ongelmat
Lihaksien ongelmat
Virtsaamisen ongelmat
Verensokerin ongelmat
Psyykkiset ongelmat
Janon tunne
Aivohalvaus
Koordinaation ongelmat
Psykoosi
Yliherkkyysreaktiot
Lyhytaikainen tajuttomuus
Vai sittenkin nikotiinipussit, saako niitä vielä kaupasta ja r-kioskeista?
Champixel rÖÖki pärisee paremmin !