Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäkö tekee naisesta hirviön?

Vierailija
03.04.2014 |

Tunnistatko itsesi?

Painat yli 60 kg. Huulesi ovat ohuemmat kuin kulmakarvasi ja suupielesi kääntyneet aina alaspäin.

Jos ei ole jo nähnyt lähiönpunaisen tukkasi vilkkuvan Citymarketin Mammuttimarkkinoilla, tunnistaa sinut jo kaukaa narisevan, mutta voimakkaan äänesi perusteella.

Koet asiakaspalvelijan olevan vain ja ainoastaan sinua varten ja reklamoit säännöllisesti, kun kaupasta ei löytynytkään kokoa XXL. 

Lempiharrastuksesi on haukkua tiettyjä bloggaajia keskustelupalstoilla, sillä onhan se väärin, että nuoret naiset ovat nykyään treenattuja, iloisia ja varakkaita. Toisin kuin itse olit parikymppisenä.

Mikä saa keski-ikäisen naisen lihomaan, leikkaamaan hiuksensa ja katkeroitumaan nuorille naisille? Onko syynä matala koulutustaso, kotoa opitut mallit, vai se, että on joutunut tyytymään omaa markkina-arvoaan vastaavaan mieheen?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, 19 lisää vielä, että ei ole ohuet huulet, varsinkaan minulla :) Eikä ole naama väärinpäin, meillä kun kokoonnutaan yhteen vanhempien ja sisarusten kanssa (perheineen) nauretaan paljon, kaikki on huumorintajuisia ihmisiä.

Kyllä ne ap sun kuvailemat katkerat keski-ikäiset ovat olleet sitä varmasti aina lapsesta asti ja ovat kuolemaansa asti, elämän arvot ja asenteet ratkaisee. Äitini äitikin oli iloinen ihminen, eikä koskaan ollut katkera tai arvostellut ketään, vaikka hänellä oli ollut rankka ja köyhä elämä.

Vierailija
22/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-ressukka unohtaa elämän raa'an lain: kaikki vanhenevat vuorollaan. Kaikki ilkeydet, jotka hän on nyt latonut meille keski-ikäisille tähän ketjuun, hän tulee saamaan kymmenkertaisina takaisin omassa keski-iässään nuorilta.

Karma is a bitch, baby.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin harhaluuloihisi en vaivaudu puuttumaan, mutta kukaan tuntemani keski-ikäinen ei kyllä vaivautuisi haukkumaan bloggaajia vauva-palstalla!

Vierailija
24/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkumaan bloggaajia? Minä en tunne yhtään ikäistäni, joka seuraisi blogeja. T. vanha akka.

Vierailija
25/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen keski-ikäinen, yli 50

En paina yli 60 kiloa, en lähellekään...

Huulissani ei ole täytettä, melko ohuet ovat.

Hiukseni ovat puolipitkät, ruskeat

Nuoret bloggaajat (ainakaan ne, jotka täällä tulleet esille) eivät paljon kiinnosta, enkä varsinkaan osallistu heidän haukkumiseen täällä palstalla

No, olen lihonut parikymppisestä kyllä nelisen kiloa, mutta en silti tarvitse kokoa XXL

Minulla on korkeakoulutukinto ja mieskin, markkina-arvosta(!) en mene sanomaan.

Vierailija
26/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tunnista tuosta itseäni kuin yhdestä kohdasta: painan yli 60 kg..

Minulle on käynyt iän myötä niin, että olen päin vastoin rauhoittunut ja kaikenlainen nuoruuden kiihkoilu ja mustavalkoinen ajattelu on jäänyt pois.

Mieltä pidän virkeänä suorittamalla toista korkeakoulututkintoa näin "vanhalla iällä".

Hiukset ovat edelleen puolipitkät/ pitkähköt, eivätkä sukuperintönä tulleet melko muhkeat huulet ole mihinkään kadonneet. Tosin olen kyllä vasta 45 v., ehkä ne yht'äkkiä katoavat kun tulee viisikymppiä mittariin ;-)

Vierailija
27/27 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh :D .:D Miksi kaikki luettelee täsaä jotain ulkonäköominaisuuksia??!! Ei kai niillä ole merkitystä kuin nuorisolle.?!! Siis paino??!! Kuka on kiinnostunut toisen ihmisen painosta, jollei ole kiipeilyvarmistaja, laskettelusuksien myyjä tai veneilyliivien valitsija tai muussa asiakaspalvelutehtäväss, joissa pitää varmistaa toisen henkilön turvallisuus.

Tai toisen ihmisen ostokset? Ketä ne kiinnostaa? Ostoksethan on ihan kiinni siitä,mitä tarvitsee ja millaisia kauppoja on lähiseudulle. Luonnillista lienee , että jokainen käy lähimmässä kaupassa.

Se on totta, että tuskin kukaan keski-ikäinen seuraisi 20+ vuotiaan blogeja, jollei kyseessä ole oma lapsi tai muuten kohteliaisuudesta pitää seurata kaverin lapsen tai sukulaistytön blogia. Olen itsekin lukenut muutaman kohteliaisuudesta. Ymmärrän, että äidit ovat omistaan ylpeitä ja haluavat ehkä kritiikittömästikin jakaa niitä muillekin luettavaksi. Tavallisesti nuorten näkökulma kiinnostaa lähinnä toisia nuoria. Tietenkin voisi kiinnostua nuorisoblogeista myös tutkimusnäkökulmasta.

Vihaisuus. Joo, huomaan itsessäni kun 50 v on saavutettu, niin tietty kärsimättömyys ja suorapuheisuus on työelämässä päässyt esiin. Siis jotenkin sitä läväyttää suoraan, mitä ajattelee esim. työpaikalla vallitsevista epäkohdista. Asiakaspalvelussa tietenkin osaa toimia kohteliaan asiakaspalvelijan tavoin. Mutta luulisin,että keski-iässä on kokemusta ja sitä kautta näkemystä, tietää että työpaikkoja riittää (vaikka media toisin väittäisi) ja elämä kantaa tarvittaessa kuitenkin. Sen verran on kokemusta, ettei pelkää enää auktoriteettejä eikä toisaalta ole aina kärsivällisyyttä kuunnella kun pyörää keksitään oman elämän aikana aina uudestaan ja uudestaan. Viakka suhtautuu nuoriin, että ovat suloisen kokemattomia ja innokkaita, niin kieltämättä kärsivällisyys ei aina riitä, jos ihan perusasioita esim. historiaa ei tunneta. Sitä saattaa olla jo omien mielipiteiden tueksi aika paljon tietoa  ja kokemusta. Joskus ei sitten vaan jaksa pitää suutaan kiinni. Jälkeenpäin ehkä sitä hämmästyy itsekin.

Ja mites ne miehet liittyi tähän ? Sekin tosiaan on totta, että keski-ikäiselle naiselle miessuhteet eivät ole yhtä tärkeitä kuin nuoremmalle. Toki nuoret vasta haluavat kokea rakastumisen huumaa ja perustaa perhettä. Vanhempana nämä kaikki on jo koettu. Lisäksi on koettu myös,e ttä yksinäisyydestäkin selviää. ehkä sen takia myös ollaan rohkeampia oman maineen suhteen.

Onneksi ollaan eri ikäisiä ja varmasti sitten vanhempana huomaa ketjun aloittajakin ´, miten oma arvomaailma on muuttunut ja esim. toisen ihmisen tai omalla  painolla tai hiusten pituudella yms. ulkonäköseikoilla ei ole enää mitään merkitystä parisuhteessa, ystävyyssuhteessa, uralla tai elämän kokonaisuuden kannalta.