Olenko erikoinen kun minulle menee tulevaisuudessa työ lapsen edelle?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 09:44"]
Älä jaksa tätä huomiohuorausta.
[/quote]
No kyllä menee.
No mitä sä haluat, että sulle sanotaan? Sä aiot panna työn lapsen edelle ja mies panee työn lapsen edelle, ei kai siinä sitten mitään. Ei liene ihan tavaton kuvio maailmassa.
Älä hanki lasta. Parempi niin, ihan jokaiselle.
Noni, no ainakin tässä aloituksessa on edes vähän yritystä perjantaiprovoksi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 09:48"]
[/quote]
Tämä on se ns. heikkolahjainen, joka tilittää elämäänsä täällä päivittäin usean avauksen voimin.
Anna tämäkin lapsi adoptioon, niin ei tarvitse miettiä, oletko erikoinen vai et.
Minäkö heikkolahjainen? Nyt haukut väärää puuta. En ole tehnyt koskaan yhtään avausta tänne enkä ole tilittänyt mitään ja käyn täällä hyvin harvakseltaan. Mutta minulle lapset ja perheeni ovat kaikessa etusijalla. Näen oman työni puolesta tarpeeksi sitä, mitä tuhoa vanhempien itsekkyys ja välinpitämättömyys tässä yhteiskunnassa aiheuttaa. t. nro 5
[/quote]
On jo hankittu. Nyt kun löysin mieleisen työn niin tulen todellakin panostamaan siihen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 09:58"]
Minäkö heikkolahjainen? Nyt haukut väärää puuta. En ole tehnyt koskaan yhtään avausta tänne enkä ole tilittänyt mitään ja käyn täällä hyvin harvakseltaan. Mutta minulle lapset ja perheeni ovat kaikessa etusijalla. Näen oman työni puolesta tarpeeksi sitä, mitä tuhoa vanhempien itsekkyys ja välinpitämättömyys tässä yhteiskunnassa aiheuttaa. t. nro 5
[/quote]
Ei kun tämä ap on se heikkolahjainen. Hänen oma määritelmänsä siis.
Hieno juttu, että voit kostaa lapsellesi kokemasi vääryydet :)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 09:59"]
[/quote]
On jo hankittu. Nyt kun löysin mieleisen työn niin tulen todellakin panostamaan siihen.
[/quote]
Harmi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 10:01"]
[/quote]
En mä mitään kosta. Haluan vaan tienata rahaa ja kun tilaisuus tuli alkaa yrittäjäksi niin aloitan sen ja mies on myös yrittäjä niin tietenkin aika on kortilla. Onko se parempi olla rahattomana kotona jos kukaan ei halua mua työllistää?
Et ole. Aivan tyypillinen suomalainen äiti.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 10:07"]
[/quote]
En mä mitään kosta. Haluan vaan tienata rahaa ja kun tilaisuus tuli alkaa yrittäjäksi niin aloitan sen ja mies on myös yrittäjä niin tietenkin aika on kortilla. Onko se parempi olla rahattomana kotona jos kukaan ei halua mua työllistää?
[/quote]
Kyllä nämä sun avaukset siltä kuulostaa. Tai vähintään siltä, että haluat herättää mahdollisimman paljon palstakohinaa. Oikein alleviivaat sitä, miten lapsen loma on lyhyt ym.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 10:09"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä nämä sun avaukset siltä kuulostaa. Tai vähintään siltä, että haluat herättää mahdollisimman paljon palstakohinaa. Oikein alleviivaat sitä, miten lapsen loma on lyhyt ym.
[/quote]
No se on lyhyt kun molemmat ollaan sitten yrittäjiä ehkä sitten muutaman vuoden päästä voi pitää joskus kunnon lomia.
"Lapsi on nyt hoidossa koko kesän ja tulevaisuudessa otan jonkun teinitytön kesäksi häntä vahtimaan kun me miehen kanssa ollaan töissä. Nyt kesällä lapsella ehkä 4-5pv lomaa ei mieskään kerkiä enempää pitämään kun hänelle tulee oppisopimusopiskelija opettelemaan tuota ammattia heinäkuun alusta. Olen onnellinen."
"Mä panostan kaikkeni tuohon yritykseen, mulle yritys on ykkönen kuten miehellenikin hänen oma yrityksensä vasta sitten tulee perhe."
http://www.vauva.fi/keskustelu/3958958/ketju/alan_sitten_suoraan_yrittajaksi
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 10:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No se on lyhyt kun molemmat ollaan sitten yrittäjiä ehkä sitten muutaman vuoden päästä voi pitää joskus kunnon lomia.
[/quote]
Mutta silti sulle ei tule mieleenkään pohtia asiaa lapsen kannalta. Kirjoitat, että olet onnellinen, mutta et esim. siitä, että sinua huolettaa, miten laiminlyöminen tulee vaikuttamaan lapseesi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 10:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta silti sulle ei tule mieleenkään pohtia asiaa lapsen kannalta. Kirjoitat, että olet onnellinen, mutta et esim. siitä, että sinua huolettaa, miten laiminlyöminen tulee vaikuttamaan lapseesi.
[/quote]
No mitä mun pitäisi tehdä olla rahattomana kotona vai?
Useimmalla se käytännössä menee se työ monesti perheen edelle. Se työ kun on ikäänkuin pakkokin hoitaa edes jotenkin kunnialla, ja jos nyt ei satu olemaan joku 8-16 suorittava työ jossa tosiaan saa vaan käydä tekemässä sen juttunsa mitä ehtii sillä välin tehdä, ja sitten lähteä kotiin, ei sen kummempia vastuita, niin kyllä sitä joutuu panostamaan (siis esim. asiantuntijat, ylemmät toimihenkilöt jne.)
Toisaalta se työhn panostaminen on myös perheen toimeentuloon panostamista. Voisihan sitä downgradeta itsekin: lopetanpa hetkin hyvinkin stressavan työni, jään kortistoon tai menen johonkin pienipalkkaisaeen työhön tms. (Josta ei juurikaan paljon enempää saisi kuin ansiosidonnaisellakaan.)
No, se tarkoittaisi, että myydään talomme (ja alihintaan vielä varmaan nykyaikana, eli tappiota tulisi). Muutetaan johonkin huonommalle alueelle (kun ei tällä alueella olisi varaa asua). Lapset jotuuisi vaihtaa koulua ja päiväkotia kun on just tänne 3 v. asuttuamme alkaneet juurtua. Taas olisi uudet kaverien hankinnat edessä.
Pitäisi lopettaa harrastukset. Pitäisi tinkiä kaikista hankinnoista lapsille (ei saisi enää leluja samaan malliin kuin ennen, ei vaatteita jne.)
Ei olisi varaa matkustella ikinä.
Mutta olisipa äiti enemmän kotona (kuka sitä sitten kaipaisi...), vaikkapa vauva-palstailemassa...
Älä jaksa tätä huomiohuorausta.